laupäev, 14. märts 2009

Kirjanduse aastapreemiad 2008

Ilukirjanduslik proosa - Laureaat: Mari Saat, «Lasnamäe lunastaja»
Mul on see raamat hetkel pooleli. Algus meeldib küll väga. Natuke sellise lihtsa loo mulje jätab, ehk selline tavaline meelelahutuskirjandus. Muidugi see võib ju veel muutuda, aga väga kergelt ja huvitavalt voolab edasi. Ainuke häiriv tegur on see, et mida eestlane ka teab tegelikult vene inimese hingeelust. Et nagu mis õigusega hinnata kõrgelt sellist kergelt võltsi lugu. Kuidas see venelastel tegelikult Eestis on, sellest peaks ikka kirjutama venelased ise? Või kuidas? Aga võibolla kui ma kaugemale jõuan siis saan aru, miks seda nii kõrgelt hinnati. Mul sellel aastal kehvasti, sest suurema osa kandidaatidest olen endale küll koju ahminud, aga lugeda pole veel kahjuks jõudnud.

Luule - Laureaat Maarja Kangro, «Heureka»
Mul on nii hea meel, et Kangro ainsa naisena võitis selles mehelikus seltskonnas :) Raamatut ennast pole lugenud.

Esseistika - Laureaat Hellar Grabbi, «Vabariigi laps»
Selles kategoorias oli mul kindel eelsoosik...üks "teine laps"...nimelt "Seltsimees laps". Eks peab nüüd Grabbi raamatu ka ette võtma...et mis selles siis parem oli? Millegipärast kahtlen...

Näitekirjandus - Laureaat Peeter Sauter, «Keldris»
Nii põnev, et võitis Sauter. Ehk nüüd lavastatakse ka see näidend! Lugenud pole, aga muidu hoidsin pöialt Aule/Vetemaa/Karusoo väga heale tekstile - Sigma Tau.

Vabaauhind - Laureaat Margus Laidre, «Dorpat 1558–1708»
Selles kategoorias olin Karusoo poolt, aga ega ma selle Laidre raamatu kohta ka midagi ei tea, niiet arvamus puudub.

Ilukirjanduslik tõlge võõrkeelest eesti keelde - Laureaat Kersti Unt – William Faulkneri «Absalom, Absalom!» ja Cormac McCarthy «Tee» inglise keelest
Hmmm, mõlemad raamatud on mul riiulil olemas. McCarthy raamat lööb terves maailmas hetkel laineid, eriti sellepärast, et sellest valmib tänavu ka film Viggo Mortenseniga peaosas. "Absolom, Absolom" ilmus "Punases sarjas", "Tee" ilmus "20.sajandi klassika" sarjas...väärt sarjad mõlemad!

Lastekirjandus - Laureaat Piret Raud, «Printsess Luluu ja härra Kere»
Selles kategoorias on mul kõik kandidaadid loetud!!!! Ja minu meelest võitis küll vale raamat, aga sellest hoolimata tore lugu :) Ma toon siinkohal oma "edetabeli" ka ära:
1. Kristiina Kass, «Petra lood»
2. Aino Pervik, «Presidendilood»
3. Kätlin Vainola, «Mia, Konrad ja avanevad uksed»
4. Piret Raud, «Printsess Luluu ja härra Kere»
5. Wimberg, «Härra Padakonn»
6. Kerttu Soans, «Külaline vannis»
Ühtlasi AU ja KUULSUS Tänapäeva kirjastusele, kelle raamatuid oli suisa 4(!) tükki 6-st kandidaadist (ehk aasta parimatest lasteraamatutest) ning tegelikult olid need ka just nimelt need 4 parimat (IMHO)!!! Hämmastav ainult, et minu meelest just see 4-ndaks parim võitis. Eks ta ole maitse asi. Ma oleks ehk pigem andnud Piretile auhinna koostöö eest oma ema Aino Pervikuga, sest Perviku Presidendilugudele andsid palju juurde ka Piret Raua joonistatud pildid. Eriti seda naersime pojaga võidu, kus olid "Loomapresident" ja "Linnupresident", aga sellest raamatust mõne aja pärast täpsemalt...

Kommentaare ei ole: