2024 TOP
1. Joshua Oppenheimer “The End”
2. Francis Ford Coppola “Megalopolis”(Cannes2024)
3. Joachim Lang "Führer und Verführer(Führer and Demagogue)"
4. Casey Nicholaw "The book of Mormon"
5. Yorgos Lanthimos “Kind of kindness”(Cannes2024)
6. Robert Eggers “Nosferatu”
7. Oliver Hirschbiegel “The angelface/Das Engelsgesicht”
8. Brady Corbet “The Brutalist”
9. Sean Baker "Anora"(Cannes2024)
10. Klaus Härö “Ei koskaan yksin”
11. M Night Shyamalan "Good Grades/Trap"
12. Vaclav Marhoul “McCarthy”
13. Ti West “MaXXXine”
14. Joe Talbot “The Governesses”
15. Sam Taylor-Johnson "Back to black"(Eestis juba kinos)
16. Guy Ritchie "The Ministry of Ungentlemanly Warfare"
17. Ron Howard "Eden/Origin of species"
18. Ali Abbasi "The apprentice"(Cannes2024)
19. Benoit Delhomme “Mothers' instinct”(Eestis juba kinos)
20. Galder Gaztelu-Urrutia “Rich Flu”
21. Alonso Ruizpalacios “La Cocina/The kitchen”(Berlin2024)
22. Todd Phillips "Joker: folie a deux"
23. Cooper Raiff "The trashers"
24. Steve McQueen "Blitz"
25. Robert Zemeckis "Here"
26. Jon M. Chu "Wicked: part one"
27. Clint Eastwood “Juror #2"
28. Moonika Siimets “Must auk"
29. Evan Johnson/Galen Johnson/Guy Maddin “Rumours”(Cannes2024)
30. Quentin Dupieux "Le Deuxieme acte/Second act"(Cannes2024avafilm)
31. Melanie Laurent “The nightingale”
32. Erik Poppe "Quislings Siste Dager"
33. Bruno Dumont “L'Empire/The Empire”(Berlin2024)
34. Jon Watts “Wolfs”
35. Timothy Scott Bogart “Verona”
36. Henrik Martin Dahlsbakken “X”
37. Jaak Kilmi "Vari"
38. Frida Kempff "Rootsi torpeedo"
39. Marielle Heller “Nightbitch”
40. Peter Bebjak "Prague spring"
41. T.C. Christensen “Escape from Germany”
42. Jacques Audiard “Emilia Perez”(Cannes2024)
43. Jeremy Saulnier “Rebel ridge”
44. Pealkirjata Trey Edward Shults'i film
45. Tiina Lymi “Stormskerry Maja/Stormskärs Maja”
46. Malcolm Washington “The Piano lesson”
47. Richard LaGravenese “A family affair”
48. Zach Cregger “Weapons”
49. Julian Schnabel “In the hands of Dante”
50. Francois Ozon “Quand Vient L’Automne”
51. Jim Jarmusch "Father mother sister brother"
52. Paul Schrader "Oh Canada"(Cannes2024)
53. John Crowley "We live in time"(2025?)
54. Joseph Kosinski pealkirjata Formula 1 Film(2025?)
55. Lynne Ramsay "Polaris"(2025?)
56. Zellner brothers "Sasquatch Sunset" (Sundance2024)
57. Luca Guadagnino “Challengers”
58. Daniel Minahan “On swift horses”
59. Nia DaCosta “Hedda”
60. Michael Pearce “Echo valley”
61. Pablo Larrain “Maria”
62. Kantemir Balagov “Butterfly jam”(2025?)
63. Scott Derrickson “The gorge”
64. Duke Johnson “The actor”
65. Eli Roth/Tim Miller “Borderlands”
66. Justin Kurzel “The order”
67. Kirill Serebrennikov “Limonov - The ballad"(Cannes2024)
68. Natalie Erika James "Apartment 7A"
69. Suzanna Fogel “Winner” (Sundance2024)
70. Edward Berger "Conclave"
71. David Michod “Wizards!”
72. Kevin Costner “Horizon: An American saga"(Cannes2024)
73. Julia von Heinz "Treasure" (Berliin2024)
74. Greg Berlanti "Fly me to the moon"
75. Alejandro Monteverde “Cabrini”
76. Sara Sugarman/Jonas Åkerlund “Midas Man”
77. Paolo Sorrentino “Parthenope”(Cannes2024)
78. Andrea Arnold’s “Bird”(Cannes2024)
79. Gabriela Cowperthwaite "I.S.S."(netis üleval)
80. Mimi Cave "Holland, Michigan"
81. Chao-Liang Huang “Yi dao tian tang/Heaven and hell”
82. Tilman Singer "Cuckoo" (Berliin2024)
83. Michael Showalter "The idea of you"(SXSW2024)
84. Mike Leigh "Hard truths"
85. Michel Fanco "Dreams"
86. Alice Lowe “Timestalker”(SXSW2024)
87. Luca Guadagnino "Queer"
88. Coralie Fargeat "The substance"(Cannes2024)
89. Paul Greengrass "The hood"(2025?)
90. David Cronenberg "The Shrouds"(Cannes2024)
91. James Mangold “A Complete Unknown/Going Electric”
92. D'Innocenzo brothers "Dostoevsky" (Berliin2024)
93. Nora Fingscheidt "The outrun" (Sundance2024)
94. Coen Brothers “The Zebra Striped Hearse”
95. Alex Scharfman "Death of a Unicorn"
96. Ridley Scott "Gladiator 2"
97. Halina Reijn “Babygirl”
98. Magus Von Horn "Pigen med nålen/The girl with the needle"(Cannes2024)
99. Gustav Möller "Sons/Vogter"(Berlin2024)
100. Ishana Shyamalan "The watchers"
Payal Kapadia "All we imagine as light"(Cannes2024)
Bille August "Me, you"(2025?)
Lee Tamahori "Emperor"
Marko Raat "Biwa järve 8 nägu"
Tsai Ming-liang "Abiding Nowhere" (Berliin2024)
Zelda Williams "Lisa Frankenstein"
Johanna Pyykkö “Ebba”
Marc Noda “The lineman”
Tõnis Pill "Frank"
Johnny Depp "Modi"
David Michaels "The third parent"
Dev Patel “Monkey man”
Jonathan Kent “A long day's journey into night”
Anna Boden/Ryan Fleck “Freaky tales” (Sundance2024)
Lee Isaac Chung "Twisters"
Caitlin Cronenberg "Humane"
Mel Gibson "Passion of the Christ: Resurrection"
Tim Burton “Beetlejuice 2”
Peter Greenaway "Lucca Mortis"
Jia Zhang-ke “Feng Liu Yi Dai/Caught by the tides”(Cannes2024)
Mark Molloy “Beverly Hills Cop: Axel Foley”
Kenji Kamiyama “The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”
George Miller “Furiosa”(Cannes2024)
Gareth Evans “Havoc”
Ethan Coen “Drive-Away Dolls”
Aaron Schimberg “A different man” (Sundance2024)
Osgood Perkins "Longlegs"
John Krasinski "If"
Leos Carax “C’est Pas Moi” (Cannes2024)
David Leitch "The Fall Guy"
David Ayer "The beekeeper"
Rose Glass "Love lies bleeding" (Sundance2024)
Jane Schoenbrun "I saw the TV glow" (Sundance2024)
Fede Alvarez "Alien: Romulus"
Reinaldo Marcus Green "Bob Marley: One love"
Adam Cooper "Sleeping dogs"
Potsy Ponciroli "Greedy people"
Kiyoshi Kurosawa "Serpent's path"
Lucile Hadzihalilovic “La tour de Glace”
Eva Sepping "Rändajad"
Miguel Gomes "Grand Tour"(Cannes2024)
Pixar/Kelsey Mann “Inside Out 2”
Fernando Trueba “Haunted heart”
Gary Dauberman “Salem's lot”
Chris Sanders "The wild robot"
Rachel Morrison "Flint strong"
Audrey Diwan "Emmanuelle"
Gonzalo Lopez-Gallego “American star”
Irving Franco “Adam the first”
Simon Cellan Jones “Arthur the king”
John Ridley “Shirley”
Justin Baldoni "It ends with us"
Christophe Honore “Marcello Mio/Summer Boy”(Cannes2024)
Karim Ainouz “Motel Destino”(Cannes2024)
Olivier Assayas "Hors de temps"
Emmanuel Mouret “Une honnête femme”
Arkasha Stevenson "The first omen"
Wes Ball "Kingdom of the Planet of the Apes"
Agathe Riedinger “Diamant Brut”(Cannes2024)Barry Jenkins "Mufasa: the Lion King"
Tina Mabry "The Supremes at Earl’s All-You-Can-Eat"
Steven Soderbergh "Presence" (Sundance2024)
Kobi Libii "The American Society of Magical Negroes" (Sundance2024)
Max & Sam Eggers "The front room"
Martti Helde "Vara küps"
S.J. Clarkson "Madame Web"
David Lowery "Mother Mary"
Adrian Molina "Elio"
Liina Triškina-Vanhatalo "Emalõvi"
Klaus Menzel "What about love"
Kay Cannon "My ex-friend's wedding"
Michael Zaiko Hall "Peter five eight"
Jon Gunn "Ordinary angels"
John Stevenson "The ark and the Aardvark"
Paul Dektor "American dreamer"
Arnaud Desplechin “Spectateurs”
Andrew Stanton "In the blink of an eye"
Isaiah Saxon “The legend of Ochi”
Na Hong-jin "Hope"
Alain Guiraudie “Misericorde”(Cannes2024)
Patricia Mazuy “Alma et Mina”
Carlos Reygadas "Wake of Umbra"
Dea Kulumbegashvili “Those Who Find Me”
Bi Gan “Resurrection”
Xavier Beauvois “La Vallée des Fous”
Marianne Elliott "The salt path"
Rebecca Lenkiewicz "Hot milk"
Sharon Maguire "Longbourn"
Tim Mielants "Small things like these"
Jane Anderson "Women in the castle"
Joachim Rønning "Young woman and the sea"
Howard J. Ford "DarkGame"
Graham Henman "Bone in the throat"
Derek Presley "Tonic"
Matthias Glasner "Sterben"
Lamberto Bava "Twins"
Ole Christian Madsen "Boundless/Den grænseløse"
André Téchiné "Dans le viseur"
Michael Rozek "Marianne"
Levan Akin “Crossing”
Timo Tjahjanto "The last train to New York"
James Strong "Anna"
Christine Jeffs “A mistake”
Flora Lau “Luz”
Helene Cattet/Bruno Forzani “Darling”
Isabel Sandoval “Tropical gothic”
Jaume Collet-Serra “Carry-on”
Gilles Lellouche “L'Amour Ouf”
Jeremy Clapin "Pendant ce temps sur Terre/Meanwhile on earth" (Berliin2024)
Josh Gordon/Will Speck “Distant”
Juan Carlos Fresnadillo “Damsel” (netis 8.03)
Justin Anderson “Swimming home”
Kazik Radwanski "Matt and Mara"
Kuba Czekaj "Lipstick on the glass"
Lee Daniels “The deliverance”
Zoe Kravitz “Blink twice”
Lee Hong-chi "Love is a gun"
Marco Dutra “Bury your dead/Enterre seus Mortos”
Marco La Via/Hanna Ladoul “Funny birds”
Mareike Engelhardt “Rabia”
Johanna Moder “Motherhood”
Abderrahmane Sissako “The perfumed hill/Black tea”
Robert Guedignan “La Pie Voleuse”
Andrew Patterson “Rivals of Amziah King”
Anthony&Joe Russo "Electric state"
Davis Simanis "Marijas klusums/Maria's Silence" (Berliin2024)
James Watkins "Speak no evil"
Dougal Wilson "Paddington in Peru"
Nicholas Stoller "Cordially invited"
Pamela Adlon "Babes" (SXSW2024)
Gil Kenan "Ghostbusters: Frozen Empire" (netis olemas)
Kyle Mooney "Y2K" (SXSW2024)
Sean Charmatz “Orion and the dark”
Tawfik Alzaidi “Norah”(Cannes2024)
Peter Chan “She's got no name”(Cannes2024)
Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu “Le Roman de Jim”(Cannes2024)
Rithy Panh “Rendez-Vous avec Pol Pot”(Cannes2024)
Emmanuel Courcol “The Matching Bang”(Cannes2024)
Nabil Ayouch “Everybody Loves Touda”(Cannes2024)
Roberto Minervini “The Damned”(Cannes2024)
Boris Lojkine “L’histoire de Souleymane”(Cannes2024)
Ariane Labed “September Says”(Cannes2024)
Mo Harawe “The Village Next to Paradise”(Cannes2024)
Guan Hu “Black Dog”(Cannes2024)
Lætitia Dosch “Who Let the Dog Bite?”(Cannes2024)
Louise Courvoisier “Vingt Dieux !”(Cannes2024)
Julien Colonna “Le Royaume”(Cannes2024)
Konstantin Bojanov “The Shameless”(Cannes2024)
Rungano Nyoni “On Becoming a Guinea Fowl”(Cannes2024)
Hiroshi Okuyama “My Sunshine”(Cannes2024)
Sandhya Suri “Santosh”(Cannes2024)
Truong Minh Quý “Viet and Nam”(Cannes2024)
Halfdan Ullmann Tøndel “Armand”(Cannes2024)
Soi Cheang “Twilight of the Warrior Walled In”(Cannes2024)
Seung Wan Ryoo “I, The Executioner”(Cannes2024)
Lorcan Finnegan “The Surfer“(Cannes2024)
Noemie Merlant “The Balconettes“(Cannes2024)
Daniel Auteuil “Le Fil”(Cannes2024)
Raoul Peck “Ernest Cole, Lost and Found”(Cannes2024)
Sergei Loznitsa “The Invasion“(Cannes2024)
Claire Simon “Apprendre”(Cannes2024)
Yolande Zauberman “La Belle de Gaza”(Cannes2024)
Michel Hazanavicius “The most precious of cargoes”
2023 FILMID, MIS VAJA VEEL NÄHA:
1. Karim Ainouz “Firebrand” (Cannes2023)
2. Ellen Kuras “Lee” (Toronto2023)
3. Richard Linklater “Hit man” (Veneetsia2023)
4. Viggo Mortensen “The dead don't hurt” (Toronto2023)
5. Zar Amir Ebrahimi/Guy Nattiv "Tatami" (Veneetsia2023)
6. Jeff Nichols “The Bikeriders” (Telluride2023)
7. Thea Sharrock “Wicked little letters” (netis olemas)
8. Bertrand Bonello “La Bete/The beast” (Veneetsia2023)
9. Anna Kendrick "Woman of the hour" (Toronto2023)
10. Atom Egoyan "Seven veils" (Toronto2023)
11. Louise Archambault "Irena's vow" (Toronto2023)
12. Marc Forster "White bird"
13. Henrik Martin Dahlsbakken “Konvoi” (netis olemas)
14. Annie Baker "Janet planet" (Telluride2023)
15. Felipe Carmona "Prison in the Andes" (London2023)
16. Christy Hall "Daddio" (Telluride2023)
17. Ryusuke Hamaguchi "Evil does not exist" (netis olemas)
18. Michael Winterbottom “Shoshana” (Toronto2023)
19. Lone Scherfig “The movie teller/La Contadora de Películas” (Toronto2023)
20. Azazel Jacobs “His three daughters” (Toronto2023)
21. Kristin Scott Thomas "North star" (Toronto2023)
22. Sally El Hosaini/James Krishna Floyd "Unicorns" (Toronto2023)
23. Andrew Durham “Fairyland” (Sundance2023)
24. Ivo van Hove "A little life"
25. Delphine Deloget "All to play for/Rien à perdre" (Cannes2023)
26. Michael Keaton "Knox goes away" (netis olemas)
27. Anand Tucker “The critic” (Toronto2023)
28. Takeshi Kitano "Kubi" (Cannes2023)
29. Joseph Schuman/Austin Stark "Coup!"
30. Michael Shannon "Eric LaRue" (Tribeca2023)
31. Ethan Hawke "Wildcat" (Toronto2023)
32. Noah Pritzker "Ex-husbands" (San Sebastian2023)
33. Niclas Larsson “Mother couch” (Toronto2023)
34. Florian Schwartz "German Crime story: Deadlock"(filmiversioon)
35. Jeymes Samuel "The book of Clarence" (netis olemas)
36. Christopher Walters “Comedy of war: Laughter in Ukraine” (Tribeca2023)
37. Hao Ning "The movie emperor"
38. Luc Besson “DogMan” (netis olemas)
39. Tia Kouvo “Mummola/Family Time”
40. Brian Helgeland "Finestkind" (netis olemas)
41. Clair Titley "The contestant"
42. Pawo Choyning Dorji “The monk and the gun” (netis olemas)
43. Quentin Dupieux “Yannick” (Locarno2023)
44. James Marsh “Dance first” (San Sebastian2023)
45. Ladj Ly "Les Indesirables"
46. Zacharias Mavroeidis "The summer with Carmen"
47. Lu Zhang "The shadowless tower" (netis olemas)
48. Lee Tamahori "The convert"
49. James Napier Robertson "Joika" (netis olemas)
50. Saverio Costanzo “Finalemente L'Alba”
51. Zhang Yimou "Under the light" (netis olemas)
52. Cristi Puiu “MMXX” (netis olemas)
53. Jan Holoubek "Doppelgänger. Sobowtor"
54. Dominic Savage "Close to you"
55. Luke Gilford "National anthem"
56. Robert Hloz "Restore point" (netis olemas)
57. John Thornblad “Sockerexperimentet” (netis olemas)
58. Sofia Exarchou "Animal" (netis olemas)
59. Keat Aun Chong "Snow in midsummer"
60. Benjamin Renner “Migration” (netis olemas)
61. Daishi Matsunaga "Egoist"
62. Amjaad Al Rasheed "Inshallah a boy" (netis olemas)
63. Robert Lorenz “In the land of saints and sinners” (netis olemas)
64. Bill Oliver “Our son” (Tribeca2023)(netis olemas)
65. Martin Bourboulon “Les trois mousquetaires - Milady” (netis olemas)
66. Sam Fell “Chicken Run: Dawn of the Nugget” (netis olemas)
67. Zack Snyder "Rebel Moon - Part One: A Child of Fire" (netis olemas)
68. Richard Holm “Avgrunden/The abyss” (netis olemas)
69. Brian Duffield "No one will save you"(netis olemas)
70. Rebecca Miller “She came to me”(netis olemas)
71. Chelsea Peretti “First time female director” (Tribeca2023)
72. Luna Carmoon "Hoard"
73. Patricia Arquette "Gonzo girl"
74. William Friedkin “The Caine Mutiny Court Martial”(netis olemas)
75. Dustin Guy Defa “The Adults” (netis olemas)
76. Oskar Mellander "Canceled"(netis olemas)
77. Martin Zandvliet “Tove's room/Toves værelse”(netis olemas)
78. Greg Kwedar "Sing sing" (Toronto2023)
79. Martin Provost “Bonnard, Pierre and Marthe”
80. Christoph Hochhäusler “Bis ans Ende der Nacht/Till the end of the night”(netis olemas)
81. Joao Canijo “Mal Viver/Bad Living” (netis olemas)
82. Jonas Rothlaender “Power of love” (netis olemas)
83. Lee Hae-young "Phantom/Yuryeong"
84. Elise Girard “Sidonie au Japon” (netis olemas)
85. Pascal Plante “Les chambres rouges/Red rooms”(netis olemas)
86. Julio Torres “Problemista”
87. Andreas Öhman “En dag kommer allt det här bli ditt” (netis olemas)
88. Imran J. Khan "Mustache"
89. Maria Lundqvist "Om att våga flyga"
90. Simon Sandquist "Karusell" (netis olemas)
91. Chris Pine "Poolman"
92. Gabriel Abrantes “Amelia’s Children” (MOTELX2023, PÖFF2023) (netis olemas)
93. Lars Kraume "Measures of men/Der vermessene Mensch"
94. Joe Stephenson “Doctor Jekyll”
95. Leigh Brooks “Hate to Love: Nickelback” dokk (netis olemas)
96. Cru Ennis, Lee Roy Kunz "Deliver us" (netis olemas)
97. Neil Burger "The Marsh king's daughter” (netis olemas)
98. Xiaogang Gu “Dwelling by the lake/Cao mu ren jian” (netis olemas)
99. Melanie Laurent “Wingwomen/Voleuses” (netis olemas)
100. Hur Jin-ho "A normal family"
101. Jeanne Herry "All Your Faces/Je verrai toujours vos visages" (netis olemas)
102. Edward af Sillen “Ett sista race” (netis olemas)
103. Ahmed Abdullahi "Amina"
104. Chris Kraus "15 years"
105. Edoardo De Angelis “Comandante” (Veneetsia2023-avafilm)
106. Karin af Klintberg “Kungen/The king” (netis olemas)
107. Janis Pugh "Chuck chuck baby"
108. Frauke Finsterwalder “Sisi & I/Sisi & ich” (netis olemas)
109. Bess Wohl “Baby Ruby” (netis olemas)
110. Dominique Abel/Fiona Gordon “L'Etoile filante/The falling star”
111. Stephane Brize "Out of season"
112. Marja Pyykkö “Skimbagirls” (netis olemas)
113. John Trengove “Manodrome” (netis olemas)
114. Maria Fredriksson "Miraklet i Gullspång" (netis olemas)
115. Stephanie Di Giusto "La Rosalie"
116. Frederick Wiseman “Menus Plaisirs - Les Troisgros”
117. Angela Schanelec “Musik/Music” (netis olemas)
118. David Gordon Green “The exorcist: Believer” (netis olemas)
119. Vladimir Peršic "La honte/Lost country"
120. Martin Skovbjerg “København findes ikke/Copenhagen does not exist” (netis olemas)
121. Trish Sie "Sitting in bars with cake" (netis olemas)
122. Steffi Niederzoll "Seven years in Tehran"
123. Haydn Butler "Home kills" (netis olemas)
124. Curtis Vowell "Seize them!"
125. Eric Besnard "Les choses simples"
126. Jeremy Garelick "Murder mystery 2" (netis olemas)
127. Ali Asgari/Alireza Khatami "Terrestrial verses"
128. Mehmet Ada Öztekin "Atatürk 1881 - 1919"
129. Neill Blomkamp “Gran Turismo” (netis olemas)
130. Chandler Levack “I like movies” (netis olemas)
131. David Lowery “Peter Pan & Wendy”
132. Makoto Shinkai “Suzume” (netis olemas)
133. Wang Bing “Youth”(Cannes2023)
134. Michael Easterling/Jaala Ruffman "Deltopia"
135. Catherine Corsini “Le retour” (Cannes2023)
136. Isabel Coixet “Un amor” (San Sebastian2023)
137. Tim Story “The Blackening” (netis olemas)
138. Liu Jian "Art college 1994"
139. Ariel Vromen "April 29, 1992
140. Amat Escalante “El estado del imperio/Lost in the night” (Cannes2023)
141. Kim Jee-woon “Cobweb/The spider house” (netis olemas)
142. Kristin Gore/Damian Kulash "Beanie Bubble" (netis olemas)
143. Erwan Le Duc "La fille de son pere/Daddy's girl"
144. Fabian Stumm “Knochen und namen/Bones and names”
145. Katell Quillevere "Le Temps d'aimer"(Cannes2023)
146. Coloreto Cukali "Within love"
147. Emily Atef “Someday we will tell each other everything/Irgendwann werden wir uns alles erzählen” (netis olemas)
148. Tibor Banocziki/Sarolta Szabo “White plastic sky” (netis olemas)
149. Fernando Trueba/Javier Mariscal "They shot the piano player" (netis olemas)
150. Aurora Gosse “Dancing queen”
VEELGI VARASEMATE AASTATE FILMID:
About Joan (netis olemas)
Allelujah (netis olemas)
Alma & Oskar
Amazing Maurice
Baltic truth
Before, now & then
Bröllop, begravning och sop (netis olemas)
Butcher's crossing (netis olemas)
Comedy queen (netis olemas)
Daliland (netis olemas)
Dancing queens (netis olemas)
Der Maler/The painter (Hirschbiegleri dokk)
Die Stillen Trabanten/Dark satellites
Diorama (netis olemas)
Don Juan (2022)(netis olemas)
Dreamin' wild
Duran Duran - A Hollywood High
Enys men (netis olemas)
Fathers and mothers/Fædre & Mødre
Fixation
Fragments of the last will
Fucking with nobody (netis olemas)
Human flowers of flesh
Inland
It is in us all (netis olemas)
Koputus/The knocking
Krigsseileren/War sailor (tahaks filmina mitte telesarjana näha)
Kärleksbevis (netis olemas)
La Syndicaliste (netis olemas)
Lady Chatterley's lover (netis olemas)
Les Amandiers/Forever young
Loving Highsmith (netis olemas)
Maigret (netis olemas)
Marlowe (netis olemas)
Moving on (netis olemas)
Nika
Of an age (netis olemas)
One of these days (netis olemas)
Onoda: 10000 nights in the jungle
Out of the darkness 2/De forbandede år 2 (netis olemas)
Piggy (netis olemas)
Rebel (netis olemas)
Resurrection (netis olemas)
Rheingold (netis olemas)
Rosaline (netis olemas)
Sanctuary (netis olemas)
Scarlet/L'Envol
Seriously red (netis olemas)
Showing up (netis olemas)
Skin deep/Aus meiner haut
Substration (netis olemas)
The Integrity of Joseph Chambers (netis olemas)
The Pez outlaw (netis olemas)
The prank
Thomas vs. Thomas (A Sensational Theory Regarding an Insignificant Life in the Multiverse)/Thomas mot Thomas (en sensasjonell teori om det ubetydelige livet i multiverset) (netis olemas)
Ticket to paradise (netis olemas)
Tisdagsklubben (netis olemas)
Trip (netis olemas)
UFO Sverige (netis olemas)
Unrest
Ur spår (netis olemas)
White dog/Chien blanc (netis olemas)
Who wants to live forever?
Will-o'-the Wisp/Fogo-Fatuo (netis olemas)
Vortex (netis olemas)
12 kommentaari:
Vaat kus käkk Trierilt, kui sind uskuda. Ma olen ka omas meeles mötisklenud, et miks möni tugev tegija äkki käkiga välja tuleb. Viimati kirjutasin sel teemal Hallströmi Casanovast. Et ehk tema tegi seda vahelduseks, lustimise röömust, et kogu vöttetrupp puhkas Veneetsias, rasket fyysilist koormust polnud ja nalja kui palju - seda oli tunda, et näitlejatel oli löbus olnud, aga film ise oli keskpärane jant.
Kuid selline jama Trierilt? Äkki ikka oli paroodia? Tahtis vinti yle keerata, et näidata sellise filmikeele vöi temaatika möttetust?
Mul on meeles tema lause yhest dokkarist, kus ta ytles: minu ja reaalsuse vahel on vaid kaamera.
Kas töesti mingit mötestatud eesmärki sel asjal polnud? Seni on ta jah, inimolendeisse ja nende moraaali kyllalt pessimistlikult suhtunud, ju siis on usk inimestesse täitsa otsa saanud.
Kas Sa Moodyson-i "Ett hål i mitt hjärta" oled näinud? See oli umbes samuti natuke liiga üle vindi... nagu Antikristuski.
Ehk seal oli mingi sügavam mõte ka, aga ma ei jõudnud selle šokiparaadi vahel seda üles leida. Eks võib ju mõelda, et lapse surm on nii hull asi, et see sisemiselt teebki nii hulluks. Või siis et inimloomusel võivad olla vägagi hämarad alad. Ja ega ettekujutlusel pole ka ju piire jne jne. Aga kõik need teooriad on minu jaoks küll natuke liiga otsitud. Mul on tunne, et Von Trier tõesti tahtis lihtsalt šokeerida. Paroodia see kindlasti polnud. Või kui, siis selle üle pihku itsitada, kui mõttetud on mõned õudusfilmid? Ei tea, ma millegipärast ei usu. Kusjuures kummaline, et tehnilises mõttes oli filmis huvitavaid lahendusi ning kui nüüd tagasi mõelda, siis on kuidagi selline huvitav tumerohe-hallisegune, nagu solgivärvi atmosfääri-tunne/mälestus sellest filmis. See mõjus kuidagi nii...kummaliselt.
Olen nüüd pärast filmi lugenud küll ülistavaid jutte, et kuidas mõned just nautisid seda hullumeelset julgustükki panna ekraanile selliseid asju. Ja et seda on teinud just nimelt Von Trier.
Võta siis kinni, et kas tegemist on geeniusega ja mina lihtsalt olen niiiii rumal. Aga šokeeriv on film kahtlemata. Ja kui see oli eesmärk, siis resultaat on saavutatud.
Aga tead, geniaalsusest hullumeelsuseni on ju väike samm. Tulin tagasi ytlema, et lugesin just juhuslikult DN ja leidsin paar huvitavat nuppu, temast endast see:331/1.1579614/det_har_visste_du_inte_om_lars_von_trier?lid=puff_1580849&lpos=lasMer
Minu meelest see tema viimase aja käitumine ja ytelused seda ka näitavad, et ta ikka pörunud on. Ma ise pole tema filme vaadanud, tuginedes eel-infole - ilmselt on head, aga nad pole minu jaoks. Dogville' siiski nägin, täitsa juhuslikult telekast tuli, alguses tundus jama see sebimine seal tinglikes ruumides, kuid see oli vöimas asi, puhas analyys, ilma köigist filmikeele eelistest, kuid siiski parem kui palju filme kokku. Kes veel teeks sellise asja valmis, pörandale veetud juttide vahel läbi mängiga elu möte/möttetus?!
Ju ta ikka hull geenius ongi. Algusest peale selline vastuvoolu-ujuja, päris naljakas, kuidas ta vonniks sai :).
Muide, seda Antikristust ma ei vaata kindlasti; kui satub, vaataks neid dogma-filme ja teisi "teatrilavastusi".
PS. Moodysoni filme ma vist polegi näinud, mul on kahjuks suur lynk rootsi filmide koha peal, katsun tasa teha, sest tegelikult mulle rootsi filmid meeldivad väga.
Aa, ja veel. Samune Klaveriöpetaja oli ju ka vastik film, aga V.A.-ga kahepeale analyysides sain aru, et ma polnud alguses seda erilist irooniat tabanud. Teise vaatamisega läks asi rohkem paika.
Jah, sellega on Sul ilmselt õigus, et geeniusel ja hullul vahet teha on raske. Aitäh Von Trieri lingi eest. Lähen seda kohe lugema!
Dogville meeldis mulle küll väga, just see originaalsus ning muidugi sõnumid ning "Ameerika üle irvitamine". Muidugi näitlejad ja kõik. Aga parim tema filmidest on endiselt minu jaoks Catherine Deneuve-i ja Björk-iga Dancer in the dark. Kui Sa seda pole näinud, siis ma tungivalt soovitan!!!! Selles on tõeliselt palju head, täielik 5 tärni filmi! Mõjub väga väga tugevalt ja on üldse üks filmiaaloo pärle!!!
Muideks Haneke La Pianiste pole pooltki nii vastik kui Antikristus. Seal on seda ängi, allasurutud seksuaalseid frustratsioone ning asju, mis on tõesti tugevalt sinna sisse kodeeritud. Vähemalt mind kõnetas see film väga. Aga kahtlemata, eks ta, nagu Sa ütled, oli mingis mõttes kindlasti ka "vastik". Eriti kohe pärast selle filmi vaatamist...aga ka mina jõudsin selle filmi tugevuseni alles pärast mõnda aega selle enda sees kandmist. Muideks Haneke uusim film "Das weiße Band" võitis tänavu Cannes-i filmifestivalil peavõidu - Kuldse palmioksa! Klaveriõpetajas oli minu jaoks väga suureks plussiks ka minu suure lemmiku - Isabelle Huppert -i mäng! Ah kui lahe, et Sa selle võrluse välja tõid. Tekkiski kohe isu mõne tema filmi järele! Huppert mängib ju seda Jelineki kirjutatud Klaveriõpetajat fantastiliselt hästi. Mäletan, et (vist Pöffil) seda kinos vaadates lihtsalt hoidsin silmi ammuli ja imetlesin. Terve filmi. Mulle tavaliselt piisab temast, et film "meeldiks" :))) Kuigi eelmisel Stockholmi Filmifestivalil tema film mulle eriti ei istunud. Kirjutasin paari reaga sellest siin: http://danzumees.blogspot.com/2008/12/ballast-blind-loves-armastus-on.html
Moodyson-ist rääkides, siis tema viimase, tänavu Berliini Filmifestivalil esilinastuse saanud filmist kirjutasin siin: http://danzumees.blogspot.com/2009/01/mammoth-mammut-rootsi-2009.html
Aga tema esimesed paar filmi, mis ma nägin, olid kuidagi tunduvalt paremad (Fucking Åmål ja Tillsammans), kui nüüd need viimased. Kuigi Eestis filmitud Lilja-4-ever, oli ka täitsa vaadatav...Aga see "Auk minu südames", see oli lihtsalt rõve (kuigi mitte nii rõve kui Antikristus).
Lähen nüüd seda Von Trieri lugu lugema, aitäh veelkord vihje eest!
sattusin seda juhuslikult lugema siin. mind ikka väga hämmastas, kuidas keegi saab sellest filmist nii mõelda, kirjutada. muidugi iga üks näeb oma maailmas ja mõtleb oma kontekstis, kuid mulle läks väga korda see film. ning minu meelest ei ole see päris selline film, kus continuity ja säärane loogika väga tähtis oleks (kaarna mittesuremisel oli see tähendus, et see kaaren ei olnud tavaline lind, vaid üks kolmest kerjusest jne).
Öeldakse, et suurim tunnustus filmitegijale on see, kui oled režissööriga samal lainel. ma ei tea küll, mida Trier sellega mõtles, kuid mina sain väga sensatsioonilise emotsiooni sealt. jubedalt tabas miski naelapead.
olen siiani omas mahlas ja mõtlen sellest veel edasi.
aga huvitav oli lugeda ka vastupidist arvamust, aitüma.
Aitäh, Madis, kommentaari eest! Muideks, tõesti, midagi kahtlemata selles filmis oli sellist, mis selle ajusoppidesse pöörlema jättis, sest nüüd - peaaegu pool aastat hiljem, on see film ikka vahest meelde tulnud. Võibolla ma kohe pärast selle vaatamist ei jõudnud ka kogu seda asja enda jaoks "valmis mõelda". Aga samas nüüd, lugedes oma teksti üle, siis ega ma oma baasarvamust ei muuda. See film lihtsalt ei olnud "minu jaoks". Ja kuigi sümboleid leida filmidest meeldib mulle küll ning see kui kõik ei ole ette ära nämmutatud, aga see film sellest hoolimata ei meeldinud. Samas tunnistan, et tegemist oli KUNSTIGA.
Ohhh.. muutusin kurvaks, kui lugesin su arvamust. Trier ütles selles filmis väga konkreetselt välja oma maailmapildi, lausa nii selgelt, et ükski sõna või kaader polnud üleliigne. hästi palju sümboleid ja seoseid ning raske oleks arvata, et need ei ole justnimelt ette nämmutamine, film on selge kui puhas vesi.
arvan, et Trier püüdiski öelda, et maailma ei tohiks loogiliselt seletada nagu mees püüdis naist (psüho)loogiliselt ravida, mõistmata tegelikult naist. mees peaks olema vaimne, mitte loogiline ja vaimsusega elu koos hoidma ja ka naist koos hoidma, naine ei mõista loogikat. naine oli meheliku loogilise ühiskonna ja sureva looduse ohver.
ahh ma ei jahksa kirjutada, täiega magama peaks hoopis, arvan, et mus puudub ka loogika millega end selgeks teha... no kokkuvõtteks seda, et loogikaga ei saa seda filmi küll võtta, seda peaks tundma ma arvan...
ja seda ka, et mulle jätsid sa jah pigem rumala mulje kui nende kaadrite kallal närisid, sa ju ei saanud nendest aru, ütlesid ju, et tegelikult sulle sümbolism filmides meeldib, aga selle filmi sümbolismi võtad nii kahemõõtmeliselt. ja ära püüagi midagi selles filmis "valmis mõelda", see on vale lähenemine, isegi mitte lähenemine, see on kaugenemine, õpi tundma. osasid asju ei sa öelda sõnadega ja neid asju väljendatakse teisiti ja just blaaaaablaaablaaaaa... ohh ma nüüd nats kallasin välja. ma olen küll kõige ebaloogilisem inimene siin saidil.
selles kirjas ja saidil on ka mingi loogika...nüüd kui üritan end loogiliselt väljendada, siis loogiliselt võttes ma ei saagi end siis saidil väljendada, sest mul ju puudub see loogika osa - LOOGILINE!
Jah, Ester-Helena, Sul on õigus! Aga mulle ei meeldinud ee film mitte tegelikult loogika või selle puudumise ja sümbolismi pärast. Mulle ei meeldinud see film teiste asjade pärast. Mulle ei meeldi šokikaadrid, kui need on tehtud šokeerimise pärast. Või kuidas Sa seletad seda kui naine oma "selle koha" ära lõikab? Miks see seal oli? Kas seda ei oleks saand ka teisi teha? Minu meelest oleks. Aga noh, see on "minu maailmas" nii ja Sinul on muidugi õigus arvata, et just ainult nii ongi võimalik seda väljendada. Aga ma ei taha kinos suurelt ekraanilt selliseid asju vaadata ja minul on ka õigus nii arvata. Ära pahanda sellepärast. Kindlasti on palju filme, millest mina saan aru ja Sina mitte. Sellepärast ongi huvitav elada. Ja muidugi tore, kui Sa satud siia uuesti ja leiad aega oma tundeid veel kirjeldada, mida Sa neid "sümboleid" leides ja vaadate ja lahti mõtestades veel tundsid?
ninii. see räige seks oli filmis ju samuti sümbol, meeleheide, meeleheitlik tegevus, põgenemine, lohutamine. kliitori ära lõikamine ja mehe kastreerimine oli sellest surevast ringist välja tulemine, keha ületamine. ja kindlasti mitte polnud need šokikaadrid, täiesti tavalised kaadrid, kui ma järele mõtlen. kinos olin küll üpris šokeeritud, vastik oli vaadata, aga mul hakkas kohe imelik sellepärast, et mul oli vastik vaadata, mina olin seal kaadris ju, olen isegi samade asjde küljes kinni, meeleheitlik seks, naudingud, tujud, mõttetus ümbritseb mind ka, see on hästi tähtis küsimus mu jaoks. kuid see film suunas mind kuidagi.. elu üle ei peaks vist arutlema, nagu olen alati teinud, võiks lihtsalt elada täie hingega.
naine ja mees olid ju adam ja eva ning nende laps on meie, kogu järeltulev inimkond ja lapse kukkumine aknast on inimkonna allakäik koos selle looduse ja loomariigiga (mõmmi kes kukkus oli sümbol). adam ja eva sõid hea ja kurja puust siis nad said TEADA ja tegelikult pole vaja teha vahet heal ja kurjal, ilma teadmisteta on õnnis olla.
aju on täiega äge asi, uskumatu organ, aga see on ju ikkagi keha organ ja ta paneb mu mõtlema. aga kui ma nüüd ükspäev näiteks enam ei mõtle, nii hea on olla, hingega toimida, vaimu ma hästi ei tunneta, aga nad on vist hingega koos kuidagi.. ükskord mu õnnestus mitte mõelda, sa ei kujuta ette, see oli nii hea tunne, et ma hakkasin nutma armastusest lausa, täiest hingest nutsin ja mõtted ei tulnud pähe mind segama selles meditatsioonis. keha on asi mida tuleb kontrollida, ta on lihtsalt tööriist siin maailmas ja kui keha hakkab kontrolli ise võtma oma kehalise loogika või instinkti või mistahes muuga, siis tuleb kliitor maha lõigata.
ma ei usu, et see film tehti šokeerimiseks.
mees ei mõista naist. kui filmi lõpuks mees oli naise tapnud, ta oli tapnud oma hirmu, sest kui mees ei mõista naist siis ta kardab teda ja see on vist alati nii, sest mind pole küll mehed tavaliselt mõistnud, aga tegelikult ma pole ka arvanud, et nad mind kardavad, no mitte teadlikult võibolla, pigem kardan mina neid, ehk ma ise ei mõista neid, kuigi mehed on vist sõstemaatilisemad... tead, pigem ütleks mehelikkus ja naiselikkus, sest see et ma olen naine ei tähenda, et ma ei võiks olla mehelik.
ohh aga ma ikagi armastan mehi, tavaliselt on mehed hästi siirad, konkreetsed ja armastavad mind :), aga kui ma nüüd jätkan sellega, et mees tappis oma hirmu/naise, siis sellega ta veel ei pääsenud, sest tema ees laiusid tuhanded teised (näguteta) naised, keda tuleb nüüd kuidagi lahkama hakata, PANEME PÕLEMA NAD RAISK! NÕIAD!
mmm mulle nii meeldivad naiste-meeste teemad ja filmid ja muu kunst nende kohta käiv. mu elu põhiline küsimus!
kas see on ka sinu jaoks tähtis küsimus?
Aitäh Ester-Helena huvitavate tõlgenduste eest. Paljus ma tõlgendasin ju täiesti sarnaselt Sinuga, kõik see aadam-eeva ja inimkonna allakäik - täpselt samuti mõtlesin seda kõike mina ka enda jaoks.
See mis puudutab mehe oma hirmu tapmist, seda ma nägin teisiti. Ja seal lõpus ei olnud ju ainult nägudeta "naised" või mäletan ma valesti? Aga naiste-meeste teema on tõesti väga huvitav. Eriti kui sellest ei räägita läbi stereotüüpide või lihtsalt igavalt. Sest just seda, et meis ei ole ainult 100% üks sugupool, sellest olen ma juba ammu aru saanud. Ja sellepärast on tavanormide ja must-valgelt sellel teemal rääkimine täiesti mõttetu. Ja ühtlasi on see väga tähtis - ma mõtlen selle analüüsimine ja lahkamine ja sellest püüd aru saada. See arendab meid ja annab kätte paremad kaardid, et oma elus "targem olla". See on ka "lõputu teema". Sest nii palju kui on inimesi on ka nö. suhtekombinatsioone. Lisamõjuriteks aeg, ehk see eluhetk milles me oleme. Samuti need inimesed kes meie ümber on ja kui kaua mingi suhe kestnud on ning lugematul arvul teisi tegureid. Aga see kõik on veelgi elulisem kui mistahes film näidata suudab. Isegi läbi sümbolite või sügavuste, mis harukordselt siiski vahest esineb audiovisuaalsetes kunstides.
Mul on kahju, et see film siiski oma detailides on nii palju juba jõudnud meelest minna, et ma ei saa Sinuga kui võrdne võrdsega vaielda või oma detailsemaid tundeid või mõtteid väljendada. Pean siiski tunnistama, et Sa nii tugevalt tundsid ennast ära selles naises. Mina selles mehes ennast küll ära ei tundnud. Võibolla see ongi see võti sellest filmist selle iva kättesaamiseks ja et see film selles mõttes korda läheks?
Mees üritas jõuda loogiliselt naise hirmudeni, nende algusesse ja siis mõista neid ja seletada naisele, et ei tasu karta. aga mida sügavamale naise pähe mees nägi, seda segasemaks pilt muutus. tegelikult need asjad, mis me filmis rõvedates kaadrites nägime ei pruukinud üldse toimudagi, need ehk olid mehe hirmude poolt võimendatud, me nägime filmi mehevaate vinkli kohaselt (kuulume meiegi ju pigem mehelikku maailma).
Kui naine kartis loodust, siis mees kartis naist, aga ta ei teadvustanud seda, sest arvas pidevalt et mõistab naist, aga kui talle avardus ebaloogiline ja mõistmatu pilt naise pähe, siis ta projekteeris oma hirmuga sellest kohe hädaohu ning mingi adreka laksu all kägistas naise ära. ja siis lonkis karguga minema mäe otsa ja oli siis viivuks saavutanud võimu, mees ju tahab võimu, see on põhiline. ja siis tulid igaltpoolt need nägudeta naised, justnimelt ainult naised, samuti tundmatud.. mina tegelikult imestasin seda lõppu veidike, arvasin et mees kui ta kogeb midagi mida ta koges, hakkab naist rohkem mõistma ja muudab oma hoiakut veidi, aga see, et need nägudeta naised tulid ja mees neid tuima pilguga passis näitas ülitäpselt et tänapäeva mees ei hakkagi mõistma, või noh selline mees nagu tema on.
ja ma tundsin ennast ka selles mehes kusjuures ja nendes olukordades ja ma tundsin ennast ära selles maailmas ja selles elu-surma ringis.
vaatasin su bloogi veits, päris hullult palju viitsid ikka tegeleda. edu. ma praegu imestan, et ma siia su bloogi juba kolmandat korda arvamust avaldan, eneseületamine... ma tavaliselt ei avalda arvamust.
heaküll siis. tsau
Postita kommentaar