Jätkame siit kus eile pooleli jäi...
Kas on endiselt
mingitpidi teistmoodi tunne ka, kui mängid mõne oma lavakaaegse kursakaaslasega
või on praeguseks juba nii palju vett ookeani voolanud, et kõikide heade
kolleegidega, kellega kunagi koos oled mänginud on samamoodi nostalgiline või
armas uuesti koos mängida?
• Eks ikka ole…
näinud seda kõike... seda sündi ja esimesi hetki... teiste omasid... ja tead ja
mäletad ja midagi tuleb meelde ja midagi on muutunud ja midagi ei ole muutunud
ja eks ikka ole teistmoodi. Mul suvel on ees ootamas koostöö Rain Simmuliga..
mind kutsuti sinna “Julie ja tähed” Kristjan Sarve asemele. Ja praegu on see
“Papad mammad”. Piret Kaldaga oleme seal koos. Ja tegelikult ma tunnen, et ma
väga tahaks Toomperega midagi koos teha. Ma olen tema lavastustes paar korda
teinud. Üks oli see Mrožeki “Suvepäev” ja Ulmani “Kajakamägi” Draamas ja Ugalas
“Sada aastat…”. Ma vaatasin seda, mis ta oma juubeliks tegi, seda… seda
Võigemastiga...
“Pangalaen”?
• Pangalaen jah…
ma vaatasin, et Toompere, et kuradi kõva vend. Et see roll, mis ta seal teeb,
et see teksti maht, mis seal on... Me käisime vaatmas, see oli selline kinnine
etendus juubeli puhul, et ma olin täitsa vapustatud. Sellepealt ma ka mõtlesin,
et tahaks temaga isegi sellist kahemehe-tükki teha. Ma isegi viskasin selle ka
välja, aga see vist kuidagi ei jõudnud kuhugile see mõte, et võiks äkki teha
uuesti selle Mrožeki “Immigrandid”. Mida kunagi mängisid Lutsepp ja Roman Baskin. Mõtlesin, et äkki… See oli
siis Vanalinnastuudio all. Ma väga hästi ei mäleta seda materjali, aga
mõtlesin, et äkki praegu siis selle suure pagulaste laine sees, et äkki oleks
hea sihukest etendust teha. Et äkki Toomperega koos mängida seda. Aga see oli
praegu vist selline hetkeline uitmõte...
Sa mainisid seda
Matthew McConaughy’t ja selliseid suuri muutusi, mis ta on endaga teinud, et
võtnud kaalust alla ja mänginud igasuguseid rolle. Kas Sul on endal ka midagi
sellist drastilist vaja olnud rolli jaoks teha. Kas siis välimuses muuta midagi
või iseennast sundida täiesti teistsuguseks?
• Ei ole. Aga mu
kehakaal on elu jooksul mänginud üpris palju Ma olen vahepeal natuke tüsedam,
siis ma olen jälle mingil hetkel ennast mingil põhjusel kätte võtnud. Mis ma
olen mõelnud, et no nüüd ma nagu näen natuke sportlikum välja, aga see mu töös
küll ei kajastu. Ei hakka mingeid hoopis paremaid rolle tulema või hoopis
teistsuguseid rolle. Nüüd ma tegin ju veel selles “Kõntsa” prooviperioodis
kaasa, aga siis ma jäin haigeks. Ma olen väga kerge külmetaja ja esimest korda
kui see Kõnts sinna maha pandi proovis - ma jäingi haigeks. Ma olin ikka nädal
aega haige ja siis kui ma tagasi tulin, siis nad olid hoopis teise suunda
läinud ja oli hoopis teine asi ja siis otsustati, et neil ei ole nagu mõtet
mind seal enam piinata… Millest on tegelikult natuke kahju ka… aga ju ta siis…
ma ei tea… Lõppkokkuvõttes jah, tuli ta natuke teistsugune tükk kui alguses…
meil oli materjal, mille põhjal me üritasime seda teha. Ja siis seal oli Jüri
Nael ja mingid tantsuharjutused ja värgid... siis ma küll tundsin... see oli
just see periood, et ma oli füüsiliselt nii vormist väljas, et mul oli raske
kõike seda seal teha. Ma arvan, et kui ma praegu läheks, oleks hoopis midagi
muud. Ma suudaks neid tantsusamme seal palju paremini hüpata ja karata. Seal ma
tundsin küll, et ma ei jaksa ja mul oli raske.
Kas on olemas
selline exceli fail ka, kuhu kirjutad üles rollid ja ka need tööd, mis Sul
pooleli jäävad?
• Ei excelit ei
ole. Mul on ikka vanakooli pastakas ja kaustik. Ja mul on kõik kirjas küll jah.
Vanakooli-mehena
või mitte, aga miks Sul Facebooki pole?
• Ei tea.
Kas Sul
libakontot ka pole ja naise oma ka ei kasuta?
• Ütleme, midagi
ma olen kuskil tahtnud vaadata, näiteks telefonis... Ja vahest midagi nagu
annab vaadata ja siis ma vaatan. Aga tihtipeale tuleb see kiri ette, et sa pead
sisse logima, siis ma lõpetan selle asja ära. Kuskile logima ma siin küll ei
hakka. Ma ei tea, ma ei oska öelda, sest näiteks mingi asja ma olen teinud. See
on Stage32, see näitlejate oma. Sellele tuli mul mingi pakkumine Seenelkäigu
ajal, kui ma käisin hästi palju festivalidel. Ja siis nad ise kuidagi leidsid
mu üles ja kusagil listis ma olin sees. Siis ma tegin selle. Aga ma näen, et
see on nii Ameerika ja Kanada keskne - nende mingid üritused, nende mingid
asjad, nende mingid koolitused - no mis ma neist uurin ja loen. Ja mul on see
Facebook ka kuidagi niimoodi… Mul abikaasa vaatab seda, aga ta on ka selline
passiivne, et ta ei pane sinna toidupilte ja lapsepilte. Aga ta vaatab mis
teised on pannud, aga ka mitte teiste laste- ja toidupilte, vaid mingeid
lahedaid asju youtube’ist...
Ja siis näitab
Sulle ka?
• Ja. Kes kuskil
jube kihvtilt tantsib või kes kuskil jube kihvtilt laulab või… sihukseid asju
ma küll vaatan. Aga ma ei ole nii kaugele jõudnud, et see mind nii palju
mõjutaks, et ma nüüd tunnen, et ma pean ka nüüd endale selle keskkonna looma.
Ei tunne nagu mitte mingit vajadust.
Rääkisime sellest
esimesest rollist, aga kas Sulle meenub mõni roll, mida nüüd tagantjärgi
mõtled, et kui oleks oma praeguste kogemustega seda võimalik teha, siis teeksid
seda hoopis paremini või hoopis teisiti?
• Ma ikka tahan
kogu aeg edasi minna. Ma olen oma loomu poolest vist selline, et ka näiteks
reisimise suhtes kui on kuskil käidud ja vahest on peres tulnud jutuks, et äkki
läheks uuesti sinna, siis mul on selline tunne, et ei… Seal võis olla väga
tore, aga ma tahan järgmine kord kuhugile mujale. Ma arvan, et nende rollidega
on ka niimoodi, et need mis on tehtud, need on tehtud, ei ma tahaks enam midagi
uuesti mängida. Kogu aeg tahaks jälle midagi ikka uut teha.
Kas Sul on
näitlemises veel midagi sellist, mida Sul oleks õppida?
• See mulle väga
meeldib ja see on minu hirmus soov, et tuua sellist filmilikku stiili
teatrilavale. Nappi stiili. Aga ma kardan, et ma ikkagi ise ka ei suuda seda
lõpuni välja kannatada. Ma lähen ikkagi seda libedat teed, et olen liiga
teatraalne. Äkki… ma ei tea… Ka filmis ma mõtlen, et võiks olla veel napim ja
veel rohkem kivinägu.
Vähemaga anda
rohkem edasi?
• Jaa, jaa.
Teatraalsust vähemaks võtta. Võib-olla võib ka rahul olla, aga äkki võiks veel
selles suhtes kaugemale jõuda. Julgem olla! Ikkagi näitlejal tekib see hirm, et
äkki muidu ei saada aru või äkki ei panda tähele või ikka on vaja “näidata”
midagi. Suudaks olla nii rahul ja nii relaxed, et ei kuku näitama, vaid oledki
lihtsalt. Mulle nii hirmsasti meeldis see - üks parimaid komplimente, mis
kadunud Jaan Ruus mulle ütles, et ta oli nii vaimustatud Seenelkäigu -filmist
ja siis Pöffil, pärast peol tuli minu juurde ja võttis mul kõvasti käevarrest
kinni ja pigistas ja ütles “kõige kohta on midagi öeldud, et see on Eesti see ja
see on Eesti see - meie näitlejad. Aga ma olen kogu aeg mõelnud, et Eesti Jean
Gabin’i pole olemas. Nüüd ma ütlen, et on. Seenelkäigu filmis. Ja mul on
selline tunne, et kunagi noored režissöörid hakkavad Sind niimoodi kasutama, et
toimub mingi tegevus, aga sina istud kuskil nurgas ja ei tee mitte midagi.
Istud ja oled lihtsalt. Ja ongi nii, sina oled Eesti Jean Gabin.”
Aga see on ikkagi
selline oskus, mis tulebki tegelikult või selleni jõutakse alles tüki aja
pärast…
• Küllap vist.
Sest kui võtta
noori näitlejaid, siis nendel on hirmus tahe teha ja näidata end… Aga see
tegemistahe paneb neil jällegi silmad omamoodi särama ja paneb neid jälgima…
aga just see teine pool, et jõuda just selle “olemiseni”…
• Mina mäletan,
et üks minu esimesi filmirolle oli Toomas Hussari režissöörikäe all “Mis
juhtus, Waldemar?” (1990). Filmiandmebaasis tituleeritud kui tugengifilm. Ma ei
mäleta seda nime, aga keegi, kes lõpetas GIK-i, oli operaator. Ja Hussar oli
režissööriks võetud ja siis seal mängisin mina, Mati Klooren ja Emil Rutiku. Ja
ma olin mingi põetaja. See on Edgar Allan Poe novelli järgi. Ja ma mäletan, et
filmivõtted olid nii lahedad. Seal Raekoja platsis, mingis vanas majas tegime
ja mitu päeva filmisime. Mulle hirmsasti meeldib filmis olla… küllap kõigil näitlejatel.
Ja pärast kunagi hiljem-hiljem kui ma nägin seda... Ma sain täieliku šoki. Mida
ma seal teen, seal ekraanil (Raivo energiliselt raputab oma pead ja liigutab
nägu) Mingi sihuke asi. Ma vaatasin ja olin täiesti šokis. Mõtlesin, et mis
toimub? Vat see ongi see, et vasikas lasti esimesel aprillil välja esimest
korda aedikust ja pani nii, et ei jõua järgi. Seal ma arvan ka, et saad sinna
kaamera ette ja ei tea mis kõik ära teeks. Ma arvan, et tookord Hussar, kes oli
äsja lavakast välja heidetud ja noor mees, ei olnud ka temast sel hetkel seal
minu ohjajat nii palju, et oleks öelnud, et kuule, võta maha-võta maha…
Filmitegemisel Sind need ootepausid ei häiri?
• Ikka häirivad, see on raske, see on raske jah. Ütleme, et
teleseriaalide puhul ka. “Papad Mammad” on üsna filmilik, see kuidas me seda
üles võtame, ongi nagu filmivõtted. Aga need päevad on sellised 10-12 tunnised,
vahest isegi 14 tunnised. Me oleme seal neljakesi, aga igas stseenis ei ole. Ja
seal on ka vahest niimoodi, et tund aega on vahepeal pausi. Puhka… no Sa ei
puhka. Seal maamajas on ka isegi voodi. No Sa ei suuda tund aega magada
vahepeal. Ikkagi mõtled järgmist asja juba ja tegelikult ka see vahepeal tund
tegevusetust väsitab. Isegi kui Sa õpid tekste. See ka väsitab. Vahepeal ongi
juba selline tunne, et siis kütaks juba kogu aeg. Pole vaja sihukesi auke sinna sisse.
Motivatsioon on
näitleja ametis sama tähtis kui mistahes teises ametis. Mis on Sinu hetke
suurim motivaator? Mis paneb mängima üha uuesti ja uuesti?
• Nii nagu meil
koolis seda räägiti, pidime päevikut pidama - Näitlejapäevikut.. Jälgida
inimesi...
See on nii põnev!
Tahaks nii kõikide näitlejate päevikuid lugeda…
• Eks ta tuleb
sealt Stanislavskist alates, nii nad on kõik rääkinud. Panso on niimoodi
õpetanud ja Komissarov meile. Jälgida inimesi, jälgida, jälgida, jälgida, kogu
aeg. Ja mulle seda hirmsasti meeldib ka teha. Ma kogu aeg vaatan, ükskõik kus
ma olen. Ja nii nagu Panso õpetas, et näitleja peab käima igal pool - peab
sõitma trollibussiga, peab sõitma elektrirongiga, peab sõitma lennukiga, peab
käima kinos, peab käima teatris, peab käima restoranis, peab käima Balti Jaama
õllekas… et näha inimesi. Ja mina teen ka seda. See on üks minu hobisid. Ma
jälgin inimesi ja ma selle kõik siia kuhugi endale talletan. Nagu käsn, imen
seda kõike endasse. Inimeste reaktsioone või ka seda kui inimene üldse ei
reageeri. See on võib-olla veel huvitavam. Midagi juhtub ja inimene üldse ei
reageeri. Vaatad, et miks ta ei reageeri. Kummaline.
See räägib
võib-olla rohkemgi…
• Ja seda kõike
ma tahan... tekib kohe kibelus, et kus ma võin seda kohe kõike omalt poolt siis
edasi anda ja välja näidata, ehk siis tagasi tuua inimesteni. Ja ütleme teatris
ka, etendustel... kui ma ikkagi kuulen reaktsiooni saalist ja naeru. Ma arvan,
et inimesed siis tunnevad ära selle ja on nemadki midagi sellist näinud ja need
kummalised kohandumised ja ütleme, et kõik on õige ja sealt tuleb see rahva
heakskiit ja reaktsioon ja see ongi see suurim tasu ja rõõm selle eest.
See teatritöö ise oma loomult on juba selline, et ikkagi
mängitakse ühte asja õhtust õhtusse. Kuidas seda rolli värskena hoida. Mis käivitab jälle ja jälle tegemaks seda
sama ägedalt kui eelmine õhtu?
• Püüad rahva
pealt saavutada sama õhustiku, mis oli eelmine kord. Ja kui oli hea etendus, siis
püüad seda uuesti taastada. Ega see igakord ei õnnestu. See ongi selline
õnnemäng. Publikud on nii erinevad. Vahest mängid iga õhtu järjest ja iga õhtu on nii erinev. Vahest on sihuke
tunne, et kas ma täna siis nii sitasti mängisin, et kohe mingisugust reaktsiooni
ei tule. Näitlejad omavahel arutavad ka - mis täna on, et kas kohe mitte midagi
ei saada aru või… pärast on jube võimas aplaus… ei saa aru...
Partnerid ka
käivitavad?
• Muidugi
Milline on hea
partner?
• Oleneb
olukorrast, aga ma arvan, et võib-olla selline isetu, kes ei püüa ennast esile
pressida.
Kas on selliseid?
• No Aarne Üksküla oli selline. See oli täpselt selline tunne, et ta paneb kühvli
alla ja tõstab nagu sind esile. See oli selline vapustav kogemus - temaga koos
mängida. Ma sain temaga 5 aastat Vanalinnastuudios erinevates etendustes koos
olla. See oli nagu õppetunnid iga etendus. Ja samas, ega ta ise sellepärast
kuhugi varju ei jäänud. Seda ei ole, et umbes inimesed pärast küsivad, et
“Aarne Üksküla, ta mängis seal või?” Keegi ei küsi nii. Kõik mäletavad Aarne
Ükskülat väga hästi. Väga lahe, et näitlejana serveerid oma partnerit, aga ise
ei kaota sellega mitte midagi. Selline julge maneer.
Kas on mõned
sellised endised Eesti näitlejad, kellega Sa tahaksid koos mängida?
• Eks ikka, ma
arvan, et kõik need vanad korüfeed - Jüri Järvetid ja kõik kelle kohta nüüd
tagantjärgi vaadatakse, et nad olid ikka tõelised ässad. Aga kui me nüüd
hiljuti tegime seda Gurmee-teatrit, siis küsiti minu käest - kellega üle
maailma, et ta ei pruugi enam siin elavate kirjaski olla, et kellega Sa
tahaksid õhtustada? Ja siis ma ütlesin, et Leonhard Mezin. Sest tema on minu
äi, aga ma ei ole teda näinud oma elus kordagi...ihusilmas. Ja mu abikaasa
arvab, et mina oleksin Leonhard Merzinile väga meeldinud. Ta oli väga
eestimeelne, tema tahtis väga, et Helenast saaks sõjaväelendur. Millegipärast
tal oli nihuke soov. No mina olen lendur. Mul on lenduri paberid ja ma olen
ohvitser ja ka ”eesti mees”. Viimasel ajal oleme saanud palju näha vene filme,
kus Merzin mängib ja ta oli ikka võimas. Temaga tahaks ka filmis koos mängida
kui see oleks võimalik. See oleks võimas. Meil on üks selline tore tutvus -
Hussari kursavend - Paul Kuldkepp, kes õppis ka lavakas, aga visati sealt
välja. Need kõik pudenesid seal minema. Meie nooremalt kursuselt, lõpuks ei
jäänud ju sinna kedagi praktiliselt - Rosberg ja Tätte ja Matvere ja… A tema
oli ka seal, aga siis läks ta sinna Ameerikasse ära. Ja nüüd ta ongi Ameerikas,
praegu töötab ÜRO juures, aga varem ta oli selle Gussinski telekanalis.
Peakontor oli New Yorgis ja tema töö oli monteerida kokku saateid- ja filme
tutvustavaid treilereid ja siis ta neid seal järjest monteeris ja nüüd peale
seda… eriti viimastel aastatel oleme hakanud hästi tihedalt suhtlema… kooliajal
isegi mitte, aga nüüd me oleme nii suurteks sõpradeks saanud. Ja peale seda kui
ma hakkasin Helenaga koos elama, siis ta on nii palju leidnud mingeid filme,
millest ta ka ise kunagi polnud kuulnud ja kus näeb Merzinit. Ja siis ta võttis
neid plaate ja saatis meile ja me oleme saanud ka vaadata, millest ka Helenal
polnud aimugi, kus noor Merzin mängib mingis Vene vanas Mosfilmis.
Millist filmi ja
millist teatrit Sa viimati vaatasid?
• Teater oli see
viimane, kuhu kutsuti - NOs, see Lauri Lagle lavastus.
(Ettekandja tuleb
meie laua juurde ja teatab, et nad kohe sulgevad kohviku ja minul tekib
paanika, sest nii palju tahaks veel küsida ja teada saada…)
Kas Sul on oma
lemmik telesari, mida jälgid iga nädal?
• Sai natuke
vaadatud seda Kaardimaja ja see sama McConaughey mängis uurijat - True
detective’is. See oli lahe. See meeldis. Ja esimene Riigimeeste hooaeg meeldis
mulle ka väga. Mulle hirmsasti meeldis kuidas Teplenkov mängis. See oli ka
midagi sellist hästi filmilikku ja hästi lahe oli. Ja mulle hirmsasti meeldis
Külliki Saldre seal. Aga teine hooaeg, seda kui ma vaatasin, siis tundsin, et
enam ei taha. Aga see esimene hooaeg oli väga lahe!
-------------------
Kui nüüd
teatriteemadest natuke kaugemale liikuda, siis millised päevapoliitilised
teemad Sind hetkel kõige rohkem kõnetavad? Kas Sul on väljakujunenud kindel
arvamus Rail Baltica, metsade lageraite või pagulasteemade kohta?
• Rail Baltica
kohta mitte. Ma pole süvenenud. Pagulaste kohta - see oli vahepeal nii üle
paisutatud, mulle tundus. Tegelikult nagu pole ju nii väga siia Eestisse neid
tulnud ja see ka ei… Aga see metsade raie, see on küll. Ütleme, et ma olen siin
palju autoga ringi sõitnud ja nüüd ka jalgrattaga ringi sõitnud. Piisab isegi
jalgrattaga sõitmisest, et jällejälle vaatad kuidas tee ääred on tühjaks
raiutud. See on midagi nii ehmatavat ja nii ootamatut. Ma ju tean, et mets väga
ruttu tagasi ei kasva, see võtab ikka väga palju aega… sihukest asja ma ei
osanud oodata… Metsaveoautod on kogu aeg siin ringi kihutanud ju, juba tükk aega
tagasi kui oli see hirmus õnnetus Pala koolibussiga. Aga see mis nüüd järsku
toimuma on hakanud, et see nii massiliseks läheb....
Kas Sulle meeldib
vaielda nende teemade üle?
• Pigem mitte.
Ja kuidas Su
treeningud lähevad?
• Nooo, koormused
kasvavad kogu aeg. Ja seda nüüd küll ei saa öelda, et kerge oleks. Kerge mul ei
ole.
Treeneri
ettemääratud kava täidad?
• Teen kõik ära.
Jaa.
Jooksed ka
ettemääratud pulsiga nii kiiresti ja nii kauge kui vaja?
• See on eriti
raske, sest mul on ülesanne hästi madala pulsiga joosta ja see tundub veel
raskem kui kiiresti joosta. Seda pulssi madalal hoida on maru keeruline. Pulss
tahab väga kõrgeks minna, aga ma pean väga aeglaselt jooksma.
Kas Sul on seal
Ironmanil eesmärk lihtsalt läbida või on juba oma peas tekkinud ka mingi
ajaline eesmärk?
• Ei, ei. Nii
nagu Ain-Alar (Juhanson) selle ka alguses välja ütles - minu läbimisaeg jääb ilmselt 7-8
tunni kanti. Ju ta siis nii on kui mitte veel rohkem. Aga tore on kui võib-olla
peab kohtunike meeskondi vahepeal vahetama ja tore on kui nad mu ikka ära
ootavad ja varem kinni ei pane. Aga ma olen rõõmus selle üle, et olen nii palju
kuulnud, et ma olen niivõrd suureks eeskujuks väga paljudele inimestele.
Mis siin salata,
mina mõtlesin ka, et kuigi ma pole üldse triatloni kunagi teinud, aga kui Raivo
juba läheb, et võib-olla peaks ka proovima…
• Ma olen ka väga
palju kuulnud... mitte, et nüüd keegi hakkab kohe triatloni tegema, aga
lihtsalt inimesed on hakanud trenni tegema. Ja kui minu tiitel on “Hea eeskuju
persoon”, siis ma arvan...
Väga hästi
töötab! Eriti selliste minuvanuste meeste koha pealt.
• No naiste ka…
Enne välist jalgratta-hooaega ma käisin Hiltoni Spas ja seal töötavad sellised
noored ilusad neiukesed. Ja siis, iga kord kui ma läksin kapivõtit võtma, siis
ikka (kõrgendatud häälega) “Teie olete meie suur eeskuju”... Niiet ma olen ka
25-aastaste neidude suur eeskuju (naerab)... ja mitte ainult õllekõhuga meeste
eeskuju. See oli nagu eriti üllatav...
Öeldakse, et Sa
olevat Eesti kõige hõivatum näitleja. Kui kaugele kalendris Sul on juba märge
sees, et kusagil on vaja mängida?
• Ei, kalender ei
ole väga täis. Järgmise kevadeni enam-vähem on etendusi teada. Aga eks neid
tuleb kindlasti juurde. Mitte väga pikalt.
Kui keegi mängiks
Raivo E.Tamme eluloost tehtavas filmis praegustest näitlejatest Sind, siis kes
see oleks?
• No kellele ma
sellist nuhtlust ikka määraksin… ega seda lihtne ei ole teha, sellepärast, et
ma ise ju ei arva, et minus midagi nii erilist oleks. Ma olen näinud kui meil
kooliajal kui me pidime kursusekaaslaseid järgi tegema, siis (Andres)
Dvinjaninov läks lavale ja (räägib Dvinjaninovi häälega midagi arusaamatut)
keegi ei saanud aru, et keda ta teeb. Mina ei saanud aru. Pärast ütles, et tema
tegi Raivo Tamme järgi . Siis ma mõtlesin, et mis?? Mul on selline tunne, et
mind ei ole sugugi lihtne järgi teha. Mul on sihuke tunne, et minus ei ole
midagi erilist, millest kinni võtta, mida järgi teha. Arvan, et ega see ei ole
näitleja jaoks lihtne ülesanne, hakata mind mängima. Aga see, mismoodi ma kodus
näen, kuidas Helena mind järgi teeb… Ma niimoodi naeran! Igakord pühin
pisaraid. See kuidas ta oskab mind järgi teha, see on midagi nii vaimustavat,
et ma arvan, et...
Helena olekski
kõige õigem…
• Helena oleks.
Nii nagu ta Lumekuningannas lõigati kiilakaks, lõigatagu talle nüüd Raivo
E.Tamme soeng. Ta saaks sellega väga hästi hakkama.
Ja viimane
küsimus, olgu see “klassikaline”... Kus ja kes on Raivo E.Tamm 10 aasta pärast?
• Ma loodan, et
kusagil väga ootamatus kohas, lisaks sellele, et ma ikkagi olen teatris ja televisioonis
edasi. Mul on sihuke tunne, et minu elus tuleb midagi väga suurt. Mul oli enne
see tunne, mingi aeg tagasi. Olin mingi 45 või niimoodi… midagi ei olnud nagu
halvasti elus, aga mul oli niisugune tunne, et nii vist see ju ei jää. Midagi
vist tuleb. Ja tegelikult on tulnud. Tuli mulle veel poeg, eks. Saab
varsti 2 aastaseks. See on nii suur asi. Me enam ei lootnud. Me ootasime teda kaua ja me enam ei lootnud. Aga
ta tuli. Aga mul on niisugune tunne, et see ei ole veel kõik. Olen
valmis uuteks väljakutseteks ja mida iganes. Ma olen unistanud, seda võib
naljaga pooleks võtta, nagu see vastus esimesele küsimusele, aga mulle näiteks
meeldiks olla Eesti suursaadik kusagil või kuna ma olen ohvitser, siis
võib-olla Eesti sõjaväeatašee kusagil. Midagi sellist, et midagi tuleb…
Midagi ka
teatrist kaugemal…
• Jah. Teatris,
ma ei usu. Kuhu ma ikka teatris kaugemale saan minna. Teatrit tuleb lihtsalt
rahulikult edasi teha ja oleks vaid tervist, eks. Ma tunnen puudust eesti
teatris vanadest meestest. Mulle see ei meeldi, et noored mehed - pannakse hall
habe ette ja peavad vana tudi mängima. Ma ikkagi tahaks näha seda päris vana
meest laval. Ma usun, et mida vanemaks ma jään seda seda lahedamaid võimalusi
tuleb.
Kindlasti! Aitäh Sulle!
(foto on pärit Rakvere Teatri FB lehelt ja autoriks on Alan Proosa)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar