2024 TOP
1. Joshua Oppenheimer “The End”
2. Francis Ford Coppola “Megalopolis”(Cannes2024)
3. Joachim Lang "Führer und Verführer(Führer and Demagogue)"
4. Casey Nicholaw "The book of Mormon"
5. Yorgos Lanthimos “Kind of kindness”(Cannes2024)
6. Robert Eggers “Nosferatu”
7. Ali Abbasi "The apprentice"(Cannes2024)
8. Oliver Hirschbiegel “The angelface/Das Engelsgesicht”
9. Brady Corbet “The Brutalist”
10. Sean Baker "Anora"(Cannes2024)
11. Klaus Härö “Ei koskaan yksin”
12. M Night Shyamalan "Trap"
13. Vaclav Marhoul “McCarthy”
14. Ti West “MaXXXine”
15. Joe Talbot “The Governesses”
16. Guy Ritchie "The Ministry of Ungentlemanly Warfare"(Eestis juba kinos)
17. Ron Howard "Eden/Origin of species"
18. Benoit Delhomme “Mothers' instinct”(Eestis juba kinos)
19. Galder Gaztelu-Urrutia “Rich Flu”
20. Alonso Ruizpalacios “La Cocina/The kitchen”(Berlin2024)
21. Todd Phillips "Joker: folie a deux"
22. Cooper Raiff "The trashers"
23. Steve McQueen "Blitz"
24. Robert Zemeckis "Here"
25. Jon M. Chu "Wicked: part one"
26. Clint Eastwood “Juror #2"
27. Moonika Siimets “Must auk"
28. Evan Johnson/Galen Johnson/Guy Maddin “Rumours”(Cannes2024)
29. Quentin Dupieux "Le Deuxieme acte/Second act"(Cannes2024avafilm)
30. Melanie Laurent “The nightingale”
31. Erik Poppe "Quislings Siste Dager"
32. Bruno Dumont “L'Empire/The Empire”(Berlin2024)
33. Jon Watts “Wolfs”
34. Timothy Scott Bogart “Verona”
35. Henrik Martin Dahlsbakken “X”
36. Jaak Kilmi "Vari"
37. Frida Kempff "Rootsi torpeedo"
38. Marielle Heller “Nightbitch”
39. Peter Bebjak "Prague spring"
40. T.C. Christensen “Escape from Germany”
41. Jacques Audiard “Emilia Perez”(Cannes2024)
42. Jeremy Saulnier “Rebel ridge”
43. Pealkirjata Trey Edward Shults'i film
44. Tiina Lymi “Stormskerry Maja/Stormskärs Maja”
45. Malcolm Washington “The Piano lesson”
46. Richard LaGravenese “A family affair”
47. Julian Schnabel “In the hand of Dante”
48. Francois Ozon “Quand Vient L’Automne”
49. Jim Jarmusch "Father mother sister brother"
50. Paul Schrader "Oh Canada"(Cannes2024)
51. Joseph Kosinski pealkirjata Formula 1 Film(2025?)
52. Lynne Ramsay "Polaris"(2025?)
53. Zellner brothers "Sasquatch Sunset" (Sundance2024)
54. Luca Guadagnino “Challengers”(Eestis juba kinos)
55. Daniel Minahan “On swift horses”
56. Nia DaCosta “Hedda”
57. Michael Pearce “Echo valley”
58. Pablo Larrain “Maria”
59. Kantemir Balagov “Butterfly jam”(2025?)
60. Scott Derrickson “The gorge”
61. Duke Johnson “The actor”
62. Eli Roth/Tim Miller “Borderlands”
63. Justin Kurzel “The order”
64. Kirill Serebrennikov “Limonov - The ballad"(Cannes2024)
65. Natalie Erika James "Apartment 7A"
66. Suzanna Fogel “Winner” (Sundance2024)
67. Edward Berger "Conclave"
68. David Michod “Wizards!”
69. Kevin Costner “Horizon: An American saga"(Cannes2024)
70. Julia von Heinz "Treasure" (Berliin2024)
71. Greg Berlanti "Fly me to the moon"
72. Alejandro Monteverde “Cabrini”
73. Sara Sugarman/Jonas Åkerlund “Midas Man”
74. Paolo Sorrentino “Parthenope”(Cannes2024)
75. Andrea Arnold’s “Bird”(Cannes2024)
76. Sam Taylor-Johnson "Back to black"(Eestis juba kinos)
77. Gabriela Cowperthwaite "I.S.S."(netis üleval)
78. Mimi Cave "Holland, Michigan"
79. Chao-Liang Huang “Yi dao tian tang/Heaven and hell”
80. Tilman Singer "Cuckoo" (Berliin2024)
81. Michael Showalter "The idea of you"(SXSW2024)
82. Mike Leigh "Hard truths"
83. Michel Fanco "Dreams"
84. Alice Lowe “Timestalker”(SXSW2024)
85. Luca Guadagnino "Queer"
86. Coralie Fargeat "The substance"(Cannes2024)
87. Paul Greengrass "The hood"(2025?)
88. David Cronenberg "The Shrouds"(Cannes2024)
89. James Mangold “A Complete Unknown/Going Electric”
90. D'Innocenzo brothers "Dostoevsky" (Berliin2024)
91. Nora Fingscheidt "The outrun" (Sundance2024)
92. Coen Brothers “The Zebra Striped Hearse”
93. Alex Scharfman "Death of a Unicorn"
94. Ridley Scott "Gladiator 2"
95. Halina Reijn “Babygirl”
96. Magus Von Horn "Pigen med nålen/The girl with the needle"(Cannes2024)
97. Gustav Möller "Sons/Vogter"(Berlin2024)
98. Ishana Shyamalan "The watchers"
99. Payal Kapadia "All we imagine as light"(Cannes2024)
100. Bille August "Me, you"(2025?)
Lee Tamahori "Emperor"
Marko Raat "Biwa järve 8 nägu" (Eestis juba kinos)
Tsai Ming-liang "Abiding Nowhere" (Berliin2024)
Zelda Williams "Lisa Frankenstein" (netis üleval)
Johanna Pyykkö “Ebba”
Marc Noda “The lineman”
Tõnis Pill "Frank"
Johnny Depp "Modi"
David Michaels "The third parent"
Dev Patel “Monkey man” (netis üleval)
Jonathan Kent “A long day's journey into night”
Anna Boden/Ryan Fleck “Freaky tales” (Sundance2024)
Lee Isaac Chung "Twisters"
Caitlin Cronenberg "Humane"
Mel Gibson "Passion of the Christ: Resurrection"
Tim Burton “Beetlejuice 2”
Peter Greenaway "Lucca Mortis"
Jia Zhang-ke “Feng Liu Yi Dai/Caught by the tides”(Cannes2024)
Mark Molloy “Beverly Hills Cop: Axel Foley”
Kenji Kamiyama “The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”
George Miller “Furiosa”(Cannes2024)
Gareth Evans “Havoc”
Ethan Coen “Drive-Away Dolls” (netis üleval)
Aaron Schimberg “A different man” (Sundance2024)
Osgood Perkins "Longlegs"
Alexandre de La Patelliere/Matthieu Delaporte “The count of Monte Cristo” (Cannes2024)
John Krasinski "If"
Leos Carax “C’est Pas Moi” (Cannes2024)
David Leitch "The Fall Guy" (Eestis juba kinos)
David Ayer "The beekeeper"
Jessica Palud “Maria”(Cannes2024)
Jane Schoenbrun "I saw the TV glow" (Sundance2024)
Fede Alvarez "Alien: Romulus"
Reinaldo Marcus Green "Bob Marley: One love"
Adam Cooper "Sleeping dogs"
Potsy Ponciroli "Greedy people"
Kiyoshi Kurosawa "Serpent's path"
Lucile Hadzihalilovic “La tour de Glace”
Eva Sepping "Rändajad"
Miguel Gomes "Grand Tour"(Cannes2024)
Pixar/Kelsey Mann “Inside Out 2”
Fernando Trueba “Haunted heart”
Gary Dauberman “Salem's lot”
Chris Sanders "The wild robot"
Rachel Morrison "Flint strong"
Audrey Diwan "Emmanuelle"
Gonzalo Lopez-Gallego “American star”
Irving Franco “Adam the first”
John Ridley “Shirley”
Justin Baldoni "It ends with us"
Christophe Honore “Marcello Mio/Summer Boy”(Cannes2024)
Karim Ainouz “Motel Destino”(Cannes2024)
Runar Runarsson "When the Light Breaks"(Cannes2024)
Olivier Assayas "Hors de temps"
Emmanuel Mouret “Une honnête femme”
Arkasha Stevenson "The first omen"
Wes Ball "Kingdom of the Planet of the Apes"
Agathe Riedinger “Diamant Brut”(Cannes2024)
Barry Jenkins "Mufasa: the Lion King"
Tina Mabry "The Supremes at Earl’s All-You-Can-Eat"
Steven Soderbergh "Presence" (Sundance2024)
Kobi Libii "The American Society of Magical Negroes" (Sundance2024)
Max & Sam Eggers "The front room"
Martti Helde "Vara küps"(netis üleval)
S.J. Clarkson "Madame Web"
David Lowery "Mother Mary"
Adrian Molina "Elio"
Liina Triškina-Vanhatalo "Emalõvi"
Klaus Menzel "What about love"
Kay Cannon "My ex-friend's wedding"
Michael Zaiko Hall "Peter five eight"
Jon Gunn "Ordinary angels"
John Stevenson "The ark and the Aardvark"
Paul Dektor "American dreamer"
Arnaud Desplechin “Spectateurs”(Cannes2024)
Andrew Stanton "In the blink of an eye"
Isaiah Saxon “The legend of Ochi”
Na Hong-jin "Hope"
Alain Guiraudie “Misericorde”(Cannes2024)
Patricia Mazuy “Alma et Mina”
Carlos Reygadas "Wake of Umbra"
Dea Kulumbegashvili “Those Who Find Me”
Bi Gan “Resurrection”
Xavier Beauvois “La Vallée des Fous”
Marianne Elliott "The salt path"
Rebecca Lenkiewicz "Hot milk"
Sharon Maguire "Longbourn"
Raul ja Romet Esko "Mind on kaks"
Tim Mielants "Small things like these"
Jane Anderson "Women in the castle"
Joachim Rønning "Young woman and the sea"
Howard J. Ford "DarkGame"
Graham Henman "Bone in the throat"
Derek Presley "Tonic"
Matthias Glasner "Sterben"
Lamberto Bava "Twins"
Ole Christian Madsen "Boundless/Den grænseløse"
André Téchiné "Dans le viseur"
Michael Rozek "Marianne"
Levan Akin “Crossing”
Timo Tjahjanto "The last train to New York"
James Strong "Anna"
Christine Jeffs “A mistake”
Flora Lau “Luz”
Helene Cattet/Bruno Forzani “Darling”
Isabel Sandoval “Tropical gothic”
Jaume Collet-Serra “Carry-on”
Gilles Lellouche “L'Amour Ouf”
Jeremy Clapin "Pendant ce temps sur Terre/Meanwhile on earth" (Berliin2024)
Shawn Levy “Deadpool & Wolverine”
Josh Gordon/Will Speck “Distant”
Juan Carlos Fresnadillo “Damsel” (netis 8.03)
Justin Anderson “Swimming home”
Kazik Radwanski "Matt and Mara"
Kuba Czekaj "Lipstick on the glass"
Lee Daniels “The deliverance”
Zoe Kravitz “Blink twice”
Lee Hong-chi "Love is a gun"
Marco Dutra “Bury your dead/Enterre seus Mortos”
Marco La Via/Hanna Ladoul “Funny birds”
Mareike Engelhardt “Rabia”
Johanna Moder “Motherhood”
Abderrahmane Sissako “The perfumed hill/Black tea”
Robert Guedignan “La Pie Voleuse”
Andrew Patterson “Rivals of Amziah King”
Anthony&Joe Russo "Electric state"
Davis Simanis "Marijas klusums/Maria's Silence" (Berliin2024)
James Watkins "Speak no evil"
Dougal Wilson "Paddington in Peru"
Nicholas Stoller "Cordially invited"
Pamela Adlon "Babes" (SXSW2024)
Gil Kenan "Ghostbusters: Frozen Empire" (netis olemas)
Kyle Mooney "Y2K" (SXSW2024)
Sean Charmatz “Orion and the dark”
Tawfik Alzaidi “Norah”(Cannes2024)
Peter Chan “She's got no name”(Cannes2024)
Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu “Le Roman de Jim”(Cannes2024)
Rithy Panh “Rendez-Vous avec Pol Pot”(Cannes2024)
Emmanuel Courcol “The Matching Bang”(Cannes2024)
Nabil Ayouch “Everybody Loves Touda”(Cannes2024)
Roberto Minervini “The Damned”(Cannes2024)
Boris Lojkine “L’histoire de Souleymane”(Cannes2024)
Ariane Labed “September Says”(Cannes2024)
Mo Harawe “The Village Next to Paradise”(Cannes2024)
Guan Hu “Black Dog”(Cannes2024)
Lætitia Dosch “Who Let the Dog Bite?”(Cannes2024)
Louise Courvoisier “Vingt Dieux !”(Cannes2024)
Julien Colonna “Le Royaume”(Cannes2024)
Konstantin Bojanov “The Shameless”(Cannes2024)
Rungano Nyoni “On Becoming a Guinea Fowl”(Cannes2024)
Hiroshi Okuyama “My Sunshine”(Cannes2024)
Sandhya Suri “Santosh”(Cannes2024)
Truong Minh Quy “Viet and Nam”(Cannes2024)
Halfdan Ullmann Tøndel “Armand”(Cannes2024)
Soi Cheang “Twilight of the Warrior Walled In”(Cannes2024)
Seung Wan Ryoo “I, The Executioner”(Cannes2024)
Lorcan Finnegan “The Surfer“(Cannes2024)
Noemie Merlant “The Balconettes“(Cannes2024)
Daniel Auteuil “Le Fil”(Cannes2024)
Raoul Peck “Ernest Cole, Lost and Found”(Cannes2024)
Sergei Loznitsa “The Invasion“(Cannes2024)
Claire Simon “Apprendre”(Cannes2024)
Yolande Zauberman “La Belle de Gaza”(Cannes2024)
Michel Hazanavicius “The most precious of cargoes”anima(Cannes2024)
Mohammad Rasoulof “The seed of the sacred fig”(Cannes2024)
Emanuel Parvu “Three Kilometres to the End of the World”(Cannes2024)
Celine Sallette “Niki”(Cannes2024)
Gints Zilbalodis “Flow”anima(Cannes2024)
Oliver Stone "Lula"dokk(Cannes2024)
Gaël Morel "Vivre, Mourir, Renaitre"(Cannes2024)
Lou Ye "An unfinished film"(Cannes2024)
TOP100 AASTA 2023 FILMID, MIS VAJA VEEL NÄHA:
1. Karim Ainouz “Firebrand” (Cannes2023)
2. Ellen Kuras “Lee” (Toronto2023)
3. Jeff Nichols “The Bikeriders”
4. Richard Linklater “Hit man” (Veneetsia2023)
5. Viggo Mortensen “The dead don't hurt” (Toronto2023)
6. Zar Amir Ebrahimi/Guy Nattiv "Tatami"
7. Bertrand Bonello “La Bete/The beast” (Veneetsia2023)
8. Atom Egoyan "Seven veils" (Toronto2023)
9. Anna Kendrick "Woman of the hour" (Toronto2023)
10. Louise Archambault "Irena's vow"
11. Annie Baker "Janet planet"
12. Felipe Carmona "Prison in the Andes"
13. Christy Hall "Daddio"
14. Sally El Hosaini/James Krishna Floyd "Unicorns"
15. Andrew Durham “Fairyland” (Sundance2023)
16. Michael Winterbottom “Shoshana” (Toronto2023)
17. Azazel Jacobs “His three daughters” (Toronto2023)
18. Delphine Deloget "All to play for/Rien à perdre"
19. Kristin Scott Thomas "North star"
20. Niclas Larsson “Mother couch” (Toronto2023)
21. Florian Schwartz "German Crime story: Deadlock"
22. Joseph Schuman/Austin Stark "Coup!"
23. Ivo van Hove "A little life"
24. Tia Kouvo “Mummola/Family Time”
25. Takeshi Kitano "Kubi"
26. Martin Bourboulon “Les trois mousquetaires - Milady”
27. Julio Torres “Problemista”
28. Lone Scherfig “The movie teller/La Contadora de Películas” (Toronto2023)
29. Christopher Walters “Comedy of war: Laughter in Ukraine” (Tribeca2023)
30. Michael Keaton "Knox goes away"
31. James Marsh “Dance first” (San Sebastian2023)
32. Martin Provost “Bonnard, Pierre and Marthe”
33. Noah Pritzker "Ex-husbands"
34. Martin Zandvliet “Tove's room/Toves værelse”
35. Anand Tucker “The critic” (Toronto2023)
36. Michael Shannon "Eric LaRue"
37. Ethan Hawke "Wildcat" (Toronto2023)
38. Jeanne Herry "All Your Faces/Je verrai toujours vos visages"
39. Stephanie Di Giusto "Rosalie"
40. Christoph Hochhäusler “Bis ans Ende der Nacht/Till the end of the night” (Berlin2023)
41. Pawo Choyning Dorji “The monk and the gun” (Telluride2023)
42. Ladj Ly "Les Indesirables"
43. Jan Holoubek "Doppelgänger. Sobowtor"
44. Saverio Costanzo “Finalemente L'Alba”
45. Zhang Yimou "Under the light"
46. John Thornblad “Sockerexperimentet”
47. Hao Ning "The movie emperor"
48. Cristi Puiu “MMXX” (San Sebastian2023)
49. Robert Hloz "Restore point"
50. Wang Bing “Youth”(Cannes2023)
51. James Napier Robertson "Joika"
52. Jonas Rothlaender “Power of love”
53. Luc Besson “DogMan” (Veneetsia2023)
54 Brian Helgeland "Finestkind"
55. Dustin Guy Defa “The Adults” (netis olemas)
56. Sofia Exarchou "Animal"
57. Richard Holm “Avgrunden/The abyss”
58. Greg Kwedar "Sing sing" (Toronto2023)
59. Luna Carmoon "Hoard"
60. Daishi Matsunaga "Egoist"
61. Patricia Arquette "Gonzo girl"
62. Robert Lorenz “In the land of saints and sinners”
63. Rebecca Miller “She came to me” (Berlinale2023)
64. Pascal Plante “Les chambres rouges/Red rooms”
65. Amjaad Al Rasheed "Inshallah a boy"
66. Chelsea Peretti “First time female director” (Tribeca2023)
67. Luke Gilford "National anthem"
68. Maria Lundqvist "Om att våga flyga"
69. Cru Ennis, Lee Roy Kunz "Deliver us"
70. Oskar Mellander "Canceled"
71. Bill Oliver “Our son” (Tribeca2023)
72. Melanie Laurent “Wingwomen/Voleuses” (netis olemas)
73. Sam Fell “Chicken Run: Dawn of the Nugget”
74. Elise Girard “Sidonie au Japon”
75. Andreas Öhman “En dag kommer allt det här bli ditt”
76. Lee Hae-young "Phantom/Yuryeong"
77. Imran J. Khan "Mustache"
78. Dominic Savage "Close to you"
79. Keat Aun Chong "Snow in midsummer"
80. Lu Zhang "The shadowless tower"
81. William Friedkin “The Caine Mutiny Court Martial”
82. Tim Story “The Blackening” (netis olemas)
83. Lee Tamahori "The convert"
84. Vladimir Peršic "La honte/Lost country"
85. Jean-Stéphane Sauvaire "Asphalt city/Black flies"
86. Dominique Abel/Fiona Gordon “L'Etoile filante/The falling star”
87. Martin Skovbjerg “København findes ikke/Copenhagen does not exist”
88. Jeremy Garelick "Murder mystery 2"
89. Leigh Brooks “Hate to Love: Nickelback” doc (Toronto2023)
90. Karin af Klintberg “Kungen/The king”
91. Hur Jin-ho "A normal family"
92. Xiaogang Gu “Dwelling by the lake/Cao mu ren jian”
93. Simon Sandquist "Karusell"
94. Joao Canijo “Mal Viver/Bad Living”
95. Gabriel Abrantes “Amelia’s Children” (MOTELX2023, PÖFF2023)
96. Frauke Finsterwalder “Sisi & I/Sisi & ich”
97. Chandler Levack “I like movies”
98. Bess Wohl “Baby Ruby”
99. Catherine Corsini “Le retour” (Cannes2023)
100. Kim Jee-woon “Cobweb/The spider house”
65 FILMI VEELGI VARASEMATEST AASTATEST
About Joan (netis olemas)
Allelujah (netis olemas)
Alma & Oskar
Amazing Maurice
Baltic truth
Before, now & then
Bröllop, begravning och sop (netis olemas)
Butcher's crossing (netis olemas)
Comedy queen (netis olemas)
Daliland (netis olemas)
Dancing queens (netis olemas)
Der Maler/The painter (Hirschbiegleri dokk)
Die Stillen Trabanten/Dark satellites
Diorama (netis olemas)
Don Juan (2022)(netis olemas)
Dreamin' wild
Duran Duran - A Hollywood High
Enys men (netis olemas)
Fathers and mothers/Fædre & Mødre
Fixation
Fragments of the last will
Fucking with nobody (netis olemas)
Human flowers of flesh
Inland
It is in us all (netis olemas)
Koputus/The knocking
Krigsseileren/War sailor (tahaks filmina mitte telesarjana näha)
Kärleksbevis (netis olemas)
La Syndicaliste (netis olemas)
Lady Chatterley's lover (netis olemas)
Les Amandiers/Forever young
Loving Highsmith (netis olemas)
Maigret (netis olemas)
Marlowe (netis olemas)
Moving on (netis olemas)
Nika
Of an age (netis olemas)
One of these days (netis olemas)
Onoda: 10000 nights in the jungle
Out of the darkness 2/De forbandede år 2 (netis olemas)
Piggy (netis olemas)
Rebel (netis olemas)
Resurrection (netis olemas)
Rheingold (netis olemas)
Rosaline (netis olemas)
Sanctuary (netis olemas)
Scarlet/L'Envol
Seriously red (netis olemas)
Showing up (netis olemas)
Skin deep/Aus meiner haut
Substration (netis olemas)
The Integrity of Joseph Chambers (netis olemas)
The Pez outlaw (netis olemas)
The prank
Thomas vs. Thomas (A Sensational Theory Regarding an Insignificant Life in the Multiverse)/Thomas mot Thomas (en sensasjonell teori om det ubetydelige livet i multiverset) (netis olemas)
Ticket to paradise (netis olemas)
Tisdagsklubben (netis olemas)
Trip (netis olemas)
UFO Sverige (netis olemas)
Unrest
Ur spår (netis olemas)
White dog/Chien blanc (netis olemas)
Who wants to live forever?
Will-o'-the Wisp/Fogo-Fatuo (netis olemas)
Vortex (netis olemas)
7 kommentaari:
V.A. kirjutas sellest filmist väga ilusti, tal oli ylihuvitav seos sellega, tasub lugeda.
Praegu ma tean, et sedasorti asi mulle isiklikult huvi ei pakuks - ma ei viitsiks seda vaadatagi ja kui juhuslikult näeks ja mötteid ei tekiks, ega ei kirjutaks sellest ridagi. Ma ju ei kirjuta enamikust filmidest midagi. Ka enamikust raamatutest, mida olen lugenud, loen ja saan lugema, ei jöua ma köigest kirjutada. Lubasin endale ju, et kirjutan ainult seosega asju ja see töötab väga hästi ning selekteerivalt. Ei raiska aega jama peale.
Aga minu jama on minu jama, teisele see vöib pärl olla. Selles möttes ma tunnen, et ma olen eriline (nagu sa arvad, et igayks seda tunneb), aga muidu ma arvan, et olen ysna tavaline ja see selekteerimine on ju tegelikult tavaline, pigem köigest kirjutamine ja hindamine on erilised. Nii et oled jah, eriline :)
Aga jah, kui siiski tuleks Avatariga mingi seos, vb isegi perversne, siis kirjutaks sest filmist ikka, aga nähtuna läbi tolle seose .
PS.muide, hindamishaigus olevat söltuvus. Nagu ka hasartmängusöltuvus jms.
Näiteks Paradiis on ju minu arust hindamatu, mu käsi ei töuseks mingit numbrit panema, see oleks nagu pyhaduseteotus.
Ehkki postitus oli ylikena, spontaanne ning vaimustav. Ainult et see hinne seal löpus möjus nagu sahmakas kylma vett. Isegi kui ta oleks 5 olnud :).
Tuleb siis tõesti tsitronkollasest järele uurida, mida sealt "näha" oli, mida mina ainult jälle "vaatasin", aga "ei näinud"...
Ma ei pidanudki sellest Avatarist alguses kirjutama. Nägin seda ju juba eelmisel aastal. Aga kuna mul on üks hobi, nimelt ära näha kõik parima filmi Oscarikandidaadid... olen selle hobiga tegelenud juba umbes 20 aastat. Ja suure tõenäosusega saab ka Avatar sinna 10 sekka tänavu, siis ma mõtlesin, et kirjutan ikkagi üles oma arvamuse, kui see veel meeles on. Aga tõesti, aega EI tasu jama peale raisata. Sellepärast ma vaevlen endiselt veel mõnede jamade raamatute kohta kirjutamisega (Grishami viimane ja Picoulti Oma õe hoidja). Ühelt poolt ei ole ju mõtet oma aega ja mõtlemist neile raisata. Aga teiselt poolt kunagi uuesti lugedes, hoopis teises ajas, võibolla on arvamused teistsugused. Siis on jälle põnev neid seoseid ning mõtteid jälgida, kuidas need ajas on muutunud. Aga noh, kui on juba korra lugemise põhjal olnud jama, siis vaevalt ju et enam kätte võtabi. Sama värk filmidega.
Kuid tõesti, mul ei tekkinud Avatariga isiklikult mingit seost, kui ehk see, et Titanic mulle väga meeldis ja ootasin seda Cameroni uut üle 10 aasta ning siis lõpuks selline pettumus....
Aga ega ma ei jõua ka parima tahtmise juures KÕIKE üles kirjutada siia. Ikka väga palju jääb kõrvale - eriti filme... Eelmisel aastal vaatasin umbes 150 filmi ja isegi kõiki kinos käidud asju ei saanud üles märgitud. Kui festivali ajal mõnel päeval vaatad 3-4-5 filmi, siis alati ei jakasagi hakata neid asju üle mõtlema... Lõppude lõpuks teeb seda asja siin ju oma lõbuks :) Lahe kui keegi veel midagi sellest saab.
Aga hindamishaigusest - see mul võibolla on küll? Mulle meeldivad edetabelid (nagu Salvador Dali :)) See pole minu jaoks sõltuvus, aga kuna ma olen selle vormi võtnud kasutusele blogipidamisel (ja minu jaoks on "fun" edetabeleid koostada), siis ma ei taha seda selles mõttes rikkuda. Ja tõesti Paradiisi lõpus ma oleks meelsamini jätnud numbrilise hinnangu panemata, aga just sellepärast panin, et hoida oma "liini"... mitte "sõltuvusest" :)
Sama on kõigi teiste, eriti tõsieluliste asjadega...
Polegi ju kellelgi õigust sellele hinnangut anda - teise inimese elu ja mälestused ju. See hinnang seal lõpus ongi tegelikult ainult minule endale... Saaks selle osa kuidagi kaitsta postitustest, siis kaitseks, aga ei saa :)
Meie dialoogi lugemine aitab ju ka sinu blogi lugejaid sind paremini möista. Olen kuulnud, et möned ei saa kuidagi aru, miks sa köigest kirjutad, aga see selgitus siin oli päris veenev.
Mina ei saa näiteks aru, kuidas sa jöuad ja kas magamiseks ka yldse aega jääb - minu möiste järgi elad vähemalt 3 tavainimse elu 24 tunni jooksul. See blogi näitab ju tohutut lugemust, teatri-ja filmikylastusi ja köike mida veel. Mina ei jöua kymnendikkugi.
Rahvas saab kadedaks, kuidas sina jöuad. Eestlased on kade rahvas, ehk neile tekitab see meelehärmi - see aja ja raha kyllus? sest mölemit peab ju jaguma nende hobide juures.
Aga selle hindamishaiguse kohta kuulsin eurovisiooni aegu. Et kui sul muude asjadega seda pole (samune eurovisu, sport jne), siis pole. Aga kui ikka köik asjad tahad ära hinnata, siis vb on. Eks uuri netist vöi kysi mönelt tuttavalt psyhholoogilt. Neil peaks söltuvuskategooriad selged olema.
Kui rääkida nats veel "Avatarist", siis mina kuulsin, et see olla filmiajaloo üks murdepunkte... Esimene oli must-valgelt värvilisele üleminek ja teine siis "Avatar".
Mina nägin seda kinos (ma käin Eestis kinos üliharva) lihtsalt seepärast, et oma õhtut sisustada. Polnud sellise filmi tulekustki midagi kuulnud. Ja kuna nägin seda Pärnus, kus 3D pole võimalik, siis nägin ka n-ö tavalisena. Ja kuigi, tõesti, oli visuaalselt kaunis vaadata, siis midagi ülimegasuperjahmatavat polnud. Mõtlengi, et kui kõik ei saa 3D'd näha, siis milleks üldse proovida seesugust varianti? Mõnede mööndustega võiks väita, et puhas toode ehk ainult tavasilmaga nägemine on parem kui igasuguste lisavidinateta... Aga muidugi, siis ei läheks arvesse ka enam eriefektid... ja siin ka põhjus, miks mulle teater palju rohkem meeldib - on hulga loomulikum.
Loo osas nõustun - ei midagi uut, aga ega neid uusi lugusid maailmas polegi. Päris palju on korduseid, lihtsalt me pole kõigest teadlikud. Pocahontas pole ka ainuke samasüžeeline lugu, sellelaadseid on palju. Ent, tõsi, läksin filmi ajal loo tõttu ikka päris närvi, sest igasugune jabur kultuuride hävitamine (sõjalise) tegevusega on mulle igati vastukarva. Nii et lugu ikkagi mõjus, mis siis, et vana. Vanad asjad vajavad tihti meeldetuletust ja iseenesest on hea meel, et seda "Avatari"-tasemelise "tootega" tehti. Muidugi ei pruugi "tõeline sõnum" või moraal enamikule kohale jõuda, aga... Loota võib alati :)
Mina arvan, et see murdepunkt saabus juba tükk maad varem, siis kui esimesed 3D filmid ja multikad tulid kinno. Kui võtta tehnilist poolt, ehk siis seda 3D-d siis ei olnud Avatar midagi erilisem kui näiteks Coraline (minu jaoks) ja kaugeltki mitte nii vinge nagu näiteks mõned IMAX kinos nähtud 3D filmid (üks planeetidest ja üks veealusest maailmast meenuvad).
Sa ütled, et käid Eestis kinos üliharva... kas seal välismaal käisid/käid tihedamalt? Kui jah, siis ma ei tea, aga kui ei, siis ma arvan, et Avatar võib mõjuda just inimestele, kes käivad harva kinos ning kui siis satuvad Avatari nägema, võib silmad kirjuks võtta küll.
Ja teatri suhtes oleme me Sinuga ju samast materjalist :) Ma eelistan iga kell teatrit filmile :) On mõned erandlikud tipud, mis mulle ikka väga meeldivad - Up in the air, Inglourious basterds, Prophet... Lisaks ehk umbes 20 filmi veel) näiteks viimasel aastal, mis küündivad teatri poolt pakutava elamuse tasemele :)
Jah, see kultuuride hävitamine - ehk see vana Pocahontase lugu või mõne meelest sarnaneb see ka "Tantsib huntidega" filmi loole... see on üks tasand, kuidas seda filmi tõlgendada... teised tõlgendavad nii teised naa, mõni ökokatastroofina ja inimese enesehävitusliku aktina, mõni sõjapoliitilisena või rassiteemalisena... kui mind see ka kuidagi mõnel muul tasandil oleks kõnetanud, siis ehk oleks ka see film mulle meeldinud. Praegu jäigi sellise tobeda arvutimängu- moodi muinasjutuna, kus oli kangesti üritatud mingit poliitikat ajada, aga see kõik kokku oli liiga "ameerika" minu jaoks. Ameeriklased ei saa aru, kuidas Britid oma Bafta-del ei andnud Avatarile stsenaariumi kandidatuuri.. mina saan küll.. aga eks nad siis Oscaritega saavad ise näidata oma "taset" :)))
Samas ma arvan, et ka Britid annavad parima filmi auhinna Avatarile... aga hoian pöialt hoopis teistele (eelmainitutele)...
Ohhh R... kade olla küll ei "maksa"... ei ole mul ei raha ega aega :) Aja võtan öö arvelt ja raha suhtes näiteks saan tasuta pileteid Rootsis kinno, kuna olen õigetes "listides" :) Ja näiteks olen ma terve oma elu jooksul käinud ainult ühel puhkusereisil... niiet kõik on "valikutes" ja "planeerimises" kinni. Mõni ostab riideid, mina raamatuid :) mõni reisib või maksab pangalaene, mina käin teatris :) Samas on mul see laenujama veel ees ning võibolla aasta paari pärast ei saa enam üldse teatrisse, ega raamatuid osta... siis mul on vähemalt mu mälestused :)
Aga mis puudutab hindamishaigust, siis võibolla sul on õigus. Mulle meeldib edetabeleid oma lõbuks koostada ja hinded on selle juures abiks. Mitte et mul oleks mingi hirmus tung neid anda või et ma ei saaks ilma. Aga ehk on minuga nii nagu Dali enda kohta ütles: "Ainuke vahe minu ja hullu vahel on see, et mina ei ole hull."
Tead, on juhtunud nii jah, et välismaal olles käin kinos tihemini. Põhjuseid on mitmeid: Šotimaal olles elasin Cameo ja Picturehouse'i kõrval, mis näitavad rohkem neid art-filme ja Briti filme - seega filmivalik teistsugune ja pisut huvitavam, mis muidugi ei tähenda, et kõik need filmid ka väga head olid.
Teiseks hind. Kinopilet UKs on odavam kui teatripilet.
Eestis olen elanud ainult sellistes kohtades, kus kinos näidatakse üldjuhul suuri kassahitte, mis mind väga ei tõmba ning mida pigem vaatan kunagi hiljem kodus vmt.
Tõenäoliselt Tallinna elanikuna käiksin/oleksin käinud rohkem Sõpruses. Noh, jah siis kõikides nendes teatrites ka ;)
Postita kommentaar