teisipäev, 27. märts 2018

Teatriliidu aastaauhinnad 2017.aastal esietendunud lavastustele

LAVASTAJAAUHIND - Ivar Põllu ja Mart Koldits, «BB ilmub öösel» (Tartu Uus Teater ja Von Krahli teater, teatrisarjas «Sajandi lugu»)

NAISPEAOSATÄITJA AUHIND - Marian Heinat. Bess lavastuses «Laineid murdes» ja Kristi lavastuses «Beatrice» (mõlemad Vanemuine)

MEESPEAOSATÄITJA AUHIND - Martin Veinmann. Johan lavastuses «Saraband» (Eesti Draamateater)

NAISKÕRVALOSATÄITJA AUHIND - Harriet Toompere. Thessala lavastuses «Praegu pole aeg armastamiseks» (R.A.A.A.M.) ja Marfa Jegorovna Babakina lavastuses «Ivanov» (Eesti Draamateater)

MEESKÕRVALOSATÄITJA AUHIND - Ago Anderson. Harald Kuremeri lavastuses «Kaarnakivi perenaine» (Endla ja Kuressaare Linnateater, teatrisarjas «Sajandi lugu») ja Maie lavastuses «Säärane mulk ehk Sada vakka tangusoola» (Endla)

KUNSTNIKUAUHIND - Rosita Raud. Kujundused lavastustele «Sonimine kahele» (Vene Teater), «Mees, kes ei teinud mitte midagi» (NUKU), «Guugelmuugelpunktkomm» (Vanemuine) ja «Lumekuninganna» (Ugala)

SALME REEGI NIMELINE AUHIND - Birgit Landberg ja Paul Piik. Lavastaja ja dramaturg lavastuses «Peks mõisatallis» (Must Kast)

ETENDUSKUNSTIDE ÜHISAUHIND - Renate Keerd. «Vaimukuskuss» (Von Krahli teater) ja «TAHE» (Tartu Uus Teater)

TANTSUAUHIND - Rūta Ronja Pakalne ja Laura Kvelstein. «Connext»

BALLETIAUHIND - Jevgeni Grib. Alan lavastuses «Tramm nimega Iha» ja Hilarion lavastuses «Giselle» (mõlemad Eesti Rahvusballett)

MUUSIKAAUHIND - Juuli Lill. Koomiliste Cherubino ja paruness Adelaide’i ning traagilise Maria võrdselt veenev kehastamine ooperis «Figaro pulm», operetis «Linnukaupleja» ja algupärandis «Pilvede värvid» (kõik rahvusooper Estonia)

Märt-Matis Lill, Jan Kaus, Taago Tubin ja Taavi Kull. Erinevate teatrivormide meisterlik ühendamine ooperis «Tulleminek» (Vanemuine)

SÕNALAVASTUSTE MUUSIKALISE KUJUNDUSE JA ORIGINAALMUUSIKA AUHIND - Artjom Astrov ja Raul Keller. Originaalmuusika lavastusele «Forbidden Colors» (Von Krahli teater)

Aleksandr Žedeljov. Originaalmuusika lavastusele «IDEM» (Vaba Lava ja Vene Teater)

TEATRI TEHNILISTE TÖÖTAJATE AUHIND - Eve Komissarov

 ETENDUST TEENINDAVA TÖÖTAJA AUHIND - Janno Jaanus

HALDUS- JA ADMINISTRATIIVTÖÖTAJA AUHIND - Annika Üprus

PRIIT PÕLDROOSI NIMELINE AUHIND - Rait Avestik

REET NEIMARI NIMELINE KRIITIKAAUHIND - Jaak Allik

KRISTALLKINGAKESE AUHIND - Sander Rebane

Reigo Tamm

ANTS LAUTERI NIMELINE AUHIND - Lavastaja: Helen Rekkor

Näitleja: Priit Loog

GEORG OTSA NIMELINE AUHIND - Mati Turi

EESTI NÄITLEJATE LIIDU AUHARA - Ene Järvis

TEATRIKUNSTI ERIAUHIND - Tartu Uus Teater ja Von Krahli Teater "BB ilmub täna öösel"

Võitjate üle kohut ei mõisteta :)
Ometi on mõne võidu üle rohkem hea meel kui teise üle... maitsed on lihtsalt erinevad...

Huvitav on ka see, et Oscarite jagamisel panin pihta 24st auhinnast 21; Eesti Teater, millega olen tunduvalt paremini kursis, panen pihta 17st 5 (auhindu oli rohkem, aga 17 neist oleks olnud võimalik ette arvata)! Jätab natuke imeliku tunde, nagu midagi ei klapiks...

Eriti hea meel on järgnevate võitude üle:
Harriet Toompere "Praegu pole aeg armastamiseks" (kuigi ka Ester oleks võinud võita), Birgit Landberg/Paul Piik "Peks mõisatallis" (kuigi ka Taavi oleks võinud Timm Thaleri lavastuse eest võita), Juuli Lill "Linnukaupleja", Raul Keller "Forbidden colors" (kuigi ka Rando ja Oliver või Ardo oleks võinud võita), Rait Avestik "Aarne Üksküla", Reigo Tamm, Sander Rebane, Helen Rekkor, Ene Järvis... Ja "BB ilmub täna öösel" (teise vaatuse) üle... Siiras rõõm on ka mitmete teiste võitjate üle (Rosita ja Martin näiteks), kuigi eelistasin kedagi muud võitma just sellel aastal ...

Kõige kurvem meel on, et "Ivanov" ei saanud ei parima kunstniku, lavastuse ega ka parima meeskõrvalosatäitja auhinda. Ise oleksin andnud võidu nominentide seast nendes kõigis kolmes kategoorias Ivanovile. Õnneks vähemalt Harriet Toompere tõi naiskõrvaosa auhinna sellele lavastusele, kuigi usun, et võidu Harrietile tõi pigem tema roll "Praegu pole aeg armastamiseks". Ivanovis oli teisi ja tugevamaid naiste rolle.

Mõned võidud olid küll täiesti alusetud võrreldes kõrvalolevate nominentidega, aga eks need võidud, nagu juba nominendidki olid oma žürii nägu. Kui mina oleks auhindu jaganud, oleks praegused jagajad vangutanud päid.

Samas mäletan ka aastaid kui nominendid ja võitjad on hämmastavalt suures osas päriselt parimatele pihta pandud.

Õnneks on alati "järgmine aasta" :)

2 kommentaari:

  1. Aga mis seal imestada,et auhinnad nii läksid.Sõnalavastuse žüriis oli üks Draamateatri näitleja ja üks Vanemuise näitleja ja need teatrid võtsid ka mees-ja naispeaosa auhinnad!

    VastaKustuta
  2. Eks sellel mingi mõju oli, aga võitjad selgusid ju hääletuse tulemusena ning žüriiliikmed väidavad, et nende arvamused olid üsna sarnased võitjate osas.
    Pean tunnistama, et Veinmann'i võidust ma saan aru. Ta teeb Sarabandis tõesti midagi uut ja värsket ning tema mäng on väga nauditav. Kuid Heinati "Laineid murdes" Bess'i ma paratamatult võrdlen mitmekihilise ja vapustava Emily Watson'i Bessiga. Ja kui seal Mariani kõrval vapustab veel Katrin Pärn oma kõrvalrolliga, siis jäi see Bess plassiks ja ühetasandiliseks ning üdini ebahuvitavaks karakteriks, kellele ei suutnud isegi kaasa tunda. Ja "Beatrice"is jäi tal karakter hoopis tegemata. Lihtsalt oli seal tema ka... minu jaoks hoopis kõrvalosas... ja kui ma Beatrice'ile järele mõtlen, siis meenub Marian sealt ehk kõige viimasena.
    Küll on Marian Heinat suurepärane käesoleval aastal esietendunud Toompere "Faust"is (wow, millise hullumisstseeni ta seal teeb!!!). Rahustan ennast sellega, et see auhind anti talle nö. ette ära :)

    Lahe on ju mängida mõttega, et "kui mina oleksin olnud žüriis, siis"...
    Siis oleks meespeaosa auhinna võitnud Arvi Mägi Gravitatsioonist või Indrek Sammul Ivanovist (kuigi Sammuli jaoks ei ole see sugugi esimene "selline" lüüriline karakter teha... tema käesoleva aasta "Väikekodanlased"-roll on siiani minu käesoleva aasta suurim meeskõrvalosatäitmise elamus - milline power!). Ja naispeaosa Riina Maidre "Pärast proovi" või Tiina Mälberg "See kõik on tema" rolli eest (Riina küll alles võitis, aga ta on praegu sellises hoos... pärast Von Krahli kammitsaid tundub, et kõik mis ta mujal teeb on ülihea - Käesoleva aasta Von Krahli "Ice"-ansamblis oli ta küll tugevaim lüli, kuid polnud pooltki nii huvitav mäng kui "Vannutatud neitsid" või "Pärast proovi"-tükkides. Ja Tiina tegi jällegi täiesti midagi "uut", mida temalt mina varem näinud pole. Polariseeriv karakter ja seda põnevam - korraga mõistad hukka, aga ta tegelane oli ka ummikseisulises olukorras - psühholoogiliselt peen mäng).
    Minu tegelikud "aasta lemmikud" olid pärit üldsegi varasematest hooaegades, mis alles 2017.aastal jõudsin vaatama (Aivar Tommingas "Üritus" ja Ülle Kaljuste "Grace ja Glorie"-muide ka need näitlejad on just Vanemuisest ja Eesti Draamateatrist, kuigi Grace ja Glorie polnud otseselt Draamateatri etendus...)

    VastaKustuta