teisipäev, 14. august 2007

1 aasta blogipidamist on seljataga

Tegelikult juba eelmise kuu lõpp oli see, kui ma aasta tagasi asusin blogimaailma ukselävel ning piilusin huviga siia sisse.
Tingituna sellest, et olen selline kultuurimaias, ehk kirjanduse, teatri, tantsu, filmi, muusika, kunsti ja telelembeline ning eelmine poolaasta tegin samuti ühe vahekokkuvõtte otsitud ja leitud näitlejanimede kohta, siis jätkan traditsiooni ning vaataks, kuidas see Eesti näitlejate edetabel kujuneb.... kahtlemata peaks arvestama selle tabeli juures, et need näitlejad, kellega midagi erilist on juhtunud, nende nimesid aetakse rohkem taga ehk see tabel siin pole kaugeltki mitte paremusjärjestus, ega näita ka minu maitse-eelistusi. Ja tegelikult ma arvan, et selle tabeli väärtus kasvab ajaga, ehk siis kui ma näitkeks 30 aasta pärast ikka seda tabelit siin peaksin pidama, siis näitab see juba midagi Eesti näitlejate populaarsuse kohta. Aga väikeste sammude haaval...ehk siis top 10 näitlejat, kelle nime otsides on minu koduleht üles leitud esime blogipidamisaasta jooksul.

1. Dan Põldroos (varalahkunud näitleja, kellest mina isklikut aru ei saanud, eelmisel poolaastal tabelis ei figureerinud, seega seoses järelehüüdepostitusega tõusnud tippu)

2. Hele Kõre (üks minu lemmikuid ning kõik kes pole näinud Karinit ja Indrekut, need on ilma vapustavast elamusest ning eelkõige ühest läbi aegade Eesti teatrilavadel esitatud naisrollidest, eelmisel poolaastal esimesel kohal)

3. Evelin Pang (terve meie pere üks lemmikuid näitlejaid. Sai sellel aastal emaks. Ja nüüd ootame kõik teda tagasi teatrilavale. Aga eks muidugi laps on kõige tähtsam. Loodetavasti ei riku seda andekat näitlejannat ära...sest lapseneedus on nii mõnegi hea näitlejanna viinud tipust põhja, eelmisel poolaastal jagas 6. kohta)

4. Mart Toome (üllatavalt otsitud näitleja. Kahtlemata väga hea häälega ja sellel suvel oli ta lahe Rongas ning märkimist väärib ka tema Tõe ja Õiguse 2.osa roll, kuid ei kuulu minu isiklike lemmikute hulka, siiski potsentsiaali on küllaga! Eelmisel poolaastal teisel kohal)

5. Kristo Viiding (alles valmistuv näitleja, on võitnud juba au ning kuulsust ja minu jaoks oli ta üks tinasõdur, baleriin ja siga etenduste pärlitest. Kahtlemata hetkel terve kursuse lõpetajatest, minu meelest kõige lootustandvam. Hetkel teeb oma kursaõega Teatriliidu saalis Portselansuitsu. Tahaks näha... tema pärast... Loodetavasti tulevane Linnateatrilane või Ugala mees...siis näeb teda rohkem. Draamateatris muidugi ka, aga sinna võib ta kõige selle sisse ära uppuda, ning Tiit Sukk võib mitu sellist rolli endale saada, mis mõnes muus teatris läheks talle...huvitav kuhu ta maandub, usun, et mitu teatrit teda kutsuvad...Eelmisel poolaastal kolmas koht.)

6. Karol Kuntsel (Ehk TOMMI. Eesti kuulsaim rrrrr-i põristaja, on alati teretulnud nähtus. Üks Ugala raudvaradest ja selleks saanud kibekähku. Viimasel ajal ka mõned filmirollid teinud... Igal juhul 20.lend ruulib! Eelmisel poolaastal jagas Priit Võigemastiga 4.kohta, seekord on tõuganud kursavenna tervest top10-st välja. Aga Priit ja Anti on ikka minu jaoks kogu kursuse parimad meesnäitlejad. Sorry, Karol...kuningas...Sa oled alles kossa)

7. Elina Pähklimägi (Lõpetava lennu üllatuskülaline siin edetabelis. Isiklikult ei ole teda näinud mujal kui ühes nende diplomilavastuses. Kuid see oli paljutõotav. Igal juhul väga huvitav, mis sellest tüdrukust saab, eelmine kord ei figureerinud üldse tabelis)

8. Mirtel Pohla (tundub nagu terve Eesti fänniks seda näiteljannat, peale minu. Ega ta nüüd päris vastuvõetamatu ka minu jaoks ei ole, kuid samas ka mitte eriti huvitav. Minu jaoks liiga ühepalgeline veel. Ehk on asi tooruses, ehk selles näitlejakarjääri ajas, kus näiteks Mait Malmsten oli Jalutuskäik Vikerkaare ajal, või Matvere varased tükid...ja vaata kus tänasel päeval alles mängivad...noh...ma hoian pöialt. Jan Uuspõllu film tõi menu ilmselt veel juurde, kuid ka selle filmi naisnäitlejatäheks oli minu jaoks hoopis Liina Vahtrik, kes pisikese hetkega varastas kogu filmi! Kahju ka sellest, et ta Draamateatrist ära läks...tal oleks seal minu meelest olnud täiesti oma koht täita. Eelmine poolaasta jagas 6.kohta)

9. Merle Palmiste (Uus külaline tabelis, kuid juba vana hea tegija. Viimati nägin teda paar aastat tagasi Sürrealistides. Ja seal ta oli vinge. Ta on tegelikult alati vinge. Kuigi mitte minu lemmik, vaatan ta mängu alati mõnuga. Rahva jaoks ka järelikult huvitav...)

10.Juss Haasma (Kolmas näitlejahakatis, kes veel päriselt kooli pole veel lõpetanud...Aga torkas silma Jan Uuspõllu filmis. Minu jaoks ootab veel tõestusmaterjali, kuid hetkel pole takistusi, et miks ei võiks saada lemmikute hulka. Ausalt öeldes ei oska ma tema kohta midagi kommenteerida. Aga tabelisse on ta pugenud...eks näis kas aeg on talle lahke)

Tabelist on välja kukkunud:

Priit Võigemast

Marika Barabantšikova

Jüri Krjukov

Riina Maidre

Marko Matvere

Elisabet Tamm


Kommentaare ei ole: