reede, 26. märts 2010

Arvamus 2009.aasta Teatriliidu auhinnakandidaatide kohta

Sellel laupäeval jagatakse Vanemuises kätte tänavused teatriahinnad (Eesti Oscarid:)) Ise olen just teel teatrist koju umbes sellel ajal (Uuspõld mängib "Isa"). Võibolla peab DVD-le lindistama panema, aga võibolla jõuab juba selleks ajaks koju teleka ette...

Ei mäletagi, et oleksin kunagi olnud nii rahul nende Teatriliidu nominentidega, nagu tänavu! On ju kahtlemata mõned eriarvamused, aga üldises plaanis võib hämmastaval kombel päris rahule jääda. Eelmiselgi aastal mõtlesin, et nii palju head jäi tähelepanuta ning nii palju jama pääses sõelast läbi, et tundus, kas nad üldse on mingit võrdlevat analüüsi teinudki või lihtsalt on au antud mingitel x põhjustel - a la kellelgi on juubel või mõnele tükile on vaja eraldi mingil teataval kombel tähelepanu pöörata või siis keegi kes on pidevalt radarist välja jäänud, sellele on vaja nüüd vanade asjade pärast kokku kuidagi au jagada. Sedapuhku seda kandidaatide nimistut lugedes aga sellist asja eriti ei tunnegi. Ning kui arvestada, et suurem osa kommenteerijaid ning arvamuseavaldajaid on ka rahul, siis ehk on tõesti leitud päris õige konsensus? Au läheb tõesti sinna, kuhu peakski?! Noh, et mõnede asjade pärast võib ka natuke nuriseda, siis mõtlesin need nurinad ühe hooga siin välja kallata endast ja ühtlasi pakkuda enda võitjad nomineeritud kandidaatide hulgast.

Parima lavastuse auhind
Teatriliit poleks Teatriliit, kui nad oleks jätnud nomineerimata Kuidas seletada pilte... ja Meie, kangelased. Selles suhtes oli natuke nagu ette teada, et need kaks lavastust hakkavad tänavusi nominatsioone domineerima. Olen üpris veendunud, et üks neist kahest võidabki selle auhinna. Minul pole seda Pärimuusika Keskuse tantsuetendust olnud võimalust näha ning ega sellest ka väga palju pole kuulda olnud, aga ega ma pole ka tähelepanu eriti pööranud. Minu lemmik selles kategoorias on aga hoopis Toatüdrukud". Nii hästi tehtud klassika tänapäevases meelelahutuslikus vormis, et seda oli tõeline lust vaadata. Tegelikult just selle tervikliku lahenduse ning täieliku õnnestumisega kõikidel tasanditel. Ja need kolm mõvarlikku naist, aaaahhhh :))) (Tegelikult olid minu aasta lemmikuteks "Pea vahetus" ja "Hecuba pärast" ja "Toatüdrukud" alles kolmas)

Minu võitja: Toatüdrukud, Rakvere Teater
Ennustus: Meie, kangelased, Linnateater

Lavastaja auhind
No on alles nimekiri! Noormets, Nüganen, Ojasoo/Semper ja Toompere jr. Väga austusväärne! Olen igati rahul nende neljaga. Kuigi kui just tänavust aastat arvestada, siis oleks tahtnud väga näha Pepeljajevit siin nimistus, sest tema Margarita ja meister oli just eriti lavastuslikus mõttes üks huvitavamaid ning ideederohkemaid. Usun, et selleski kategoorias tõusevad domineerima Nüganeni ja Ojasoo/Semper, kelle vahel see võitja selgub. Kuna tegemist on lavastajate terve aasta töödega, siis seda raskemaks teeb see ennustamise. Noormetsal olid ju mõlemad lavastused ka väga vinged, samuti Nüganenil. Isiklikult just lavastuslikus mõttes hindan "Ma armastasin sakslast" veel kõrgemalt. Ojasoo/Semperil vähemalt 2 lavastust olid väga vinged, kolmas selline paras frukt, kuid ka see ju huvitav, just lavastuslikult (Onu Tom-i mõtlen). Toompere jr-l aga ainult 1 lavastus (kuid seda vingem). Ahjaa, mina oleks meelsasti näinud siin ka veel Uku Uusbergi oma autorilavastusega Pea vahetus. Kuigi seal tõusis sama oluliseks lavastamise juures see tekst. Samas Teatriliit on otsustanud jätta selle tüki kõrvale ka algupärase dramaturgia ning ka sõnalavastuse eriauhinna kategooriatest. See on ilmselge ülekohus... kuid siiski väheseid neist. Teine tükk, mida on Teatriliit täiesti alusetult ignoreerinud, kuigi rahvas on seda üksmeelselt taevani kiitnud (igati õigustatult minu meelest) on Hecuba pärast. Nii raske on teha komöödiat, mis tõeliselt naerma ajaks. Mõnusalt eneseirooniline ja üdini andekas. Kuna aga just selle žürii maitse ei kiitnud seda heaks, siis mul on tõeliselt kahju, et see pealkiri ei jäägi nüüd kuhugi annaalidesse. Ja selle tüki puudumine muidugi vähendab terviknimistu väärtust. Aga siinkohal on tegelikult nii minu võitja kui ka ennustus "minu võitjad".

Minu võitja: Hendrik Toompere jr - Toatüdrukud - Rakvere Teater
Ennustus: Elmo Nüganen - Meie, kangelased/Ma armastasin sakslast - Linnateater

Naisnäitleja auhind
Teadsin kindlasti, et nii Ülle kui Marika peavad 100% kindlusega saama nomineeritud. Ülle puhul meeldis minule isiklikult veel eriliselt see tema Leedi Macbeth. Arvasin ka, et Anu Lamp on peaosakandidaat, vähemalt minu jaoks ta mängis enda peaosaliseks Meie, kangelastes. Kuid noh, peaasi, et ta on nomineeritud, olgugi siis, et kõrvalosast. Alina Karmazina tegi küll enda senise karjääri parima rolli, kuid siiski minu meelest mitte terve aasta kõikide teatrite naisrollide mastaabis piisavalt tugevat rolli. Kuigi kannustamiseks peab ju ikka andma ka isiklike saavutuste eest tuge. Savankova rolli ma polegi näinud. Aga kas Teatriliit kunagi tõsiselt ka on andnud auhinna Vene Teatri näitljejatele "peaosa" eest (justnagu meenus, et Herardo Contreras sai kunagi auhinna kõrvalosa eest?)? Noh, eks muidugi võivad seekord luua pretsedendi. Siiski minu jaoks oleks see mingil kummalisel tasandil pettumus. Kuigi ma seda rolli näinud ei ole, siis nii Ülle kui Marika lihtsalt väärivad tänavust võitu! Äärmisel juhul ka Külli Teetamm. Aga kas see oleks solvang Ursulale, kes tegelikult oli justkui esmane valik sellesse rolli? Noh, minu versioonis oligi Külli ja ta oli tõeliselt hea. Habras ning eriline Erica.

Minu võitja: Marika Vaarik - Kes kardab Virginia Woolfi? - NO99
Ennustus: Ülle Lichtfeldt - Toatüdrukud/Mtsenski maakonna leedi Macbeth - Rakvere Teater/Pro3

Meesnäitleja auhind
Sellest nimistust pole mul õnnestunud veel oma suure lemmiku Volli Käro rolli näha. Kuid kas just siin on tegemist mingi sellise kõrvalise põhjusega auga (saab tänavu 70)? Kuigi Volli võiks minu poolest iga kell kandideerida, ta on olnud mu lemmik juba 80ndate algusest peale :) Andersoni Erik/Harald oli täielik powerhouse! Matvere rollid minu meelest üsna kahvatud tema enda tasemega võrreldes, kuid üldises konkurentsis kindlasti väärt rollid. Isiklikult minule see Augustikuu teemaja ei meeldinud (Allik kiitis taevani) ja sellepärast eriti ei tõuse esimese hooga ka seda Matvere rolli sealt kiitma. Ingel, ingel kandidatuur oleks ehk pigem õigustatud kõrvalosa eest? Kuid eriti selles valguses, et Katariina on nomineerimata jäetud, tundub see kuidagi imelik. Mina usun siiski, et tõelised konkurendid võidule on Hendrik Toompere jr ja Priit Võigemast. Mõlema mehe rollid olid tõesti aasta parimad. Ka mina olin dilemma ees. Kui aasta lõpus poleks tulnud Toompere George-i, siis oleks Võigemast olnud üsna kindel võidumees. Samas võivad siin rolli mängida sellised faktorid, et Andrus Vaarik on vahepeal tulnud välja oma George-iga, mis üllatas (oma hullult kõrge tasemega) täpselt samuti ning samas Võigemasti võidule mängib kaasa fakt, et ta oleks pidanud võitma juba eelmisel aastal Ruja eest! Eriti nüüd kus on nähtud ka võidutöö, olen selles eriti veendunud. Samas ka Võigemasti, eriti "Pea vahetus", mis vajaks eriti "tükina tervikult" natuke rohkem tähelepanu Teatriliidult, oli ikka üks kümnendi parimaid rolle.

Minu võitja: Hendrik Toompere jr - Kes kardab Virginia Woolfi? - NO99
Ennustus: Priit Võigemast - Pea vahetus/Ma armastasin sakslast - NO99/Linnateater

Naiskõrvalosa auhind
Minu suurim rõõmuhetk saabus (noh, eks peaaegu sama õnnelikuks tegi mind ka Toatüdrukute pääsemine nominentide hulka) kui lugesin, et Ines Aru kandideerib!!!! Tema roll oli ju täiesti ilmutuslik, fenomenaalne ja erilisemast erilisem! Iga kord kui ta tuli oma inglikarjaga, tulid minul külmavärinad ja rõõmumuie näole. Ta oli niinii hea! Ja olgu tänatud žürii, et nemadki märkasid seda! Kuigi kuna tema vastaskandidaadiks on Anu Lamp, siis läheb tal seda võitu kätte saada päris raskeks. Sest Anu Lamp oli rohkem nagu peaosa roll võrreldes Ines Aru pisikeste sutsakatega. Ja Aiapeos kui minult küsitaks, kes oli peaosas, siis vastaksin ilma igasuguse kõhkluseta Liina Vahtrik. Kuigi ka tema kandidatuuri üle on mul ülihea meel. Ju siis on võetud kahte lavastust kui tervikut - nii seda mis toas toimus kui seda, mis aias. Selles valguses, ehk tõesti võiks mööndustega seda kõrvalosaks lugeda. Kuigi ikkagi natuke ebaaus minu meelest. Sest need olid lõppkokkuvõttes ikkagi erinevatele publikutele mängitavad erinevad etendused, mis sellest, et integreeritud omavahel. Mirtel Pohla roll oli ka igati nominatsiooni väärt, kuid Aru ja Lambi kõrval alles kolmandaks parem. Ja Helene Vannari minu nähtud õhtul ei tõusnud kuidagi esile Meie, kangelastes. Pigem hoopis Piret Kalda, kui keegi naine veel sellest tükist... Sest olgem ausad, kui juba Anu Lamp on kandideerimas sellest tükist, siis kas on kellelgi teisel sealt asja nominentide sekka? Ma mõtlen võidulootustega (kogu austuse juures Helene Vannari vastu muidu)... Aga nii Ines kui Anu oleks tõesti "aasta parimad".

Minu võitja: Ines Aru - Mtsenski maakonna leedi Macbeth - Pro3
Ennustus: Anu Lamp - Meie, kangelased - Linnateater

Meeskõrvalosa auhind
Pean ausalt üles tunnistama, et ma pole kunagi Indrek Alpinist võtnud tõsiselt võetava näitlejana. Sedapuhku pole ma tema nomineeritud rolli üldsegi näinud, seega ei saa selle koha pealt sõna võttagi. Samuti on mul nägemata Avandi roll Küüni täitmise lugudes ja lauludes. Aga minu meelest Avandi kaks ülejäänud rolli auhinnaväärilised küll ei olnud. Eriti oma "uimaste silmadega" tüüprollide pärast. Tema aasta parim roll oli minu meelest hoopis "Pea vahetuses" ja kui talle auhind anda, siis tugevalt hoopis Pea vahetuse mõjudega, kuid see oleks natuke ebaaus, sest seda žürii pole ära märkinud (samuti ilmselt peaosa staatuse pärast). Hannes Kaljujärv oli okei, aga minule isiklikult meeldis hoopis Peeter Volkonski roll sellest tükist märgatavalt rohkem. Siin mängib ehk rolli see, et Teatriliidul on ikka kombeks külalisrollide tegemise eest au anda. Kuid sedapuhku ei suutnud nad Kaljujärve Küünlad põlevad lõpuni peaosaliste tugevate rollide vahele ära mahutada, siis annavad talle selle teise töö mõjutustega selle nominatsiooni ikkagi ära. Tõnu Oja Vombatis oli väga hea! Tõeline koomiline talent ning täiesti oma karjääri tippvormis. Mida iganes ta praegusel ajal kätte võtab, teeb ta vähemalt auga ära kuid peamiselt ikka tippklassis. Kui on õiglust siin ilmas, siis võitjaks peaks osutuma Andrus Vaarik. Samas nad võivad ka mõelda, et järgmisel aastal on Vaarikule vaja üle anda meespeaosa auhind, et ehk seekord jätavad andmata...

Minu võitja: Andrus Vaarik -Meie, kangelased - Linnateater
Ennustus: Andrus Vaarik - Meie, kangelased - Linnateater

Kunstniku auhind
Jällegi väga väärt kandidaadid kõik 5. Ojasoo/Semper veel kõigele lisaks 3 etenduse jõuga. Ehk kui keegi teine võidaks, siis nagu see üks kunstnikutöö on olnud parem kui Ojasoo/Semperi kolm tööd kokku? Ma ise tegelikult dilemma eest, et kas Anšon/Aus, Ojasoo/Semper või Õunapuu? Aime Unt-i Hingede öö lavakonstruktsioon ja muidu romaanile sobilik unenöolisus oli ju muidu ok, aga kahel tasandil esimeste ridade jaoks lae all mängimine oli kahtlemata suur miinus. Kael jäi kangeks. Laura Kõiv-u Sinul on meretäis hirmu kujundus oli üks etenduse parimaid aspekte, kuid näiteks see puude värk oli natuke mannetu, eriti kui on näinud Ugalas ehtsat puusaagimist mootorsaega laval ja kõike seda oli natuke liiga sigrimigri ning seletamatult segast asja sealhulgas ka. Kuigi eks see räägib juba rohkem arvamuseesitaja piiratusest mõista kunsti kuivõrd kunstniku tasemest. Kuid kui pool etendust peab vaatama väsinud lavameest, kes oma tunkedes seal ootab, millal nupule saab vajutada, siis on ikka kogu selle virrvarri sees unustatud ka mõned olulised asjad tegemata kunstniku poolt 8oleks võinud kardinaga katta näiteks?).

Minu võitja: Anšon/Aus - Meie, kangelased - Linnateater
Ennustus: Ojasoo/Semper - Onu Tomi onnike/Kes kardab.../Kuidas seletada... - NO99

Sõnalavastuste eriaauhind
Cabaret Rhizome-i pole ma veel jõudnud, kuigi Fanny ja Faggot on plaanis, kuigi ma polegi enam nii kindel, et kas see ongi üldse CR-i tükk või pigem Elina Pähklimäe projekt? CR-i kohta on aga päris palju positiivset buzz-i kuulda. Sinul on meretäis hirmu, ei tohiks minu meelest võita ainsatki auhinda. See lihtsalt ei olnud ühelgi tasandil piisavalt hea. Isegi kui võtta alusmaterjaliks olev Niemi raamat "Popmuusika a la Vittula", millest pärinesid etenduse "parimad palad", siis tegelikult ei oldud suudetud selle raamatu pärle piisavalt hästi lavale tuua (minu isiklik, aga ka kaaslase arvamus, kes samuti on raamatut lugenud). Lisaks see mannetu muusika, millest tõeliselt mõjule pääses vaid mõni sekund - siis kui Ivo Uukkivi (laulu)hääles oli. Ja miks peaks sellele tükile "noorusliku lavamaailma otsingulist loomist" auhindama? Otsigu kusagil omaette ja tulgu leitud asjaga rahva ette - minu isiklik arvamus. Et kui ebaprofessionaalsuse ja "otsimise" eest antakse tänapäeval auhindu, no see näitaks Teatriliidu taset küll üsna kahtlases valguses. Seega minu jaoks on ainuvõimalik võitja "Mtsenski maakonna leedi Macbeth", kus tõeliselt hästi on venekeelne harrastusteater eestikeelse teatriga integreeritud. Tulemuseks ka tervikkunstilises mõttes üks aasta tugevamaid tükke. Kas see polnud mitte eelmisel aastal kui Rasputin võitis lihtsalt harrastusnäitlejate ja proffide eduka miximise eest selle auhinna, siis Leedi Macbeth on ammugi seda auhinda väärt! Samas kui võrrelda 1 etendust ja "terve uue teatri" loomist...

Minu võitja: Eili Neuhaus/Urmas Lennuk - Mtsenski maakonna leedi Macbeth - Pro3
Ennustus: Ajjar Ausma, Joonas Parve, Päär Pärenson, Anatoli Tafitšuk, Johannes Veski -Cabaret Rhizome-i loomise eest.

Muusikalavastuste auhind
Jätan seekord sõna võtmata. Ei õnnestunud neid lavastusi näha ja puuduvad ka lemmikud nimistust.

Balletilavastuste auhind
Eve Andre võitis eelmine kord, ehk on siis seekord Sergei Upkini kord? See lihtsalt oleks loogiline. Kuid samas "Kevade" lavastus on justkui midagi fenomenaalset - kõik kiidavad, kõik räägivad - ilmselt viinud ka palju balletivõõraid balletti vaatama. Ja see juba väärib auhindu! Endal pole veel õnnestunud näha, aga sügisel kui vähegi kuidagi võimalik on, siis võtan plaani.

Tantsulavastuste auhind
Palju on räägitud ja kiidetud Mart Kangro "Can’t Get No/Satisfaction"-ist. Samas Kangro tundub olevat juba saanud... ehk antakse ka teistele võimalust aupaistet saada. Reemann ka juba jõudnud ühtkomateist teha... Seletusena tundub kõige huvitava, see, mis on kirjutatud Mägi ja Lindali etenduse juurde. Tekkis kohe päris huvi, et mis asja see endast kujutab....kui see nüüd võidaks veel kah!

Balletilavastuste ja tantsulavastuste žürii eriauhind
“Kevade” (lav. Ruslan Stepanov). Teater Vanemuine - siin on ainsa kandidaadina võit juba kindel :)

Algupärase dramaturgia auhind
Kus on siin "Pea vahetus"??? Selle asemel on impro ja dokmaterjali tekstidel baseeruv Kuidas seletada pilte... kus dramaturg ehk polegi see "kõige olulisem"... Isiklikult hindasin sellisel "improl" baseeruva tekstina Hecuba pärast dramaturgiat palju tugevamaks. Kui hinnata just otseselt "dramaturgiat", siis minu meelest lausa peab võitma üks kahest Endlas etendunud tükkide dramaturgiatest. Siiski kaldun arvama, et žürii hindab Surnud jänese improvisatsioonilikke stseene ja kultuuriministrile (võibolla ka õigusega) "ära panemist". See kõik mis viimastel aegadel teatri-teemade ümber toimunud on, oleks nagu vastulöök teatriliidu poolt...

Minu võitja: Roy Strider (autor) ja Andres Noormets (dramaturg) - Mässajad - Endla
Ennustus: Eero Epner, näitlejad, Ene-Liis Semper, Tiit Ojasoo - Kuidas seletada pilte surnud jänesele - Teater NO99

Reet Neimari nimeline kriitikaauhind
Kus on Danzumehe blogi? :))) Oh, kes seda mu blogi ikka tõsiselt võtab, peale minu enda... ja ega ma ju end "kriitikuks" peagi... ja siin on veel nii mitmed head kriitikud jäänud kõrvale ka... niiet nali naljaks. Aga tegelikult ka, millal ilmub teatriblogide auhinnakategooria??? Võibolla meid blogijaid tegelikult polegi kellelegi vaja. Blogid ju ikka rohkem sellised oma igapäevelu kirjeldajad? Kuigi ka raamatublogisid tõstetakse ikka esile siin ja seal. Raamatukogud ja kirjastusedki lingivad seda siinsetki blogi (teatritest ainult Rakvere Teater), ehk peakski rohkem hoopis kirjandusele keskenduma... ka arvestades kommenteerijate hulka? Ja tegelikult ka filmiblogindus on hoopis teisel tasemel... samas kui üldiselt kultuurielamustest kirjutada, siis ei saa teatrist üle ega ümber (muidugi kui lihtsalt ei käiks teatris... aga seda ma ei "suuda"). Teater on ju mu lemmikkultuurivaldkond - hmmm... tegelikult ikka koos kirjandusega :))) Seega olen tõelise dilemma ees...

Minul on "3 sõna sidekriipsuga" kui lemmikkriitikutest rääkida, ikka ja alati :) : Pille-Riin Purje

Teatritöötaja auhind
Kahjuks ei oska sõna võtta.

Sõnalavastuste muusikalise kujunduse auhind
Kus on siin see lahe ja omapärane ning terve etenduse PARIM komponent, ehk "muusikaline kujundus", nimelt Mängud Tagahoovis DJ??? See oli ju ikka midagi harukordset ja erilist!!!
Jaak Jürissoni Ma armastasin sakslast muusika oli kuidagi saanud mõjutusi Ardo Ran Varrese teleteatri muusikast, kuid see sobis ning oli ilus ja südamlik, justnagu just sellele tükile kohane. Chalice-i meediaooper Don Juan-is oli päris lahe leid. Hirsch-i Hingede öö muusikat enam ei mäletagi. Nähtamatu varandus Ugalas jäi mul see talv nägemata. Sinul on meretäis hirmu originaalmuusika mitte lihtsalt ei meeldinud vaid see tekitas minus lausa ebamugavust, sellest hoolimata "kardan", et nad annavad auhinna neile... see oleks täiesti ülekohtune kui panna see kõrvuti nii mõnegi tüki heliloominguga. Minu lemmik, kohe peajagu üle, on vendade Uusbergide koostöö. See oli imeline! Eriti kuidas tekstiliselt loos oli muusika sees - see kraapis hinge ning mõjus veel eriti. Pärt Uusbergi muusika on ka imehea. Ja samuti Uku Uusbergi "kujundus" Debussy oli nagu rusikas silmaauku.

Minu võitja: Pärt Uusberg ja Uku Uusberg - Pea vahetus - NO99
Ennustus: The Sounduniversums koosseisus Mari-Liis Lill, Märt Avandi, Juss Haasma, Tauno Makke, Mihkel Roolaid, Kristo Viiding - Sinul on meretäis hirmu - Eesti Draamateater

Salme Reegi nimeline auhind
Kuigi ma käin palju lastetükke vaatamas ja üpris meeleldi, siis seekord on mul vähesed nendest kandidaatidest nähtud. Ise oleks Ibragimov-it esile tõstnud, sest Väike nõid oli lavastusena päris õnnestunud ja laste poolt heaks kiidetud. Ning minule meeldis kõige rohkem hoopis Ugala Limpa. Igatahes tulid need kaks esimesena meelde. Rahvas laulab kiidulaulu Janek Joostile Kuidas kuningas kuu peale kippus etendusest. Ise loodan, et ka Ugala saaks oma värviliste ja vahvate lastetükkide pidevale väljatoomisele mingit aupaistet. Ja Lindgreni on ka ju järgmisel hooajal "oodata" :) Siiski lemmik nendest kandidaatidest on mul ka täiesti olemas, kuigi see rohkem noortele ja täiskasvanutele. Joosti rolli tahaks küll näha!

Minu võitja: Andres Noormets - Mässajad - Endla
Ennustus: Janek Joost - Kuidas kuningas kuu peale kippus - Vanemuine

Priit Põldroosi nimeline auhind
Olen kursis Peeter Raudseppa mõnede töödega - ehk peamiselt nendega, mis lavalaudadele on jõudnud. Sirvinud olen ka Ülo Tontsi ja Jaak Villeri raamatuid. Ja pean tunnistama, et Villeri Irdi raamat on tõeliselt võimas. Kuid siin kandideerib ju Pille-Riin!!! Ja nagu korralikule fänile kohane - olen muidugi tema poolt (tegelikult lihtsalt meeldis mulle see Jüri Krjukovi raamat nii palju) :) Ja eriti selles valguses, et mõlemad raamatud on mul ka riiulil päriselt olemas (teised pole)! Huvitav ainult, et mis "Jüri Krjukov"-i raamat sellel aastal välja tuli, kas parandatud/täiendatud trükk? Noh, kui nad talle selle mõne aasta taguse raamatu eest pole veel mingit auhinda jõudnud anda, siis ongi viimane aeg...

Minu võitja: Pille-Riin Purje - "Jüri Krjukov" ja (Reet Neimari poolt alustatud) "Jüri Järvet.Narr ja kuningas"
Ennustus: Jaak Viller - "Kandiline Kaarel Ird. Dokumente ja kommentaare."

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas Sa ise oled analüüsinud oma vajadust edetabeleid koostada? See on Su blogi läbiv joon. Võib-olla peaksid rohkem sporti nautima?

Danzumees ütles ...

Ma käin ujumas esmaspäeviti, neljapäeviti ja laupäeviti. Jõusaalis või jooksmas kolmapäeviti ja reedeti ja tantsutrennis teisipäeviti ja pühapäeviti. Võibolla tõesti peaks rohkem... aga palju Sa ise sporti teed... noh et oskaks võrrelda, et mis oleks normaalne :)