laupäev, 27. juuni 2009

Transformers: Revenge of the Fallen / Transformerid: Langenute kättemaks (USA 2009)

Režissör: Michael Bay
Stsenaarium: Ehren Kruger, Roberto Orci, Alex Kurtzman
Olulisemad näitlejad: Shia LaBeouf, Megan Fox, John Turturro, Ramon Rodriguez, Josh Duhamel, Tyrese Gibson, Kevin Dunn, Julie White, Rainn Wilson

Loo lähtekoht: Sam on alustamas oma ülikooli, kuid enne veel kukub tema riiete vahelt väike metalljubin, mis muudab kodumasinad Deceptoriteks ning Autobotidel on tööd, et nende vastu võidelda. Sam läheb ülikooli, kuid üks "paha transformer" ehk Deceptor on ka juba seal teda ootamas ees. Ainus, kellest oleks Deceptorite hävitajaks on vana hea Optimus Prime. Kes muidugi võitluse käigus sureb, kuid nagu masinaid ikka, on võimalik mingi "Matrix"-iga jälle ellu äratada. Sam on mees, kes seda suudab ning seeläbi sangar ning kogu maailma päästja, sh. "heade transformerite" ning inimkonna ainuke lootus :)

Tule jumal appi!!!!! Midagi nii kehva olen ma kinos tänavu näinud ainult korra (Night at the Museum 2)... Õudne, mis möga! Lugu on nii mõttetu ning kirjutatud justkui laste unejutuks või siis debiilsetele, hommikust õhtuni arvutimängudega aega veetvatele teismelistele. Kui arvestada seda kontingenti, kes meie ümber kinos nendele nõmedatele ja küündimatutele naljadele hirnusid ja "põnevusest küüsi närisid", siis ega ma palju mööda vist ei pannudki :) Higi järgi haisvad punnivinnilised teismelised poisid - neile see film on selgelt mõeldudki :) Iroonia seisneb selles, et see film on "mitte soovitatav alla 12 aastastele", kuid samas selle sisu ning selle filmi nautimiseks vajalik intelligentsuse tasand vastab just "alla 12 aastaste" omale :) Minu 8 aastane vaatas huviga ning ehk sellised nukufilmilikud (kuigi loomulikult oli tegemist tippklassi CGI-ga, mitte stop motion-filmiga :)) lastefilmid ongi temasugustele sobilikud. Ta on mul küll üpris arglik selliste "liiga põnevate" filmide suhtes. Aga see film oli küll selles suhtes ikka päris tagasihoidlik, et isegi tema ei tundunud, et see film oleks olnud hirmus või "liiga põnev". Mina isiklikult haigutasin suurema osa filmist ning vaatasin umbes 20 korda kella, et millal see ükskord otsa saab. Muidugi lapsele üritasin seda mitte näidata, tema pärast ma oma ajurakke seal ohtu seadsingi :)

Kuigi ma ei kuulu selliste filmide sihtrühma ning ega ma ei oodanudki, et see film mulle meeldiks, lootsin ometi, et äkki üllatun. Meeldis mulle ju näiteks eelmisel aastal Dark knight ning sellel aastal Star Trek ja Terminator 4 (!), mida võiks žanri mõttes ehk kuhugi sinna suunda liigitada, aga no Transformerid oli ikka tõeline möga ja "piin" vaadata, sõna otseses mõttes. See rämps kestis kah veel üle kahe ja poole tunni :( Ma oleksin kõik selle aja parem pojaga midagi asjalikumat koos teha...omavahel interaktiivsemat. Kasvõi mõnda head raamatut talle lugeda. Aga noh, eks tema jaoks on lisaks filmile endale ka popkorn ja kinokommid ning ise "kinos käimine" eriline ja oluline...

Ma ei hakkagi neid kõiksugu tobedusi välja tooma, alates sellest, et filmi ainsad kaks naljakat tegelast - Sam-i isa ja ema igal pool välja ilmusid (ka Egiptuses, kus toimus lõpulahing)... uhhh, see kõik oli nii tobe... Lisaks see näitlemine - Shia LeBeouf eesotsas peaks saama ekraanikeelu. Miks küll selliseid filmides kasutatakse, ma lihtsalt ei mõista!

Hinnang: 1+ (pluss läheb Turturrole ja Sam-i ema "naljadele". Sest tegelikult oli film allpool igasugust arvestust. Nojah, kui ei arvesta heli. Sound effects võib vabalt ka Oscarile kandideerida, kuigi võib ka ununeda nimistust, sest film tervikuna on täielik jura!)

Filmi trailer:

Kommentaare ei ole: