2024 TOP
1. Joshua Oppenheimer “The End”
2. Francis Ford Coppola “Megalopolis”
3. Joachim Lang "Führer und Verführer(Führer and Demagogue)"
4. Casey Nicholaw "The book of Mormon"
5. Michael Lockshin “The Master and Margarita”
6. Yorgos Lanthimos “Kind of kindness”
7. Robert Eggers “Nosferatu”
8. Oliver Hirschbiegel “The angelface/Das Engelsgesicht”
9. Brady Corbet “The Brutalist”
10. Mikael Håfström "Stockholm Bloodbath"
11. Sean Baker "Anora"
12. Klaus Härö “Ei koskaan yksin”
13. M Night Shyamalan "Good Grades/Trap"
14. Vaclav Marhoul “McCarthy”
15. Ti West “MaXXXine”
16. Joe Talbot “The Governesses”
17. Alex Garland “Civil War”
18. Sam Taylor-Johnson "Back to black"
19. Guy Ritchie "The Ministry of Ungentlemanly Warfare"
20. Ron Howard "Eden/Origin of species"
21. Ali Abbasi "The apprentice"
22. Benoit Delhomme “Mothers' instinct”
23. Galder Gaztelu-Urrutia “Rich Flu”
24. Alonso Ruizpalacios “La Cocina/The kitchen”
25. Todd Phillips "Joker: folie a deux"
26. Cooper Raiff "The trashers"
27. Steve McQueen "Blitz"
28. Robert Zemeckis "Here"
29. Jon M. Chu "Wicked: part one"
30. Clint Eastwood “Juror #2"
31. Moonika Siimets “Must auk"
32. Michel Gondry "Atlantis"
33. Melanie Laurent “The nightingale”
34. Erik Poppe "Quisling"
35. Bruno Dumont “L'Empire/The Empire”
36. Jon Watts “Wolves”
37. Timothy Scott Bogart “Verona”
38. Henrik Martin Dahlsbakken “X”
39. Albert Serra "The Valkyrie"
40. Jaak Kilmi "Vari"
41. Frida Kempff "Rootsi torpeedo"
42. Marielle Heller “Nightbitch”
43. Denis Villeneuve “Dune: Part Two”
44. Peter Bebjak "Prague spring"
45. T.C. Christensen “Escape from Germany”
46. Jacques Audiard “Emilia Perez”
47. Jeremy Saulnier “Rebel ridge”
48. Pealkirjata Trey Edward Shults'i film
49. Tiina Lymi “Stormskerry Maja/Stormskärs Maja”
50. Malcolm Washington “The Piano lesson”
51. Barry Levinson “Wise Guys/Alto knights”
52. Zach Cregger “Weapons”
53. Julian Schnabel “In the hands of Dante”
54. Francois Ozon “Quand Vient L’Automne”
55. Jim Jarmusch "Father mother sister brother"
56. Paul Schrader "Oh Canada"
57. John Crowley "We live in time"
58. Joseph Kosinski pealkirjata Formula 1 Film
59. Lynne Ramsay "Polaris"
60. Zellner brothers "Sasquatch Sunset" (Sundance2024)
61. Luca Guadagnino “Challengers”
62. Daniel Minahan “On swift horses”
63. Nia DaCosta “Hedda”
64. Michael Pearce “Echo valley”
65. Pablo Larrain “Maria”
66. Kantemir Balagov “Butterfly jam”
67. Scott Derrickson “The gorge”
68. Duke Johnson “The actor”
69. Eli Roth/Tim Miller “Borderlands”
70. Justin Kurzel “The order”
71. Kirill Serebrennikov “Limonov: the ballad of Eddie"
72. Natalie Erika James "Apartment 7A"
73. Suzanna Fogel “Winner” (Sundance2024)
74. Edward Berger "Conclave"
75. David Michod “Wizards!”
76. Kevin Costner “Horizon 1&2”
77. Julia von Heinz "Treasure" (Berliin2024)
78. Greg Berlanti "Project Artemis"
79. Alejandro Monteverde “Cabrini”
80. Sara Sugarman/Jonas Åkerlund “Midas Man”
81. Paolo Sorrentino “Parthenhope”
82. Andrea Arnold’s “Bird”
83. Gabriela Cowperthwaite "I.S.S."
84. Mimi Cave "Holland, Michigan"
85. Chao-Liang Huang “Yi dao tian tang/Heaven and hell”
86. Tilman Singer "Cuckoo" (Berliin2024)
87. Michael Showalter "The idea of you"
88. Mike Leigh "Hard truths"
89. Michael Fanco "Dreams"
90. Oliver Hermanus "The history of sound"
91. Alice Lowe “Timestalker”
92. Luca Guadagnino "Queer"
93. Coralie Fargeat "The substance"
94. Paul Greengrass "The hood"
95. David Cronenberg "The Shrouds"
96. James Mangold “Going Electric”
97. D'Innocenzo brothers "Dostoevsky" (Berliin2024)
98. Nora Fingscheidt "The outrun" (Sundance2024)
99. Coen Brothers “The Zebra Striped Hearse”
100. Alex Scharfman "Death of a Unicorn"
Doug Liman “Road House” (netis 21.03)
Ridley Scott "Gladiator 2"
James Hawes "The Amateur"
Gustav Möller "Vogter"
Ishana Shyamalan "The watchers"
Björn Runge "Let me count the ways"
Bille August "Me, you"
Leigh Whannell "The wolf man"
Lee Tamahori "Emperor"
Marko Raat "Biwa järve 8 nägu"
Tsai Ming-liang "Abiding Nowhere" (Berliin2024)
Zelda Williams "Lisa Frankenstein"
Johanna Pyykkö “Ebba”
Marc Noda “The lineman”
Tõnis Pill "Frank"
Johnny Depp "Modi"
David Michaels "The third parent"
Dev Patel “Monkey man”
Jonathan Kent “A long day's journey into night”
Anna Boden/Ryan Fleck “Freaky tales” (Sundance2024)
Lee Isaac Chung "Twisters"
Caitlin Cronenberg "Humane"
Mel Gibson "Passion of the Christ: Resurrection"
Tim Burton “Beetlejuice 2”
Terrence Malick “The Way of the Wind”
Peter Greenaway "Lucca Mortis"
Jia Zhang-ke “We shall be all”
Mark Molloy “Beverly Hills Cop: Axel Foley”
Kenji Kamiyama “The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”
George Miller “Furiosa”
Gareth Evans “Havoc”
Ethan Coen “Drive-Away Dolls”
Aaron Schimberg “A different man” (Sundance2024)
Osgood Perkins "Longlegs"
John Krasinski "If"
Leos Carax “C’est Pas Moi” (alla 1h film, Cannes?)
David Leitch "The Fall Guy"
David Ayer "The beekeeper"
Rose Glass "Love lies bleeding" (Sundance2024)
Jane Schoenbrun "I saw the TV glow" (Sundance2024)
Fede Alvarez "Alien: Romulus"
Reinaldo Marcus Green "Bob Marley: One love"
Adam Cooper "Sleeping dogs"
Potsy Ponciroli "Greedy people"
Kiyoshi Kurosawa "Serpent's path"
Lucile Hadzihalilovic “La tour de Glace”
Eva Sepping "Rändajad"
Pixar/Kelsey Mann “Inside Out 2”
Fernando Trueba “Haunted heart”
Gary Dauberman “Salem's lot”
Chris Sanders "The wild robot"
Rachel Morrison "Flint strong"
Audrey Diwan "Emmanuelle"
Gonzalo Lopez-Gallego “American star”
Irving Franco “Adam the first”
Simon Cellan Jones “Arthur the king”
John Ridley “Shirley”
Justin Baldoni "It ends with us"
Christophe Honore “Summer Boy”
Karim Ainouz “Rosebushpruning”
Olivier Assayas "Hors de temps"
Emmanuel Mouret “Une honnête femme”
Arkasha Stevenson "The first omen"
Wes Ball "Kingdom of the Planet of the Apes"
Barry Jenkins "Mufasa: the Lion King"
Tina Mabry "The Supremes at Earl’s All-You-Can-Eat"
Steven Soderbergh "Presence" (Sundance2024)
Kobi Libii "The American Society of Magical Negroes" (Sundance2024)
Max & Sam Eggers "The front room"
Martti Helde "Vara küps"
S.J. Clarkson "Madame Web"
David Lowery "Mother Mary"
Adrian Molina "Elio"
Liina Triškina-Vanhatalo "Emalõvi"
Klaus Menzel "What about love"
Kay Cannon "My ex-friend's wedding"
Michael Zaiko Hall "Peter five eight"
Jon Gunn "Ordinary angels"
John Stevenson "The ark and the Aardvark"
Paul Dektor "American dreamer"
Arnaud Desplechin “Spectateurs”
Andrew Stanton "In the blink of an eye"
Isaiah Saxon “The legend of Ochi”
Na Hong-jin "Hope"
Alain Guiraudie “Miséricorde”
Patricia Mazuy “Alma et Mina”
Carlos Reygadas "Wake of Umbra"
Dea Kulumbegashvili “Those Who Find Me”
Bi Gan “Resurrection”
Xavier Beauvois “La Vallée des Fous”
Marianne Elliott "The salt path"
Rebecca Lenkiewicz "Hot milk"
Sharon Maguire "Longbourn"
Tim Mielants "Small things like these"
Jane Anderson "Women in the castle"
Joachim Rønning "Young woman and the sea"
Howard J. Ford "DarkGame"
Graham Henman "Bone in the throat"
Derek Presley "Tonic"
Matthias Glasner "Sterben"
Lamberto Bava "Twins"
Ole Christian Madsen "Boundless/Den grænseløse"
André Téchiné "Dans le viseur"
Michael Rozek "Marianne"
Levan Akin “Crossing”
Timo Tjahjanto "The last train to New York"
James Strong "Anna"
Christine Jeffs “A mistake”
Flora Lau “Luz”
Helene Cattet/Bruno Forzani “Darling”
Isabel Sandoval “Tropical gothic”
Jaume Collet-Serra “Carry-on”
Jeremy Clapin "Pendant ce temps sur Terre/Meanwhile on earth" (Berliin2024)
Josh Gordon/Will Speck “Distant”
Juan Carlos Fresnadillo “Damsel” (netis 8.03)
Justin Anderson “Swimming home”
Kazik Radwanski "Matt and Mara"
Kuba Czekaj "Lipstick on the glass"
Lee Daniels “The deliverance”
Zoe Kravitz “Blink twice”
Lee Hong-chi "Love is a gun"
Marco Dutra “Bury your dead/Enterre seus Mortos”
Marco La Via/Hanna Ladoul “Funny birds”
Mareike Engelhardt “Rabia”
Johanna Moder “Motherhood”
Richard LaGravenese “A family affair”
Abderrahmane Sissako “The perfumed hill”
Sean Charmatz “Orion and the dark”
Robert Guedignan “La Pie Voleuse”
Andrew Patterson “Rivals of Amziah King”
Anthony&Joe Russo "Electric state"
Kyle Mooney "Y2K"
Gil Kenan "Ghostbusters: Frozen Empire"
Davis Simanis "Marijas klusums/Maria's Silence" (Berliin2024)
James Watkins "Speak no evil"
Dougal Wilson "Paddington in Peru"
Nicholas Stoller "You are cordially invited"
Pamela Adlon "Babes"
2023 FILMID, MIS VAJA VEEL NÄHA:
1. Karim Ainouz “Firebrand” (Cannes2023)
2. Ellen Kuras “Lee” (Toronto2023)
3. Richard Linklater “Hit man” (Veneetsia2023)
4. Viggo Mortensen “The dead don't hurt” (Toronto2023)
5. Zar Amir Ebrahimi/Guy Nattiv "Tatami" (Veneetsia2023)
6. Jeff Nichols “The Bikeriders” (Telluride2023)
7. Thea Sharrock “Wicked little letters” (Toronto2023)
8. Felipe Galvez “The Settlers” (Cannes2023)
9. Axel Petersen "Syndaboken" (Stockholm2023)
10. Bertrand Bonello “La Bete/The beast” (Veneetsia2023)
11. Anna Kendrick "Woman of the hour" (Toronto2023)
12. Atom Egoyan "Seven veils" (Toronto2023)
13. Louise Archambault "Irena's vow" (Toronto2023)
14. Marc Forster "White bird"
15. Henrik Martin Dahlsbakken “Konvoi”
16. Annie Baker "Janet planet" (Telluride2023)
17. Felipe Carmona "Prison in the Andes" (London2023)
18. Christy Hall "Daddio" (Telluride2023)
19. Ryusuke Hamaguchi "Evil does not exist" (Veneetsia2023)
20. Michael Winterbottom “Shoshana” (Toronto2023)
21. Lone Scherfig “The movie teller/La Contadora de Películas” (Toronto2023)
22. Azazel Jacobs “His three daughters” (Toronto2023)
23. Kristin Scott Thomas "North star" (Toronto2023)
24. Sally El Hosaini/James Krishna Floyd "Unicorns" (Toronto2023)
25. Andrew Durham “Fairyland” (Sundance2023)
26. Ivo van Hove "A little life"
27. Delphine Deloget "All to play for/Rien à perdre" (Cannes2023)
28. Michael Keaton "Knox goes away" (Toronto2023)
29. Anand Tucker “The critic” (Toronto2023)
30. Takeshi Kitano "Kubi" (Cannes2023)
31. Joseph Schuman/Austin Stark "Coup!"
32. Michael Shannon "Eric LaRue" (Tribeca2023)
33. Ethan Hawke "Wildcat" (Toronto2023)
34. Noah Pritzker "Ex-husbands" (San Sebastian2023)
35. Niclas Larsson “Mother couch” (Toronto2023)
36. Florian Schwartz "German Crime story: Deadlock"(filmiversioon)
37. Jeymes Samuel "The book of Clarence"
38. Christopher Walters “Comedy of war: Laughter in Ukraine” (Tribeca2023)
39. Hao Ning "The movie emperor"
40. Luc Besson “DogMan” (Veneetsia2023)
41. Tia Kouvo “Mummola/Family Time”
42. Brian Helgeland "Finestkind" (netis olemas)
43. Clair Titley "The contestant"
44. Pawo Choyning Dorji “The monk and the gun” (Telluride2023)
45. Quentin Dupieux “Yannick” (Locarno2023)
46. James Marsh “Dance first” (San Sebastian2023)
47. Ladj Ly "Les Indesirables"
48. Zacharias Mavroeidis "The summer with Carmen"
49. Lu Zhang "The shadowless tower" (netis olemas)
50. Lee Tamahori "The convert"
51. James Napier Robertson "Joika"
52. Saverio Costanzo “Finalemente L'Alba”
53. Zhang Yimou "Under the light" (netis olemas)
54. Cristi Puiu “MMXX” (San Sebastian2023) (pressikanalil)
55. Jan Holoubek "Doppelgänger. Sobowtor"
56. Dominic Savage "Close to you"
57. Luke Gilford "National anthem"
58. Robert Hloz "Restore point" (netis olemas)
59. John Thornblad “Sockerexperimentet” (netis olemas)
60. Sofia Exarchou "Animal" (pressikanalil)
61. Keat Aun Chong "Snow in midsummer"
62. Benjamin Renner “Migration” (Eestis kinos)
63. Daishi Matsunaga "Egoist"
64. Amjaad Al Rasheed "Inshallah a boy" (netis olemas)
65. Robert Lorenz “In the land of saints and sinners” (netis olemas)
66. Bill Oliver “Our son” (Tribeca2023, netis olemas)
67. Martin Bourboulon “Les trois mousquetaires - Milady” (Eestis kinos)
68. Sam Fell “Chicken Run: Dawn of the Nugget” (netis olemas)
69. Zack Snyder "Rebel Moon - Part One: A Child of Fire" (netis olemas)
70. Richard Holm “Avgrunden/The abyss” (netis olemas)
71. Brian Duffield "No one will save you"
72. Rebecca Miller “She came to me” (Berlinale2023, netis olemas)
73. Chelsea Peretti “First time female director” (Tribeca2023)
74. Luna Carmoon "Hoard"
75. Patricia Arquette "Gonzo girl"
76. William Friedkin “The Caine Mutiny Court Martial” (netis olemas)
77. Dustin Guy Defa “The Adults” (netis olemas)
78. Oskar Mellander "Canceled" (netis olemas)
79. Martin Zandvliet “Tove's room/Toves værelse” (netis olemas)
80. Greg Kwedar "Sing sing" (Toronto2023)
81. Martin Provost “Bonnard, Pierre and Marthe”
82. Christoph Hochhäusler “Bis ans Ende der Nacht/Till the end of the night” (Berlin2023)
83. Joao Canijo “Mal Viver/Bad Living”
84. Jonas Rothlaender “Power of love”
85. Lee Hae-young "Phantom/Yuryeong"
86. Elise Girard “Sidonie au Japon”
87. Pascal Plante “Les chambres rouges/Red rooms”
88. Julio Torres “Problemista”
89. Andreas Öhman “En dag kommer allt det här bli ditt” (netis olemas)
90. Imran J. Khan "Mustache"
91. Maria Lundqvist "Om att våga flyga"
92. Simon Sandquist "Karusell"
93. Chris Pine "Poolman"
94. Gabriel Abrantes “Amelia’s Children” (MOTELX2023, PÖFF2023)
95. Lars Kraume "Measures of men/Der vermessene Mensch"
96. Joe Stephenson “Doctor Jekyll”
97. Leigh Brooks “Hate to Love: Nickelback” doc (Toronto2023)
98. Cru Ennis, Lee Roy Kunz "Deliver us" (netis olemas)
99. Neil Burger "The Marsh king's daughter”
100. Xiaogang Gu “Dwelling by the lake/Cao mu ren jian”
101. Melanie Laurent “Wingwomen/Voleuses” (netis olemas)
102. Hur Jin-ho "A normal family"
103. Jeanne Herry "All Your Faces/Je verrai toujours vos visages"
104. Edward af Sillen “Ett sista race”
105. Ahmed Abdullahi "Amina"
106. Chris Kraus "15 years"
107. Edoardo De Angelis “Comandante” (Veneetsia2023-avafilm)
108. Karin af Klintberg “Kungen/The king”
109. Janis Pugh "Chuck chuck baby"
110. Frauke Finsterwalder “Sisi & I/Sisi & ich”
111. Bess Wohl “Baby Ruby”
112. Dominique Abel/Fiona Gordon “L'Etoile filante/The falling star”
113. Stephane Brize "Out of season"
114. Marja Pyykkö “Skimbagirls”
115. John Trengove “Manodrome” (netis olemas)
116. Maria Fredriksson "Miraklet i Gullspång"
117. Stephanie Di Giusto "La Rosalie"
118. Frederick Wiseman “Menus Plaisirs - Les Troisgros”
119. Angela Schanelec “Musik/Music”
120. David Gordon Green “The exorcist: Believer”
121. Vladimir Peršic "La honte/Lost country"
122. Martin Skovbjerg “København findes ikke/Copenhagen does not exist”
123. Trish Sie "Sitting in bars with cake"
124. Steffi Niederzoll "Seven years in Tehran"
125. Haydn Butler "Home kills"
126. Curtis Vowell "Seize them!"
127. Eric Besnard "Les choses simples"
128. Jeremy Garelick "Murder mystery 2"
129. Ali Asgari/Alireza Khatami "Terrestrial verses"
130. Mehmet Ada Öztekin "Atatürk 1881 - 1919"
131. Neill Blomkamp “Gran Turismo”
132. Chandler Levack “I like movies”
133. David Lowery “Peter Pan & Wendy”
134. Makoto Shinkai “Suzume” (netis olemas)
135. Wang Bing “Youth”(Cannes2023)
136. Michael Easterling/Jaala Ruffman "Deltopia"
137. Catherine Corsini “Le retour” (Cannes2023)
138. Isabel Coixet “Un amor” (San Sebastian2023)
139. Tim Story “The Blackening” (netis olemas)
140. Liu Jian "Art college 1994"
141. Ariel Vromen "April 29, 1992
142. Amat Escalante “El estado del imperio/Lost in the night” (Cannes2023)
143. Kim Jee-woon “Cobweb/The spider house” (netis olemas)
144. Kristin Gore/Damian Kulash "Beanie Bubble"
145. Erwan Le Duc "La fille de son pere/Daddy's girl"
146. Fabian Stumm “Knochen und namen/Bones and names”
147. Katell Quillevere "Le Temps d'aimer"(Cannes2023)
148. Coloreto Cukali "Within love"
149. Emily Atef “Someday we will tell each other everything/Irgendwann werden wir uns alles erzählen” (netis olemas)
150. Tibor Banocziki/Sarolta Szabo “White plastic sky”
151. Fernando Trueba/Javier Mariscal "They shot the piano player"
152. Aurora Gosse “Dancing queen”
VEELGI VARASEMATE AASTATE FILMID:
About Joan (netis olemas)
Allelujah (netis olemas)
Alma & Oskar
Amazing Maurice
Baltic truth
Before, now & then
Bröllop, begravning och sop (netis olemas)
Butcher's crossing (netis olemas)
Candy land
Comedy queen (netis olemas)
Daliland (netis olemas)
Dancing queens (netis olemas)
Der Maler/The painter (Hirschbiegleri dokk)
Die Stillen Trabanten/Dark satellites
Diorama (netis olemas)
Don Juan (2022)(netis olemas)
Dreamin' wild
Duran Duran - A Hollywood High
Elsker dig for tiden
Enys men (netis olemas)
Father and mother/Fædre & Mødre
Fixation
Fragments of the last will
Fucking with nobody (netis olemas)
Human flowers of flesh
Inland
It is in us all (netis olemas)
Koputus/The knocking
Krigsseileren/War sailor (tahaks filmina mitte telesarjana näha)
Kärleksbevis (netis olemas)
La Syndicaliste (netis olemas)
Lady Chatterley's lover (netis olemas)
Les Amandiers/Forever young
Loving Highsmith (netis olemas)
Maigret (netis olemas)
Marlowe (netis olemas)
Moving on (netis olemas)
Nika
Of an age (netis olemas)
One of these days (netis olemas)
Onoda: 10000 nights in the jungle
Out of the darkness 2/De forbandede år 2 (netis olemas)
Piggy (netis olemas)
Rebel (netis olemas)
Resurrection (netis olemas)
Rheingold (netis olemas)
Rosaline (netis olemas)
Sanctuary (netis olemas)
Scarlet/L'Envol
Seriously red (netis olemas)
Showing up (netis olemas)
Skin deep/Aus meiner haut
Substration (netis olemas)
The Integrity of Joseph Chambers (netis olemas)
The Pez outlaw (netis olemas)
The prank
Thomas vs. Thomas (A Sensational Theory Regarding an Insignificant Life in the Multiverse)/Thomas mot Thomas (en sensasjonell teori om det ubetydelige livet i multiverset) (netis olemas)
Ticket to paradise (netis olemas)
Tisdagsklubben (netis olemas)
Trip (netis olemas)
UFO Sverige (netis olemas)
Unrest
Ur spår (netis olemas)
White dog/Chien blanc (netis olemas)
Who wants to live forever?
Will-o'-the Wisp/Fogo-Fatuo
Vortex (netis olemas)
14 kommentaari:
Mul on väga kahju, et kui külalisetendusi on Tartus antud, siis on need alati välja müüdud olnud ja pole olnud võimalust seda etendust näha. Loodetavasti ei võeta seda niipea mängukavast maha ja nad käivad sellega veel Eestis ringreisidel. Aga Sulle aitäh oma elamuste jagamise eest. :)
Jah, usun ka, et seda tükki mängitakse nii kaua kuni need saalitäied kohe esimese päevaga välja ei müüda. Aga igal juhul soovitan väga seda vaatama minna ja kui on soovi "osaleda" etenduses, siis tasub istuda esimesse ritta. Karta pole vaja sest kõik on viisakas ja kena, mis sest, et muidu sisu selline kiiksuga.
Ma loen su blogi viimane kuu ja pole varasemate postituste lugemise jaoks veel aega saanud. Mulle meeldib kuidas sa kirjeldad näitlejaid ja nende tööd igas näidendis. Kas sa palun ütleksid midagi Mari-Liis Lille kohta. Kohe väga huvitab. Üldiselt mu arvamus sinu omaga ühtib. Põnev oleks teada, kas tema koha pealt ka.
Kallis Anonüümne! Kahjuks ei ole ma (veel) Mari-Liis Lill -e talendi austaja (ilmselt siinkohal lähevad meie maitsed lahku? Aga ega 100% ei ühti ju kellegi maitsed... Kuigi katsun ikka hinnata näitlejate rolle ilma eelarvamusteta). Pean teda enda jaoks selles näitlejate grupis, kellel on potentsiaali. Nimelt, tal on alles üpris vähe rolle olnud. Ja siiani ta mulle päris meeldinud pole veel üheski. Mis ma temaga näinud olen: Syrrealistid, Gösta Berlingi saaga, Võluõunad ja Loojang(seda mängitakse sellel suvbel veel Viinistus, aga seal tal on väga pisike ja ilma erilise karakterita roll). Mingit küpsemist on kindlasti märgata! Aga seni on minu meelest ta parim töö, see kõige esimene, kus teda nägin - Syrrealistides (vähemalt sealt mingi tema rollidest). Lisaks oli tal ju põnev pisiroll "Jan Uuspõld läheb Tartusse" filmis. Seda teleseriaali "Helena", kus ta osales, seda ma ei näinud üht ainustki osa(ma ei teagi miks). Adolf Rühka -s oli minu nähtud versioonis Mirtel Pohla ja Jõgi voolab läbi linna -s oli minu nähtud versioonis Kersti Heinloo.
Mis minule tema juures meeldib on tema madal hääl naisterahva kohta. See teebki temast huvitava ja kavatsen kindlasti jälgida tema arengut edaspidi.
Muide tulin just Viinistust, kus oli "Keiserlik kokk" esietendus ja seal istus ta esimeses reas koos Ivo Uukkivi ja tema tütrega. Lisaks on Mari-Liis väga kena tütarlaps ka "päris elus", mitte ainult laval.
Tulevikus, kui temalt midagi tähelepanuväärset näen, siis kirjutan kindlasti ka temast pikemalt.
Ei saa mitte vaiki olla! Praktiliselt mitte ühegi Su kommentaari puhul meie maitsed ei ühti. Aga valus ja ebaõiglane ja rumal on Su kommentaar Risto Kübara suhtes, kes on XX lennu kõige andekam laps (samast lennust muuseas Nero Urke, kelle kohta Sa nii imestad, et kust tulnud ja millal tulnud).
Eelpoolkirjutatu parandus. Loomulikult mõtlesin XXII lendu. Olin "ühte väravasse" kriitikast nii häiritud, et kaks klahvilööki jäi vahele.
Vastupidi Sinu arvamusele "anonüümne", on minu meelest Risto Kübar oma lennu näitlejatest üks vähem andekaid. Ta on mistahes rollis täpselt samasugune minu meelest (Adolf Rühkast alates).
Nero Urke näiteks on (minu meelest) andekam, kuigi väga kaugele kalduvaid arvamusi veel ei tee, sest ma pole teda peale Loojangu veel kusagil näinud ja Kübar ise ka veel Adolf Rühka etenduses nii väga ei häirinud. Noortel näitlejatel läheb ikka natuke aega, enne kui nad teadvustavad millised nad ise on ja kuidas ennast huvitavaks mängida. Mõni saab ajaga paremaks, mõni saab ise aru, et tema koht pole laval...
Risto Kübara koht "minu meelest" aga pole nii heas trupis nagu NO99, see tõmbab selle trupi taset tsipa alla. See aga on minu isiklik arvamus ja maitse, mis ei pruugigi sinu omaga ühtida. Ja eks igal ühel ole õigus oma arvamusele. Tee oma blogi ja kuuluta oma tõde! Kui Sulle mu arvustused ei meeldi, palun ära loe neid. Sul on selleks tuline õigus, nagu ka arvata teisiti maailma asjadest kui mina!
Läheb jah kõik justkui ühte väravasse, see põhjendamata kriitika. Tõnn Lamp ju väga tegija mees. Kui su puhul oleks tegu inimesega, kellele kahe kõrva vahele jumal midagi on raatsind poetada, siis mõistaksidki, et Nõksus oligi tema roll, see mille ta ilusti ära mängis. Olla, utoopiliselt heas tujus optimistlik hipi.
Laienda silmaringi pisut ja kuku siis lööma.
Kahju, et see "Su jumal" Sulle nii palju sinna ei raatisinud poetada, et Sa mõistaksid, et inimestel on erinevad maitsed ja arvamused. Aga noh...Sa ju arvad, et "jumal" on see "poetaja", niiet meie Sinuga oleme nagunii erinevatest maailmatest :)
Roll rolli järel imestan ikka ja jälle, et kuidas Tõnn nii kaugele kännust on kukkunud :)
Tere,
olen Su blogi nüüd juba mitu kuud jälginud ja loen jõudumööda ka vanemaid postitusi. Mitu korda olen ka mõelnud, et peaksin kuskile mingi kommi panema, et kui hea blogi:)
Aga selle postituse negatiivsed kommentaarid panid mind nüüd lõpuks tegutsema. Olen nõus kõigega, mis Sa selle etenduse kohta kirjutasid ja üldiselt paistab, et meie maitsed kattuvad päris hästi. Jaak Prints on mu suur lemmik ja Risto Kübar on ainuke, kelle olen nõus NO teatrist ära laskma (aga samas võib ta seal ka rahulikult edasi olla). Tõnn Lamp tegi minu jaoks alles tänavu Wargamäe Wabariigis rahuldava osatäitmise (ok, ta oli Nõksus ka naljakas, aga suurt pingutust see talt vist ei nõudnud). Loen Su blogi raudselt ka edaspidi ja julgen soovituste järgi omale etendusi valida.
Aitäh heade sõnade eest! Neid, nagu igale blogipidajale, on ka minule väga vaja. Siis on tunne, et on sellest kõigest kasu ka teistele ning võtan asja ehk tsipa rohkem südamega. Eks tõesti maitsed on ju erinevad ja nii tore, kui kellelgi on sarnane maitse! Nii saab just vihjeid enda jaoks, mida vaadata. Ma ise ka olen avastanud üpris sarnase maitsega blogi, kuna meie maitsed on sarnased, siis soovitan tema blogi Sinule ka -
http://kuima1xolin.blogspot.com/
Kusjuures, mis puutub Tõnn Lamp-i, siis mind ehk häirivad tema grimassid kõige rohkem, mida ta igasse rolli mängib sisse. Need tunduvad pingutatuna, kuna rahulikumatel hetkedel nagu pole ta mängul midagi viga. Samuti niimoodi kaugemalt vaadates Wargamäe Wabariigis...siis ka ei tule see kohatine ülemängimine nii hästi vaatajani ja siis ei häirigi nii eriti.
Aitäh veelkord heade sõnade eest! Vahest selliste negatiivsete kommentaaride peale läheb üldse avalikult kirjutamise isu ära, aga just sellise positiivse, nagu Sinu vastukaja pärast on ikka veel jõudu jätkata nii nagu seda seni teinud olen! :))) Ka teatritest on tulnud vastukaja, et ma ikka jätkaks - et see on nagu otsene side suvalise publiku reaktsiooniga ning arvamustega :) Sest eks teatrit muidugi tehakse ju ka suure kunsti, sisemise vajaduse ja paljudel muudel põhjustel, aga samuti ka natuke vaatajate pärast ning -jaoks :)))
Lugesin Sinu blogi ka! Nii huvitav! Kui Sul selle vastu midagi ei ole, siis panen selle oma linkide listi. Iga kell, kui soovid, siis anna kommentaariga märku ja ma võtan kohe maha!
Eliza Day blogi loen ka järjepidevalt:) mis mul ikka saab selle vastu olla, kui keegi mu blogi loeb. Olen selle ju ise avalikuks jätnud :) Ja eks see motiveerib veel paremini kirjutama ja rohkem kultuuri neelama.
Mind pani ka imestama, kui palju teksti meelde jäi! Ja nii sisukat - kogu see rahvuslike teooriat jutt näiteks. Kes selle kõik nii põhjalikult on välja uurinud?
Risto Kübara suhtes - mina olen teda näinud ainult Rujas. Natuke sarnased ehk olid need rollid, aga mulle meeldis. Minu arust ilus poiss ka:)
Kristjan Sarv oli Tiit Ojasoo vastu vahetatud - ei tea miks? Kas sinu kommentaari pärast:)?
See Inga oli tõesti üllatus - ma ei olnud sellist näitlejat vist kuskil näinud. Eks tartlastel ongi - kui kuskil filmis või teleseriaalis pole (ja neidki põhimõtteliselt enam ei vaata), siis on nägu tundmatu.
Nii OHH! elamus oli see teater. Mõtlesin ka algul, kas jaksan lõpuni vaadata (lapsed ei läinud ka muidugi magama - kui mina ei liiguta, siis ei juhtu magamamineku asjus midagi), aga järjest põnevamaks läks. Kuniks stseen PR-firmas oli lausa naljakas (vaesed nooremad, kes vene keelt enam ei jaga). Samas nii terav. Ja imelik - mispidi see inimesi mõtlema paneb. Laval oli ju kahepoolne arutelu. Minu arvates rääkisid ärimehed väga mõistlikku juttu - ma pole nii rahvuslikult meelestatud enam tänapäeval. Eestiga seob mind kodutunne, mitte rahvustunne. Head eestimaalastest venelased on sama armsad inimesed, sama kokkukuuluvus.
Ja eesti kultuuri osas - kui selliseid tükke ikka tehakse, jääb see püsima. Huvitav, kas keegi on mõelnud selle tüki tõlkimisele ja ettekandmisele kuskil mujal? See on nii aktuaalne ja põnev tekst. Rahvuslikud allusioonid ainult oleks keeruline ümber tõsta (luuletusi, laule, tantse ja nende tähendust).
Postita kommentaar