teisipäev, 2. veebruar 2010

Oscarikandidaadid - ennustused, eelarvamused

Reisimiste pärast (jõudsin just Eestist läbi Kopenhaageni Malmösse) ei jõudnud seda siia enne kandidaatide teatavaks tegemist üles riputada, teen seda siis nüüd ning mõne sõna analüüsi juurde kus mööda panin või kus tunnen, et midagi öelda on...

BEST PICTURE
Avatar
District 9
Education
Hurt Locker
Inglourious basterds
Invictus
Nine
Precious
Up
Up in the Air

Hmmm... Blind side Sandra Bullockiga peaosas ja vendada Coenite A serious man pääsesid kandidaatide sekka. Ma arvasin, et üks korralik muusikal murrab ka sisse (Nine) ja poliitiliselt oluline Clint Eastwoodi tehtud Invictus, Nelson Mandelast on üpris kindel variant... Coen-ite filmi ma olen näinud ja sellepärast arvasin, et see tegelikult pole seda väärt... aga noh, need on ju ikkagi Coenid... Ja Bullocki filmi kiidetakse küll kõvasti... aga see on rohkem selline rahvafilm olnud kui kriitikute oma, sellepärast on see ehk kergelt isegi üllatus... Võidu pärast usun, et võitlevad 4 filmi - Avatar (ameeriklastele tundub see film hullult peale minevat... mina ei saa sellest küll aru, sest minule endale ei meeldinud), Hurt locker, Inglourious basterds ja Up in the air.

BEST DIRECTOR
Kathryn Bigelow - The hurt locker
James Cameron - Avatar
Jason Reitman - Up in the air
Quentin Tarantino - Inglourious basterds
Lee Daniels - Precious

Siin panin 5 viiest õieti... aga see oli ka üpris selge ja kerge lineup. Võitjaks võib üllatavalt kombel osutuda naine! Ja millal võitis naine selles kategooriast Oscari? :))) Variant on muidugi, et Cameron, Tarantino või Reitman ka pääsevad löögile.

BEST ACTOR
Jeff Bridges - Crazy heart
George Clooney - Up in the air
Colin Firth - A single man
Morgan Freeman - Invictus
Jeremy Renner - The hurt locker

Jälle 5 viiest õieti. Siin ma küll mõtlesin, et äkki Viggo Mortenson on Renneri asemel, aga selle filmi fenomen aitas natuke ka peaosalisel pääseda kandidaadiks. Kuigi eks ta ka muidu ole vinge roll. Üllataval kombel võitis näitlejate liidu auhinna Bridges, mis natuke segas kaardid sassi ning enam ei olegi Firth ja Clooney front runnerid... Minule endale meeldis väga Morgan Freeman-i roll.

BEST ACTRESS
Meryl Streep - Julie & Julia
Carey Mulligan - An education
Gabourey Sidibe - Precious
Sandra Bullock - The blind side
Helen Mirren - The last station

Ja jälle kõik täppi. Siin mul kahtluseid ei olnud. Kõik samad naised on igal pool mujal ka sellele auhinnale kandideerinud. Põnevam on hoopis, et kumb võidab, kas Streep või Bullock?

BEST SUPPORTING ACTOR
Christoph Waltz - Inglourious basterds
Woody Harrelson - Messenger
Alfred Molina - An Education
Christopher Plummer - Last station
Stanley Tucci - Lovely bones

Matt Damon Invictus -est pääses kandideerima Alfred Molina asemel!!! Krt, krt, krt!!! No vaadakse neid rolle! Pange need oma mõttes kõrvuti! No kumb on parem? Damoni roll oli minu meelest täiesti mitte väärt seda au. Oli teisigi paremaid... Kuigi kas sellel kõigel ongi vahet, sest võidu võtab nagunii Christoph Waltz!!!! :))))

BEST SUPPORTING ACTRESS
Mo'Nique - Precious
Anna Kendrick - Up in the air
Vera Farmiga - Up in the air
Penelope Cruz - Nine
Julianne Moore - A single man

Maggie Gyllenhaal sai kandideerima Julianne Moore-i asemel. No ma ei oskagi seda kommenteerida, sest ma pole tegelikult kumbagi filmi veel näinud. Igatahes on selles kategoorias kindel võitja olemas - Mo'Nique karmi mammi rollis filmist Precious. No oli alles powerhouse!!!

BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Inglourious basterds
The hurt locker
A serious man
Hangover
Up

Hangover-i asemel on kandidaadiks hoopis Messenger. Ma mõistan. Minule Messenger meeldis. Just selle loo pärast. Polegi nagu varem filmi tehtud sellest sõjaväelisest ametist - ehk nendest, kes käivad teatamas, et pereliige on lahingus hukkunud. Hangover oli lihtsalt nii hästi kirjutatud komöödia ja komöödiat on minu meelest hästi kirjutada väga raske... aga muidugi tõsised filmid ikka ennem aupaistele. Siiski loodan ja usun, et Inglourious basterds viib selle Oscari koju nii või teisiti :)

BEST ADAPTED SCREENPLAY
Up in the air
Precious
An education
Julie & Julia
Road

Jess, ometi terve rida positiivseid üllatusi!!! Nimelt District 9 ja In the loop pääsesid igati teenitult minu meelest 5 kandidaadi sekka Julie & Julia ja Road-i asemel. Kuigi ka need kaks stsenaariumi olid minu meelest tasemel. Siiski ma usun, et võitja on üpris kindlasti Up in the air.

BEST CINEMATOGRAPHY
Avatar
Inglourious basterds
The hurt locker
White ribbon
Bright star

Bright star-i asemel hoopis Harry Potter and the hald blood prince!!! Yess!!! Minule Harry Potteri filmid meeldivad ja ma olen iga nende kandidatuuri üle mistahes kategoorias alati nii rõõmus! Minu jaoks siiski üpris üllatav, kuigi teenitud. Bright star-i kaameratöö oli küll ka hea... parim asi üldse mis puutub sellesse filmi. Usun, et võit läheb Avatarile, aga pöialt hoian Inglourious basterdsile.

BEST ART DIRECTION
Avatar
Harry Potter and the half blood prince
Inglourious basterds
District 9
Bright star

Ohhoo Imaginarium of Doctor Parnassus, Nine, Sherlock Holmes ja Young Victoria said hoopis löögile. Ma panin siin täiesti mööda :) Ainult Avatari panin pihta :) Ehk see määrab ka selle, kes siin nagunii võidab...

BEST FILM EDITING
Avatar
Hurt locker
Up in the air
Inglourious basterds
District 9

Ohohhh, Up in the air-i asemel hoopis Precious... see vähendab Up in the air-i võiduvõimalusi parima filmi kategooriast :( Ei saa päriselt aru sellest, et miks Precious?

BEST VISUAL EFFECTS
Avatar
District 9
Star trek

Kolm kolmest - nii nagu pidigi. Avatar nagunii võidab.

BEST MAKE-UP
District 9
Star trek
Imaginarium of Doctor Parnassus

Täielik üllatus - Itaalia film Il Divo - igati teenitult muidugi ning Young Victoria - ilmselt soengute pärast pääsesis Star Trek-iga koos kandideerima. Kusjuures ma olin just ebakindel natuke Star Treki suhtes, aga teistes olin "kindel" :) Kas see siis tähendab, et Star Trek võtab võidu? Tegelikult võib siin võidu võtta ükskõik milline neist kolmest - ma lihtsalt ei oska seda hetkel arvata... Olen küll kõiki kolme näinud, aga ma vist annaks nest Star Trek-ile võidu... või Il Divole, mitte Young Victoriale...

BEST COSTUME DESIGN
Young Victoria
Bright star
Sherlock Holmes
Coco avant Chanel
Cheri

Imaginarium of Doctor Parnassus ja Nine pääsesid lõppvalikusse Sherlock Holmes-i ja Cheri asemel. Ma polnudki neis nii kindel... eriti Cheri-s kahtlesin ja tahtsin Nine-i arvata... aga võidab ilmselt Young Victoria. See ju teadatuntud kostüümidraamade kategooria...

BEST ORIGINAL SCORE
Up
Avatar
Star Trek
Broken embraces
Informant!

Jälle panin 3 mööda -koos Avatari ja Up-iga kandideerivad Fantastic Mr.Fox, The hurt locker ja Sherlock Holmes. No ma üldse ei mäleta Hurt lockeri muusikat, kas see oli siis eriline või? Usun, et võitjaks osutubki kas Up või Avatar

BEST ORIGINAL SONG
Crazy heart - The weary kind
Princess and the frog - Almost there
Nine - Take it all
Nine
Avatar

Kahe Nine-i asemel said kandideerima hoopis 2 Princess and the frog laulu, ehk teisena Down in New Orleans ja Avatari Leona Lewis-e ballaadi asemel eelistas akadeemia (õnneks) "Paris 36" filmist pärit Loin de Paname nimelist laulu... nii lahe kui mitte ingliskeelsed filmid saavad tähelepanu! Võitjat ennustada on praktiliselt võimatu... paneks oma panuse Crazy heart-ile...

BEST SOUND MIXING
Avatar
District 9
Star Trek
Transformers 2
Hurt locker

Yesss! District 9 asemel kandideerib Inglourious basterds... loomulikult... kuidas ma üldse julgesin kahelda. Kardan siiski, et Avatar nagunii võidab.

BEST SOUND EDITING
Avatar
Up
Hurt locker
Transformers 2
Star Trek

Ka siin ei julgenud uskuda Inglourious basterdsi edusse... pakkusin täiesti ilma asjata seda jama Transformersit... Akadeemial peaks häbi olema üldse selliste filmide peale oma kandidatuure raisata. Inglourious basterdsi heleriba oli ju tegelikult tõesti aasta parimaid igas mõttes. Aga kardan ka siin, et Avatar teeb puhta töö.

BEST FOREIGN LANGUAGE FILM
The secret of her eyes - Argentina
The world is big and salvation lurks around tdhe corner - Bulgaria
Un Prophete - France
The white ribbon - Germany
Winter in wartime - The Netherlands

Bulgaaria ja Madalmaade asemel said finaali Iisraeli Ajami ja Peruu The Milk of sorrow. Noh, nagunii kaklevad võidu pärast kaks filmi - ma loodan, et võidab Prantsusmaa aga arvan, et võidab Saksamaa.

BEST ANIMATED FILM
Up
Princess and the frog
Coraline
Cloudy with a chance of meatballs
Fantastic Mr.Fox

Lihapallifilmi asemel kandideerib hoopis The secret of Kells. Päris üllatuslikult, kuigi ma ei olegi seda veel näinud, niiet võibolla on ka väärt, ei tea. Võitjaks aga 99,99% kindlusega Up :)

BEST DOCUMENTARY FEATURE
The Cove
Food, Inc
The most dangerous man in America
Beaches of Agnes
Which way home

Beaches of Agnes asemel kandideerib taanlaste Burma VJ. Usun, et The cove on piisavalt ümber maailma tähelepanu äratanud, et see hype viib ka võidule. Kuigi kõik on võimalik...

Lühifilmide ennustamist ma ei teinud. Siin on ära toodud need, mis pääsesid kandideerima:
BEST LIVE ACTION SHORT
The door
Instead of Abracadabra
Kavi
Miracle fish
The new tenants

BEST ANIMATED SHORT
French roast
Granny O'Grimm's Sleeping beauty
The lady and the reaper (La Mama y la Muerte)
Logorama
A matter of loaf and death

Wow, kui ma kinos kunagi Logoramat vaatasin, siis ma mõtlesin küll, et see võiks vabalt Oscarile kandideerida :) Selline natuke teistmoodi...

BEST DOCUMENTARY SHORT
China's unnatural disaster: The tears of Sichuan Province
The last campaign of Governor Booth Gardner
The last truck: Closing of GM plant
Music by Prudence
Rabbit a la Berlin

Üpris mõnusalt oli ka üllatusi, kuigi midagi vapustavat nüüd ka mitte. Päris mitu filmi on ka nägemata, niiet nüüd saab õhtuste filmivalikute tegemisel umbes kuu aega keskenduda neile. Hea lihtne :)

Oscarite-tseremoonia toimub 7. ja 8 märtsi vahelisel ööl. Gaalat juhivad Steve Martin ja Alec Baldwin :))) Enne seda peab veel oma lõpliku ennustus-valikuga lagedale tulema...

Kommentaare ei ole: