pühapäev, 12. märts 2023

Oscarite-ennustus 2023


Kuna selline rekord nagu 22 õiget 24st on juba tehtud, siis pole viimasel ajal Oscarite ennustamine enam mitte niiiiiii ahvatlev. Eriti siis veel aastal, mil on seis tavalisest aastastki segasem, nagu seekord.

Tahaks siiski võrdlusmomendi pärast seda teha, et näha kui terav (ette)nägemine tänavu on ja kas tegelikud lemmikud eelsoosikute asemel mingiski kategoorias püünele pääsevad. Oscarite puhul on see mõnus, et otsustama ei pääse mitte mingi väike kogus inimesi, ehk "žürii", kus on oht, et jõutakse selle grupi ühisele kokkuleppele koos näiteks žürii-esimehe mõjutusega vms, vaid väga paljud filmi-inimesed hääletavad ning võitja on ausalt enim hääli saanud nominent. Eks muidugi on asju, mis sellest hoolimata mõjutavad. Näiteks Ameerikas viimastel aastatel tugevalt esil "asian hate crimes", mis kultuursed inimesed paneb oma vastumeelsust vastavalt hääletades rõhutama. Või ka näiteks Ukraina-lastekodu-dokk sõjata vaevalt, et nominendiks oleks ulatunud... (ega ju muidu ka vastavaid teemasid kampaaniates esile ei tõstetaks). Teine asi mida tuleks meeles pidada, et kõige suurem akadeemia liikmete rühm on samaga ka näitlejate ametiühingu liikmed, ehk jõuliselt kajastub just näitlejate arvamus. Sellepärast on ennustajatele (lisaks kihlveokontorite-näitajatele) heaks indikaatoriks SAG awards, ehk Näitlejate Liidu auhindade võitjad (kuigi õnneks harva 100%).

Olen tänavu näinud ära absoluutselt kõik nomineeritud filmid, sealhulgas lühifilmi-kategooriate omad ja siin siis need seekordsed kristallkuulile ilmunud nimed ja nimetused on:

Best Picture
PGA / DGA / SAG näitlejate trupi, WGA ja ACE võitja... kas võib ükski muu film võita? Ei usu, seega:
Ennustan: Everything, Everywhere All At Once
Potentsiaalsed võitjad: The Banshees of Inisherin, All Quiet on the Western Front
Minu lemmik: The Fabelmans

Best Director
Ennustan: Daniel Kwan/Daniel Scheinert, Everything Everywhere All At Once
Potentsiaalsed võitjad: Steven Spielberg, The Fabelmans; Todd Field, TAR
Minu lemmik: Steven Spielberg, The Fabelmans

Best Actress
2 naise duell :)
Ennustan: Cate Blanchett, TAR
Aga ilmselgelt võidab: Michelle Yeoh, Everything Everywhere All At Once 
Minu lemmik: Cate Blanchett, TAR

Best Actor
2 mehe vaheline duell :)
Ennustan: Brendan Fraser, The whale
Potentsiaalsed võitjad: Austin Butler, Elvis, Colin Farrell, The Banshees of Inisherin
Minu lemmik: Brendan Fraser, The whale

Supporting Actress
3 varianti tegelikult 
Ennustan: Jamie Lee Curtis Everything Everywhere All At Once (üsna risky, sest)
Ilmselgelt võidab: Angela Bassett, Black Panther Wakanda Forever 
Aga potentsiaalne võitja on ka: Kerry Condon, The Banshees of Inisherin
Minu lemmik: Hong Chau -  The whale

Supporting Actor
Ennustan: Ke Huy Quan, Everything Everywhere All At Once
Potentsiaalsed võitjad: Barry Keoghan, The Banshees of Inisherin
Minu lemmik: Barry Keoghan, The Banshees of Inisherin

Original Screenplay
2 vahel
Ennustan: The Banshees of Inisherin
Aga ilmselgelt võidab: Everything Everywhere All at Once
Minu lemmik: The Banshees of Inisherin

Adapted Screenplay
Ennustan: Women Talking
Potentsiaalsed võitjad: All quiet on Western front
Minu lemmik: Glass Onion

Best International Feature
Ennustan, Potentsiaalsed võitjad, Minu lemmik: All Quiet on the Western Front, Saksamaa

Best Documentary
Ennustan: Fire of Love 
(ilmselt olen enda lemmikust pimestatud ja võidab: )
Potentsiaalsed võitjad: Navalny, All the Beauty and the Bloodshed
Minu lemmik: Fire of Love

Animated Feature
Ennustan: Guillermo del Toro’s Pinocchio
Potentsiaalsed võitjad: Puss in Boots: The Last Wish
Minu (absoluutne selle kategooria) lemmik: Marcel the Shell with Shoes on


Best Cinematography
Ennustan (kõigi kiuste): All Quiet on the Western Front
Aga ilmselt võidab: Elvis (ikkagi operaatorite liidu võitja ja NAISoperaator!)
Minu lemmik: All Quiet on the Western Front

Best Editing
Ennustan: Everything Everywhere All at Once (võitis komöödia ACE-auhinna, aga montaažioscar või operaatori oma tihti toetab parima filmi oscarit... EEAAO operaatori Oscarile ei kandideeri, seega...)
Aga ilmselt võidab: Top Gun: Maverick (võitis draama ACE-auhinna)
Minu lemmik: Top Gun: Maverick

Best Production Design
Ennustan: Babylon
Potentsiaalsed võitjad: Avatar: The Way of Water, Elvis (paljud peavad ikkagi Elvisefilmi kindlaks võitjaks)
Minu lemmik: All Quiet on the Western Front

Best Costume Design
Ennustan: Elvis
Potentsiaalsed võitjad: Black Panther: Wakanda Forever
Minu lemmik: Black Panther: Wakanda Forever

Sound
Ennustan: Top Gun: Maverick
Potentsiaalsed võitjad: All Quiet on the Western Front
Minu lemmik: Top Gun: Maverick

Best Original Score
Ennustan: Babylon
Potentsiaalsed võitjad: The Fabelmans, All Quiet on the Western Front
Minu lemmik: Babylon

Best Song
Ennustan: “Naatu Naatu” RRR
Potentsiaalsed võitjad: “Hold My Hand” Top Gun: Maverick, “Lift Me Up” Black Panther: Wakanda Forever
Minu lemmik: “Naatu Naatu” RRR

Visual Effects
Ennustan, Potentsiaalsed võitjad, Minu lemmik: Avatar: The Way of Water

Makeup and Hairstyling
Ennustan: The Whale
Potentsiaalsed võitjad: Elvis (paljudel nr.1), All Quiet on the Western Front
Minu lemmik: All Quiet on the Western Front

Animated Short
Ennustan: The Boy, the Mole, the Fox and the Horse
Potentsiaalsed võitjad: Kõik 5 nominenti :) Kui tahetakse auhinnata ameeriklast, siis võidab My year of dicks, kui animatsiooni võidukäiku, siis Ice merchants, kui pealkirja, siis An ostrich... Aga kui "lugu", siis:
Minu lemmik: The Boy, the Mole, the Fox and the Horse

Live Action Short
Ennustan: Le Pupille
Potentsiaalsed võitjad: An Irish Goodbye (oli Pöff Shortsil!), The Red Suitcase, Ivalu
Minu lemmik: Night ride (Norra film, minu lemmik koos Le Pupillega, aga ei usu, et see ohtlik öine trammisõit võidab, pigem ikka Cannes' esilinastunud, Cuaroni produtseeritud, Rohrwacheri režiiga "Disney-muusikal" The pupils/Le Pupille)

Documentary Short
Ennustan: The Elephant Whisperers
Potentsiaalsed võitjad: Stranger at the Gate (Nobelivõitja Malala on executive producer), The Martha Mitchell effect
Minu lemmik: The Elephant Whisperers (tänavu taas väga tugevad nominendid kõik 5)

Pakun Oscariöö suureks võitjaks enda arvates 10st parima filmi nominendist alles 8ndaks parimat filmi. Ise ka imestan... aga maitsed on erinevad. Ennustan, et see film viib kokku koju 5 Oscarit, aga vabalt on potentsiaali kuni 7-8 Oscari võitmiseks (11st nominatsioonist). Salamisi ikkagi loodan, et mu enda eelmise aasta 2 lemmikfilmi - The Fabelmans ja/või The Banshees of Inisherin üllatavad :)

Ennustasin õigesti 16 - 23st oscarist (70%, ehk üsna keskmine tulemus). Erilist üllatust siiski võitjate seas polnud.
"Everything everywhere all at once" korjas kokku 7 Oscarit.
Teiseks rohkem Oscareid "All Quiet on the Western Front" - 4 Oscarit. 
"The Whale" - 2 Oscarit. Rohkem mitme Oscari võitjaid polnudki.
Minu lemmikutest erinevates kategooriates võitsid 9, ehk 39%

Kommentaare ei ole: