esmaspäev, 12. aprill 2010

Nädal Eestis

... läks kui linnutiivul. Välismajandusametnike päevad Välisministeeriumis olid peamiselt kuidagi pinnapealsed, kuigi mõned (seega "mitu") ettekannet kaalusid selle pinnapealsuse kordades üle. Omade omad olid ikka, nagu alati, kõige paremad. Ja mitte sellepärast, et nad omad on (kuigi sellepärast ka). Ja mis minul külalisena ikka viriseda. Tänulik, et üldse sai sellest osa, sai targemaks. Edasi paar päeva päris omadega olid, hmmm.... leebelt öeldes "karmid". Inimesed on kuidagi närvilised - mitte "kevad südames", vaid hoopis "ülekoormatud", "juhe koos" ja "puhkusepuutes". Ma ise küll veel mitte - peaaegu (aga võibolla lihtsalt mängin, et jaksan. Nii ehtsalt, et ise ka usun). Aga tõesti... ei teagi, kuhu mu kevadrahutus jääb. Võibolla on mu päästeingliks teater (mis siis sellest, et viiest-kuuest nädala jooksul nähtud tükist meeldis tegelikult ainult 1) või raamatud (olen sattunud tõeliselt heade teoste otsa viimasel ajal). Igaaastane kevadmasendus on ka veel saabumata. Võibolla ootab nurga taga, et saaks võimalusel 1-0 ära teha...

Lisaks õnnestus oma verd ka loovutada. Töö juures. Nad sattusid just sellel päeval kohale, see on saatus. Seda punast kraami mul ju küllalt ja ehk kulub kelllelgi teiselegi ära. Ühtlasi saab ise värsket soontesse. Hämmastav, aga kõik korrad kui ma oma verd olen käinud andmas, olen seda teinud alati samale inimesele. See on saatus.

Ometi ei jõudnud Eestis olles kokku saada ei ühe K ega ka teise K-ga... Ma mõtlen tõeliselt kokku saada. Ehk koridoritsau või smsid ei lähe arvesse... Ja K-K on vist mu täiesti maha kandnud...

Nüüd on ka see siis selge - suvel ootab jälle ees kolimine. Sellest on küll tõesti kõrini! Kuues kodu viimase kolme aasta jooksul (kuigi kaks neist ju Eestis ja seal ma loodan ei pea veel kolima kuhugi). Poiss kolib vist ka tagasi Eestisse ja ma jäängi siia kuningriiki täiesti üksipäini....

Täna jõudsime siis tagasi Stockholmi, homme hommikul kell 8 olen juba Taanis... tagasi Stockis reedel ja siis Eestisse, kus ootab mind "Keskööpäike"... Kevade toob veel lugematuid muid väikseid ja suuremaid vahemaid. Kahjuks siiski puhkuseta. Ametlikud andmed teatavad, et kokku pidavat olema sellel aastal saada u.76 päeva... no suvel igatahes kuu aega võtan välja... siis kui marju saab korjata. Siis olen ma vaarikas ja maasikas... see on minu puhkus... tahaks maale esikusse ise uue põranda panna ja parandada ühe seina ära...

Ja otse loomulikult suveteatrisse - esimesed piletid juba olemas ka - kõrvaltulbast võib "plaanide alt" näha mis... Eks need, kes oma mängukavadega hiljaks jäävad peavad leppima siis sellega, et korjavad jäägi - need kes pole veel oma valikuid jõudnud teha. Eelmisel aastal oli mul aprilliks juba kogu suvi paigas. Sellel aastal on mitu teatrit, kes pole veel oma plaanidest teada andnud. Linnakas üldse ei toogi uut tükki suvel... (Loodetavasti nad siis päris loorberitele ei jää puhkama ning võtavad mõned suveprojektid ise üles. See jutt, et nad oma tavatükke esimesel kuul mängivad, see mind ei lohuta - mul ju kõik juba ahmitud... kuigi KKVW? vaataks võibolla korra veel...) Väga tahaks noori näha... Rakveres kordab Toompere jr ehk oma Toatüdrukute fenomenaalset vormi. Shakespeare-i "Torm"-is astuvad neist "noortest" mõned ka üles. Tammearu on neil Bonzo ja Mäksiga kambas teises põnevas tükis, mille on kirjutanud Lennuk. Endla mängib Madame Bovaryt... kui põnev (hoian pöialt, et Laurimaa on peaosas, ta on justkui loodud sellesse rolli... see ei saa olla muud kui hea!)... ja lisaks on neil veel mitu tavarepertuaari tükki, mis on siiani nägemata, osalt võtan kindlasti ette (eriti "Algus" ja lastega koos "Röövlitütar Ronja" tunduvad esmased valikud. Ei julge ainult pileteid ära osta... eelmisel aastal oli - niikui ma ära ostsin midagi, hinnati alla... nüüd ei julgegi, kui ei tea kindlalt, et mingit soodukat ei tule. Kas keegi teab?) Viinistuplaan on ka juba kindel. Kuid kui aus olla, siis tundub selline üpris teatrivaene suvi tulevat. Natuke muidugi ehk päästab Baltoscandal, kui nad oma plaanid avalikuks teevad... Loodetavasti ikka Ugala ja NO ka võtavad kokku ja panevad kava üles... muidugi NO energia on hetkel ilmselt koondatud 7.mai peale. Ei tea, kas homme õnnestub veel pilet saada (siis kui need müüki tulid, ma veel ei teadnud, et mul õnnestub sellel päeval Eestis olla. Ja hetkega ju kadusid need 6500 piletit, nagu vesi kuumale kerisele... Ma veel pirts kah, et kui ette ei saa... K nagunii on sellel ajal koolis ja ma peaks üksi minema... <- jah, see oli appikarje neile, kellel kohad esiridades ja kellel 1 pilet üle :))) Salamisi loodan ka, et Uusberg sellel suvel midagi uut lavale paneb... arvestades, et viimased kaks suve ta seda teinud on... Ma oleks igatahes platsis...

Ning otse loomulikult on suvi aeg, mil saab ka päevasel ajal nina raamatusse suunata. Mitte ainult öösiti, nagu muidu... Hetkel loen Asta Põldmäe "Kirjad pääsukestele". Olen jälle sattunud millegi väga hea sisse. Tegelikult kisub mind hirmasti Woolfi suunas... ehk õnnestub ka see Dalloway nüüd saada, ülehomme selgub... Oh neid soove, mida tahaks, on jälle kogunenud liiga palju... Oleks ju lihtsam kui ei loeks uusi kirjanikke enda jaoks... jääks ära need õnnetud tõdemised, et jälle on see või teine "läbimüüdud"... just siis kui oled enda jaoks mõne uue kirjaniku "avastanud". Kui nüüd päris aus olla, siis selles tõdemuses on ka midagi magusat - nii tekivad ju uued unistused. Ja sellised unistused, mida saab "ostes" teoks teha... need on ju "lihtsad". Aga mistahes unistuse ja mistahes teel nende realiseerumine teeb ikka rõõmu. Ja tunnistan üles - olen rõõmu narkomaan :) Imen kõik rõõmu endasse ja siis kiirgan seda teistele ja siis peegeldub see minule vastu ning ongi heaolu garanteeritud :)

Sellele õitsemisele otsa siis on ehk sobiv kohta vabandada kõigi ees, kellele olen kirja võlgu. Ehk saan mööda Taanit sõites järgmistel hotelliõhtutel mõtteid koondada ka muule kui tööle. Lihtsalt kõik, absoluutselt kõik on kasvanud üle pea. Umbes 3 tunni pärast peangi olema juba teel lennujaama, ainult, et magama peaks natuke ka... viimase kolme öö unesaldo on seal kusagil 12 tunni kandis ja seegi öö ei suurenda seda saldot eriti. Aga millal Sa neid raamatuid loed ja blogi pead muul ajal?

Peab ainult enne põhku pugemist autost passi ära tooma.

Armastusega,
DM

(hmmm... Asta raamat juba "mõjub" mulle... kes on lugenud - saab aru :))

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Pärnakana tean öelda, et enamasti on Endlal olnud soodusmüügid septembris ja jaanuaris, kus saab 50% soodustusega pileteid.
Ise ka lapsega ootame hullupööra "Röövlitütar Ronjat", piletid juba teisele etendusele olemas! Oleme mõlemad suured Lindgreni fännid ja kodulehe piltide põhjal tundub üks võimas ja lahe asi olevat!