kolmapäev, 14. veebruar 2007

Vabandage mind...

...kallid sõbrad ja tuttavad. Sest täna ma ei mõtle Teie peale. Ok, saatsin mõned sõnumid (peale kodu, trenni ja töö on mul ikka pagana vähe sõpru), kuid edasine päev kuulub minu Valentiinale....
Ainsale ja õigele! Meil läheb koos juba 14-s aasta...ja üha tugevamalt. Ehk on asi selles, et ma jumaldan... ehk on asi selles, et ma tean, et on olemas üks inimene siin ilmas, kes peab mind kõige tähtsamaks, kes armastab, hoolib ja muretseb minu pärast ning ma olen alati tema number üks. Isekas, kas pole. Aga samas annan endast kõik, et ka tema tunneks samuti. Jah, meil on hetkel rasked ajad, kuid meil on raske koos ja sellepärast polegi midagi nii hullusti. Ma olen seda usku, et nii kaua kui meil on omavahel koos hea ja niikaua kui me oleme koos, saame kõigest üle ja kõik probleemid tunduvadki tühised.

Oma hädised kingitused andsin juba eile pärast südaööd - ma ei suuda hoida selliseid asju vaka all. Aga täna mõtlesin, et küpsetan talle koogi. Tean, et talle meeldib kondenspiim... ja sobivasti tööjuures Kristi just rääkis ühest koogist ning tõi täna retsepti... panen selle siia kirja, sest see pidi olema üks väga väga hea kook!

Šokolaadi - karamellilõigud

Vaja läheb:
200g purustatud šokolaadiküpsiseid
100g sulatatud magedat võid
2 teelusikatäit kookosehelbeid
125g magedat võid
400ml magusat kondenspiima
90g (1/3klaasi) peenikest kristallsuhkrut
3 supilusikatäit vahtrasiirupit
250g tumedat šokolaadi
2 teelusikatäit õli

Määrige 30 x 20 cm madala äärega koogivorm ja vooderdage küpsetuspaberiga, nii et see kahest pikemast küljest üle ääre ulatuks.
Segage kausis kokku küpsised, sulatatud või ja kookoshelbed, seejärel pressige segu vormi põhja ja siluge pind.
Segage väiksemas kastrulis kokku või, kondenspiim, suhkur ja vahtrasiirup. Tõstke tasasele tulele ja segage umbes 15 minutit ehk kuni suhkur on sulanud ning segu on ühtlane, paks ja kergelt pruunikas. Tõstke tulelt ja laske veidi jahtuda. Valage segu küpsistest põhjale ja siluge pind. Tõstke külma 30 minutiks ehk kuni kiht on kõvastunud.
Hakkige šokolaad väikesteks ühtlase suurusega tükkideks ja pange kuumakindlasse kaussi. laske kastrulitäis vett keema tõusta ja võtke tulelt. Asetage kauss kastruli kohale nii, et see vastu vett ei puutuks. Segage šokolaadi aeglaselt, kuni see on sulanud. Lisage õli ja segage ühtlaseks. Laotage šokolaad ühtlase kihina karamelli peale ja laske seista, kuni kook on korralikult kõva.







Kommentaare ei ole: