neljapäev, 22. mai 2008

Raamatulistide list

Hakkan seda järgnevat nimekirja täiendama pidevalt ja panen viite ka kõrval-tulpa linkide alla "Raamatulistide list"

Kõige paremad raamatud – List on kõrval tulbas! Keri allapoole!

Raamatud, mille järgi on tehtud film, mis on raamatust parem – Patricia Highsmith – Talendikas hr Ripley; Madisoni maakonna sillad

Raamatud, mis mul on häbi tunnistada, et need mulle meeldisid -

Parimad raamatupealkirjad – Allakäigutrepist üles

Raamatud, mida peaksin lugema enne kui suren, aga loodan et suren enne kui loen - Piibel

Raamatud, mida lugesin pärast filmi nägemist - Patricia Highsmith – Talendikas Hr. Ripley

Raamatud, mida ma kõige usinamalt olen teistel soovitanud lugeda – Jonas Gardell – Koomiku lapsepõlv; Ian McEwan - Lepitus

Autorid, kes oleks võinud juba rohkem olla kirjutanud – Kivirähk; Rowling (eesti keeles "ilmuda"): Jonas Gardell, McCall Smith

Whiskey Tango Foxtrot? Vingeimad püandid – Schlink – Ettelugeja; Bayer -Lendkoerad; Zoe Heller - Ühe skandaali märkmed

Raamatud, mis ma oleksin pidanud pooleli jätma – Alfred Döblin – Berliin, Alexanderplatz; Musil – Kasvandik Törlessi hingeheitlused; Gabriel Garcia Marquez – Armastus koolera ajal; Sada aastat üksindust

Raamatutegelased, kellesse ma oleksin võinud päris elus armuda -

Raamatud, mida mu lapsed peavad läbi lugema lapsena -

Raamatud, mis on mu nutma pannud nagu väikse lapse – Auel – Koopakaru hõim; Rannamaa – Kadri.Kasuema; Louisa May Alcott - Väikesed naised

Raamatud, mida lugedes olen naernud nii et kurk valus – Bridget Jones: täitsa lõpp; Niemi – Popmuusika a la Vittula, Kivirähk - Rehepapp

Raamatud mida kiidetakse, aga minu meelest olid jamad – Gabriel Garcia Marquez – Sada aastat üksindust

Raamatud, mille sisule ma tihti järele mõtlen - Ettelugeja

Raamatud, mis mulle muidu oleks meeldinud, kui lõpp poleks olnud nii jama – Sebold – Armsad luud

Raamatud, mille lõpp oli eriliselt hea – Raud – Hector ja Bernard

Raamatud, millele tahaks saada järge - Harry Potter

Raamatud, mida ma soovin et tõlgitaks kiiremini eesti keelde – Stieg Larsson – Millenniumi triloogia; Irene Nemirovsky – Suite Francaise; Ian McEwan – On chesil beach, Jonas Gardell – Ett Ufo gör ett entre, Jenny

Raamatud, mis on riiulil kõige kauem oodanud lugemis-järjekorras – Ayn Rand - Allikas

Raamatud, mille laused on jõudnud mu igapäeva kõnekeelde -

Lasteraamatud, mida olen nautinud ka täiskasvanuna – Astrid Lindgren – Bullerby lapsed; Rowling - Harry Potteri sari; Preussler - Krabat; Philip Pullman - Kuldne kompass; Olsson - Sune-sari

Raamatud, mille kaaned vajavad katmist – Patrik Süskind – Parfüüm (90ndatel eesti keeles välja antud versioon)

Raamatud, mida olen lugenud rohkem kui 3 korda – Astrid Lindgren – Pipi Pikksukk

Raamatud mis minule lapsena meeldisid, aga mis mu lastele ei meeldi – Jaan Rannap – Maari suvi

Raamatud, mida sõbrad on soovitanud lugeda – Pan Kleksi akadeemia, Anne Frank-i päevik

Raamatud, mis mul on, aga mida ma ei loe kunagi -

Parimad eluloo-raamatud – Angela tuhk; Radzinski - Nikolai II; Anne Frank päevik; Anchee Min - Punane asalea

Raamatud, mis kutsuvad filmiks muutumist -

Raamatud, mis oleks pidanud jääma raamatuks – Tolkien – Sõrmuste isand 2 ja 3, Gavalda – Koos, see on kõik; Alex Garland - Rand

Raamatud, mille autoriga tahaks lõunale minna -

Raamatud, mis on minule konkreetselt mõju avaldanud – Aabits, Täielik Jooga; Carcaterra - Sleepers

Raamatud, mille tegelasena olen iseennast ette kujutanud -

Raamatud, mille emotsioonid kummitavad veel päevi hiljem – John Fowles – Maag; Hemingway – Kellele lüüakse hingekella

Raamatud, mille lugemise lõppedes oli kahju, et ma ei saa seda kunagi enam “esimest korda” lugeda – Auel – Koopakaru hõim

Parimad kohad, kus raamatuid lugeda – Rõdul, Suures tugitoolis

Parim asi mida teha samal ajal kui loed – Kuulata muusikat, mida raamatutegelased parajasti kuulavad (Gavalda-Koos, see on kõik)

Raamatud, mida mu musi on mulle kinkinud – Stephen King – Kõik on juhuslik, Tallinnfilm I, Hobulausuja

Raamatu-seeriad, mis on head – Rowling – Harry Potter; McCall Smith – Esimene daamide detektiivibüroo; Agatha Christie – hea iga ilmaga, aga eriti “Briti” stiilis ilmaga.

Raamatu-seeriad, mis ei ole eriti head – Tänapäeva Punane sari tundub olevat mitte minu sari, aga ma veel ei anna alla

Raamatud, mille lugemise katkestamisel polekski teada saanud kui hea see tervikraamat oli – Faulks - Charlotte Gray

Raamatud, mida ma loen kunagi kindlasti uuesti – Ian McEwan - Lepitus

Raamatud, mis mul on “ikka” veel pooleli – Seks ja linn; Eugenides - Middlesex

Raamatud, mida kirjandusõpsid ilmselt vihkavad, aga mis on väga väga head -

Raamatud, mida lugeda oma naisele ette – Turgenjev - Aadlipesa

Raamatud, mis peaks olema loetud enne ”suureks” saamist – Kaarini ja Eeva raamat;

Raamatud, mille lugemiseks pole ma olnud küllalt vana - Danielle Steel-Granny Dan, Iris Murdoch – Meri, meri

Raamatud, mille pealkiri võib lugemisest eemale tõugata, kuid tegelikult oleks see suur viga – Niemi – Popmuusika a la Vittula

Raamatud, mis on minus tõelisi hirmujudinaid tekitanud – Stephen King – Pet Semetary, Lendkoerad; Christie - Kümme väikest neegrit

Parimad krimkad – Christie, Grisham - Firma, Cook - Toxin

Parimad dokk-jutustused - Grisham - Süütu; Carcaterra - Sleepers

Raamatud, mis on ravimatu romantiku paratamatud lemmikud - Golden - Geiša memuaarid, Turgenjev - Aadlipesa; Nicholas Evans - Hobulausuja

Raamatuid, mille konstruktsioon on nii vapustav, et oma sõnadega pole võimalik ümber jutustada - Bulgakov - Meister ja Margarita

Parim Eesti kirjandus - Kivirähk - Rehepapp; Tammsaare - Tõde ja õigus, Kõrboja peremees; Luts - Kevade, Rannamaa - Kadri. Kasuema.; Emil Tode - Piiririik

Raamatud, kus tahaksin olla õigust mõistmas - Guillou - Kurjus, Carcaterra - Sleepers

Parimad maffiaraamatud - Puzo - Ristiisa, Viimane Don

Raamatud, mille "väljamõeldised" on mind vapustanud - Brown - Da Vinci kood

Kirjanikud, kelle sünnikodu või elukohta olen külastanud - Bulgakov, Lindgren

Võimsaimad telliskivid - Dumas - Krahv Monte Cristo 1 ja 2

Raamatud, millel väga originaalne lähenemine - Orwell - Loomade farm

Parimad luuleraamatud - Doris Kareva - Armuaeg, Juhan Viiding - Kogutud luuletused

Luuletajad, kelle tõlkeid tahaks lugeda - Jewel Kilcher; Pablo Neruda, Emily Dickinson

Kõige kurvemad raamatud - Aarma - Gunnar Kilgas - Nii on läinud, McEwan - Lepitus; Solženitsõn - Vähktõvekorpus; Hemingway - Kellele lüüakse hingekella, Aeg antud elada, aeg antud surra

Noor kirjanik, kes on päris hea asjaga hakkama saanud - Sass Henno - Mina olin siin

Raamatud, mis ajavad südame pahaks, aga ei saa ka käest panna - American psycho

Kommentaare ei ole: