kolmapäev, 28. mai 2008

ERSO ja Estonian Dream Big Bandi kontsert Berwaldhallenis

Mitu tuttavat inimest tunnistad fotolt? Minu leian kokku 4, võibolla on ka viies, aga ma pole 100% kindel.

Nimelt eelmisel laupäeval toimus Berwaldhallen -is kontsert "Muusikaline kingitus Rootsile", kus esinesid Eesti Riiklik Sümfooniaorkester ja Estonian Dream Big Band. Kohal oli Eesti peaminister ja mitmed teised tähtsad eestlased ja rootslased (teiste hulgas ka Rootsi migratsiooniminister).

Ettekandmisele tulid Erkki-Sven Tüür-i "5. sümfoonia",
Igor Stranvinski "Sümfoonia Kolmes osas"
Heino Eller -i "Kodumaine viis"
ja Toivo Tulev -i poolt spetsiaalselt Rootsile kingituseks kirjutatud teos (nimi oli midagi tulevikuga seoses, aga hetkel ei meenu täpselt).

Kõige ilusam minu meelest oli Elleri Kodumaine viis, mis esitati tegelikult lisapalana. Kuid samuti meeldis väga ka see nö. "kingitus". Väga armas ja ilusa meloodiaga. Tüüri teos ei ole üldse minu maitse. Mina vajan ilusat voolavat muusikat, mitte sellist abstraktset kompositsiooni. Oli seal ka hetki, mis olid huvitavad, kuid üldiselt tekitas see minus negatiivseid tundmuseid. Aga ega ma pole ka kõige pädevam hindaja, see on lihtsalt polnud minu maitse. Klassikalist muusikat kuulates vajan ma, et see lugu jutustaks mulle midagi või tekitaks mulle mingeid illusioone. Tüüri sümfooni lihtsalt oli.

Tulev ja Tüür olid ka ise kohal. Samuti paljud tähtsad Rootsi eestlased, poliitikud ja diplomaadid. Mul õnnestus vaheajal kokku põrgata VK-ga ja väga tore, et sain juttu ajada KEA-ga ning tema mehega, nad on väga armsad inimesed. Tore, et meie pojad on sõbrad!
Pärast kontserti pidasid suursaadik ja peaminister ning ka Rootsi immigratsiooniminster kõnesid ning pakuti midagi hamba alla. Tegelikult oli tegemist parima catering -toiduvalikuga, mida ma eales olen kogenud. Rahvast oli väga palju, terve saal oli täis. Lisaks rõdud. Berwaldhallen on üldse naljakas sellepoolest, et seal saalis saab ka orkestri seljataha mööda rõdu minna. Ja akustika oli tipptasemel. Kontserdi kantil üle ka EBU ning seeläbi jõudis ehk kogu maailmale. See oli kindlasti seda väärt!

Ja muidugi pärast seda ilusat muusikat algas koju jõudes see õudne eurovisioon vastukaaluks millegile nii ilusale! Ehk üks üritus, kus oli eriliselt uhke olla eestlane ja otsa teine, kus seda pidi häbenema... Kõik siin elus on tasakaalus.

Kommentaare ei ole: