9 erineva lavastuse etendust + 132 filmi, millest 90 pikka (neist omakorda 50 PÖFFil) ja 42 lühifilmi (neist 36 PÖFF Shortsil). November oli karm istumismaraton, mis poleks olnud võimalik ilma 1 nädala pikkuse puhkuseta igapäevatööst.
Väga tugev filmikuu, keskpärane teatrikuu. Filme sai ammutatud 3lt erinevalt festivalilt, lisaks jätkus ja lõppes novembris Rahvusvahelise Dokumentalistide Liidu kureeritud aasta parimate dokfilmide programm (loodan sellest veel kunagi ülevaate siin blogis teha, kui vähegi aega leian, sest väärt vaatamist-soovitamist oli kuhjaga). Täna oli ka selle liidu aastaauhindade hääletamise tähtaeg ja rõõm on olnud kuuluda sinna žüriisse juba teist aastat järjest. Seal tuleb valida 10st nii pikast kui ka lühikesest dokfilmi nominendist 3 parimat ja panna need paremusjärjekorda. Minu hääled said alatest parimast: 1."Fire of love"; 2."All the beauty and the bloodshed" ning 3."All that breathes"... paraku 2 minu arvates käesoleva aasta parimat dokfilmi ei olnudki üldse nomineeritud... Lühidokkidest 3 parimat, ehk minu punktid said: 1. In flow of words (pole kunagi mõelnud, et Bosnias, ehk alles 1990ndate alguses oli sealse sõja ajal 1500 koonduslaagrit ja teist sellist kinnipidamisasutust!) 2. Haulout (kui keegi kahtleb veel kliimasoojenemises, siis peaks seda filmi vaatama... vaesed külmade asupaikade loomad) 3. The dreamlife of Georgie Stone (transnaisest, kes juba väiksena tundis, et sündis vales kehas...film on tema teekond kirurginoani väga kontsentreeritult).
Ent minu aasta siiani 2 lemmikut lühidokki, millest 1 oli muide ka eelvalikus 20 seas (on ka Oscarite eelvaliku nimekirjas) ning näidati ka PÖFFil ja teine, mis on samuti Oscarite eelvalikus, ehk vastavalt "Heart valley" ja "The Martha Mitchell effect" - need kumbki seekord nominentide seas ei olnudki (loodetavasti Oscaritel siis saab neilegi pöidlaid hoida).
Kuid novembri parimatest filmidest allpool.
Kõigepealt möödunud kuu parimad teatris:
SUURIM TEATRIELAMUS NOVEMBRIS
Suure elamuse andsid 3. Kõik isemoodi ja kuigi kõik 3 jäid napilt aasta TOP10 ukse taha, siis TOP20sse sisse nad end murdsid:
KAUBOID JA VAMPIIRID - Tartu Uus Teater
TULE ÕIGE KOJU - Ugala
451° FAHRENHEITI - Tallinna Linnateater
PARIM LAVASTAJATÖÖ
Kui hinnata lavastajaideede tulevärki, detailiderohkust ning tõelist teatriimede paugutamist, siis oli kuu vingeim:
MARTIN KORK - Kauboid ja vampiirid (Tartu Uus Teater)
Kui hinnata psühholoogilist, ühe suure teatriime, ehk mõjuva loo sündimist vaatajate silmade all, siis hindaks enim:
JOHAN ELM - Tule õige koju (Ugala)
Aga kui nende kriteeriumite sümbioosi, siis:
DIANA LEESALU - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Kõigis kolmes olid omad head ja vead, aga hea jäi kõvasti rohkem kandvamaks. Jäi tunne, et kõik 3 olid ka sellised, mis oma olemuselt vajavad näitlejatel sissemängu, et jõuda lõpliku meistriteoseni.
PARIM NAISPEAOSA ROLL
5 rolli sisenesid aasta TOP20sse, aga tooksin välja vaid kuldse-
NATALJA DÕMTŠENKO - August: Osage'i maakond (Vene Teater)
Tõeline orgaanika kuninganna! Ent see orgaanika ei kao ka mängulisi vahendeid emotsioonide edastamiseks või tekitamiseks kasutades. Natalja on üks Vene Teatri aardeid ja see roll tõestab seda taaskord.
PARIM MEESPEAOSA ROLL
MARTIN KORK - Kauboid ja vampiirid (Tartu Uus Teater)
Martin ise kirjutas ja ise lavastas endale sellise tulevärk-rolli, mis võibolla pole nii psühholoogline kuivõrd erinevaid näitlejaarsenali paukpadruneid kasutav - plastilisus, füüsilisus, partnerimäng, end laval huvitavaks (mitte tegev, vaid) mängiv, aga ka seejuures karakteriloomet unustamata.
PARIM MEESKÕRVALOSA ROLL
INDREK SAMMUL - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Üks väheseid põhjuseid, miks novembrikuus sai teatris ka sõna otseses mõttes päriselt vaimustust tunda. See on 1 neid aastaauhinna või vähemalt nominendi väärilisi rolle. Selles rollis on lausa kohti, mis vääriksid veel eraldi esiletõstmist... kuidas Indrek nagu jalutaks ameerika mägedel... kord plahvatades, siis jälle isalikult, rahulikult, mõõdukalt reageerides, aga osalt nendeski oli näha tegelase allasurutust, nagu me kõik oma elus mõnikord oleme sunnitud. Ja seda veel sellisel "ülitugevate meeskõrvaosade aastal".
PARIM NAISKÕRVALOSA ROLL
ELINA REINOLD - Skiso (Kellerteater)
Kaugele ei jäänud ka Lauli, Jaana ja Ursula, kuid Elina "skisofreeniku ema", kes mingitel hetkedel oleks nagu ise skiso või ongi? Tema rollipöörded, mille näitleja kannab siiski ideaalselt usutavalt välja, teevad Elinale (taaskord) au. Mänguline, aga ka psühholoogiline ning mis peamine - huvitav karakter.
PARIM NOORE (ROLLI NÄGEMISE HETKEL ALLA 30.AASTASE) NÄITLEJA TEHTUD ROLL
Parim noore meesnäitleja roll - OSKAR PUNGA - Tule õige koju (Ugala)
Parim noore naisnäitleja roll - MARIS NÕLVAK - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Mõlema puhul imestan, et kuidas nad ikka iga rolliga üha paremaks ja paremaks saavad. Põnev on jälgida kuhu niimoodi välja jõutakse.
Seal vahel on tegelikult ka Martin Kork, keda sai juba kuu parima meespeaosaga ühenduses mainutud. Ent tegelikult väga rikkalik see noorte näitlejate VÄGA heade tööde nimikiri see kuu ei olnudki, ehkki ju rolle oli veel ja palju, siis võiks vaid 3-4 siia lisada.
PARIM 60+ EHK TEATRIKORÜFEE TEHTUD ROLL
LJUBOV AGAPOVA - August: Osage'i maakond (Vene Teater)
See on üks imelik roll, sest tegelikult on Ljubovil misanstseene, kus ta on üldse kogu teatriaasta parim naisnäitleja, siis seal vahel jällegi paistavad kusagilt "mängimise kõrvad", mis natuke muutis veel kogu joonise esietendusel pisut ebaühtlaseks, aga arvata võib, et kui tal see tuleb pärast mõningaid mängukordi ka une pealt, siis saab sellest üks tõeline tipproll. Juba praegu oli väikestest konarushetkedes kohati täiesti ahhetamapanev!
Muide sama lugu talle novembris kuklasse hingava Lii Tedrega.
PARIM UUE NÄITLEJA ROLL (keda varasematel aastatel pole õnnestunud teatrilaval mängimas näha)
STELLA FRISHMAN - August: Osage'i maakond (Vene Teater)
Kuu oli uute näitlejate suhtes kitsi, aga 1 väärib siiski esiletoomist. Arvan, et tegemist on Vene Teatri noortestuudio kasvandikuga, aga roll ise oli täiesti arvestatav, usutav ning karaktergi sai loodud.
PARIM ANSAMBLIMÄNG
UGALA - Tule õige koju
TARTU UUS TEATER - Kauboid ja vampiirid
Kauboides ja vampiirides oli ansamblimäng juba lavastuse koodi sisse kirjutatud ja 4 meest on nagu 4 eri vanematest venda laval. Vahetavad ju ka vampiirikeha omavahel ning kuigi oli hetki, kus 1 jäi kuidagi kõrvale või 1 tõusis esile, siis korrigeeriti koheselt ning hoiti väga head ansamblitunnetust üleval. Seevastu kojutulemise loos tekib see ansamblitunnetus puhtalt tühja koha peale, sest ehkki on tegemist perega, on nad seal omavahel üsna raksus omadega ja teineteisega, ent ometi ühtne ansamblitunnetus tekib ning 1 aitab teist, 2. kolmandat... ka sõna otseses mõttes esietenduse mängu arvestades.
PARIM PISIROLL v. VÄHESTE SÕNADEGA ROLL
Tahaks tuua välja lausa 3 sellist, kuigi esimesel ja kolmandal oli ka 1 pikem monoloog isegi rollis sees olemas. Ent siiski võib neid kolme, kuigi mingis mõttes väga tugevate kohaloludega lavastuse tervikut arvestades, siis ikkagi nö. "väikerolliks" pidada:
1. MARGUS TABOR - Tule õige koju (Ugala)
2. ARGO AADLI - Polkovniku lesk (Tallinna Linnateater)
3. HARDO ADAMSON - Armastuse orjad (Theatrum)
PARIM AUTORITEATER
MARTIN KORK - KAUBOID JA VAMPIIRID (Tartu Uus Teater)
Uus lavastaja, uus dramaturg on sündinud ja selles debüüdis on mõlemad nad ühtviisi tugevad ning tekitavad isu järgmiste loomingute vastu!
PARIM INDIE-TEATRI LAVASTUS
KAUBOID JA VAMPIIRID - TARTU UUS TEATER
Väga mõnus indie-vaib on täiesti selle võlu osa.
PARIM KOMÖÖDIA
KAUBOID JA VAMPIIRID - Tartu Uus Teater
Esimesest stseenist peale tuli vähemalt minul see teatud sorti loll irve näole ning püsis seal kuni lõpuni välja. Vahepeal kasvas korralikuks irvitamiseks ka :)
PARIM PÕNEVIK/SCIFI/ACTION TEATRIS
Tuleks esile tuua 3 lavastust, millest 2 esimest vast stiilipuhtamad ja tugavamate emotsioonidega, selle eest kolmandas ka teistest žanritest rohkemgi elemente:
Sci-fi: 451° FAHRENHEITI - Tallinna Linnateater
Action: KAUBOID JA VAMPIIRID - Tartu Uus Teater
Põnevik: SKISO - Kellerteater
PARIM KUNSTNIKUTÖÖ
2 järjestikku, mis omakorda tähendab, et üsna võrdsed. 1. neist suurem-võimsam, lopsakam-rikkalikum vaadata-mõtestada. 2. väiksema skaalaga, aga mitmeid huvitavaid tabamisi ja ilusalt väiksele lavale terviklik.
ROSITA RAUD - August: Osage'i maakond (Vene Teater)
EUGEN TAMBERG - Tule õige koju (Ugala)
Tegelikult ei jäänud ka Illimar kaugele.
PARIM KOSTÜÜMIKUNSTNIK
TRIINU PUNGITS - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Triinu puhul võib olla kindel, et selles leidub alati ilu ja huvitavust. Seekord veel ka osati futurismi.
PARIM GRIMM/JUUKSED
UGALA GRIMMITUBA - Tule õige koju
Appi, see ehe laip!!! Üks aasta tipptöid!
Tallinna Linnateatri Polkovniku leses, eriti Argo Aadli hallid karvaudemed, mis kammerlikus saalis ju täpselt lähedalt paista, on ka mainimist väärt!
PARIM VALGUSKUNSTNIK
RENE TOPOLEV - Skiso (Kellerteater)
Värvide, aga ka tonaalsuste soe-külm ning veel eriti-eriti valgussuundadega (kõhedust ju lisab altpoolttulev valgus ja seda on Rene hästi lavastuse olemusele lisanud) läbimõeldud valgusrežii, jättis seljataha 6 veel tugevat tööd - Emil, Ivar, Fredi, Margus. Kärt, Anton... kõik kummaliselt reas just novembrikuust hetkel aasta parimate 20.-25.
PARIM VIDEO-VISUAAL-TEHNILINE KUNSTNIK
Maskikunstnik/butafoor: SANDRA LANGE - Skiso (Kellerteater)
Video: ALYONA MOVKO-MÄGI/LAURI URB - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Ausalt öelda, minu jaoks Sandra maskid ja kiiktoolil butafooria andsidki Skiso'e selle nõksu õuduse poole üleminekut lihtsalt põnevikust.
Alyona ja Lauri video on nii oluline osa tervikust ja seal käib täitsa iseette lavastus.
PARIM HELILOOJA (ORIGINAAL)
JAKOB JUHKAM - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Jakob toob jälle kastanid tulest! :) Igati sobiv ja tegelikult oluline ka helikujunduse poolelt.
PARIM MUUSIKALINE-/HELIKUJUNDUS
PEETER KONOVALOV - Tule õige koju (Ugala)
Peeter oskab... siin ju veel sisust lähtuv joonis ka, aga kogu muusikaline kujundus on siin kuni laval lauldava lauluni väga paigas ja hea.
Peetrile ja Jakobile tahaks veel välja tuua ka Mihkel Kuusk, kes tegi helikujunduse Polkovniku lesele.
PARIM KOREOGRAAFIA/LIIKUMISSEADE/LAVAVÕITLUS
INDREK SAMMUL - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Action sci-fi võitlustega.
PARIM LAULEV NÄITLEJA DRAAMALAVAL
LAULI KOPPELMAA - Tule õige koju (Ugala)
Sina teadsid, et Lauli on laulja kah veel või?!!! Vau
PARIM KODUMAINE ORIGINAALDRAMATURGIA
MARTIN KORK - Kauboid ja vampiirid (Tartu uus Teater)
Lisaks kogu tegevustiku mängulisusele on siin tekstis ja dialoogides huvitavaid mõtteid, infot ja isegi keelelisi mänge. Ning suur annus mu lemmikut - üllatusi!
PARIM VÄLISMAINE DRAMATURGIA ESMASKORDSELT EESTI LAVAL
PHILLIP MCMAHON - Tule õige koju
Iseenesest esmapilgul võibolla isegi mitte nii kõnekas, sest meil nende usuteemade ja lapsi ärakasutavate preestritega väga palju muret pole kuulda... aga kui hakkad mõtlema pisut sügavamatele kihtidele, siis igati oluline näidend ka just praegusesse aega. Hästi kirjutatud ka selles mõttes, et tekst on hea ja päris teravate võitluslike pildumistega nende tegelaste vahel. Palju nagu ei juhtukski, aga nii palju on juhtunud. Ja eriti hea, kui kõike ei öeldagi, vaid saad sõnade tagant vaadates aru.
PARIM DRAMATISEERING/ADAPTSIOON
DIANA LEESALU - 451° Fahrenheiti (Tallinna Linnateater)
Kuna ma polegi seda raamatuna lugenud, aga näinud teiste, teatri- ja filmiversioonidena, siis tuleb tunnustada, et Diana on nii keerulise ja mitmekihilise teksti lavale toonud ka keerulise ja mitmekihilisena. Ilmselt siin tuleb ka mängu see, et ta ise lavastajana nägi teatud kohti, kuidas ta tahab need lavale panna ja see sümbioos mängis kaasa lõpptulemusele ka dramatiseerimisel.
PARIM DRAMATURGIA, MIS ON KA VAREM EESTI LAVAL OLNUD
TRACY LETTS - August: Osage'i maakond (Vene Teater)
See on suuri auhindu maailmas võitnud ja tugev draamatekst. Kunagi Eesti Draamateatris Pedajase lavastatuna nähtud suurepärase Ita Everiga perekonna matriarhina... Kartsin, et see hakkab vaadates häirima, aga ei hakanud. Garejev säilitab selle, et näitleja on kirjutanud näitlejatele mängimiseks materjali ning laseb ka oma näitlejatel seda teksti kanda. Ja see 12 aastat pausi eesti lavadel tõestab kuivõrd tugeva tekstiga on tegemist... nimelt eriti midagi polnud vahepeal (toonagi vaid ühekordse vaatamisega) selle ajaga meelest läinud.
TOSIN MEELDEJÄÄVAIMAT STSEENI/JUHTUMIT/ÜTLUST/TRIKKI TEATRIS
KAUBOID JA VAMPIIRID - "Ühe lasu Jack"
451° FAHRENHEITI - "Leegid"
TULE ÕIGE KOJU - "Laip"
TULE ÕIGE KOJU - "Suudlus"
SKISO - "Kiiktool"
KAUBOID JA VAMPIIRID - "kuuvalguse teooria"
MOOD - "Pole vaja unistada soojale maale minekust, kohe tuleb soe maa ise sinu juurde"
TULE ÕIGE KOJU - "inimesed ei muutu - enam ei joo"
451° FAHRENHEITI - "finaal"
POLKVONIKU LESK - "saapad jalast"
SKISO - "iseenda vägistamine"
TULE ÕIGE KOJU - "poeet ta just polnud, aga kõiki sõnu teadis"
-----------
NOVEMBRIS NÄHTUD FILMIDEST PARIMAD
1. The Fabelmans (Steven Spielbergi enda kirjutatud/tehtud film oma lapsepõlevest. Noore filmimehe kujunemisest, tema esimesed armumised, peresuhted, rõõmud ja raskused. Lisaks vanemate lahutuse lugu, seejuures tema enda suhted isa ja emaga. Vanakooli Hollywoodi tunne. Nii huumori kui kurbuse emotsioonidega pidevalt mängiv. Väikefilm, mis on suur. Nähtud PÖFFil. 9,5/10)
2. Banshees of Inisherin (1923, Iirimaa lääneranniku väike küla ja seal elavad inimesed, kelle seas 2 sõpra, kellest 1 otsustab, et ei taha enam sõber olla ja teine ei mõista ja mis sellest siis saab kui vihavaen võtab üha suuremaid tuure. Nähtud PÖFFil. 9/10)
3. She said (#MeToo käivitumisest. Nähtud PÖFFil. 8,5/10)
4.
The poet/Poeet (Leedu metsavendade lugu viib aastasse 1949, mil 1 poeet ja õpetaja ei tea kumba poolt valida. Väga mõjuv ja ega see niiväga erinev meie enda ajaloost ole. Nähtud PÖFFil. 8,5/10)
5. Luxembourg, Luxembourg (Komöödia kahest ukrainlastest väga erinevast kaksikvennast, kelle endine mafioosnikust isa on Luksemburgis suremas - teekond tema vaatamaminemiseks on täis ägedalt koomilisi sekeldusi. Nähtud PÖFFil. 8,5/10)
6.
Holy spider/Püha ämblik (Tõestisündinud lugu usuhullust, kes hakkab oma kodulinna tänavaid prostituutidest puhastama, neid koju viies ja seal maha lüües. Nähtud PÖFFil. 8,25/10)
7.
Empire of light/Valguse impeerium (Sam Mendese armastusfilm, mis on ühtlasi monument 1-2 saaliga, oma majaga erakinodele. Ajastufilm 1990ndate algusest ja toona eriti tugevast rassivaenust, mida suurendas omakorda Thatcheri ajastu lõppedes valitsenud tööpuudusest tingitud vaen. Kuhugile kuulumise olulisusest. Vaimsest tervisest ja kui oluline on selle hoidmiseks teised inimesed, aga ka kultuur, sh. filmid. Taaskord suurepärane roll Olivia Colmanilt. Nähtud PÖFFil. 8/10)
8. Le otto montagne/Eight mountains (Paulo Cognetti raamat, millel film baseerub on mu 2022.a lemmik ja kuigi film ei ole nii intensiivne, siis visuaaliga, ehk kaadritega mägedest tehakse kõik tasa. Lugu kahest sõbrast, kes vahelduseks pole kumbki gay ja kes armastavad mägesid, aga eri tasandil... elavad mõlemad tõesti omaenda elusid, kuid hoolivad ka teineteisest. Päris elusid, mitte mingit kontorirottide elulaadset toodet. Sügavam film kui mis pinnale paista. Nähtud PÖFFil. 8/10)
9. June Zero (Huvitavate ja erinevate vaatenurkade kaudu jutustatud filmilugu 1960ndatel Adolf Echmanni surmamõistmisest ja hukkamise toimepanekust. Linastub ka PÖFFil. 8/10)
10. Quiet girl (Iiri lugu, ühest vaesest perest tüdrukust, kes läheb suveks sugulaste juurde. Imearmas ja südamlik, lihtsuses peitub geniaalsus. Linastub ka PÖFFil. 8/10)
11. The son (Valus lugu ühest perekonnast, kus isa ja ema on lahutatud ja teismeline poeg ei leia enam oma kohta maailmamunal üles. Nähtud PÖFFil. 8/10)
12. As Bestas/Beasts (Prantsuse paar, kes elab Hispaanias ärritab kohalikud üles ja hakkab vihavaenu ning kättemaksusaaga, mis võtab üha vägivaldsemad pöörded. Tõsine psühholoogiline pinevik. 8/10)
13.
Karaokeparatiisi/Karaoke paradiis (Midagi väga soomlaslikku ja ometi selline julgustükk, nagu teiste ees laulmine, kui Sul vinget häält ei ole, pole ju seda. Mõnusat huumorit, aga ka väga kurbasid elulugusid. Üksindust, millest karaoke annab suurepärase väljatulekuvõimaluse. Kuhugile kuulumise olulisusest. Tõeline üllatus filmina, justkui leitud pärl. Nähtud PÖFFil. 8/10)
14. World war III (Iraanis töötu mees läheb juhuotsale, aga satub filmicateringi. Ühel hetkel, kuna Hitlerit mängiv mees haigestub, võetakse tema sellesse ossa. Samas kui tal endal tuleb oma armastatud naist hakata varjama kaabakate eest. Nähtud PÖFFil. 7,75/10)
15. Pearl (Autorikinole omaselt rikkalike ja sügavate värvidega ilusa ja hirmsa segu. Noorest naisest, kellel katus sõitma hakkab ning laibad on taga - oma vanematest alates. Tarantinole kindlasti meeldib...mingitpidi tema mõjutusi on tunda filmikeeles endas ka. 7,75/10)
16.
The punishement/El Castigo/Karistus (Isa-ema on kasvatamatu jõmpsika lasknud metsavahel autost välja ja minut aega edasi sõitnud... kui nad tagasi lähevad on poiss kadunud. Algab tagaotsimine, kus nii mitmedki eluliselt valusad tõed paljastuvad. Arvatavasti tänavuse parima naispeaosa võitja PÖFFil on selles filmis. 7,5/10)
17.
Hit big/Suur noos (Soomlastest a-sotsiaalid lällavad Hispaanias, kuniks sinna saabub perema 20 aastat vangis istunud mees ja tahab platsi puhtaks lüüa. Naine, tema poeg ja semu leiavad plaani, kuidas mehelt raha välja pressida, aga sellistel sekeldajatel muidugi läheb kõik vasta taevast. Soome filmi keeristes keerleb ka Pääru Oja eestlasest transvestiidina. 7,5/10)
18. Turn Every Page - The Adventures of Robert Caro and Robert Gottlieb (Dokfilm kahest ägedast vanamehest, 1 kelle raamatud on iga tõsiseltvõetava ameeriklase riiulitel ja teine, kes on üks aegade ägedamaid kirjandus/raamattute toimetajaid - tema näiteks andis numbri 22 raamatule Nõks 22. 7,5/10)
19. 12 dares/12 bragder (Rootsi sisserändurite peredest noored mehed, kes teevad iseenda ja teiste elud kibedaks. 1 kutt rikub kambajuhi tuju ja peab 12 vägiteoga tõestama oma ustavust. Üks PÖFFi avastusi! 7,5/10)
20. The Killing of a journalist (Dokfilm, uskumatust, aga kahjuks päriselt toimuvast korruptsioonist Slovakkia kõrgeima riigivõimu ladvikus. Ajakirjanike mõrvad on uuriva ajakirjanduse võtmeallikaks. 7,5/10)
21. Armageddon time (Aasta 1980, New York, 1 juudipere, milles kasvamas 14-aastane poiss. Alguses tavakoolis, kus leiab mustanahalise sõbra ja tekivad pahandused, siis erakoolis, aga ega vana hea sõber ega ka pahandused seal käies maha jäta peategelast. Ridade vahel juudivihast ühiskonnas. Poisi sõprus vanaisaga on noore mehe jaoks tugi, aga mis siis kui see ka ära kaoks? Nähtud PÖFFil. Oleme end ümbritsevate inimeste summa. 7,25/10)
22. My neighbor Adolf (Naljakas lugu sellest kui oma perekonna koondislaagris kaotanud mehe naabriks kolib üks kahtlase olekuga sakslane, kelle silmad talle reedavad, et tegemist on Hitleriga. Järgneb kummaline sõbrunemine ja klapperjaht tüübi paljastamiseks. Linastub ka PÖFFil. 7,25/10)<
23. All that breathes (Lummav dokfilm India meestest, kes haigeid must-harksabasid päästavad ja opereerivad. Humaansus, looduse ja inimese kokkukõla, aga ka sõprus ja millegi olulisega tegelemine. Linastub ka PÖFFil. 7,25/10)
24.
Driving Mum/Teekond emaga (Pöffi tänavune võidufilm. Musta komöödiaga vürtsitatud, mustvalge Islandi road-movie, millel on saatuslikud tagajärjed. 7,25/10)
25. Beautiful beings (Islandi noorte sõpruskonna kriminaalsed sekeldused. 7,25/10)
----
Üleval on kasutatud fotot novembrikuu suurima elamuse kinkinud Tartu Uue Teatri "Kauboid ja vampiirid" lavastuse stseenist (fotograaf: Henri Griin)