neljapäev, 4. detsember 2008

Minu raadiodebüüt :)


Siiani olen televiisooris olnud korduvalt, esinenud mängufilmis, osalenud dokfilmis ja reklaamides. Ajalehes on minust mitu korda kirjutatud ja olen neile ka intervjuusid andnud. Olen laulnud ning ka tantsinud nii teatrilaval kui mujal ning isegi Linnahallis. Olen pidanud seminare ja isegi sellel laupäeval ilmub siin Rootsis minu osalusel koostatud ajaleht, kohaliku Äripäeva (Dagens Industri) vahel :) Kuid siiani pole ma kunagi veel raadios teadlikult esinenud, muidugi laulupidude ja muude selliste asjade raames ehk. Nüüd sai siis ka see trikk tehtud :) Edevusehunnik nagu ma olen ei osanud "ei" öelda :)
Ja ega polekski pidanud! Tegemist on Klassikaraadio uue teatrisaatega "Lavatagused", mis siiani juba mõned korrad eetris olnud. Eelmiseid saateid võib kuulata siit: http://klassikaraadio.err.ee/kuularhiiv?saade=515&kid=210

Siin on Klassikaraadio tekst laupäeval 06.12 kell 18:15 eetris oleva kohta saate kodulehelt:

Lavatagused sel nädalal: arvustus ja tagasiside

Kui palju on teatrietendustele arvustusi? Kui palju ilmub seda leheveergudel ja palju kirjutatakse blogides? Kes loeb arvustusi? Arvamused ja tagasiside – kuidas see mõjub etenduse vaatajatele ja etenduses osalejatele?

Stuudios on vastuseid otsimas ja probleemi üle arutlemas blogipidaja danzumees.com Rootsist, teatri- ja kultuurikriitik Valle-Sten Maiste ning sarja autor Karina Talts.
Kuula laupäeval kell 18.15.

Nii tore vestlus oli. Ma ei tea küll, mis sellest saatesse jõuab, sest me rääkisime umbes pool tundi. Pärast tekkisid muidugi igasugused mõtted, et miks ma nii ei öelnud või miks ma sellest või teisest asjast ei rääkinud...aga eks ta sai siis umbes selline nagu mu blogigi..."ehtsad mõtted just selles ajahetkes".

Ah et miks ma Kate Winslet-i foto siia päisesse panin? Ikka sellepärast, et ta on üks mu suuri lemmikuid...ja Vanity Fair-i järgi läks sellise foto saavutamiseks 6 tundi! Ta portreerib sellel 1967.aastast pärit filmis Belle de Jour koduperenaisest prostituuti mänginud Catherine Deneuve-i. Ja film mida ma hetkel kõige-kõige rohkem ootan on "The reader" (Kate, mängib seal natsi), ehk Bernhard Schlink-i raamatu "Ettelugeja" järgi tehtud ekraaniteos (see on üks mu lemmikraamatuid...üks püandirikkamaid)... Vapustav foto, kas pole?!

Aga tagasi tulles raadiosaate juurde, siis ei saa midagi öelda, inimesed on leidlikud...sest kui ikka tahad teada, kes mõne blogi taga on, siis Eesti on küll nii pisike küla, et üht või teist kaudu on seda ikka võimalik kindlaks teha.

Kogu jutuajamise suurimaks šokiks oli see kui saatejuht küsis, et kas ma tean, et mitmed teatriinimesed mu blogi loevad... Ma pole sellele kunagi eriti mõelnud (välja arvatud kord kui Kristiina ütles, et Pärnu teatri omad kindlasti on sattunud...). Ma peaksin vist hakkama neid tekste siin täpsemalt üle lugema ja vigu parandama ning mõtlema rohkem läbi, mida ma ikka konkreetset millegi või kellegi kohta ütlen... ma ju selline latatara, et muudkui aga lasen asju eetrisse ilma pikemalt põdemata. Ikka selle suure "ausa hetkearvamuse" nimel. Sest mida rohkem järele mõtled, seda kaugemale tegelikust arvamusest see tekst ju nihkub...nüüd ma ei teagi mida teha. Karina, kes seda "Lavatagused" saadet teeb oli nii meeldiv ja mitu korda ütles, et kui oluline ja hea on kui keegi oma arvamused ja kogemused niimoodi blogi kaudu avaldab...et see andis kohe tugevalt energiat ja isu ja mõtteid ka edasi seda jätkata, mida siiani tehtud. Ainult, et ehk peakski siin ainult teatrile keskenduma ning teiste teemade jaoks kõrvalblogid tegema. Ei tea. Mõtlen sellele kunagi kui rohkem aega on, seniks aga samas vaimus :)))

8 kommentaari:

Eliza Day ütles ...

Kuulan kindlasti! :)
Ei teadnudki varem, et selline saade on. Noh, eks ma muidugi raadiot eriti ei kuula ka..

Soprano ütles ...

See imeilus foto on ka mul kenasti arvutis :)

Kaisa ütles ...

See on hea huumor:

---
teatri- ja kultuurikriitik Valle-Sten Maiste (pildil)
---

Muideks, novembrikuu TMK-s Rasmus Kaljujärv nimetab ka Su blogi.

Danzumees ütles ...

Hmmm...ma saan Eestimaa pinnale täpselt 8 päeva pärast...ja mul on maakoju TMK tellitud...ehk polegi veel seda viimast numbrit lugenud :)))

Loodetavasti ta pole minu suhtes sama kriitiline kui mina tema suhtes vahest olen olnud :))) ma pole ju kriitik, ega teegi teatrikriitikat "kritiseeerimise pärast", pigem ikka "elamuste ülestähendamiste" pärast...kuigi minu meelest "Mina olin siin" filmis tegi ta superhea rolli! Just sellisena ma tahangi Rasmust näha.

Aga selle Valle-Sten Maiste kriitikat mul polegi õnnestunud varem lugeda. Ma nagu oleksin temast midagi kuulnud, teatriinimesed on vist intervjuudes maininud, et neile tema tekstid ei meeldi. Et nad ei saa sellisest kriitikast midagi. Aga võibolla on mul lihtsalt jäänud selline tunne ning olen siin tema suhtes ülekohtune...Ja ega ma artikleid lugedes alati "kirjutajale" tähelepanu ei pööragi, võibolla olen ka tema lugusid lugenud. Peaks internetist otsima, et mis ta kirjutanud on.

Ma natuke kardan ka, et seal saates minu jutt on selline "igapäevainimese" oma teatrikriitika kontekstis ja tema on "ala spetsialist"...ja kui meie juttu seal saates "kõrvutatakse", siis ma mõjun väga naiivse ja "harimatuna"... aga mis siis ikka teha...

Ptüi...ma sain nüüd alles Su irooniast aru..."(pildil)" on ju "Kate Winslet" :)))) Ma pean need sulud sealt maha kraapima :)))

Aitäh, ma sain ka nüüd kõhutäie naerda :)))

Anonüümne ütles ...

mulle su bloog meeldib just sellisena nagu ta on st siin on elu ja teatrit ja raamatuid ja filme ja on selline hästi tore. jätka samas vaimus ja JÕUDU!

Danzumees ütles ...

Aitäh!!!
Nii armas!!!
:)))

Sehkendaja ütles ...

Tore intervjuu:) Aga eks ma pean ka teinekord sellele mõtlema, et sul nii palju lugejaid. Ei saa äkki igasuguseid asju kommentaari pannagi:) Ja see, et Karina seda saadet teeb, oli ka täielikuks üllatuseks. Minuteada pidi ta veel USAs olema - ta on väga armas inimene ka.

Danzumees ütles ...

:))) Aitäh! See Karina on tõesti üli-sümpaatne! Ja selline saade on nii põnev, minu meelest (teatrifanaatik nagu ma olen). Ma oma teksti ei julgend kuulata...oma häält kuulates hakkab mul millegipärast paha. Aga selle Maiste lugu kuulasin küll huviga. Ja eelnevad saated on ka kõik eranditult head!

Aga see mis puudutab lugejate arvu...Ei tea palju neid lugejaid lõppude lõpuks ongi...
Ma usun, et samad inimesed käivad mitu korda ja sellepärast on number suurem kui tegelikult tundub.