pühapäev, 27. veebruar 2011

Oscarid 2011 - ennustusvõistlus

Vaata Oscaritejagamist siit:
http://www.directon.tv/channels/4089/

PARIM FILM:
Must luik (Black Swan)
Võitleja (The Fighter)
Algus (Inception)
Lastega on kõik korras (The Kids Are All Right)
Kuninga kõne (The King's Speech)
127 tundi (127 Hours)
Sotsiaalvõrgustik (The Social Network)
Lelulugu 3 (Toy Story 3)
Tõeline visadus (True Grit)
Luupaljas (Winter's Bone)

Kommentaar: Kaks filmi kemplevad selle kõige olulisema võidu pärast - King's speech ja Social network. Ilmselt viib võidu koju Kuninga kõne, sest film on saanud kõik eelauhinnad, mis viitavad kindlale võidule. Ma pole veel näinud True Grit-i, aga asun seda kohe vaatama. Väga tore, et multifilmil õnnestus ka parimale filmile pääseda kandideerima, seda on juhtunud vaid 2 korda varem - Beauty and the beast ning Up. Inception, millest räägiti terve aasta kui eelsoosikust, oli minu meelest igav ning mul on hea meel, et see eufooria siiski vaibus. Irooniline, aga unest rääkiva filmi ajal tuli mul hoopis uni kinos. The fighter oli tõeline pettumus, selline tavaline spordi-eluloo-film, neid on 13 tükki tosinas Ameerikas. Black swan ja Kid's are alright on rohkem minu maitse järgi filmid. Kuigi mõlemal nendel filmidel võidušansid puuduvad. Winter's bone ka mõjus, kuid siia nimistusse pääsemine on selle filmi jaoks juba piisav au. 127 tundi on ajaga mu sees kasvanud. Tegelikult oli ju terve film sellest kuidas mees kaljulõhes lõksus oli, kuid minu jaoks see igavaks ei muutunud hetkeksi.

Minu lemmik: The social network
Ennustus: THE KING'S SPEECH

PARIM MEESPEAOSA:
Javier Bardem ("Biutiful")
Jeff Bridges ("Tõeline visadus")
Jesse Eisenberg ("Sotsiaalvõrgustik")
James Franco ("127 tundi")
Colin Firth ("Kuninga kõne")

Kommentaar: Javier Bardem tegi tõeliselt vinge rolli üksikhooldaja isana, kes hiinlaseid "aitab" Mehhikos. Ise filmi lõpus suremas... Jeff Bridges oma rollis veel nägemata, kuid mees võitis eelmisel aastal ning minule tema mäng üldiselt ei istu. Jesse Eisenberg on veel liiga noor ja toores, kuigi väga hea roll. James Franco on paljude lemmik juba eelnevatest filmidest ja ega seegi roll lihtne polnud. Kuid on vaid üks, kes seekord auhinna võita võib! Uskumatu, et selles mehes nii palju variatsioone sees on, varem on ta kuidagi näitlejatehniliselt üheülbalisena tundunud, kuigi alati sümpaatsena. Ainuke, kes võiks ohustada on vast Javier.

Minu lemmik: Colin Firth
Ennustus: COLIN FIRTH "THE KING'S SPEECH"

PARIM NAISPEAOSA:
Annette Bening ("Lastega on kõik korras")
Nicole Kidman ("Rabbit Hole")
Jennifer Lawrence ("Luupaljas")
Natalie Portman ("Must luik")
Michelle Williams ("Blue Valentine")

Kommentaar: Annette Bening teeb väga vinge rolli. Kahju, et see nüüd sellisele aastale sattus, kus üks konkurentidest on nii suveräänse rolliga hakkama saanud. Ta on kandideerinud varem 4 korda. Siiski ta võib muidugi üllatada ja seekord siiski võita. Akadeemialiikmed on ju peamiselt vanurid ning nad võivad hinnata just küpsemat näitlejat. Nicole on alati hea, nii ka selles - lapse surma leinava ema rollis. Film ise oli natuke telefilmilik ja tegelikult on üldse üpris üllatav, et Nicole siiski sealt nominatsiooni suutis saada. 20 aastane Jennifer Lawrence on hea Winter's bone-is, aga oleme ausad, mitte oscarivääriline. Michelle Williamsi võitu loodavad paljud, see roll olevat väga liigutav. Minu jaoks on see ainuke, mida ma neist viiest näinud pole.

Minu lemmik: Natalie Portman
Ennustus: NATALIE PORTMAN "BLACK SWAN"

PARIM MEESKÕRVALOSA:
Christian Bale ("Võitleja")
John Hawkes ("Luupaljas")
Jeremy Renner ("Külm linn")
Mark Ruffalo ("Lastega on kõik korras")
Geoffrey Rush ("Kuninga kõne")

Kommentaar: See on raske kategooria selles mõttes, et kõik ennustajad ja eelarvamused ja eelauhinad viitavad Christian Bale-i võidule. Minule see roll ei meeldinud, küll aga kandideerib siin üks mu kõigi aegade lemmiknäitlejaid - Geoffrey Rush. Ausalt öeldes ma imestan, et ülejäänud kolm meest siin ka kandideerima üldse pääsesid. Need olid ju küll ok rollid, kuid kaugeltki mitte oscarit väärt. Ja ometi on meeskõrvalosasid ilmselt filmides üldse kõige rohkem. Seega ehk kõige raskem on just siia viie hulka jõuda...

Minu lemmik: Geoffrey Rush
Ennustus: CHRISTIAN BALE "THE FIGHTER"

PARIM NAISKÕRVALOSA:
Amy Adams ("Võitleja")
Helena Bonham Carter ("Kuninga kõne")
Melissa Leo ("Võitleja")
Hailee Steinfeld ("Tõeline visadus")
Jackie Weaver ("Animal Kingdom")

Kommentaar: Selles kategoorias lähevad ennustajate arvamused kõige rohkem lahku. Pakutakse nii Bonham Carterit, Leo-t, Steinfeldi kui ka Weaverit. Ajalooliselt on selles kategoorias hinnatud noori, tõusvaid tähti, et anda neile tuult tiibadesse, Seega peaks Steinfeld võidutsema. Leo ja Weaver mängivad "ema", mis on samuti oluline faktor võitja ennustamisel. Adams on lihtsalt akadeemia lemmik kuid ilmselt on ta võiduvõimalused tänavu päris napid. Bonham Carteri roll on aga filmis, mis ilmselgelt võidab parima filmi oscari, seega võib akadeemia anda talle, (täiesti ärateenitud töö eest) selle au. Mul on Steinfeldi ja Weaveri rollid veel nägemata.

Minu lemmik: Helena Bonham Carter
Ennustus: MELISSA LEO "THE FIGHTER"

PARIM LAVASTAJA:
Darren Aronofsky ("Must luik)
David O. Russell ("Võitleja")
David Fincher ("Sotsiaalvõrgustik")
Tom Hooper ("Kuninga kõne")
Joel ja Ethan Coen ("Tõeline visadus")

Kommentaar: 9 juhul 10st võidab parima režissööri Oscari parima filmi võitnud film. See on ju loogiline. Samas on siin nimistus Fincher, kes on mitmete oma eelmiste filmidega ka oscarit väärt. Võibolla üldse parim režissöör, kes praegu Ameerikas töötab?! Coeni vennad on hiljuti saanud oscari ja nad nagunii kandideerivad igal aastal... O.Russell pole oscarit selle filmiga väärt minu meelest, Aronofsky on samuti Fincheriga sarnaselt üks parimaid üldse, kuid Musta luige eest ta ilmselt auhinda koju ei vii. See jääb Fincheri ja Hooperi vahel lahendamiseks. True grit on ainuke neist, mis mul nägemata.

Minu lemmik: David Fincher
Ennustus: DAVID FINCHER "THE SOCIAL NETWORK"

PARIM ORIGINAALSTSENAARIUM:
"Another Year"
"Võitleja" (The Fighter)
"Algus" (Inception)
"Lastega on kõik korras" (Kids Are All Right)
"Kuninga kõne" (The King's Speech)

Kommentaar: Another year on mul ainsana neist veel nägemata, seda hinnata ei oska. Inceptioni stsenaarium oli väga hea, kuigi film ise mulle ei meeldinud. Fighteri stsenaarium oli tavaline elulugu, ma ei mõista, mis seal hinnata nii kõrgetasemeliseks. Kõik oli etteaimatav pealekauba. Kid's are alright-i lesbidest paari ning nende laste "isaotsingute" lugu oli omapärane ning stsenaariumi mõttes huvitav. Kuid siin pole ilmselt küsimust, mis film võidab...

Minu lemmik: The king's speech
Ennustus: THE KING'S SPEECH

PARIM MUGANDATUD STSENAARIUM:
"127 tundi" (127 Hours)
"Sotsiaalvõrgustik" (The Social Network)
"Lelulugu 3" (Toy Story 3)
"Tõeline visadus" (True Grit)
"Luupaljas" (Winter's Bone)

Kommentaar: 127 tundi raamat on eesi keeles ka ilmunud. Sotsiaalvõrgustiku lugu on ülipõnev ja puudutab tänasel päeval ka paljusid eestlaseid, kes on Facebook-iga liitunud. Lelulugu on sama hea kui eelnevad kaks osa ja loodetavasti jätkatakse selle rahalehma lüpsmist, sest "i'm a sucker" :) True grit on nägemata ja Winter's bone-i tugevaimad küljed olidki atmosfäär ja stsenaarium. Vahelduseks on kõik kandidaadid siin nimistus nähtud.

Minu lemmik: The social network
Ennustus: THE SOCIAL NETWORK

PARIM ANIMAFILM:
"Kuidas taltsutada lohet" (How to Train Your Dragon)
"Illusionist" (The Illusionist)
"Lelulugu 3" (Toy Story 3)

Kommentaar: Mul on veel lohetaltsutamine nägemata, kuigi dvd on eesti keeles dubleeritult olemas. Prantsuse multikat Illusionisti nägin eelmisel aastal Pöffil ja see oli armas, peaaegu ilma tekstita. kuid Toy Story3-le pole siin vastast.

Minu lemmik: Toy story 3
Ennustus: TOY STORY 3

PARIM VÕÕRKEELNE FILM:
Biutiful - Mehhiko
Dogtooth - Kreeka
In a Better World - Taani
"Põletus" (Incendies) - Kanada
"Outside the Law (Hors-la-loi)" - Alžeeria

Kommentaar: Mehhiko, Kreeka ja Taani filmid on nähtud. Pöffil magasin Kanada filmi maha. Nüüd lähen samal materjalil baseeruvat Endla tükki Põletus vaatama. Kanada šansid on päris tugevad ka, sest päris palju akadeemia liikmeid on kanaadakad. See oleks küll mõnes mõttes ebaaus, kui võitja selliste tingimustega peaks selguma, aga on ju varemgi juhtunud ülekohut... Kreeka film oli tõeliselt freaky, selles suhtes tõeline üllatus, et pääses üldse 5 sekka. Nägin seda üleeelmisel aastal Stockholmi filmifestivalil. Taani ja Mehhiko filmid nägin Pöffil ja mina eelistan küll vastupidiselt ennustajatele Mehhiko filmi. See oli šokeeriv, autentne, huvitav, emotsionaalne. Taani film oli ka ok, eriti lahe, et Rootsi näitleja oli peaosas. Ent siiski Mehhiko film oli palju tugevam.

Minu lemmik: Biutiful
Ennustus: INCENDIES - CANADA

Parim operaatoritöö:
"Must luik"
"Algus"
"Kuninga kõne"
"Sotsiaalvõrgustik"
"Tõeline visadus"

Kommemtaar: Minul on see kõikide poolt ennustatav võitja oma silmaga veel nägemata, aga tegelikult oli Inceptionil, ehk Algusel ka vinge kaameratöö. Eriti hea oli see Black swanil. King's speechi atmosfäär mis kaameraga loodi, oli ka eriline. Aga Social networkis ju midagi erilist kaameraga küll minu meelest ei tehtud.

Minu lemmik: Black swan
Ennustus: TRUE GRIT

Parim montaaž:
"Must luik"
"Võitleja"
"Kuninga kõne"
"127 tundi"
"Sotsiaalvõrgustik"

Kommentaar: Tehnilises mõttes ma ju ei oska seda proffide tasemel hinnata, küll aga montaaž, mis silmaga torkavalt filmile juurde andis... 127 tundi ning Must luik olid kaks filmi, milles montaaž tõesti rolli mängis. Samas kõik on kindlad, et Sotsiaalvõrgustik võtab siit võidu. Tihti on siiski ka parim film viinud montaažioscar koju, sest film on täpselt nii hea, kui õnnestunud on selle kokkulõikamine-klaapimine.

Minu lemmik: The black swan
Ennustus: THE SOCIAL NETWORK

Parim kunstnikutöö:
"Alice Imedemaal" (Alice In Wonderland)
"Harry Potter ja surma vägised, osa 1" (Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1)
"Algus"
"Kuninga kõne"
"Tõeline visadus"

Kommentaar: Alice in wonderland oli üks aasta suurimaid pettumusi. Kehv dublaaž ja film ka eaõnnestunud. liiga ületehtud ka juba kordi ja kordi. Harry vaevalt et võidab sii seekord. Ehk hoitakse viimasele osale kõik Harry oscarid... Tõeline visadus on western ja selles suhtes üpris eimidagiütlev just kunstnikumõttes, kus olulist osa mängib ka "st decoration". Muidugi location-ite valimine, see on ju oluline ka. Siiski usun, et siis võistlevad tegelikult omavahel Alice, Algus ja Kuninga kõne. Ajastufilmidel ja muinasjutulistel filmidel on siin vimalus võidutseda. Ja inception oli stiilne, I give you that much, kuigi film ise eriti ei meeldinud.

Minu lemmik: King's speech
Ennustus: ALICE IN WONDERLAND

Parim kostüümikunstnikutöö:
"Alice Imedemaal"
"I Am Love"
"Kuninga kõne"
"The Tempest"
"Tõeline visadus"

Kommentaar. Näinud olen ainult kahte neist filmidest, kuigi kaks on veel plaatidel olemas. Tegelikult usun, et need mu kaks nähtud filmi teevadki ilma siin kategoorias, ehl Alice ja Kuninga kõne. Kui, siis itaali film, I am love võiks üllatada. Aga see oleks tõeline üllatus!

Minu lemmik: The king's speech
Ennustan: ALICE IN WONDERLAND

Parim jumestus:
"Barney's Version"
"The Way Back"
"The Wolfman"

Kommentaar: Tavaliselt on mul selle kategooria filmid nähtud, sest need tavaliselt jõuavad Eestisse kinno kiiresti, aga sellel aastal on mul kõik kolm nägemata. sellepärast piirduksin ennustusega, aga olen näinud treilerit ning selles suhtes on ka enda lemmik siiski olemas.

Minu lemmik: The way back
Ennustan: THE WOLFMAN

Parim filmimuusika:
"Kuidas taltsutada lohet" - John Powell
"Algus" - Hans Zimmer
"Kuninga kõne" - Alexandre Desplat
"127 tundi" - A.R. Rahman
"Sotsiaalvõrgustik" - Trent Reznor and Atticus Ross

Kommentaar: Parima muusika heliloojat on alati raske ennustada. Eriti aastal, mil keegi väga silma ei torganudki. Muidugi loogiline oleks, kui film, kus Justin Timberlake mängib ja milles räägitakse napsterist, oleks muusikaga natukenegi seotud. Lahe, et multikas, mis pole tüüpiline Disneymuusikal pääses siin kandideerima. See oli nagu ninanips. Ainult lohefilm ongi nägemata neist.

Minu lemmik: The social network
Ennustus: THE KING'S SPEECH

Parim filmilaul:
"Coming Home" ("Country Strong")
"I See the Light" ("Rapuntsel")
"If I Rise" ("127 tundi")
"We Belong Together" ("Lelulugu 3")

Kommentaar: vanuritest akadeemialiikmed peaks countrylaulu eelistama, aga disneymultikalaul on ka alati kuum kaup siin kategoorias. Toy Story ka multikas ja tegelikult mistahes multikalaulud läheva dsiin kaubaks. 127 tundi laul oli siiski esimene, mis tõesti ka kõrva jäi. Minul on country strong nägemata.

Minu lemmik: "If i rise" - 127 hours
Ennustan: "WE BELONG TOGETHER" - TOY STORY 3

Parim heli:
"Algus"
"Lelulugu 3"
"Tron: Pärand" (Tron: Legacy)
"Tõeline visadus"
"Pidurdamatu" (Unstoppable)

Kommentaar: Unstoppale ja True grit on nägemata. Ei usu, et need ka võidaks. Siin on vist üpris kindel võitja teada...

Minu lemmik: Toy story 3
Ennustan: INCEPTION

Parim helimontaaž:
"Algus"
"Kuninga kõne"
"Agent Salt" (Salt)
"Sotsiaalvõrgustik"
"Tõeline visadus"

Kommentaar: Vaata eelmist kommentaari. Ainult, et Unstoppable asemel on Salt. Aga ka Salt on mul nägemata. Sellised actionfilmid tunduvad mulle viimasel ajal ajaraiskamisena.

Minu lemmik: Social network
Ennustan: INCEPTION

Parimad eriefektid:
"Alice Imedemaal"
"Harry Potter ja surma vägised, osa 1"
"Hereafter"
"Algus"
"Raudmees 2 (Iron Man 2)

Kommentaar: nüüd siin ka 5 kandidaati ja mida rohkem seda uhkem... Clint Eastwoodi Hereafter on plaadil olemas, aga nägemata veel. Teised on nähtud, aga hea on nendest filmidest ainult Harry Potter imho. Kuigi see kuidas linn Inceptionis kokku pakiti, see oli midagi erilist... sellepärast see film ehk võidabki.

Minu lemmik: Harry Potter
Ennustan: INCEPTION

Parim dokumentaalfilm:
"Exit through the Gift Shop"
"Gasland"
"Inside Job"
"Restrepo"
"Waste Land"

Kommentaar: Üks tuttav kiitis, et Waste land Pöffil oli üks parimaid filme. See on ka oluline teema... Ma olen siinsetest filmidest ainult iside job-i näinud, mis oli ju hea dokk küll, aga mitte oscarivääriline. Üks teine tuttav kiitis facebookis Restrepot. Ja terve maailm fännab Banksyt.

Minu lemmik: Inside job
Ennustan: Waste Land

Parim lühidokumentaalfilm:
"Killing in the Name"
"Poster Girl"
"Strangers No More"
"Sun Come Up"
"The Warriors of Qiugang"

Kommentaar: olen näinud ainult ühte nendest, kus hiinas üks kool kokku kukkus ning lapsed said surma. dokfilm on tehtud ühe lapsega, kes ellu jäi. Palju räägitakse Poster girl-i kohta, ehk parast controversy on üles keerutatud. Aga Oscarvalijatele selline ei meeldi tavaliselt.

Minu lemmik: The warriors of Quigang
Ennustan: STRANGERS NO MORE

Parim lühianimatsioon
"Day & Night"
"The Gruffalo"
"Let's Pollute"
"The Lost Thing"
"Madagascar, carnet de voyage (Madagascar, a Journey Diary)"

Kommentaar: Need kõik 5 on nähtud ja võiduväärilisi on mitu, minu meelest. Kuid ma võtan riski ja usaldan sisehäält ning ennustan võitjaks oma lemmikut, sest tunnen, et see oli lihtsalt teistest peajagu üle. Olgu mainitud, et minu laste lemmik on Gruffalo. Let's pollute oli stiilne ja tõsisema tagapinnaga. Madagascari võiduvõimalusi usuvad ka paljud ja Pixari Day & night on ehk kõige suurem eelsoosik. Minu süda kuulub aga imelikule robotelukale kodu otsivale poisile.

Minu lemmik: The Lost Thing
Ennustan: THE LOST THING

Parim lühifilm
"The Confession"
"The Crush"
"God of Love"
"Na Wewe"
"Wish 143"

Kommentaar: Tahaks südamest, et Eesti poiss võidaks, aga keegi ei räägi sellest. Kõik kiidavad takka God of love-le ja Na wewele. Na wewe trailer oli küll väga paljulubav. Ise olen näinud ainult The crush-i ja Wish 143, millest kumbki kindlasti ei võida.

Minu lemmik: The confession
Ennustan: NA WEWE

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Multikatest: minu jaoks on lohefilm vaieldamatult selle sajandi parim :)
Soovitan siiski vaadata originaalkeeles (või subtiitritega). Ehkki tõlkel iseenesest polnud ju vigugi...

Pauliine ütles ...

Selline väike vahelesegamine.. mu meelest Biutifuli tegevus toimub ikkagi üsna äratuntavalt Barcelonas Hispaanias, kuigi Mehhiko on filmi (kaas-)rahastajana ja rezissööri kodumaana küll ilmselt filmi päritolumaaks märgitud.

Aga jah...tahaks siinkohal ka ütelda tänusõnad hea ja ülevaatliku blogi eest, mis mulle kui Eestist enamasti eemal viibijale on viimasel ajal olnud põhiliseks aknaks sealsesse kultuuriilma..:)