2024 TOP
1. Joshua Oppenheimer “The End”
2. Francis Ford Coppola “Megalopolis”(Cannes2024)
3. Joachim Lang "Führer und Verführer(Führer and Demagogue)"
4. Casey Nicholaw "The book of Mormon"
5. Yorgos Lanthimos “Kind of kindness”(Cannes2024)
6. Robert Eggers “Nosferatu”
7. Ali Abbasi "The apprentice"(Cannes2024)
8. Oliver Hirschbiegel “The angelface/Das Engelsgesicht”
9. Brady Corbet “The Brutalist”
10. Sean Baker "Anora"(Cannes2024)
11. Klaus Härö “Ei koskaan yksin”
12. M Night Shyamalan "Good Grades/Trap"
13. Vaclav Marhoul “McCarthy”
14. Ti West “MaXXXine”
15. Joe Talbot “The Governesses”
16. Sam Taylor-Johnson "Back to black"(Eestis juba kinos)
17. Guy Ritchie "The Ministry of Ungentlemanly Warfare"(Eestis juba kinos)
18. Ron Howard "Eden/Origin of species"
19. Benoit Delhomme “Mothers' instinct”(Eestis juba kinos)
20. Galder Gaztelu-Urrutia “Rich Flu”
21. Alonso Ruizpalacios “La Cocina/The kitchen”(Berlin2024)
22. Todd Phillips "Joker: folie a deux"
23. Cooper Raiff "The trashers"
24. Steve McQueen "Blitz"
25. Robert Zemeckis "Here"
26. Jon M. Chu "Wicked: part one"
27. Clint Eastwood “Juror #2"
28. Moonika Siimets “Must auk"
29. Evan Johnson/Galen Johnson/Guy Maddin “Rumours”(Cannes2024)
30. Quentin Dupieux "Le Deuxieme acte/Second act"(Cannes2024avafilm)
31. Melanie Laurent “The nightingale”
32. Erik Poppe "Quislings Siste Dager"
33. Bruno Dumont “L'Empire/The Empire”(Berlin2024)
34. Jon Watts “Wolfs”
35. Timothy Scott Bogart “Verona”
36. Henrik Martin Dahlsbakken “X”
37. Jaak Kilmi "Vari"
38. Frida Kempff "Rootsi torpeedo"
39. Marielle Heller “Nightbitch”
40. Peter Bebjak "Prague spring"
41. T.C. Christensen “Escape from Germany”
42. Jacques Audiard “Emilia Perez”(Cannes2024)
43. Jeremy Saulnier “Rebel ridge”
44. Pealkirjata Trey Edward Shults'i film
45. Tiina Lymi “Stormskerry Maja/Stormskärs Maja”
46. Malcolm Washington “The Piano lesson”
47. Richard LaGravenese “A family affair”
48. Zach Cregger “Weapons”
49. Julian Schnabel “In the hands of Dante”
50. Francois Ozon “Quand Vient L’Automne”
51. Jim Jarmusch "Father mother sister brother"
52. Paul Schrader "Oh Canada"(Cannes2024)
53. John Crowley "We live in time"(2025?)
54. Joseph Kosinski pealkirjata Formula 1 Film(2025?)
55. Lynne Ramsay "Polaris"(2025?)
56. Zellner brothers "Sasquatch Sunset" (Sundance2024)
57. Luca Guadagnino “Challengers”
58. Daniel Minahan “On swift horses”
59. Nia DaCosta “Hedda”
60. Michael Pearce “Echo valley”
61. Pablo Larrain “Maria”
62. Kantemir Balagov “Butterfly jam”(2025?)
63. Scott Derrickson “The gorge”
64. Duke Johnson “The actor”
65. Eli Roth/Tim Miller “Borderlands”
66. Justin Kurzel “The order”
67. Kirill Serebrennikov “Limonov - The ballad"(Cannes2024)
68. Natalie Erika James "Apartment 7A"
69. Suzanna Fogel “Winner” (Sundance2024)
70. Edward Berger "Conclave"
71. David Michod “Wizards!”
72. Kevin Costner “Horizon: An American saga"(Cannes2024)
73. Julia von Heinz "Treasure" (Berliin2024)
74. Greg Berlanti "Fly me to the moon"
75. Alejandro Monteverde “Cabrini”
76. Sara Sugarman/Jonas Åkerlund “Midas Man”
77. Paolo Sorrentino “Parthenope”(Cannes2024)
78. Andrea Arnold’s “Bird”(Cannes2024)
79. Gabriela Cowperthwaite "I.S.S."(netis üleval)
80. Mimi Cave "Holland, Michigan"
81. Chao-Liang Huang “Yi dao tian tang/Heaven and hell”
82. Tilman Singer "Cuckoo" (Berliin2024)
83. Michael Showalter "The idea of you"(SXSW2024)
84. Mike Leigh "Hard truths"
85. Michel Fanco "Dreams"
86. Alice Lowe “Timestalker”(SXSW2024)
87. Luca Guadagnino "Queer"
88. Coralie Fargeat "The substance"(Cannes2024)
89. Paul Greengrass "The hood"(2025?)
90. David Cronenberg "The Shrouds"(Cannes2024)
91. James Mangold “A Complete Unknown/Going Electric”
92. D'Innocenzo brothers "Dostoevsky" (Berliin2024)
93. Nora Fingscheidt "The outrun" (Sundance2024)
94. Coen Brothers “The Zebra Striped Hearse”
95. Alex Scharfman "Death of a Unicorn"
96. Ridley Scott "Gladiator 2"
97. Halina Reijn “Babygirl”
98. Magus Von Horn "Pigen med nålen/The girl with the needle"(Cannes2024)
99. Gustav Möller "Sons/Vogter"(Berlin2024)
100. Ishana Shyamalan "The watchers"
Payal Kapadia "All we imagine as light"(Cannes2024)
Bille August "Me, you"(2025?)
Lee Tamahori "Emperor"
Marko Raat "Biwa järve 8 nägu"
Tsai Ming-liang "Abiding Nowhere" (Berliin2024)
Zelda Williams "Lisa Frankenstein"
Johanna Pyykkö “Ebba”
Marc Noda “The lineman”
Tõnis Pill "Frank"
Johnny Depp "Modi"
David Michaels "The third parent"
Dev Patel “Monkey man”
Jonathan Kent “A long day's journey into night”
Anna Boden/Ryan Fleck “Freaky tales” (Sundance2024)
Lee Isaac Chung "Twisters"
Caitlin Cronenberg "Humane"
Mel Gibson "Passion of the Christ: Resurrection"
Tim Burton “Beetlejuice 2”
Peter Greenaway "Lucca Mortis"
Jia Zhang-ke “Feng Liu Yi Dai/Caught by the tides”(Cannes2024)
Mark Molloy “Beverly Hills Cop: Axel Foley”
Kenji Kamiyama “The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”
George Miller “Furiosa”(Cannes2024)
Gareth Evans “Havoc”
Ethan Coen “Drive-Away Dolls”
Aaron Schimberg “A different man” (Sundance2024)
Osgood Perkins "Longlegs"
John Krasinski "If"
Leos Carax “C’est Pas Moi” (Cannes2024)
David Leitch "The Fall Guy"
David Ayer "The beekeeper"
Rose Glass "Love lies bleeding" (Sundance2024)
Jane Schoenbrun "I saw the TV glow" (Sundance2024)
Fede Alvarez "Alien: Romulus"
Reinaldo Marcus Green "Bob Marley: One love"
Adam Cooper "Sleeping dogs"
Potsy Ponciroli "Greedy people"
Kiyoshi Kurosawa "Serpent's path"
Lucile Hadzihalilovic “La tour de Glace”
Eva Sepping "Rändajad"
Miguel Gomes "Grand Tour"(Cannes2024)
Pixar/Kelsey Mann “Inside Out 2”
Fernando Trueba “Haunted heart”
Gary Dauberman “Salem's lot”
Chris Sanders "The wild robot"
Rachel Morrison "Flint strong"
Audrey Diwan "Emmanuelle"
Gonzalo Lopez-Gallego “American star”
Irving Franco “Adam the first”
Simon Cellan Jones “Arthur the king”
John Ridley “Shirley”
Justin Baldoni "It ends with us"
Christophe Honore “Marcello Mio/Summer Boy”(Cannes2024)
Karim Ainouz “Motel Destino”(Cannes2024)
Olivier Assayas "Hors de temps"
Emmanuel Mouret “Une honnête femme”
Arkasha Stevenson "The first omen"
Wes Ball "Kingdom of the Planet of the Apes"
Agathe Riedinger “Diamant Brut”(Cannes2024)Barry Jenkins "Mufasa: the Lion King"
Tina Mabry "The Supremes at Earl’s All-You-Can-Eat"
Steven Soderbergh "Presence" (Sundance2024)
Kobi Libii "The American Society of Magical Negroes" (Sundance2024)
Max & Sam Eggers "The front room"
Martti Helde "Vara küps"
S.J. Clarkson "Madame Web"
David Lowery "Mother Mary"
Adrian Molina "Elio"
Liina Triškina-Vanhatalo "Emalõvi"
Klaus Menzel "What about love"
Kay Cannon "My ex-friend's wedding"
Michael Zaiko Hall "Peter five eight"
Jon Gunn "Ordinary angels"
John Stevenson "The ark and the Aardvark"
Paul Dektor "American dreamer"
Arnaud Desplechin “Spectateurs”
Andrew Stanton "In the blink of an eye"
Isaiah Saxon “The legend of Ochi”
Na Hong-jin "Hope"
Alain Guiraudie “Misericorde”(Cannes2024)
Patricia Mazuy “Alma et Mina”
Carlos Reygadas "Wake of Umbra"
Dea Kulumbegashvili “Those Who Find Me”
Bi Gan “Resurrection”
Xavier Beauvois “La Vallée des Fous”
Marianne Elliott "The salt path"
Rebecca Lenkiewicz "Hot milk"
Sharon Maguire "Longbourn"
Tim Mielants "Small things like these"
Jane Anderson "Women in the castle"
Joachim Rønning "Young woman and the sea"
Howard J. Ford "DarkGame"
Graham Henman "Bone in the throat"
Derek Presley "Tonic"
Matthias Glasner "Sterben"
Lamberto Bava "Twins"
Ole Christian Madsen "Boundless/Den grænseløse"
André Téchiné "Dans le viseur"
Michael Rozek "Marianne"
Levan Akin “Crossing”
Timo Tjahjanto "The last train to New York"
James Strong "Anna"
Christine Jeffs “A mistake”
Flora Lau “Luz”
Helene Cattet/Bruno Forzani “Darling”
Isabel Sandoval “Tropical gothic”
Jaume Collet-Serra “Carry-on”
Gilles Lellouche “L'Amour Ouf”
Jeremy Clapin "Pendant ce temps sur Terre/Meanwhile on earth" (Berliin2024)
Josh Gordon/Will Speck “Distant”
Juan Carlos Fresnadillo “Damsel” (netis 8.03)
Justin Anderson “Swimming home”
Kazik Radwanski "Matt and Mara"
Kuba Czekaj "Lipstick on the glass"
Lee Daniels “The deliverance”
Zoe Kravitz “Blink twice”
Lee Hong-chi "Love is a gun"
Marco Dutra “Bury your dead/Enterre seus Mortos”
Marco La Via/Hanna Ladoul “Funny birds”
Mareike Engelhardt “Rabia”
Johanna Moder “Motherhood”
Abderrahmane Sissako “The perfumed hill/Black tea”
Robert Guedignan “La Pie Voleuse”
Andrew Patterson “Rivals of Amziah King”
Anthony&Joe Russo "Electric state"
Davis Simanis "Marijas klusums/Maria's Silence" (Berliin2024)
James Watkins "Speak no evil"
Dougal Wilson "Paddington in Peru"
Nicholas Stoller "Cordially invited"
Pamela Adlon "Babes" (SXSW2024)
Gil Kenan "Ghostbusters: Frozen Empire" (netis olemas)
Kyle Mooney "Y2K" (SXSW2024)
Sean Charmatz “Orion and the dark”
Tawfik Alzaidi “Norah”(Cannes2024)
Peter Chan “She's got no name”(Cannes2024)
Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu “Le Roman de Jim”(Cannes2024)
Rithy Panh “Rendez-Vous avec Pol Pot”(Cannes2024)
Emmanuel Courcol “The Matching Bang”(Cannes2024)
Nabil Ayouch “Everybody Loves Touda”(Cannes2024)
Roberto Minervini “The Damned”(Cannes2024)
Boris Lojkine “L’histoire de Souleymane”(Cannes2024)
Ariane Labed “September Says”(Cannes2024)
Mo Harawe “The Village Next to Paradise”(Cannes2024)
Guan Hu “Black Dog”(Cannes2024)
Lætitia Dosch “Who Let the Dog Bite?”(Cannes2024)
Louise Courvoisier “Vingt Dieux !”(Cannes2024)
Julien Colonna “Le Royaume”(Cannes2024)
Konstantin Bojanov “The Shameless”(Cannes2024)
Rungano Nyoni “On Becoming a Guinea Fowl”(Cannes2024)
Hiroshi Okuyama “My Sunshine”(Cannes2024)
Sandhya Suri “Santosh”(Cannes2024)
Truong Minh Quy “Viet and Nam”(Cannes2024)
Halfdan Ullmann Tøndel “Armand”(Cannes2024)
Soi Cheang “Twilight of the Warrior Walled In”(Cannes2024)
Seung Wan Ryoo “I, The Executioner”(Cannes2024)
Lorcan Finnegan “The Surfer“(Cannes2024)
Noemie Merlant “The Balconettes“(Cannes2024)
Daniel Auteuil “Le Fil”(Cannes2024)
Raoul Peck “Ernest Cole, Lost and Found”(Cannes2024)
Sergei Loznitsa “The Invasion“(Cannes2024)
Claire Simon “Apprendre”(Cannes2024)
Yolande Zauberman “La Belle de Gaza”(Cannes2024)
Michel Hazanavicius “The most precious of cargoes”
2023 FILMID, MIS VAJA VEEL NÄHA:
1. Karim Ainouz “Firebrand” (Cannes2023)
2. Ellen Kuras “Lee” (Toronto2023)
3. Richard Linklater “Hit man” (Veneetsia2023)
4. Viggo Mortensen “The dead don't hurt” (Toronto2023)
5. Zar Amir Ebrahimi/Guy Nattiv "Tatami" (Veneetsia2023)
6. Jeff Nichols “The Bikeriders” (Telluride2023)
7. Bertrand Bonello “La Bete/The beast” (Veneetsia2023)
8. Anna Kendrick "Woman of the hour" (Toronto2023)
9. Atom Egoyan "Seven veils" (Toronto2023)
10. Louise Archambault "Irena's vow" (Toronto2023)
11. Marc Forster "White bird"(netis olemas)
12. Annie Baker "Janet planet" (Telluride2023)
13. Felipe Carmona "Prison in the Andes" (London2023)
14. Christy Hall "Daddio" (Telluride2023)
15. Ryusuke Hamaguchi "Evil does not exist" (netis olemas)
16. Michael Winterbottom “Shoshana” (Toronto2023)
17. Lone Scherfig “The movie teller/La Contadora de Películas” (Toronto2023)
18. Azazel Jacobs “His three daughters” (Toronto2023)
19. Kristin Scott Thomas "North star" (Toronto2023)
20. Sally El Hosaini/James Krishna Floyd "Unicorns" (Toronto2023)
21. Andrew Durham “Fairyland” (Sundance2023)
22. Ivo van Hove "A little life"
23. Delphine Deloget "All to play for/Rien à perdre" (Cannes2023)
24. Michael Keaton "Knox goes away" (netis olemas)
25. Anand Tucker “The critic” (Toronto2023)
26. Takeshi Kitano "Kubi" (Cannes2023)
27. Joseph Schuman/Austin Stark "Coup!"
28. Michael Shannon "Eric LaRue" (Tribeca2023)
29. Ethan Hawke "Wildcat" (Toronto2023)
30. Noah Pritzker "Ex-husbands" (San Sebastian2023)
31. Niclas Larsson “Mother couch” (Toronto2023)
32. Florian Schwartz "German Crime story: Deadlock"(filmiversioon)
33. Jeymes Samuel "The book of Clarence" (netis olemas)
34. Christopher Walters “Comedy of war: Laughter in Ukraine” (Tribeca2023)
35. Hao Ning "The movie emperor"
36. Luc Besson “DogMan” (netis olemas)
37. Tia Kouvo “Mummola/Family Time”
38. Brian Helgeland "Finestkind" (netis olemas)
39. Clair Titley "The contestant"
40. Pawo Choyning Dorji “The monk and the gun” (netis olemas)
41. Quentin Dupieux “Yannick” (netis olemas)
42. James Marsh “Dance first” (San Sebastian2023)
43. Ladj Ly "Les Indesirables"
44. Zacharias Mavroeidis "The summer with Carmen"
45. Lu Zhang "The shadowless tower" (netis olemas)
46. Lee Tamahori "The convert"
47. James Napier Robertson "Joika" (netis olemas)
48. Saverio Costanzo “Finalemente L'Alba”
49. Zhang Yimou "Under the light" (netis olemas)
50. Cristi Puiu “MMXX” (netis olemas)
51. Jan Holoubek "Doppelgänger. Sobowtor"
52. Dominic Savage "Close to you"
53. Luke Gilford "National anthem"
54. Robert Hloz "Restore point" (netis olemas)
55. John Thornblad “Sockerexperimentet” (netis olemas)
56. Sofia Exarchou "Animal" (netis olemas)
57. Keat Aun Chong "Snow in midsummer"
58. Daishi Matsunaga "Egoist"
59. Amjaad Al Rasheed "Inshallah a boy" (netis olemas)
60. Robert Lorenz “In the land of saints and sinners” (netis olemas)
61. Bill Oliver “Our son” (Tribeca2023)(netis olemas)
62. Martin Bourboulon “Les trois mousquetaires - Milady” (netis olemas)
63. Sam Fell “Chicken Run: Dawn of the Nugget” (netis olemas)
64. Zack Snyder "Rebel Moon - Part One: A Child of Fire" (netis olemas)
65. Richard Holm “Avgrunden/The abyss” (netis olemas)
66. Brian Duffield "No one will save you"(netis olemas)
67. Rebecca Miller “She came to me”(netis olemas)
68. Chelsea Peretti “First time female director” (Tribeca2023)
69. Luna Carmoon "Hoard"
70. Patricia Arquette "Gonzo girl"
71. William Friedkin “The Caine Mutiny Court Martial”(netis olemas)
72. Dustin Guy Defa “The Adults” (netis olemas)
73. Oskar Mellander "Canceled"(netis olemas)
74. Martin Zandvliet “Tove's room/Toves værelse”(netis olemas)
75. Greg Kwedar "Sing sing" (Toronto2023)
76. Martin Provost “Bonnard, Pierre and Marthe”
77. Christoph Hochhäusler “Bis ans Ende der Nacht/Till the end of the night”(netis olemas)
78. Joao Canijo “Mal Viver/Bad Living” (netis olemas)
79. Jonas Rothlaender “Power of love” (netis olemas)
80. Lee Hae-young "Phantom/Yuryeong"
81. Elise Girard “Sidonie au Japon” (netis olemas)
82. Pascal Plante “Les chambres rouges/Red rooms”(netis olemas)
83. Julio Torres “Problemista”(netis olemas)
84. Andreas Öhman “En dag kommer allt det här bli ditt” (netis olemas)
85. Imran J. Khan "Mustache"
86. Maria Lundqvist "Om att våga flyga"
87. Simon Sandquist "Karusell" (netis olemas)
88. Chris Pine "Poolman"
89. Gabriel Abrantes “Amelia’s Children” (MOTELX2023, PÖFF2023) (netis olemas)
90. Lars Kraume "Measures of men/Der vermessene Mensch"
91. Joe Stephenson “Doctor Jekyll”
92. Leigh Brooks “Hate to Love: Nickelback” dokk (netis olemas)
93. Cru Ennis, Lee Roy Kunz "Deliver us" (netis olemas)
94. Neil Burger "The Marsh king's daughter” (netis olemas)
95. Xiaogang Gu “Dwelling by the lake/Cao mu ren jian” (netis olemas)
96. Melanie Laurent “Wingwomen/Voleuses” (netis olemas)
97. Hur Jin-ho "A normal family"
98. Jeanne Herry "All Your Faces/Je verrai toujours vos visages" (netis olemas)
99. Edward af Sillen “Ett sista race” (netis olemas)
100. Ahmed Abdullahi "Amina"
101. Chris Kraus "15 years"
102. Edoardo De Angelis “Comandante” (Veneetsia2023-avafilm)
103. Karin af Klintberg “Kungen/The king” (netis olemas)
104. Janis Pugh "Chuck chuck baby"
105. Frauke Finsterwalder “Sisi & I/Sisi & ich” (netis olemas)
106. Bess Wohl “Baby Ruby” (netis olemas)
107. Dominique Abel/Fiona Gordon “L'Etoile filante/The falling star”
108. Stephane Brize "Out of season"
109. Marja Pyykkö “Skimbagirls” (netis olemas)
110. John Trengove “Manodrome” (netis olemas)
111. Maria Fredriksson "Miraklet i Gullspång" (netis olemas)
112. Stephanie Di Giusto "La Rosalie"
113. Frederick Wiseman “Menus Plaisirs - Les Troisgros”
114. Angela Schanelec “Musik/Music” (netis olemas)
115. David Gordon Green “The exorcist: Believer” (netis olemas)
116. Vladimir Peršic "La honte/Lost country"
117. Martin Skovbjerg “København findes ikke/Copenhagen does not exist” (netis olemas)
118. Trish Sie "Sitting in bars with cake" (netis olemas)
119. Steffi Niederzoll "Seven years in Tehran"
120. Haydn Butler "Home kills" (netis olemas)
121. Curtis Vowell "Seize them!"
122. Eric Besnard "Les choses simples"
123. Jeremy Garelick "Murder mystery 2" (netis olemas)
124. Ali Asgari/Alireza Khatami "Terrestrial verses"
125. Mehmet Ada Öztekin "Atatürk 1881 - 1919"
126. Neill Blomkamp “Gran Turismo” (netis olemas)
127. Chandler Levack “I like movies” (netis olemas)
128. David Lowery “Peter Pan & Wendy”
129. Makoto Shinkai “Suzume” (netis olemas)
130. Wang Bing “Youth”(Cannes2023)
131. Michael Easterling/Jaala Ruffman "Deltopia"
132. Catherine Corsini “Le retour” (Cannes2023)
133. Isabel Coixet “Un amor” (San Sebastian2023)
134. Tim Story “The Blackening” (netis olemas)
135. Liu Jian "Art college 1994"
136. Ariel Vromen "April 29, 1992
137. Amat Escalante “El estado del imperio/Lost in the night” (Cannes2023)
138. Kim Jee-woon “Cobweb/The spider house” (netis olemas)
139. Kristin Gore/Damian Kulash "Beanie Bubble" (netis olemas)
140. Erwan Le Duc "La fille de son pere/Daddy's girl"
141. Fabian Stumm “Knochen und namen/Bones and names”
142. Katell Quillevere "Le Temps d'aimer"(Cannes2023)
143. Coloreto Cukali "Within love"
144. Emily Atef “Someday we will tell each other everything/Irgendwann werden wir uns alles erzählen” (netis olemas)
145. Tibor Banocziki/Sarolta Szabo “White plastic sky” (netis olemas)
146. Fernando Trueba/Javier Mariscal "They shot the piano player" (netis olemas)
147. Aurora Gosse “Dancing queen”
VEELGI VARASEMATE AASTATE FILMID:
About Joan (netis olemas)
Allelujah (netis olemas)
Alma & Oskar
Amazing Maurice
Baltic truth
Before, now & then
Bröllop, begravning och sop (netis olemas)
Butcher's crossing (netis olemas)
Comedy queen (netis olemas)
Daliland (netis olemas)
Dancing queens (netis olemas)
Der Maler/The painter (Hirschbiegleri dokk)
Die Stillen Trabanten/Dark satellites
Diorama (netis olemas)
Don Juan (2022)(netis olemas)
Dreamin' wild
Duran Duran - A Hollywood High
Enys men (netis olemas)
Fathers and mothers/Fædre & Mødre
Fixation
Fragments of the last will
Fucking with nobody (netis olemas)
Human flowers of flesh
Inland
It is in us all (netis olemas)
Koputus/The knocking
Krigsseileren/War sailor (tahaks filmina mitte telesarjana näha)
Kärleksbevis (netis olemas)
La Syndicaliste (netis olemas)
Lady Chatterley's lover (netis olemas)
Les Amandiers/Forever young
Loving Highsmith (netis olemas)
Maigret (netis olemas)
Marlowe (netis olemas)
Moving on (netis olemas)
Nika
Of an age (netis olemas)
One of these days (netis olemas)
Onoda: 10000 nights in the jungle
Out of the darkness 2/De forbandede år 2 (netis olemas)
Piggy (netis olemas)
Rebel (netis olemas)
Resurrection (netis olemas)
Rheingold (netis olemas)
Rosaline (netis olemas)
Sanctuary (netis olemas)
Scarlet/L'Envol
Seriously red (netis olemas)
Showing up (netis olemas)
Skin deep/Aus meiner haut
Substration (netis olemas)
The Integrity of Joseph Chambers (netis olemas)
The Pez outlaw (netis olemas)
The prank
Thomas vs. Thomas (A Sensational Theory Regarding an Insignificant Life in the Multiverse)/Thomas mot Thomas (en sensasjonell teori om det ubetydelige livet i multiverset) (netis olemas)
Ticket to paradise (netis olemas)
Tisdagsklubben (netis olemas)
Trip (netis olemas)
UFO Sverige (netis olemas)
Unrest
Ur spår (netis olemas)
White dog/Chien blanc (netis olemas)
Who wants to live forever?
Will-o'-the Wisp/Fogo-Fatuo (netis olemas)
Vortex (netis olemas)
10 kommentaari:
Minu kõige jubedam filmielamus oli ülikooli alguses "En komikers uppväxt":)) Ma ei tea, ma austasin toona hoopis teistsugust stiili muidugi ka, aga sellegipoolest ei ole ma julgenud seda raamatut kätte võtta - see oli lihtsalt liiga jube. Seevastu "Vill gaa hem"/"Tahan koju" oli vägagi vahva ja omapärane. Ja ei olnud nii sarkastiline ja kuri, vaid näitas inimeste kurbust kuidagi lohutavast vaatenurgast. Aga "Präriehundarna"/(Preeriakoeri) alustasin ka ja siiski ei suutnud lõpuni lugeda... Kunagi lugesin ühte suvalist raamatut temalt (Frestelsernas berg - loen kokkuvõtet ja ei meenu mitte midagi peale selle, kuidas poiss avastas enda homoseksuaalsuse) ja see ei avaldanud mitte mingit muljet... Nähtavasti on ikka maitsed NIIIII erinevad - seetõttu tuleb muidugi väga ettevaatlikult suhtuda ka neisse raamatutesse, mida mina soovitan või vastavalt ei soovita.
Kui ma vaatasin lõike sellest etendusest (mina nimetakski JG-i eelkõige stand-up koomikuks ja siis kirjanikuks. Mitte näitlejaks), siis oli see stiil minu jaoks lausa vastik. (No kuidas saab nii olla? Et sulle nii meeldib ja mulle üldse ei meeldi?) Selline rootsi "labane stiil"... Eestis ei läheks see lihtsalt peale, on mul tunne. Minule näiteks ei läheks.
Sellega seoses meenub üks täitsa teine asi. Meenub, kuidas üks telesaate juht lõpetas alati oma saated sellega, et saate lõpus hüppasid koos saatekülalisega, sedasi ühe korra õhku. Ja kui siis Margaret Thatcherit intervjueeris, siis palus lõpuks kas temagi ei hüppaks, selline komme. Ja MT ütles, et ei, tema ei hüppa. Ja saatejuht, vana jobu ise, selgitas, et neil siiski selline komme selle saate lõpus, et kõik külalised hüppavad. Thatcher jäi väärikaks ja ütles, et sorri, sellist asja tema tõesti ei tee. Rääkimata sellest, et intervjueerija oli muidugi liiga madalal tasemel teda üldse intervjuuerima - kui MT heitis ette Rootsi neutraalsust Teises maailmasõjas, siis ei teadnud vaene tüdruk üldse midagi vastata peale mingi uduse patsifistliku möla:) See tuleb mul alati siis meelde, kui rootslased vahel liiga labaseks lähevad. Mõnes mõttes on ju hea, et neil on sellist snooblust vähem ja kõik on "ühed ja samad maakad" (v.a. ehk tõesti 08), aga mingites kontekstides hakkab see häirima.
Lõpetuseks tagasi Gardelli juurde. Tema stiil on minu arust ülearu tige (ja pole ka ime - En komikers uppväxt oli minu arust paljuski autobiograafiline). Ses suhtes ongi Levengood palju armsam - naeratab alati nii leebelt (peaaegu lollilt, onju) ja paneb neid laste repliikidega raamatuid kokku. Pole liigset kibestumist.
Samas meldis mulle kangesti Babben Larsson (lõiguke Parlamentetist: http://www.youtube.com/watch?v=NCZarci7mzA), teda olen ühes shows live'is ka näinud. Ja youtube'ist leitud Parlamenteti uus täht Björn Gustafsson (Seda sa nägid äkki juba Rootsis elades: http://www.youtube.com/watch?v=9szm1bo9G20, aga saatest on minu lemmiklõik norra maffia kohta: http://www.youtube.com/watch?v=UDQueAhpQRs) - nemad on kuidagi rõõmsamad, ei ole nii kibestunud või teravad...
Kokkuvõtteks: kui mina midagi soovitan, ole ettevaatlik, ja kui midagi maha teen, võid vabalt lugeda:)
Mina pole kunagi tundnud, et Gardell oleks kibestunud. Absoluutselt mitte. Minu meelest on ta lihtsalt sügaval südamepõhjas kurb. Ma olen algusest peale sellele nii lähenenud ning ka näiteks nüüd selles etenduses. See kuidas ta rääkis oma emast, mis oligi ju ainsaks nö tõsiseks osaks, see oli sügavalt kurb, aga samas armastusväärselt soe ja nunnu. Ma ei tundnud ka hetkeksi labasust. Seksuaalsetel teemadel samuti, on ta pigem selline osavalt piiripeal kõndija ning teeb oma naljad alati terava irooniaga.
Seda filmi pole ma veel näinud, võibolla see tekitas mingi teistsuguse tunde kui raamat?
Levengood on küll vahvalt kontrastiline talle. Nad oleks kui elav näide sellest, et "opposites attract". Need Youtube-i lõigud vaatan kohe ära! Aga Björn Gustafsson on ju tõesti lahe! Melodifestivalen-ile andis ta mõnusalt särtsu juurde! Parlamentet on minu jaoks siiani vaatamata. Ma praktiliselt peale Idol-i polegi rootsi tv-d vaadanud, aga tundub et pean Parlamentet-iga alustama!!!
Kuigi siiani nähtud Rootsi koomikutest on minu jaoks JG täielik tipp!
Aga pliis, soovita ikka, mida lugeda...olen Su blogist leidnud küll sarnase maitsega asju!
Muide oma blogis kirjutab ta ka ajast kui ta kirjutas näiteks Preeriakoeri...millist elu nad sellel asjal elasid oma pisitillukeses korteris...Markil oli ju päris kummaline amet jne...
Gardelli blogi link on kõrvalribal üleval.
Küsisin ka K käest, et kas tema on tundunud, et Gardell on kibestunud. Ja tema ütles ka, et tegi ju seal neid nalju, aga samas oli taustal kogu aeg mingi kurbus.
Siis selgus, et S-ile praegu 7.klassis loetakse ette Gardell -i "En komikers uppväxt"-i ja tema ka pole tundnud, et seal kibustumine taga oleks. Noh lapsed muidugi ju naudivad seda humorit, sest raamatus on ju ka kohti kus saab kõvasti naerda ning ei pruugi veel sellest kibestumisest aru saada.
Aga, ei ma ei oska seda kibestumist temast leida...ikka kurbust...
Tjah, järelikult ongi lähenemisnurgad ja lähtekohad niivõrd erinevad. Ma täitsa usun, et "En komikers uppväxt" võis raamatuna olla midagi hoopis muud kui film. "Vill gaa hem" meeldis mulle aga juba siis, kui ta eesti keeles kunagi välja tuli ja ülikooli ajal olen seda erinevatel põhjustel veel kaks korda rootsi keeles ka lugenud. Ja kuna "Frestelsernas berg" ei ole kõige väiksematki jälge jätnud (toona ei kirjutanud üles ka, vbolla läksid seetõttu ka rutem meelest) ja "Präriehundarna" jäi pooleli, siis ma lihtsalt ei enam ei taha midagi lugeda. Samamoodi ei olnud veenvad ei sinu kirjeldused ta etendusest ega see etenduse algus. Ma ei taha rohkem pahasti öeldagi, kui tegemist on teie (ühe) lemmikuga. Ka see sada nägu minutis oli minu arust pigem haiglane kui hea:)
Aga raamatusoovitused või mitte-soovitused on mul nii või naa omas ruumis üleval, seega need ei katke. Lihtsalt tead nüüd, et mu jutt sellest, et minu maitse ei ühti peaaegu et kellegi teise omaga, on tõsi. Nt see Hirvoneni raamat, mille ma suht maha tegin, on teistele kõigile nii meeldinud. Ja aru ma ei saa, miks:)
Jah, kahtlemata Sul on oma maitse! Ma pole veel Hirvoneni lugenud, seega ei oska kaasa veel rääkida. Aga võtan kunagi teema kindlasti üles, kui nii kaugele jõuan! Nii põnev!
Aga "Tahan Koju!" on mul küll loetud ja see meeldis samuti väga väga!!! Frestelsernas berg on riiulis olemas juba aastaid, aga millegipärast kardan rootsi keeles lugeda. Inglise ja soome keeles lugemisega pole üldse hirmu ja rootsi keeles vaatan filme ja pole ka midagi, aga raamatuid lugeda kardan. Kardan, et midagi olulist läheb kaduma. Mu keeleoskus ei ole ehk niiiii tugev :) Kuigi eks ta niimoodi arenekski eriti kiiresti. Rootsikeelseid lasteraamatuid loen küll.
Ma veel mõtlesin, et võibolla esmamulje on ka hästi oluline. Ehk minu esimene kokkupuude Gardelliga oli just nimelt selle Koomiku lapsepõlve raamatu läbi ning seega tekkis nagu juba arvamus või tunnetus tema stiili ja kirjaniku kui taustainimese kohta. Ja sellised arvamused inimeste kohta ju nii naljalt ei muutu. Võibolla sellepärast olen ka pime näiteks tema kibestumise väljalugemise suhtes. Ei tea?!
Preeriakoerad on minu meelest väga raske ja samuti väga kurb raamat ning kuigi sinna sellesse olustikku saab minu meelest väga lihtsalt sisse. Siis lugemiseks on ta päris raske materjal. Võibolla just selle masenduse pärast. Aga raamat kui selline meeldis mulle ikka väga. Kui näiteks Hollenbecq, kelle Võitlusvälja laienemine oli minu jaoks ka ülimasendav, siis tema raamatuid ma tõesti enam naljalt kätte ei võta. Kui siis ehk annan veel ühe võimaluse...näiteks Elementaarosakestele...
See on ju nagu kirjandusega koolis. Kus lastele sunnitakse lugema kirjanikke, kes veel pole ehk nende eakohased ja siis tekib esimene suur hirm ja viha kirjaniku vastu ning sellepärast võib kogu tulevikuks mõjutatud saada. Samas kui tegelikult on tegemist võibolla isegi potsentsiaalse lemmikkirjanikuga...
Ehk esimese raamatu põhjal ei tasu kaugeleulatuvaid otsuseid teha. Palju on kinni ka ju sellest millises eluolukorras hetkel viibid.
Muideks lugesin oma etendusekirjelduse üle ning tõesti sellest ei saa üldse aru, mis tunde see tekitas seal kohal viibides. Ainult minule endale tekivad elavad pildid. Sest näiteks nende seksnukkudega mängides...see oleks ju võinud mõjuda labaselt, aga see kuidas ta selle kõik välja mängis, kuidas ta üldse ei taha neid välja võtta ja kuidas ta siis neid hoidis ja hellitas...see kõik mõjus päris peene huumorina. Ausalt! Kuigi mul on tunne, et Sulle lihtsalt ei meeldi tema stiil ja ega siis ju ei saa sellele midagi parata. See on nagu minul on näiteks Rasmus Kaljujärve või Avdjuškoga. Mulle ikka meeldib neid kaht tuua näiteks, sest ma pole siiani aru saanud, kuidas neid näitlejateks peetakse ning neid mõni lavastaja ikka kasutada tahab :) See kõik on ehk mingites sellistes asjades kinni, mida üks inimene näeb ja teine mitte või siis vastupidi...ok, nüüd läheb juba filosoofiliseks.
Aga mulle väga Su blogi meeldib just eriti nende raamatukirjelduste/soovituste pärast! Aitäh! Ja ega maitsed ei peagi ühtima...peab lihtsalt osakama enda jaoks ridade vahelt ka olulise välja lugeda. Seega on Sinu jagatud infost ikkagi abi nii neile vähestele, kellega Su maitse ühtib, kui ka neile paljudele, kellega mitte.
Tere jälle. Esiteks väike parandus: Houellebecq on see kirjanik - mulle üks tuttav just eelmisel nädalavahetusel soovitas, aga siis ütles, et tegelikult peab väga ettevaatlik olema seda soovitades, kuna see olla absoluutselt konservatiivne ja võib inimestele, kel pole väikekodanlikult lapsi ja perekonda ja sedasorti asju, täitsa masendavalt mõjuda:) Igatahes on väga hea, et sina kohe hoiatadki juba - see teeb veel eriti ettevaatlikuks ja see mulle meeldib. Mulle ei meeldi, kui midagi väga üles kiidetakse (sellepärast ma olen veidi hämmeldunud ka Zafóni eestikeelse "Tuule varju" retsensioonide üle - need on läbini positiivsed. Keegi, peale minu, võiks ju ka hoiatada, et seal on ikka asju, milleks tuleb valmis olla... )
Aga vahele üks konkreetne soovitus sulle ja su perele (nt ettelugemiseks, vähemasti naisele): Aleksander Grin "Punased purjed". (http://www.osta.ee/4493798) Oled juba ammu läbi lugenud? Kui pole, siis antikvariaatides hoia silmad lahti. Väga armas raamat-muinasjutt, midagi heaks vahelduseks.
Minul oligi Gardelliga esimene kokkupuude "Vill gaa hem"'i näol, see mulle väga meeldis. Kirjutasin posu tsitaate isegi välja. Aasta võis olla 1992-1992. 1993 aga siis see film "En komikers uppväxt" (olgem ausad, pooltest asjadest ei saanud keele puuduliku tundmise tõttu arugi) ja sealt edasi ongi natuke allamäge läinud. Samas kirjutas üks tudeng kunagi vahva kursatöö Gardellist ja postmodernismist. Või oli midagi sinnapoole.
"Vill gaa hem" mulle üldse väga meeldis - kõige tipuks on mul ju ühega peategelastest sama nimi ja tema õel on minu õe "soovinimi" (ta mõtles kunagi oma nime vahetamisele, aga ei vahetanud. Nüüd pani selle nime oma tütrele, kuigi ka eestipärasena). Ja see raamatu õdedepaar kuidagi meenutas meid - et vanem oli selline korralooja ja turgutavate kaartide saatja, kuigi oma elus ei olnud sugugi kõik väga korras ja kontakt oma lastega oli nõrk. Samas oli poolhüsteeriline õde, kes muudkui suitsetas, palju rohkem võimeline näiteks poeg Danieliga mingit kontakti looma. (Nojah, mul siiski lastega ikka kontakt on. Ja õde pole pooltki selline hull ega suitseta:) Lihtsalt oli mingeid väga konkreetseid sarnasusi peale nimede).
Rääkides näitlejatest - maitsed jälle nii erinevad! Kui Rasmus Kaljujärv teleseebis ekraanile ilmus, hakkas ta mulle kangesti meeldima (eks kaasa mõjus ka tegelaskuju). Nüüd olen neutraalne. Samas ei saa ma aru, kuidas saab näitlejana meeldida Anu Lamp - ja sinu üks lemmikuid on tema. (Ma ei ole saanud neid raadiosaateid kuulata, kuna arvuti jooksis kord selle peale kokku ja ma ei põle tegelikult soovist ta häält kuulda:)). Minu arvates mängib ta kogu aeg ühte ja sama rolli (olen muidugi näinud kordades ja kordades vähem kui sina, enamasti televiisori vahendusel), alates juba Karlssonist. Lapsena ei meeldinud mulle Rein Malmsten, Maria Klenskaja, Aarne Üksküla - nüüd imestan, miks. Samas Leila Säälik ja Triinu Meriste - ei meeldi. Hannes Kaljujärv - ei meeldi. Vanasti ei saanud aru ka Liina Olmaru fenomenist, aga eks ta ole aastatega arenenud. Simmul mulle nt ei meeldi - jälle kõigi teiste lemmik. Mait Malmsteniga umbes sama lugu:) Külliki Saldre kahjuks eriti ei meeldi - aga Vanemuises on ta üks põhilisemaid, igas tükis. Peale "Rujat" aga hakkasid väga meeldima Sergo Vares ja Võigemast (viimane tegelikult juba Lõõmavas pimeduses, mis sind jälle eriti ei kõnetanud). Nojah, see jutt läheb juba pikaks.
Ainult üks asi veel. Kaks konkreetset näidet on mul raamatutest/autoritest, mille suhtes olen arvamust muutnud. Nimelt on ju igal pool räägitud, KUI head kirjanikud on Selma Lagerlöf (omas žanris) ja Bulgakovi "Meister ja Margarita". Lagerlöfi ma lihtsalt ei suutnud vanasti lugeda - ei meeldinud. Ma ei saanud tuhkagi aru, mis seal siis nii head on. "Nils Holgerssoni" püüdsin lapsepõlves lugeda - no igav-igav. "Gösta Berlingi saagat" püüdsin Rootsis ülikoolis - lugesin ainult minimaalselt nõutu. "Kejsarn av Portugallien"... noh, mingitmoodi, aga ka mitte. "Herr Arnes penningar" oli kohustuslik - õpetaja oskas selle najal meile keelt õpetada ja üldse tunnid huvitavaks teha - aga iseenesest selline kirjandus ei istunud. Ja äkki muutus midagi ja ma hakkasin lausa nautima tema eepilisust, Gösta Berlingit, Nils Lagerlöfi... Ju ei olnud aeg küps.
Bulgakoviga läks kiiremini. Esimesel lugemisel ei saanud aru, mis jant see on, miks kõik kiidavad. Sõbranna õhutusel lugesin 4 aastat peale kooli uuesti läbi ja nautisin iga stseeni! Pasternaki "Doktor Živago" lugesin läbi aga õigel hetkel (2003 alles?) ja seal nautisin iga kohta sedavõrd, et raamatu läbi saades alustasin kohe uuesti algusest. Ka täielik muinasjutt tegelikult, lisaks nagu "luuletus proosas" (+hea tõlge). (Ja minu õele see ÜLDSE ei meeldinud). Aga sellistega nagu Gardell ja Hirvonen ma nähtavasti ei viitsi enam katset teha.
Aitäh pika vastuse eest!
Seda on kuidagi nii raske mõista, kuidas kellelegi ei võiks meeldida Anu Lamp! Tema lõikavalt terav ja selge diktsioon ning oskus teha kõikvõimalikke karaktereid, rolle ja hääli!!! Kas Sulle tõesti ei meeldinud ka tema Iskra Poljakova Sõda algas homme telelavastusest? Ja Karin.Indrek. lavastuses see tema hambaarst??? Ja siis tema ülienergiline hull naine Palju õnne argipäevast? Kuidas neid võib nimetada samaks või sarnaseks rolliks? Võibolla Sa pole neid kolme näidet näinud, aga see on minu jaoks täiesti mõistuse vastane :)))
Nagu mu laps ütleb, maitse üle ei vaielda, selle pärast kakeldakse :)))
Ei, loomulikult, ei peagi ju meeldima! Peaasi on hoida avatud meel ning suruda alla eelarvamused. Seda teen ma ka näiteks Rasmus Kaljujärve puhul, sest mulle väga meeldib NO-teater, aga ta on ju seal peaaegu igas tükis :) Aga kord korra järel pettun ning tõden, et ta on teinud jälle sama rolli. Sellise pehme poisikese, kes isegi karmidel hetkedel ja karakterites mõjub südamliku paipoisina. Tema telesarja ma näinud ei ole, kuigi tean, et ta oli seal Kodu keset linna sarjas. Võibolla sellepärast, et ma pole seda näinud...ei saagi ma ta andest aru? Kes teab:)
Aga kui sa Anu Lamp-ile veel peaksid võimaluse andma, siis näiteks osta tema CD Lapsepõlve lemmikood (või laena oma lastele). See kuidas ta loeb lugu "Kass kes kõndis omapead", see on minu meelest täiesti vaimustav. See kuidas ta teeb nii kassi kui ka koera...mul tõusevad kusagil kulkas karvad püsti ning mul hakkab umbes samamoodi kõdi, nagu hüäänil Lõvikuninga multikas, kui talle öeldi "Mufasa" :) (Ma ei tea, kas Sa mäletad või kas oled näinud:)
Aga selle "Punased purjed" kirjutasin oma lugemiskavva üles. Aitäh!
Millegipärast mul on tunne, et Sinule Houellebecq meeldib. Ma ei teagi miks... Minule kohe absoluutselt ei meeldinud :)) Ja mis siis, et meie maitsed on erinevad, sellest hoolimata on ikkagi ülipõnev Sinuga vestelda! Kasvõi sellel tasandil, et üritada loogiliselt mõistusesse suruda, kuidas Anu Lamp sarnaseid rolle teeb...see ei mahu mu pähe kohe mitte ära :))))
Jälle läks pikaks, aga lühemalt ka ei osanud end väljendada! Muide lugesin Su blogi ning loodan, et Su ema tervisega saab kõik kiiremas korras korda!!!
Jah, Anu Lamp hakkas mulle ka "Sõda algas homme"'s meeldima, vägagi. Seal meeldis mulle samas ka "ilus tüdruk" Rita Rätsep. Kas see "Palju õnne argipäevaks!" oli see etendus, kus ta tõi koju teise mehe ja Tätte oli ta oma mees ja katsus asjaga kuidagi leppida? Vot see etendus mulle muidu väga meeldis, aga Lamp tõeliselt häiris. Ta teeb alati seda "Mmmmmm" ja pööritab silmadega ja neelatab:) Oi-ei, see ikka ei meeldi. Seda kolmandat, Tammsaaret, ei ole näinud - eks enamus Tallinna-tükke ongi teleka vahendusel nähtud. "Arkaadias" oli tal vist ka mingi kirjandusuurija roll, seal selline nagu sobis ja ei häirinud (ja seda nägin ma ka juhuslikult live'is). Ja "Arkaadia" meeldis mulle VÄGA.
Aga see oli sümpaatne, et 2006. aastal ilmus see tema toimetatud ja kokku otsitud tekstidega Aaviku raamat (http://lugemine.blogspot.com/2006/12/johannes-aavik-keeleuuenduse-lpmatu.html), mis oli mingi näitejuhtimise projekti algtekstiks (sina oled kindlasti ka seda näitlemis-projekti näinud). Ses suhtes ikka tubli, et mitmekülgne ja nii.
"Lõvikuninga" multikas oli natuke liiga vara - ma olen lapsevanem hilisemast ajast ja nüüd pigem lastefilmidega kursis (kui sedagi, pealkirju ikka tean ja Rattatouille'i ja Wall-E'd ja Lottesid olen näinud ka).
Aga nagu Gardelligagi, ei anna ma Lambile mingeid erilisi teisi võimalusi enam. Kui just vägisi mu teele ei satu:)))
Aga selle Houellebecqi suhtes olen tegelikult vägagi kahtlev - pole sugugi kindel, et ma seda raamatut juba korra laenutanud pole ja tagasi viinud. Vahel juhtub, et toon samast sarjast mõne koju ja avastan, et olen sellega juba kunagi algust teinud...
(Ja aitäh heade soovide eest - kuigi eks nende koht pole ka sinu enda blogi kommentaarides:)) Ju tal kõik korda saab. Plaaniline op oli - lihtsalt hea, et vajadus selleks avastati suhteliselt juhuslikult. Seega pigem hoiti ikka hullem ära, nt. infarktioht).
Tead, kunagi oli juttu Houellebecqist, selle sissekande kommentaarides. Seetõttu jätan sulle lingi siia: http://sehkendaja.wordpress.com/2008/11/11/40-michel-houellebecq-elementaarosakesed/
(Siin on ka edaspidi mu raamatujutud - üks vist suisa ennegi. Parool mõne teise sissekande juures pole ka keeruline, algab a-ga:))
Aitäh! Lähen kohe lugema! Mulle see tema Võitlusvälja laienemine kohe üldse ei meeldinud, kuid ma olen tänaseks jõudnud nii kaugele, et ma vist annan talle teise võimaluse Elementaarosakestega :)
Postita kommentaar