2024 TOP
1. Joshua Oppenheimer “The End”
2. Francis Ford Coppola “Megalopolis”
3. Joachim Lang "Führer und Verführer(Führer and Demagogue)"
4. Casey Nicholaw "The book of Mormon"
5. Michael Lockshin “The Master and Margarita”
6. Yorgos Lanthimos “Kind of kindness”
7. Robert Eggers “Nosferatu”
8. Oliver Hirschbiegel “The angelface/Das Engelsgesicht”
9. Brady Corbet “The Brutalist”
10. Mikael Håfström "Stockholm Bloodbath"
11. Sean Baker "Anora"
12. Klaus Härö “Ei koskaan yksin”
13. M Night Shyamalan "Good Grades/Trap"
14. Vaclav Marhoul “McCarthy”
15. Ti West “MaXXXine”
16. Joe Talbot “The Governesses”
17. Alex Garland “Civil War”
18. Sam Taylor-Johnson "Back to black"
19. Guy Ritchie "The Ministry of Ungentlemanly Warfare"
20. Ron Howard "Eden/Origin of species"
21. Ali Abbasi "The apprentice"
22. Benoit Delhomme “Mothers' instinct”
23. Galder Gaztelu-Urrutia “Rich Flu”
24. Alonso Ruizpalacios “La Cocina/The kitchen”
25. Todd Phillips "Joker: folie a deux"
26. Cooper Raiff "The trashers"
27. Steve McQueen "Blitz"
28. Robert Zemeckis "Here"
29. Jon M. Chu "Wicked: part one"
30. Clint Eastwood “Juror #2"
31. Moonika Siimets “Must auk"
32. Michel Gondry "Atlantis"
33. Melanie Laurent “The nightingale”
34. Erik Poppe "Quisling"
35. Bruno Dumont “L'Empire/The Empire”
36. Jon Watts “Wolves”
37. Timothy Scott Bogart “Verona”
38. Henrik Martin Dahlsbakken “X”
39. Albert Serra "The Valkyrie"
40. Jaak Kilmi "Vari"
41. Frida Kempff "Rootsi torpeedo"
42. Marielle Heller “Nightbitch”
43. Denis Villeneuve “Dune: Part Two”
44. Peter Bebjak "Prague spring"
45. T.C. Christensen “Escape from Germany”
46. Jacques Audiard “Emilia Perez”
47. Jeremy Saulnier “Rebel ridge”
48. Pealkirjata Trey Edward Shults'i film
49. Tiina Lymi “Stormskerry Maja/Stormskärs Maja”
50. Malcolm Washington “The Piano lesson”
51. Barry Levinson “Wise Guys/Alto knights”
52. Zach Cregger “Weapons”
53. Julian Schnabel “In the hands of Dante”
54. Francois Ozon “Quand Vient L’Automne”
55. Jim Jarmusch "Father mother sister brother"
56. Paul Schrader "Oh Canada"
57. John Crowley "We live in time"
58. Joseph Kosinski pealkirjata Formula 1 Film
59. Lynne Ramsay "Polaris"
60. Zellner brothers "Sasquatch Sunset" (Sundance2024)
61. Luca Guadagnino “Challengers”
62. Daniel Minahan “On swift horses”
63. Nia DaCosta “Hedda”
64. Michael Pearce “Echo valley”
65. Pablo Larrain “Maria”
66. Kantemir Balagov “Butterfly jam”
67. Scott Derrickson “The gorge”
68. Duke Johnson “The actor”
69. Eli Roth/Tim Miller “Borderlands”
70. Justin Kurzel “The order”
71. Kirill Serebrennikov “Limonov: the ballad of Eddie"
72. Natalie Erika James "Apartment 7A"
73. Suzanna Fogel “Winner” (Sundance2024)
74. Edward Berger "Conclave"
75. David Michod “Wizards!”
76. Kevin Costner “Horizon 1&2”
77. Julia von Heinz "Treasure" (Berliin2024)
78. Greg Berlanti "Project Artemis"
79. Alejandro Monteverde “Cabrini”
80. Sara Sugarman/Jonas Åkerlund “Midas Man”
81. Paolo Sorrentino “Parthenhope”
82. Andrea Arnold’s “Bird”
83. Gabriela Cowperthwaite "I.S.S."
84. Mimi Cave "Holland, Michigan"
85. Chao-Liang Huang “Yi dao tian tang/Heaven and hell”
86. Tilman Singer "Cuckoo" (Berliin2024)
87. Michael Showalter "The idea of you"
88. Mike Leigh "Hard truths"
89. Michael Fanco "Dreams"
90. Oliver Hermanus "The history of sound"
91. Alice Lowe “Timestalker”
92. Luca Guadagnino "Queer"
93. Coralie Fargeat "The substance"
94. Paul Greengrass "The hood"
95. David Cronenberg "The Shrouds"
96. James Mangold “Going Electric”
97. D'Innocenzo brothers "Dostoevsky" (Berliin2024)
98. Nora Fingscheidt "The outrun" (Sundance2024)
99. Coen Brothers “The Zebra Striped Hearse”
100. Alex Scharfman "Death of a Unicorn"
Doug Liman “Road House” (netis 21.03)
Ridley Scott "Gladiator 2"
James Hawes "The Amateur"
Gustav Möller "Vogter"
Ishana Shyamalan "The watchers"
Björn Runge "Let me count the ways"
Bille August "Me, you"
Leigh Whannell "The wolf man"
Lee Tamahori "Emperor"
Marko Raat "Biwa järve 8 nägu"
Tsai Ming-liang "Abiding Nowhere" (Berliin2024)
Zelda Williams "Lisa Frankenstein"
Johanna Pyykkö “Ebba”
Marc Noda “The lineman”
Tõnis Pill "Frank"
Johnny Depp "Modi"
David Michaels "The third parent"
Dev Patel “Monkey man”
Jonathan Kent “A long day's journey into night”
Anna Boden/Ryan Fleck “Freaky tales” (Sundance2024)
Lee Isaac Chung "Twisters"
Caitlin Cronenberg "Humane"
Mel Gibson "Passion of the Christ: Resurrection"
Tim Burton “Beetlejuice 2”
Terrence Malick “The Way of the Wind”
Peter Greenaway "Lucca Mortis"
Jia Zhang-ke “We shall be all”
Mark Molloy “Beverly Hills Cop: Axel Foley”
Kenji Kamiyama “The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”
George Miller “Furiosa”
Gareth Evans “Havoc”
Ethan Coen “Drive-Away Dolls”
Aaron Schimberg “A different man” (Sundance2024)
Osgood Perkins "Longlegs"
John Krasinski "If"
Leos Carax “C’est Pas Moi” (alla 1h film, Cannes?)
David Leitch "The Fall Guy"
David Ayer "The beekeeper"
Rose Glass "Love lies bleeding" (Sundance2024)
Jane Schoenbrun "I saw the TV glow" (Sundance2024)
Fede Alvarez "Alien: Romulus"
Reinaldo Marcus Green "Bob Marley: One love"
Adam Cooper "Sleeping dogs"
Potsy Ponciroli "Greedy people"
Kiyoshi Kurosawa "Serpent's path"
Lucile Hadzihalilovic “La tour de Glace”
Eva Sepping "Rändajad"
Pixar/Kelsey Mann “Inside Out 2”
Fernando Trueba “Haunted heart”
Gary Dauberman “Salem's lot”
Chris Sanders "The wild robot"
Rachel Morrison "Flint strong"
Audrey Diwan "Emmanuelle"
Gonzalo Lopez-Gallego “American star”
Irving Franco “Adam the first”
Simon Cellan Jones “Arthur the king”
John Ridley “Shirley”
Justin Baldoni "It ends with us"
Christophe Honore “Summer Boy”
Karim Ainouz “Rosebushpruning”
Olivier Assayas "Hors de temps"
Emmanuel Mouret “Une honnête femme”
Arkasha Stevenson "The first omen"
Wes Ball "Kingdom of the Planet of the Apes"
Barry Jenkins "Mufasa: the Lion King"
Tina Mabry "The Supremes at Earl’s All-You-Can-Eat"
Steven Soderbergh "Presence" (Sundance2024)
Kobi Libii "The American Society of Magical Negroes" (Sundance2024)
Max & Sam Eggers "The front room"
Martti Helde "Vara küps"
S.J. Clarkson "Madame Web"
David Lowery "Mother Mary"
Adrian Molina "Elio"
Liina Triškina-Vanhatalo "Emalõvi"
Klaus Menzel "What about love"
Kay Cannon "My ex-friend's wedding"
Michael Zaiko Hall "Peter five eight"
Jon Gunn "Ordinary angels"
John Stevenson "The ark and the Aardvark"
Paul Dektor "American dreamer"
Arnaud Desplechin “Spectateurs”
Andrew Stanton "In the blink of an eye"
Isaiah Saxon “The legend of Ochi”
Na Hong-jin "Hope"
Alain Guiraudie “Miséricorde”
Patricia Mazuy “Alma et Mina”
Carlos Reygadas "Wake of Umbra"
Dea Kulumbegashvili “Those Who Find Me”
Bi Gan “Resurrection”
Xavier Beauvois “La Vallée des Fous”
Marianne Elliott "The salt path"
Rebecca Lenkiewicz "Hot milk"
Sharon Maguire "Longbourn"
Tim Mielants "Small things like these"
Jane Anderson "Women in the castle"
Joachim Rønning "Young woman and the sea"
Howard J. Ford "DarkGame"
Graham Henman "Bone in the throat"
Derek Presley "Tonic"
Matthias Glasner "Sterben"
Lamberto Bava "Twins"
Ole Christian Madsen "Boundless/Den grænseløse"
André Téchiné "Dans le viseur"
Michael Rozek "Marianne"
Levan Akin “Crossing”
Timo Tjahjanto "The last train to New York"
James Strong "Anna"
Christine Jeffs “A mistake”
Flora Lau “Luz”
Helene Cattet/Bruno Forzani “Darling”
Isabel Sandoval “Tropical gothic”
Jaume Collet-Serra “Carry-on”
Jeremy Clapin "Pendant ce temps sur Terre/Meanwhile on earth" (Berliin2024)
Josh Gordon/Will Speck “Distant”
Juan Carlos Fresnadillo “Damsel” (netis 8.03)
Justin Anderson “Swimming home”
Kazik Radwanski "Matt and Mara"
Kuba Czekaj "Lipstick on the glass"
Lee Daniels “The deliverance”
Zoe Kravitz “Blink twice”
Lee Hong-chi "Love is a gun"
Marco Dutra “Bury your dead/Enterre seus Mortos”
Marco La Via/Hanna Ladoul “Funny birds”
Mareike Engelhardt “Rabia”
Johanna Moder “Motherhood”
Richard LaGravenese “A family affair”
Abderrahmane Sissako “The perfumed hill”
Sean Charmatz “Orion and the dark”
Robert Guedignan “La Pie Voleuse”
Andrew Patterson “Rivals of Amziah King”
Anthony&Joe Russo "Electric state"
Kyle Mooney "Y2K"
Gil Kenan "Ghostbusters: Frozen Empire"
Davis Simanis "Marijas klusums/Maria's Silence" (Berliin2024)
James Watkins "Speak no evil"
Dougal Wilson "Paddington in Peru"
Nicholas Stoller "You are cordially invited"
Pamela Adlon "Babes"
2023 FILMID, MIS VAJA VEEL NÄHA:
1. Karim Ainouz “Firebrand” (Cannes2023)
2. Ellen Kuras “Lee” (Toronto2023)
3. Richard Linklater “Hit man” (Veneetsia2023)
4. Viggo Mortensen “The dead don't hurt” (Toronto2023)
5. Zar Amir Ebrahimi/Guy Nattiv "Tatami" (Veneetsia2023)
6. Jeff Nichols “The Bikeriders” (Telluride2023)
7. Thea Sharrock “Wicked little letters” (Toronto2023)
8. Felipe Galvez “The Settlers” (Cannes2023)
9. Axel Petersen "Syndaboken" (Stockholm2023)
10. Bertrand Bonello “La Bete/The beast” (Veneetsia2023)
11. Anna Kendrick "Woman of the hour" (Toronto2023)
12. Atom Egoyan "Seven veils" (Toronto2023)
13. Louise Archambault "Irena's vow" (Toronto2023)
14. Marc Forster "White bird"
15. Henrik Martin Dahlsbakken “Konvoi”
16. Annie Baker "Janet planet" (Telluride2023)
17. Felipe Carmona "Prison in the Andes" (London2023)
18. Christy Hall "Daddio" (Telluride2023)
19. Ryusuke Hamaguchi "Evil does not exist" (Veneetsia2023)
20. Michael Winterbottom “Shoshana” (Toronto2023)
21. Lone Scherfig “The movie teller/La Contadora de Películas” (Toronto2023)
22. Azazel Jacobs “His three daughters” (Toronto2023)
23. Kristin Scott Thomas "North star" (Toronto2023)
24. Sally El Hosaini/James Krishna Floyd "Unicorns" (Toronto2023)
25. Andrew Durham “Fairyland” (Sundance2023)
26. Ivo van Hove "A little life"
27. Delphine Deloget "All to play for/Rien à perdre" (Cannes2023)
28. Michael Keaton "Knox goes away" (Toronto2023)
29. Anand Tucker “The critic” (Toronto2023)
30. Takeshi Kitano "Kubi" (Cannes2023)
31. Joseph Schuman/Austin Stark "Coup!"
32. Michael Shannon "Eric LaRue" (Tribeca2023)
33. Ethan Hawke "Wildcat" (Toronto2023)
34. Noah Pritzker "Ex-husbands" (San Sebastian2023)
35. Niclas Larsson “Mother couch” (Toronto2023)
36. Florian Schwartz "German Crime story: Deadlock"(filmiversioon)
37. Jeymes Samuel "The book of Clarence"
38. Christopher Walters “Comedy of war: Laughter in Ukraine” (Tribeca2023)
39. Hao Ning "The movie emperor"
40. Luc Besson “DogMan” (Veneetsia2023)
41. Tia Kouvo “Mummola/Family Time”
42. Brian Helgeland "Finestkind" (netis olemas)
43. Clair Titley "The contestant"
44. Pawo Choyning Dorji “The monk and the gun” (Telluride2023)
45. Quentin Dupieux “Yannick” (Locarno2023)
46. James Marsh “Dance first” (San Sebastian2023)
47. Ladj Ly "Les Indesirables"
48. Zacharias Mavroeidis "The summer with Carmen"
49. Lu Zhang "The shadowless tower" (netis olemas)
50. Lee Tamahori "The convert"
51. James Napier Robertson "Joika"
52. Saverio Costanzo “Finalemente L'Alba”
53. Zhang Yimou "Under the light" (netis olemas)
54. Cristi Puiu “MMXX” (San Sebastian2023) (pressikanalil)
55. Jan Holoubek "Doppelgänger. Sobowtor"
56. Dominic Savage "Close to you"
57. Luke Gilford "National anthem"
58. Robert Hloz "Restore point" (netis olemas)
59. John Thornblad “Sockerexperimentet” (netis olemas)
60. Sofia Exarchou "Animal" (pressikanalil)
61. Keat Aun Chong "Snow in midsummer"
62. Benjamin Renner “Migration” (Eestis kinos)
63. Daishi Matsunaga "Egoist"
64. Amjaad Al Rasheed "Inshallah a boy" (netis olemas)
65. Robert Lorenz “In the land of saints and sinners” (netis olemas)
66. Bill Oliver “Our son” (Tribeca2023, netis olemas)
67. Martin Bourboulon “Les trois mousquetaires - Milady” (Eestis kinos)
68. Sam Fell “Chicken Run: Dawn of the Nugget” (netis olemas)
69. Zack Snyder "Rebel Moon - Part One: A Child of Fire" (netis olemas)
70. Richard Holm “Avgrunden/The abyss” (netis olemas)
71. Brian Duffield "No one will save you"
72. Rebecca Miller “She came to me” (Berlinale2023, netis olemas)
73. Chelsea Peretti “First time female director” (Tribeca2023)
74. Luna Carmoon "Hoard"
75. Patricia Arquette "Gonzo girl"
76. William Friedkin “The Caine Mutiny Court Martial” (netis olemas)
77. Dustin Guy Defa “The Adults” (netis olemas)
78. Oskar Mellander "Canceled" (netis olemas)
79. Martin Zandvliet “Tove's room/Toves værelse” (netis olemas)
80. Greg Kwedar "Sing sing" (Toronto2023)
81. Martin Provost “Bonnard, Pierre and Marthe”
82. Christoph Hochhäusler “Bis ans Ende der Nacht/Till the end of the night” (Berlin2023)
83. Joao Canijo “Mal Viver/Bad Living”
84. Jonas Rothlaender “Power of love”
85. Lee Hae-young "Phantom/Yuryeong"
86. Elise Girard “Sidonie au Japon”
87. Pascal Plante “Les chambres rouges/Red rooms”
88. Julio Torres “Problemista”
89. Andreas Öhman “En dag kommer allt det här bli ditt” (netis olemas)
90. Imran J. Khan "Mustache"
91. Maria Lundqvist "Om att våga flyga"
92. Simon Sandquist "Karusell"
93. Chris Pine "Poolman"
94. Gabriel Abrantes “Amelia’s Children” (MOTELX2023, PÖFF2023)
95. Lars Kraume "Measures of men/Der vermessene Mensch"
96. Joe Stephenson “Doctor Jekyll”
97. Leigh Brooks “Hate to Love: Nickelback” doc (Toronto2023)
98. Cru Ennis, Lee Roy Kunz "Deliver us" (netis olemas)
99. Neil Burger "The Marsh king's daughter”
100. Xiaogang Gu “Dwelling by the lake/Cao mu ren jian”
101. Melanie Laurent “Wingwomen/Voleuses” (netis olemas)
102. Hur Jin-ho "A normal family"
103. Jeanne Herry "All Your Faces/Je verrai toujours vos visages"
104. Edward af Sillen “Ett sista race”
105. Ahmed Abdullahi "Amina"
106. Chris Kraus "15 years"
107. Edoardo De Angelis “Comandante” (Veneetsia2023-avafilm)
108. Karin af Klintberg “Kungen/The king”
109. Janis Pugh "Chuck chuck baby"
110. Frauke Finsterwalder “Sisi & I/Sisi & ich”
111. Bess Wohl “Baby Ruby”
112. Dominique Abel/Fiona Gordon “L'Etoile filante/The falling star”
113. Stephane Brize "Out of season"
114. Marja Pyykkö “Skimbagirls”
115. John Trengove “Manodrome” (netis olemas)
116. Maria Fredriksson "Miraklet i Gullspång"
117. Stephanie Di Giusto "La Rosalie"
118. Frederick Wiseman “Menus Plaisirs - Les Troisgros”
119. Angela Schanelec “Musik/Music”
120. David Gordon Green “The exorcist: Believer”
121. Vladimir Peršic "La honte/Lost country"
122. Martin Skovbjerg “København findes ikke/Copenhagen does not exist”
123. Trish Sie "Sitting in bars with cake"
124. Steffi Niederzoll "Seven years in Tehran"
125. Haydn Butler "Home kills"
126. Curtis Vowell "Seize them!"
127. Eric Besnard "Les choses simples"
128. Jeremy Garelick "Murder mystery 2"
129. Ali Asgari/Alireza Khatami "Terrestrial verses"
130. Mehmet Ada Öztekin "Atatürk 1881 - 1919"
131. Neill Blomkamp “Gran Turismo”
132. Chandler Levack “I like movies”
133. David Lowery “Peter Pan & Wendy”
134. Makoto Shinkai “Suzume” (netis olemas)
135. Wang Bing “Youth”(Cannes2023)
136. Michael Easterling/Jaala Ruffman "Deltopia"
137. Catherine Corsini “Le retour” (Cannes2023)
138. Isabel Coixet “Un amor” (San Sebastian2023)
139. Tim Story “The Blackening” (netis olemas)
140. Liu Jian "Art college 1994"
141. Ariel Vromen "April 29, 1992
142. Amat Escalante “El estado del imperio/Lost in the night” (Cannes2023)
143. Kim Jee-woon “Cobweb/The spider house” (netis olemas)
144. Kristin Gore/Damian Kulash "Beanie Bubble"
145. Erwan Le Duc "La fille de son pere/Daddy's girl"
146. Fabian Stumm “Knochen und namen/Bones and names”
147. Katell Quillevere "Le Temps d'aimer"(Cannes2023)
148. Coloreto Cukali "Within love"
149. Emily Atef “Someday we will tell each other everything/Irgendwann werden wir uns alles erzählen” (netis olemas)
150. Tibor Banocziki/Sarolta Szabo “White plastic sky”
151. Fernando Trueba/Javier Mariscal "They shot the piano player"
152. Aurora Gosse “Dancing queen”
VEELGI VARASEMATE AASTATE FILMID:
About Joan (netis olemas)
Allelujah (netis olemas)
Alma & Oskar
Amazing Maurice
Baltic truth
Before, now & then
Bröllop, begravning och sop (netis olemas)
Butcher's crossing (netis olemas)
Candy land
Comedy queen (netis olemas)
Daliland (netis olemas)
Dancing queens (netis olemas)
Der Maler/The painter (Hirschbiegleri dokk)
Die Stillen Trabanten/Dark satellites
Diorama (netis olemas)
Don Juan (2022)(netis olemas)
Dreamin' wild
Duran Duran - A Hollywood High
Elsker dig for tiden
Enys men (netis olemas)
Father and mother/Fædre & Mødre
Fixation
Fragments of the last will
Fucking with nobody (netis olemas)
Human flowers of flesh
Inland
It is in us all (netis olemas)
Koputus/The knocking
Krigsseileren/War sailor (tahaks filmina mitte telesarjana näha)
Kärleksbevis (netis olemas)
La Syndicaliste (netis olemas)
Lady Chatterley's lover (netis olemas)
Les Amandiers/Forever young
Loving Highsmith (netis olemas)
Maigret (netis olemas)
Marlowe (netis olemas)
Moving on (netis olemas)
Nika
Of an age (netis olemas)
One of these days (netis olemas)
Onoda: 10000 nights in the jungle
Out of the darkness 2/De forbandede år 2 (netis olemas)
Piggy (netis olemas)
Rebel (netis olemas)
Resurrection (netis olemas)
Rheingold (netis olemas)
Rosaline (netis olemas)
Sanctuary (netis olemas)
Scarlet/L'Envol
Seriously red (netis olemas)
Showing up (netis olemas)
Skin deep/Aus meiner haut
Substration (netis olemas)
The Integrity of Joseph Chambers (netis olemas)
The Pez outlaw (netis olemas)
The prank
Thomas vs. Thomas (A Sensational Theory Regarding an Insignificant Life in the Multiverse)/Thomas mot Thomas (en sensasjonell teori om det ubetydelige livet i multiverset) (netis olemas)
Ticket to paradise (netis olemas)
Tisdagsklubben (netis olemas)
Trip (netis olemas)
UFO Sverige (netis olemas)
Unrest
Ur spår (netis olemas)
White dog/Chien blanc (netis olemas)
Who wants to live forever?
Will-o'-the Wisp/Fogo-Fatuo
Vortex (netis olemas)
9 kommentaari:
Huhh... Mina lugesin seda raamatut paar aastat tagasi. Olin sel ajal ise sügavas depressioonis. Ja mulle väga-väga meeldis. Mõtlesin, et kui ma peaksin ise raamatu kirjutama, siis kirjutaksin just nii. Ju ma siis Sinu maitse jaoks koolikirjandi tasemest kaugemale ei küüniks :S, aga jah, kirjandust õppiv tudeng ma just sel ajal olin :)))
Minule just väga istus see jutustamise stiil. Lakooniline, lühilausetega, mitte kõike lahti seletades.
Ja et masendav... nõus. Ilmselt ongi raske suhestuda sellise raamatuga, kui ise oled parajasti teistsugusel "lainel", ehk mõistad ka elu helgemat poolt. Mina tol hetkel ei mõistnud ja ilmselt oli samastumine nii täielik.
See, kas tegevus toimub Soomes või kuskil mujal, on minu jaoks täiesti kõrvaline, minu meelest oli see raamat just kuidagi ebasoomlaslik. Aga ma muidugi eriti palju soome kirjandusest ei tea. Nii palju ainult, et alati, kui ma olen teatris soomlaste kirjutatud näidendeid vaatamas käinud, siis need pole meeldinud. Sest soomlaste naljad tunduvad nii võõrad ja minu maitse jaoks labased. Selles raamatus minu jaoks seda "soomlaslikkust" ei olnud.
Ei ütle ka, et see nüüd 100% mu lemmikraamat oleks, oli väga vastikuid kohti, mis ma oleksin välja jätnud. Aga ilmselt on just vastav hingeisund see, mis laseb või ei lase sellest loost aru saada.
Sul võib olla õigus - enda masendus võibki tõesti olla võti selle lugemiseks!
Aga see, et see oli "Soomes", see andis minu jaoks selle dimensiooni, mis ma ise kogenud olen ning kuidas see seal raamatus oli...ehk siis hinnangut tõstis minu jaoks just see "äratundmine". Aga raamatuna üldse, kogu see nö."äng"... see oli nii eht-soomlaslik minu jaoks.
Tavaliselt mulle lahtiseletamatus meeldib, ehk nö. lugeja intelligetsi hindamine kirjaniku poolt. Siin aga jäeti mõned asjad nii lahti seletamata, et taustast jäid puudujäägid olulistes kohtades. Aga raamat oligi ju "tausta-seletamisele" üles ehitatud. Sellepärast ka minu rahulolematus.
Kas Sa Gardelli "Koomiku lapsepõlve" oled lugenud? Kui pole siis soovitan väga :)))
Ma olen sinuga selle raamatu puhul tõesti pea igas asjas nõus - Koomiku lapsepõlve kohta ei oska nii täpselt öelda (mäletan, et see film tekitas sellise ängi, et läksin koju kirudes, et ei tohi selliseid asju vaadata).
Kui kirjutad, et "keegi naug soovitas", siis võisin see vabalt mina olla, kuna ma tegin ta nii maha, aga mingil hetkel leidsin, et võib-olla oma Soome-kogemuse pärast suhestud teisiti. Nähtavasti ei muuda see asja.
Ei mäleta täpselt, kas olid Sina, võibolla? Aga ma olen lugenud mujalt ka, et inimestele on meeldinud see raamat...
Aga Koomiku lapsepõlve film on mul küll DVD-l olemas, kuigi pole julgenud seda vaadata, sest raamat oli nii hea, et kardan rikkuda "muljet" ja head mälestust sellest. Seal oli neid sooje noote ning huumoritki sees, mis on selliste masendavate teemade tasakaalustamiseks oi-kui-vajalikud. Kahtlemata üks mu elu lemmikraamatuid! Ma mõtlen "Koomiku lapsepõlv" ikka...
Hee, mulle see raamat meeldis, isegi väga. Ta oli piisavalt lühike, et see painav masendus ei jõuaks liiga sügavale minna, kuid piisavalt pikk sisseelamiseks. Eelkõige meeldis tema stiil - napp, ei midagi üleliigset, aga kõik oluline sai öeldud. Aga olles ise lühiduse ja konkreetsuse armastaja, siis ilmselt sobis see kokku minu enda mõttemaailmaga. Päikesekiire osas olen teist meelt, minu meelest oli positiivne pool teoses tasakaalustajana täiesti olemas.
PS. Ei ole masenduses! (vähemalt omaarust):)
Hmmm...minu meelest just "kõik oluline" ei saanud öeldud :)
Kuigi stiil oli tuntav ja sellepärast kaldun arvama, et tulevikus oleks päris huvitav temalt veel midagi lugeda. Kui ta seda stiili hoiab... aga mingit sellist soojemat asja sisse tooks... Kas Sa mäletad ka, et mis see "päiksekiir" oli, mille Sa sealt leidsid? Kas see Iani ja Anna suhe? või see kuidas isa ajas tütart vennale külla, ehk mingis mõttes pere ühtekuuluvustunne oli olemas? Või see armumine venna sõpra? (ma siin tikutulega üritan leida...aga mitte ei leia...mis muidugi ei tähenda, et seda seal polnud, ma lihtsalt ei leia seda üles, sest kui hetkeks midagi nagu tekkiski, siis kohe tehti see pihuks ja põrmuks... eriti sellepärast, et see peategelane ka isekaks ja ebameeldivaks karakteriks lõpuks muudeti, selle venna surma soovimisega... kuigi ma saan aru, et eks kõigil tekivad vahest sellised vastikud masendushood ja -tunded...aga selles raamatus oli see masendus neil kõigil ja koguaeg.... Eks seegi ju mingis mõttes rõhutas seda kirjaniku stiilitunnetust... mul on vist lihtsalt isiklikult sellest "Soome ängist" kõrini :)))
"Koomiku lapsepõlve" ei ole lugenud, aga käisin vaatamas Võru linnateatri etendust, mis oli hea. Kuigi mitte tervikuna hea, sest oli rollitäitmisi, mis kohe üldse ei istunud. Aga "koomik" lapsepõlves ja hiljem täiskasvanuna - need näitlejatööd olid superhead. Samuti keskkoolinoored, kes selles tükis kaasa tegid.
Tekitasid huvi ka see raamat läbi lugeda :)
tere, ei leidnud teie kontaktandmeid, aga sooviksin. paluks meilile tiia.saitmania@gmail.com
Tere! Saatsin meilile, aga siin on ka "igaks juhuks": raamatud@hotmail.com
Postita kommentaar