teisipäev, 12. veebruar 2008

Viimase 10 aasta Eesti teatri top 100 (1998-2007) kohad 60-51

60. Tinasõdur, baleriin ja siga (23.lend)

Osades: Kristo Viiding, Marion Jõepera, Robert Annus, Uku Uusberg, Maria Lee Liivak, Andres Oja, Martin Mill, Elina Pähklimägi, Juss Haasma

Noored lavakunstikateedri õpilased said hakkama millegi väga erilisega. Nüüd kus on aega kulunud selle tüki nägemisest juba umbes aasta, siis millegipärast on see tükk mul ikka vahest meelel ja keelel. Mingi südantsoojendav mälestus on kogu sellest etendusest. Selline peakski lasteteater olema - midagi imelist, maagilist, muusikalist ja vahvat ning samas südamlikku. Võibolla polnud kõik näitlejahaktised veel päris valmis suurele lavale, kuid see lõppkokkuvõttes sobiski ideealselt. Kahjuks siiani teised nende tükid mulle eriti meeldinud pole, kuid selle eest on neil alati TBS ette näidata! Huvitav kuhu teatritesse nad maanduvad. Eriti huvitavad on Kristo Viiding, Andres Oja, Elina Pähklimägi, Juss Haasma ja lavastajaõpilased-Uku Uusberg ja Robert Annus (ja kindlasti ka kõik kolm tulevast dramaturgi).


59. Kumalasemesi (Tartu teatrilabor)

Osades: Maria Klenskaja, Aleksander Eelmaa, Guido Kangur

Huvitav lugu kahest mehest(vennast) ning ühest naisest nende vahel. See on pingeline ja psühholoogiline draama kolkakülast ning kahtlemata ka armastusest. Vanad head näitlejad teevad head rollid kui muuseas ning kõik on kuidagi usutav ja valus. Hea mängukoht! Mariat on ka nii hea vaadata, kuulata. Temas on kahtlemata midagi erilist. Üks meie teatri raudvaradest. Guido ja Aleksander pole kunagi mu lemmikud olnud, kuid siiin on nad mõlemad täiesti omas elemendis.


58. Vaikse hääle tõus ja langus (Vanalinnastuudio)

Osades: Evelin Pang, Anne Paluver, Terje Pennie, Raivo Rüütel, Imre Saarna, Margus Tabor

Esimene muusikal, kus Evelin Pange sai peaosas näha. Minu jaoks oli see lavastus kuidagi eriline. Oli ta ju tuttav juba filmist, kus muide Brenda Blethyn ja Michael Cain teevad superrollid. Kuid meie Evelin teeb kõvasti silmad ette inglannast kolleegile. Muusikal oli päris vinge ja sisukas. Palju tohkem kui tilulilu. Huvitav kuhu on kadunud Imre Saarna, korra nägin teda vist laeval mingis shows ja mingis reklaamis oli ta kah, aga ta võiks jälle teatris kah miskit proovida. Evelini partneriks sobis küll hästi.


57. Romeo ja Julia (Nukuteater)

Osades: Hele Kõre, Rain Simmul, Kaire Vilgats

Noortemuusikal, mille kirjutanud vana hea Terminaator. Sisulises mõttes küll väga kahtlase väärtusega. Ja ma pean tunnistama, et mulle eriti ei meeldinud ka Kristjan Kasearu. Kuid see eest kaalus kõik selle negatiivse poole üle Hele Kõre ja head, väga head laulud! CD mängib mul siiani autos (seda küll peamiselt P. algatusel, kelle selle sajandi lemmiklugu Kelgukoerad, leidub just sellel plaadil). Minule aga läks hinge etenduses kõlanud Head ööd - versioon ning just eriti selle esimene sal, mida laulis Hele Kõre ning mis plaadiversioonilt puudub - nii kahju! Tegelikult oli nukuteatri punt ka väga tore, rääkimata Kaire Vilgatsist, kelleta Eestis muusikal polegi päris õige muusikal.


56. Hüljatud (Smithbridge production)

Osades: Jassi Zahharov, Marko Matvere, Hanna-Liina Võsa, Kare Kauks, Anne Reeman, Sepo Seeman, Koit Toome

Paljude meelest ehk aegade parim muusikal Eestis, minu meelest küll mitte parim, kuid ülistuslaul lavastajale, peaosalistele ja kunstnikule! See ehk oli rohkem ooper kui muusikal, sest juttu seal eriti polnudki, kõik tekst anti edasi lauldes. See oligi ehk põhjuseks, miks ta mulle niiiii hinge ei läinud, kui mõni muu tabelis kõrgemal platseeruv muusikal. Noh ja muidugi muusika ise ka...polnud just mu kõige lemmikum. Samas Jassi, Marko ja Kare laulud olid kõik väga ilusad. Kuigi show varastasid minu meelest Sepo Seeman ja Anne Reemann. Nende baaristseen on üks tipphetki Eesti muusikalilavadel.


55. Miss Saigon (Smithbridge production)

Osades: Meribel Müürsepp, Marko Matvere, Koit Toome, Erik Meremaa, Jaanika Sillamaa

Kui meedia pidevalt pasundas, et see teema on Eesti inimestele võõras siis minu meelest on see läbi filmide ja muude kanalite üpris tunda teada. Minule meeldis see etendus oma võimsusega ehk rohkem kui pooltele inimestest. Kuid mulle meeldis ka see muusika ning muidugi Marko Matvere ning kahtlemata ka tollel ajal alles laps, Meribel Müürsepp. Kunstnikutöö oli võimas nii lavadekoratsioonide kui kostüümidega. Väga võimsa mulje jättis kõik see mulle. Kuigi helikopteristseen ei olnud ehk nii hästi ja vingelt lahendatud, kui olen kuulnud räägitavat Londoni ja New York-i versioonidest. Aga mis sellest. Peasi ikka muusika ja lauljad/näitlejad sellise etenduse puhul. Sisu polegi ehk nii oluline muusikali puhul, kuigi sisu oleks meeldivaks lisandiks kah ja siin seda natuke ikka oli.

54. Cabaret (Vanalinnastuudio)

Osades: Gerli Padar, Mait Malmsten, Tiit Sukk, Helene Vannari, Guido Kangur, Kaire Vilgats

Cabaret näol oli tegemist millegi tõeliselt teatris toimuva kabareetaolise etendusega. Sest alguses kui saali läksime tuli üks tegelastest meie juurde ning tegi meie kulul nalja - aluspükstega. Üle saali. K.-la pakuti ka klaas konjakit vabanduseks...keset etendust. Aga Gerli Padar on hea laulja ning´kogu kamp nii nóored kui vanad olid tõelised proffid. Lavastaja muidugi maailmaklass ja samuti kunstnik. Sisu oli ju muidugi vanast Liza Minelli filmist teada, lisaks oleme K-ga mõlemad lugenud ka seda Isherwoodi raamatut, millel see muusikal baseerub. Raamat on muidugi kõige parem, kuid muusikal oli ehe ja väga õnnestunud! Ja siin oli juba seda sisu natuke rohkem. Lisaks Vene Draamateater lõi üpris autentse atmosfääri.


53. Georg (Smithbridge production)

Osades: Marko Matvere, Liisi Koikson, Ülle Lichtfeldt, Maarika Vaarik, Anne Paluver, Egon Nuter, Ines Aru

Minu meelest said inimesed tõelise šoki, kui hästi suutis Marko Matvere teha Georg Ots -a. Tõeline leid! Nii vinge leid, et Simm kutsus ka Matvere oma Georg Otsa eloloofilmi peaossa. Liisi Koikson säras, ta on tõesti ilus ja hea laulja. Nii ilusasti väliselt särav inimene peab olema ka sisemiselt ilus. Kuid show varastasid minu jaoks hoopis kaks kõrvalosalist. Marika Vaarik, suurima Georg-i fännina ning Ülle Lichtfeldt kilpokkan rollis. Need kaks said sellised head karakterrollid, kuid oskasid ka need superhästi välja mängida. Lisaks jäi meelde vinge rong, mis etenduse alguses lavale sõitis. Libreto kallal ka ilguti kõvasti, kuid minu meelest oli see väga hea. Ainuke asi´, mis mulle ei meeldinud, oli see robot-ufo, kes laval edasi tagasi käis. See oli natuke liiast minu maitsele.


52. Vincent (Linnateater)
Osades: Alo Kõrve, Epp Eespäev, Hele Kõre, Andero Ermel, Evelin Pang

Vincent Van Gogh-i eluloopildike. Tema suhtest vanema naisega ning omamoodi ka kujunemislugu. Esimest korda Hobuveskis ning minule läks etendus korda. Kõik oli kuidagi kohal. Lisaks Evelin Pang ja Hele Kõre kõrvalosades. Samuti on Epp Eespäev seal täiesti tippvormis. Kui ma ei eksi, siis ta sai ka mingi auhinna selle rolli eest. Mäletan, et nad tegid seal ehtsalt süüa ning mul tuli jube nälg seda lõhna tundes seal. Eks seda Van Gogh -i elulugu on juba mitme kandi pealt nähtud ka, kuid minule mõjus see etendus värskena. Isegi sisulises mõttes.


51. Aristokraadid (Draamateater)

Osades: Tiit Sukk; Ülle Kaljuste; Laine Mägi; Ivo Uukkivi; Sulev Teppart; Tõnu Oja; Priit Pedajas; Harriet Toompere

See oli Keila Joa mõisas, kui see suvetükk kui värske tuulepuhang meie suve rikastas. Väga head näitlejad Draamateatrist osalemas (peaaegu kõik - ma siiani ei saa aru, miks Laine Mägi Draamateatri nimekirjas on, kuigi Aristokraatidesse ta ehk isegi sobis) ning kui ma ei eksi, siis see oli esimene etendus, kus me Tiit Sukk -a nägime. Ta oli veel kuidagi närvis ja toores, kuid samas see võis olla, et ta lihtsalt lahendas oma rolli niimoodi. Väga tugev oli Ülle Kaljuste ning siin tükis teadvustasin ma esimest korda elus endale ka Sulev Teppart -it. Mõis oli kui loodud selle tüki etendamise jaoks.

Kommentaare ei ole: