neljapäev, 28. august 2008

Sügismasenduse ravi

Viimasel ajal olen siit ja sealt lugenud ja tundnud, kuidas inimestesse hakkab pugema sügismasendus ja mingi negatiivne rahutus. (Ma ise põdesin ka väiksemoelise masenduse läbi paar nädalat tagasi, aga õnneks läks seekord suhteliselt kergelt üle.) Inimesed tunnevad armastuse puudust ja puudust kindlustundest või hoopis igatsust sisemise rahulolu järele. See kõik tekitab stressi, mis omakorda tekitab stressi ja ongi masendus käes...

Ma ise võtsin kätte ja läksin laulukoori. Kunagi oli üks lauluõpetaja Ülle Raud, kelle ansamblis "Kurekell" sai lauldud. Ja siis muidugi õpetaja Tiia-Ester Loitme, kelle kooris ja kammerkooris laulsin ja ei saa unustada ka esimest laulmisõpetajat, ehk õpetaja Urbelit. Aga see kõik oli umbes 20 aastat tagasi! Nüüd kooris nooditunnetus oli veel alles, aga samas mitmehäälsete laulude puhul ei oska silm nii kergelt eristada oma hääle noodirida. Ja hingamine on täiesti ununenud, rääkimata noodihoidmisest! Ehk just siis kui laul pole veel selge. Ma ei saa aru, miks ma ei suuda vaikselt lauldes sama hästi nooti hoida, kui tugevalt, täiega lauldes. See vajab vist seda pidevat laulmist. Hääl lihtsalt ei ole lahti. Muidugi laulsin ma ka natuke võõras hääles (vanasti olin ma bariton...aga nüüd laulsin teist tenorit). Samas see oli hea ning lihtsam, sest sõber on ka tenor ning nii on tugi ka, aitäh TV!

K on kodus samuti masenduses ja tahab "koju". Lastel on koolialguse stress, kuigi eilsel lastevanemate koosolekul jäi küll selline mulje, et sellel aastal on natuke karmim õpetaja ja seega ehk neil natuke rohkem töörahu. Siin Rootsis on minu meelest lapsevanemad oma kasvatusega märksa vabamad kui Eestis, ja sellepärast lapsed ka natuke lärmakamad. Muidugi see võibolla on ainult minu tunnetus...ma ju ei käi ise seal nende tundides. Igal juhul mul on tunne, et asi on paremuse poole. Ainult, et neid lapsi ikka poputatakse liiga!!! Koduseid töid pole ja siis kui vahest ongi, siis on neid nii raske teha...mitte nii nagu Eestis, et kogu aeg on midagi õppida ja sellepärast on igaõhtune rütm sees.

Aga üldiselt tunnen, et ma pean praegusel hetkel olema tugev... nii teiste kui enda jaoks, sest siis on endal ka parem. Nüüd aga lõunale - Sushit sööma... hea toit hoiab ka mõnusa fiilingu sees ja sügismasenduse eemal :)

xxxxxxxxxxxx

Töölt tulles ostsin K-le 3 käsitööajakirja, teiste hulgas ka tema lemmiku Marie Claire Ideés. See on nii inspireeriv ja otseste õpetustega, mitte nagu suurem osa käsitöö-ajakirju, kus rohkem reklaamid ja kuidas ning mis hinnaga saab käsitööd või vahendeid osta. Lisaks ostsin endale uued filmi- ja kutuurilehed Allt om film ning Entertainment Weekly...nende saamine mõjus peaaegu nagu uute raamatute saamine...

Kommentaare ei ole: