2024 TOP
1. Joshua Oppenheimer “The End”
2. Francis Ford Coppola “Megalopolis”
3. Joachim Lang "Führer und Verführer(Führer and Demagogue)"
4. Casey Nicholaw "The book of Mormon"
5. Michael Lockshin “The Master and Margarita”
6. Yorgos Lanthimos “Kind of kindness”
7. Robert Eggers “Nosferatu”
8. Oliver Hirschbiegel “The angelface/Das Engelsgesicht”
9. Brady Corbet “The Brutalist”
10. Mikael Håfström "Stockholm Bloodbath"
11. Sean Baker "Anora"
12. Klaus Härö “Ei koskaan yksin”
13. M Night Shyamalan "Good Grades/Trap"
14. Vaclav Marhoul “McCarthy”
15. Ti West “MaXXXine”
16. Joe Talbot “The Governesses”
17. Alex Garland “Civil War”
18. Sam Taylor-Johnson "Back to black"
19. Guy Ritchie "The Ministry of Ungentlemanly Warfare"
20. Ron Howard "Eden/Origin of species"
21. Ali Abbasi "The apprentice"
22. Benoit Delhomme “Mothers' instinct”
23. Galder Gaztelu-Urrutia “Rich Flu”
24. Alonso Ruizpalacios “La Cocina/The kitchen”
25. Todd Phillips "Joker: folie a deux"
26. Cooper Raiff "The trashers"
27. Steve McQueen "Blitz"
28. Robert Zemeckis "Here"
29. Jon M. Chu "Wicked: part one"
30. Clint Eastwood “Juror #2"
31. Moonika Siimets “Must auk"
32. Michel Gondry "Atlantis"
33. Melanie Laurent “The nightingale”
34. Erik Poppe "Quisling"
35. Bruno Dumont “L'Empire/The Empire”
36. Jon Watts “Wolves”
37. Timothy Scott Bogart “Verona”
38. Henrik Martin Dahlsbakken “X”
39. Albert Serra "The Valkyrie"
40. Jaak Kilmi "Vari"
41. Frida Kempff "Rootsi torpeedo"
42. Marielle Heller “Nightbitch”
43. Denis Villeneuve “Dune: Part Two”
44. Peter Bebjak "Prague spring"
45. T.C. Christensen “Escape from Germany”
46. Jacques Audiard “Emilia Perez”
47. Jeremy Saulnier “Rebel ridge”
48. Pealkirjata Trey Edward Shults'i film
49. Tiina Lymi “Stormskerry Maja/Stormskärs Maja”
50. Malcolm Washington “The Piano lesson”
51. Barry Levinson “Wise Guys/Alto knights”
52. Zach Cregger “Weapons”
53. Julian Schnabel “In the hands of Dante”
54. Francois Ozon “Quand Vient L’Automne”
55. Jim Jarmusch "Father mother sister brother"
56. Paul Schrader "Oh Canada"
57. John Crowley "We live in time"
58. Joseph Kosinski pealkirjata Formula 1 Film
59. Lynne Ramsay "Polaris"
60. Zellner brothers "Sasquatch Sunset" (Sundance2024)
61. Luca Guadagnino “Challengers”
62. Daniel Minahan “On swift horses”
63. Nia DaCosta “Hedda”
64. Michael Pearce “Echo valley”
65. Pablo Larrain “Maria”
66. Kantemir Balagov “Butterfly jam”
67. Scott Derrickson “The gorge”
68. Duke Johnson “The actor”
69. Eli Roth/Tim Miller “Borderlands”
70. Justin Kurzel “The order”
71. Kirill Serebrennikov “Limonov: the ballad of Eddie"
72. Natalie Erika James "Apartment 7A"
73. Suzanna Fogel “Winner” (Sundance2024)
74. Edward Berger "Conclave"
75. David Michod “Wizards!”
76. Kevin Costner “Horizon 1&2”
77. Julia von Heinz "Treasure" (Berliin2024)
78. Greg Berlanti "Project Artemis"
79. Alejandro Monteverde “Cabrini”
80. Sara Sugarman/Jonas Åkerlund “Midas Man”
81. Paolo Sorrentino “Parthenhope”
82. Andrea Arnold’s “Bird”
83. Gabriela Cowperthwaite "I.S.S."
84. Mimi Cave "Holland, Michigan"
85. Chao-Liang Huang “Yi dao tian tang/Heaven and hell”
86. Tilman Singer "Cuckoo" (Berliin2024)
87. Michael Showalter "The idea of you"
88. Mike Leigh "Hard truths"
89. Michael Fanco "Dreams"
90. Oliver Hermanus "The history of sound"
91. Alice Lowe “Timestalker”
92. Luca Guadagnino "Queer"
93. Coralie Fargeat "The substance"
94. Paul Greengrass "The hood"
95. David Cronenberg "The Shrouds"
96. James Mangold “Going Electric”
97. D'Innocenzo brothers "Dostoevsky" (Berliin2024)
98. Nora Fingscheidt "The outrun" (Sundance2024)
99. Coen Brothers “The Zebra Striped Hearse”
100. Alex Scharfman "Death of a Unicorn"
Doug Liman “Road House” (netis 21.03)
Ridley Scott "Gladiator 2"
James Hawes "The Amateur"
Gustav Möller "Vogter"
Ishana Shyamalan "The watchers"
Björn Runge "Let me count the ways"
Bille August "Me, you"
Leigh Whannell "The wolf man"
Lee Tamahori "Emperor"
Marko Raat "Biwa järve 8 nägu"
Tsai Ming-liang "Abiding Nowhere" (Berliin2024)
Zelda Williams "Lisa Frankenstein"
Johanna Pyykkö “Ebba”
Marc Noda “The lineman”
Tõnis Pill "Frank"
Johnny Depp "Modi"
David Michaels "The third parent"
Dev Patel “Monkey man”
Jonathan Kent “A long day's journey into night”
Anna Boden/Ryan Fleck “Freaky tales” (Sundance2024)
Lee Isaac Chung "Twisters"
Caitlin Cronenberg "Humane"
Mel Gibson "Passion of the Christ: Resurrection"
Tim Burton “Beetlejuice 2”
Terrence Malick “The Way of the Wind”
Peter Greenaway "Lucca Mortis"
Jia Zhang-ke “We shall be all”
Mark Molloy “Beverly Hills Cop: Axel Foley”
Kenji Kamiyama “The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”
George Miller “Furiosa”
Gareth Evans “Havoc”
Ethan Coen “Drive-Away Dolls”
Aaron Schimberg “A different man” (Sundance2024)
Osgood Perkins "Longlegs"
John Krasinski "If"
Leos Carax “C’est Pas Moi” (alla 1h film, Cannes?)
David Leitch "The Fall Guy"
David Ayer "The beekeeper"
Rose Glass "Love lies bleeding" (Sundance2024)
Jane Schoenbrun "I saw the TV glow" (Sundance2024)
Fede Alvarez "Alien: Romulus"
Reinaldo Marcus Green "Bob Marley: One love"
Adam Cooper "Sleeping dogs"
Potsy Ponciroli "Greedy people"
Kiyoshi Kurosawa "Serpent's path"
Lucile Hadzihalilovic “La tour de Glace”
Eva Sepping "Rändajad"
Pixar/Kelsey Mann “Inside Out 2”
Fernando Trueba “Haunted heart”
Gary Dauberman “Salem's lot”
Chris Sanders "The wild robot"
Rachel Morrison "Flint strong"
Audrey Diwan "Emmanuelle"
Gonzalo Lopez-Gallego “American star”
Irving Franco “Adam the first”
Simon Cellan Jones “Arthur the king”
John Ridley “Shirley”
Justin Baldoni "It ends with us"
Christophe Honore “Summer Boy”
Karim Ainouz “Rosebushpruning”
Olivier Assayas "Hors de temps"
Emmanuel Mouret “Une honnête femme”
Arkasha Stevenson "The first omen"
Wes Ball "Kingdom of the Planet of the Apes"
Barry Jenkins "Mufasa: the Lion King"
Tina Mabry "The Supremes at Earl’s All-You-Can-Eat"
Steven Soderbergh "Presence" (Sundance2024)
Kobi Libii "The American Society of Magical Negroes" (Sundance2024)
Max & Sam Eggers "The front room"
Martti Helde "Vara küps"
S.J. Clarkson "Madame Web"
David Lowery "Mother Mary"
Adrian Molina "Elio"
Liina Triškina-Vanhatalo "Emalõvi"
Klaus Menzel "What about love"
Kay Cannon "My ex-friend's wedding"
Michael Zaiko Hall "Peter five eight"
Jon Gunn "Ordinary angels"
John Stevenson "The ark and the Aardvark"
Paul Dektor "American dreamer"
Arnaud Desplechin “Spectateurs”
Andrew Stanton "In the blink of an eye"
Isaiah Saxon “The legend of Ochi”
Na Hong-jin "Hope"
Alain Guiraudie “Miséricorde”
Patricia Mazuy “Alma et Mina”
Carlos Reygadas "Wake of Umbra"
Dea Kulumbegashvili “Those Who Find Me”
Bi Gan “Resurrection”
Xavier Beauvois “La Vallée des Fous”
Marianne Elliott "The salt path"
Rebecca Lenkiewicz "Hot milk"
Sharon Maguire "Longbourn"
Tim Mielants "Small things like these"
Jane Anderson "Women in the castle"
Joachim Rønning "Young woman and the sea"
Howard J. Ford "DarkGame"
Graham Henman "Bone in the throat"
Derek Presley "Tonic"
Matthias Glasner "Sterben"
Lamberto Bava "Twins"
Ole Christian Madsen "Boundless/Den grænseløse"
André Téchiné "Dans le viseur"
Michael Rozek "Marianne"
Levan Akin “Crossing”
Timo Tjahjanto "The last train to New York"
James Strong "Anna"
Christine Jeffs “A mistake”
Flora Lau “Luz”
Helene Cattet/Bruno Forzani “Darling”
Isabel Sandoval “Tropical gothic”
Jaume Collet-Serra “Carry-on”
Jeremy Clapin "Pendant ce temps sur Terre/Meanwhile on earth" (Berliin2024)
Josh Gordon/Will Speck “Distant”
Juan Carlos Fresnadillo “Damsel” (netis 8.03)
Justin Anderson “Swimming home”
Kazik Radwanski "Matt and Mara"
Kuba Czekaj "Lipstick on the glass"
Lee Daniels “The deliverance”
Zoe Kravitz “Blink twice”
Lee Hong-chi "Love is a gun"
Marco Dutra “Bury your dead/Enterre seus Mortos”
Marco La Via/Hanna Ladoul “Funny birds”
Mareike Engelhardt “Rabia”
Johanna Moder “Motherhood”
Richard LaGravenese “A family affair”
Abderrahmane Sissako “The perfumed hill”
Sean Charmatz “Orion and the dark”
Robert Guedignan “La Pie Voleuse”
Andrew Patterson “Rivals of Amziah King”
Anthony&Joe Russo "Electric state"
Kyle Mooney "Y2K"
Gil Kenan "Ghostbusters: Frozen Empire"
Davis Simanis "Marijas klusums/Maria's Silence" (Berliin2024)
James Watkins "Speak no evil"
Dougal Wilson "Paddington in Peru"
Nicholas Stoller "You are cordially invited"
Pamela Adlon "Babes"
2023 FILMID, MIS VAJA VEEL NÄHA:
1. Karim Ainouz “Firebrand” (Cannes2023)
2. Ellen Kuras “Lee” (Toronto2023)
3. Richard Linklater “Hit man” (Veneetsia2023)
4. Viggo Mortensen “The dead don't hurt” (Toronto2023)
5. Zar Amir Ebrahimi/Guy Nattiv "Tatami" (Veneetsia2023)
6. Per Fly "Hammarskjöld"
7. Jeff Nichols “The Bikeriders” (Telluride2023)
8. Thea Sharrock “Wicked little letters” (Toronto2023)
9. Felipe Galvez “The Settlers” (Cannes2023)
10. Axel Petersen "Syndaboken" (Stockholm2023)
11. Bertrand Bonello “La Bete/The beast” (Veneetsia2023)
12. Anna Kendrick "Woman of the hour" (Toronto2023)
13. Atom Egoyan "Seven veils" (Toronto2023)
14. Louise Archambault "Irena's vow" (Toronto2023)
15. Marc Forster "White bird"
16. Henrik Martin Dahlsbakken “Konvoi”
17. Annie Baker "Janet planet" (Telluride2023)
18. Felipe Carmona "Prison in the Andes" (London2023)
19. Christy Hall "Daddio" (Telluride2023)
20. Ryusuke Hamaguchi "Evil does not exist" (Veneetsia2023)
21. Michael Winterbottom “Shoshana” (Toronto2023)
22. Lone Scherfig “The movie teller/La Contadora de Películas” (Toronto2023)
23. Azazel Jacobs “His three daughters” (Toronto2023)
24. Kristin Scott Thomas "North star" (Toronto2023)
25. Sally El Hosaini/James Krishna Floyd "Unicorns" (Toronto2023)
26. Andrew Durham “Fairyland” (Sundance2023)
27. Ivo van Hove "A little life"
28. Delphine Deloget "All to play for/Rien à perdre" (Cannes2023)
29. Michael Keaton "Knox goes away" (Toronto2023)
30. Anand Tucker “The critic” (Toronto2023)
31. Takeshi Kitano "Kubi" (Cannes2023)
32. Joseph Schuman/Austin Stark "Coup!"
33. Michael Shannon "Eric LaRue" (Tribeca2023)
34. Ethan Hawke "Wildcat" (Toronto2023)
35. Noah Pritzker "Ex-husbands" (San Sebastian2023)
36. Niclas Larsson “Mother couch” (Toronto2023)
37. Florian Schwartz "German Crime story: Deadlock"(filmiversioon)
38. Jeymes Samuel "The book of Clarence"
39. Christopher Walters “Comedy of war: Laughter in Ukraine” (Tribeca2023)
40. Hao Ning "The movie emperor"
41. Luc Besson “DogMan” (Veneetsia2023)
42. Tia Kouvo “Mummola/Family Time”
43. Brian Helgeland "Finestkind" (netis olemas)
44. Clair Titley "The contestant"
45. Pawo Choyning Dorji “The monk and the gun” (Telluride2023)
46. Quentin Dupieux “Yannick” (Locarno2023)
47. James Marsh “Dance first” (San Sebastian2023)
48. Ladj Ly "Les Indesirables"
49. Zacharias Mavroeidis "The summer with Carmen"
50. Lu Zhang "The shadowless tower" (netis olemas)
51. Lee Tamahori "The convert"
52. James Napier Robertson "Joika"
53. Saverio Costanzo “Finalemente L'Alba”
54. Zhang Yimou "Under the light" (netis olemas)
55. Cristi Puiu “MMXX” (San Sebastian2023) (pressikanalil)
56. Jan Holoubek "Doppelgänger. Sobowtor"
57. Dominic Savage "Close to you"
58. Luke Gilford "National anthem"
59. Robert Hloz "Restore point" (netis olemas)
60. John Thornblad “Sockerexperimentet” (netis olemas)
61. Sofia Exarchou "Animal" (pressikanalil)
62. Keat Aun Chong "Snow in midsummer"
63. Benjamin Renner “Migration” (Eestis kinos)
64. Daishi Matsunaga "Egoist"
65. Amjaad Al Rasheed "Inshallah a boy" (netis olemas)
66. Robert Lorenz “In the land of saints and sinners” (netis olemas)
67. Bill Oliver “Our son” (Tribeca2023, netis olemas)
68. Martin Bourboulon “Les trois mousquetaires - Milady” (Eestis kinos)
69. Sam Fell “Chicken Run: Dawn of the Nugget” (netis olemas)
70. Zack Snyder "Rebel Moon - Part One: A Child of Fire" (netis olemas)
71. Richard Holm “Avgrunden/The abyss” (netis olemas)
72. Brian Duffield "No one will save you"
73. Rebecca Miller “She came to me” (Berlinale2023, netis olemas)
74. Chelsea Peretti “First time female director” (Tribeca2023)
75. Luna Carmoon "Hoard"
76. Patricia Arquette "Gonzo girl"
77. William Friedkin “The Caine Mutiny Court Martial” (netis olemas)
78. Dustin Guy Defa “The Adults” (netis olemas)
79. Oskar Mellander "Canceled" (netis olemas)
80. Martin Zandvliet “Tove's room/Toves værelse” (netis olemas)
81. Greg Kwedar "Sing sing" (Toronto2023)
82. Martin Provost “Bonnard, Pierre and Marthe”
83. Christoph Hochhäusler “Bis ans Ende der Nacht/Till the end of the night” (Berlin2023)
84. Joao Canijo “Mal Viver/Bad Living”
85. Jonas Rothlaender “Power of love”
86. Lee Hae-young "Phantom/Yuryeong"
87. Elise Girard “Sidonie au Japon”
88. Pascal Plante “Les chambres rouges/Red rooms”
89. Julio Torres “Problemista”
90. Andreas Öhman “En dag kommer allt det här bli ditt” (netis olemas)
91. Imran J. Khan "Mustache"
92. Maria Lundqvist "Om att våga flyga"
93. Simon Sandquist "Karusell"
94. Chris Pine "Poolman"
95. Gabriel Abrantes “Amelia’s Children” (MOTELX2023, PÖFF2023)
96. Lars Kraume "Measures of men/Der vermessene Mensch"
97. Joe Stephenson “Doctor Jekyll”
98. Leigh Brooks “Hate to Love: Nickelback” doc (Toronto2023)
99. Cru Ennis, Lee Roy Kunz "Deliver us" (netis olemas)
100. Neil Burger "The Marsh king's daughter”
101. Xiaogang Gu “Dwelling by the lake/Cao mu ren jian”
102. Melanie Laurent “Wingwomen/Voleuses” (netis olemas)
103. Hur Jin-ho "A normal family"
104. Jeanne Herry "All Your Faces/Je verrai toujours vos visages"
105. Edward af Sillen “Ett sista race”
106. Ahmed Abdullahi "Amina"
107. Chris Kraus "15 years"
108. Edoardo De Angelis “Comandante” (Veneetsia2023-avafilm)
109. Karin af Klintberg “Kungen/The king”
110. Janis Pugh "Chuck chuck baby"
111. Frauke Finsterwalder “Sisi & I/Sisi & ich”
112. Bess Wohl “Baby Ruby”
113. Dominique Abel/Fiona Gordon “L'Etoile filante/The falling star”
114. Stephane Brize "Out of season"
115. Marja Pyykkö “Skimbagirls”
116. John Trengove “Manodrome” (netis olemas)
117. Maria Fredriksson "Miraklet i Gullspång"
118. Stephanie Di Giusto "La Rosalie"
119. Frederick Wiseman “Menus Plaisirs - Les Troisgros”
120. Angela Schanelec “Musik/Music”
121. David Gordon Green “The exorcist: Believer”
122. Vladimir Peršic "La honte/Lost country"
123. Martin Skovbjerg “København findes ikke/Copenhagen does not exist”
124. Trish Sie "Sitting in bars with cake"
125. Steffi Niederzoll "Seven years in Tehran"
126. Haydn Butler "Home kills"
127. Curtis Vowell "Seize them!"
128. Eric Besnard "Les choses simples"
129. Jeremy Garelick "Murder mystery 2"
130. Ali Asgari/Alireza Khatami "Terrestrial verses"
131. Mehmet Ada Öztekin "Atatürk 1881 - 1919"
132. Neill Blomkamp “Gran Turismo”
133. Chandler Levack “I like movies”
134. David Lowery “Peter Pan & Wendy”
135. Makoto Shinkai “Suzume” (netis olemas)
136. Wang Bing “Youth”(Cannes2023)
137. Michael Easterling/Jaala Ruffman "Deltopia"
138. Catherine Corsini “Le retour” (Cannes2023)
139. Isabel Coixet “Un amor” (San Sebastian2023)
140. Tim Story “The Blackening” (netis olemas)
141. Liu Jian "Art college 1994"
142. Ariel Vromen "April 29, 1992
143. Amat Escalante “El estado del imperio/Lost in the night” (Cannes2023)
144. Kim Jee-woon “Cobweb/The spider house” (netis olemas)
145. Kristin Gore/Damian Kulash "Beanie Bubble"
146. Erwan Le Duc "La fille de son pere/Daddy's girl"
147. Fabian Stumm “Knochen und namen/Bones and names”
148. Katell Quillevere "Le Temps d'aimer"(Cannes2023)
149. Coloreto Cukali "Within love"
150. Emily Atef “Someday we will tell each other everything/Irgendwann werden wir uns alles erzählen” (netis olemas)
151. Tibor Banocziki/Sarolta Szabo “White plastic sky”
152. Fernando Trueba/Javier Mariscal "They shot the piano player"
153. Aurora Gosse “Dancing queen”
VEELGI VARASEMATE AASTATE FILMID:
About Joan (netis olemas)
Allelujah (netis olemas)
Alma & Oskar
Amazing Maurice
Baltic truth
Before, now & then
Bröllop, begravning och sop (netis olemas)
Butcher's crossing (netis olemas)
Candy land
Comedy queen (netis olemas)
Daliland (netis olemas)
Dancing queens (netis olemas)
Der Maler/The painter (Hirschbiegleri dokk)
Die Stillen Trabanten/Dark satellites
Diorama (netis olemas)
Don Juan (2022)(netis olemas)
Dreamin' wild
Duran Duran - A Hollywood High
Elsker dig for tiden
Enys men (netis olemas)
Father and mother/Fædre & Mødre
Fixation
Fragments of the last will
Fucking with nobody (netis olemas)
Human flowers of flesh
Inland
It is in us all (netis olemas)
Koputus/The knocking
Krigsseileren/War sailor (tahaks filmina mitte telesarjana näha)
Kärleksbevis (netis olemas)
La Syndicaliste (netis olemas)
Lady Chatterley's lover (netis olemas)
Les Amandiers/Forever young
Loving Highsmith (netis olemas)
Maigret (netis olemas)
Marlowe (netis olemas)
Moving on (netis olemas)
Nika
Of an age (netis olemas)
One of these days (netis olemas)
Onoda: 10000 nights in the jungle
Out of the darkness 2/De forbandede år 2 (netis olemas)
Piggy (netis olemas)
Rebel (netis olemas)
Resurrection (netis olemas)
Rheingold (netis olemas)
Rosaline (netis olemas)
Sanctuary (netis olemas)
Scarlet/L'Envol
Seriously red (netis olemas)
Showing up (netis olemas)
Skin deep/Aus meiner haut
Substration (netis olemas)
The Integrity of Joseph Chambers (netis olemas)
The Pez outlaw (netis olemas)
The prank
Thomas vs. Thomas (A Sensational Theory Regarding an Insignificant Life in the Multiverse)/Thomas mot Thomas (en sensasjonell teori om det ubetydelige livet i multiverset) (netis olemas)
Ticket to paradise (netis olemas)
Tisdagsklubben (netis olemas)
Trip (netis olemas)
UFO Sverige (netis olemas)
Unrest
Ur spår (netis olemas)
White dog/Chien blanc (netis olemas)
Who wants to live forever?
Will-o'-the Wisp/Fogo-Fatuo
Vortex (netis olemas)
7 kommentaari:
V.A. kirjutas sellest filmist väga ilusti, tal oli ylihuvitav seos sellega, tasub lugeda.
Praegu ma tean, et sedasorti asi mulle isiklikult huvi ei pakuks - ma ei viitsiks seda vaadatagi ja kui juhuslikult näeks ja mötteid ei tekiks, ega ei kirjutaks sellest ridagi. Ma ju ei kirjuta enamikust filmidest midagi. Ka enamikust raamatutest, mida olen lugenud, loen ja saan lugema, ei jöua ma köigest kirjutada. Lubasin endale ju, et kirjutan ainult seosega asju ja see töötab väga hästi ning selekteerivalt. Ei raiska aega jama peale.
Aga minu jama on minu jama, teisele see vöib pärl olla. Selles möttes ma tunnen, et ma olen eriline (nagu sa arvad, et igayks seda tunneb), aga muidu ma arvan, et olen ysna tavaline ja see selekteerimine on ju tegelikult tavaline, pigem köigest kirjutamine ja hindamine on erilised. Nii et oled jah, eriline :)
Aga jah, kui siiski tuleks Avatariga mingi seos, vb isegi perversne, siis kirjutaks sest filmist ikka, aga nähtuna läbi tolle seose .
PS.muide, hindamishaigus olevat söltuvus. Nagu ka hasartmängusöltuvus jms.
Näiteks Paradiis on ju minu arust hindamatu, mu käsi ei töuseks mingit numbrit panema, see oleks nagu pyhaduseteotus.
Ehkki postitus oli ylikena, spontaanne ning vaimustav. Ainult et see hinne seal löpus möjus nagu sahmakas kylma vett. Isegi kui ta oleks 5 olnud :).
Tuleb siis tõesti tsitronkollasest järele uurida, mida sealt "näha" oli, mida mina ainult jälle "vaatasin", aga "ei näinud"...
Ma ei pidanudki sellest Avatarist alguses kirjutama. Nägin seda ju juba eelmisel aastal. Aga kuna mul on üks hobi, nimelt ära näha kõik parima filmi Oscarikandidaadid... olen selle hobiga tegelenud juba umbes 20 aastat. Ja suure tõenäosusega saab ka Avatar sinna 10 sekka tänavu, siis ma mõtlesin, et kirjutan ikkagi üles oma arvamuse, kui see veel meeles on. Aga tõesti, aega EI tasu jama peale raisata. Sellepärast ma vaevlen endiselt veel mõnede jamade raamatute kohta kirjutamisega (Grishami viimane ja Picoulti Oma õe hoidja). Ühelt poolt ei ole ju mõtet oma aega ja mõtlemist neile raisata. Aga teiselt poolt kunagi uuesti lugedes, hoopis teises ajas, võibolla on arvamused teistsugused. Siis on jälle põnev neid seoseid ning mõtteid jälgida, kuidas need ajas on muutunud. Aga noh, kui on juba korra lugemise põhjal olnud jama, siis vaevalt ju et enam kätte võtabi. Sama värk filmidega.
Kuid tõesti, mul ei tekkinud Avatariga isiklikult mingit seost, kui ehk see, et Titanic mulle väga meeldis ja ootasin seda Cameroni uut üle 10 aasta ning siis lõpuks selline pettumus....
Aga ega ma ei jõua ka parima tahtmise juures KÕIKE üles kirjutada siia. Ikka väga palju jääb kõrvale - eriti filme... Eelmisel aastal vaatasin umbes 150 filmi ja isegi kõiki kinos käidud asju ei saanud üles märgitud. Kui festivali ajal mõnel päeval vaatad 3-4-5 filmi, siis alati ei jakasagi hakata neid asju üle mõtlema... Lõppude lõpuks teeb seda asja siin ju oma lõbuks :) Lahe kui keegi veel midagi sellest saab.
Aga hindamishaigusest - see mul võibolla on küll? Mulle meeldivad edetabelid (nagu Salvador Dali :)) See pole minu jaoks sõltuvus, aga kuna ma olen selle vormi võtnud kasutusele blogipidamisel (ja minu jaoks on "fun" edetabeleid koostada), siis ma ei taha seda selles mõttes rikkuda. Ja tõesti Paradiisi lõpus ma oleks meelsamini jätnud numbrilise hinnangu panemata, aga just sellepärast panin, et hoida oma "liini"... mitte "sõltuvusest" :)
Sama on kõigi teiste, eriti tõsieluliste asjadega...
Polegi ju kellelgi õigust sellele hinnangut anda - teise inimese elu ja mälestused ju. See hinnang seal lõpus ongi tegelikult ainult minule endale... Saaks selle osa kuidagi kaitsta postitustest, siis kaitseks, aga ei saa :)
Meie dialoogi lugemine aitab ju ka sinu blogi lugejaid sind paremini möista. Olen kuulnud, et möned ei saa kuidagi aru, miks sa köigest kirjutad, aga see selgitus siin oli päris veenev.
Mina ei saa näiteks aru, kuidas sa jöuad ja kas magamiseks ka yldse aega jääb - minu möiste järgi elad vähemalt 3 tavainimse elu 24 tunni jooksul. See blogi näitab ju tohutut lugemust, teatri-ja filmikylastusi ja köike mida veel. Mina ei jöua kymnendikkugi.
Rahvas saab kadedaks, kuidas sina jöuad. Eestlased on kade rahvas, ehk neile tekitab see meelehärmi - see aja ja raha kyllus? sest mölemit peab ju jaguma nende hobide juures.
Aga selle hindamishaiguse kohta kuulsin eurovisiooni aegu. Et kui sul muude asjadega seda pole (samune eurovisu, sport jne), siis pole. Aga kui ikka köik asjad tahad ära hinnata, siis vb on. Eks uuri netist vöi kysi mönelt tuttavalt psyhholoogilt. Neil peaks söltuvuskategooriad selged olema.
Kui rääkida nats veel "Avatarist", siis mina kuulsin, et see olla filmiajaloo üks murdepunkte... Esimene oli must-valgelt värvilisele üleminek ja teine siis "Avatar".
Mina nägin seda kinos (ma käin Eestis kinos üliharva) lihtsalt seepärast, et oma õhtut sisustada. Polnud sellise filmi tulekustki midagi kuulnud. Ja kuna nägin seda Pärnus, kus 3D pole võimalik, siis nägin ka n-ö tavalisena. Ja kuigi, tõesti, oli visuaalselt kaunis vaadata, siis midagi ülimegasuperjahmatavat polnud. Mõtlengi, et kui kõik ei saa 3D'd näha, siis milleks üldse proovida seesugust varianti? Mõnede mööndustega võiks väita, et puhas toode ehk ainult tavasilmaga nägemine on parem kui igasuguste lisavidinateta... Aga muidugi, siis ei läheks arvesse ka enam eriefektid... ja siin ka põhjus, miks mulle teater palju rohkem meeldib - on hulga loomulikum.
Loo osas nõustun - ei midagi uut, aga ega neid uusi lugusid maailmas polegi. Päris palju on korduseid, lihtsalt me pole kõigest teadlikud. Pocahontas pole ka ainuke samasüžeeline lugu, sellelaadseid on palju. Ent, tõsi, läksin filmi ajal loo tõttu ikka päris närvi, sest igasugune jabur kultuuride hävitamine (sõjalise) tegevusega on mulle igati vastukarva. Nii et lugu ikkagi mõjus, mis siis, et vana. Vanad asjad vajavad tihti meeldetuletust ja iseenesest on hea meel, et seda "Avatari"-tasemelise "tootega" tehti. Muidugi ei pruugi "tõeline sõnum" või moraal enamikule kohale jõuda, aga... Loota võib alati :)
Mina arvan, et see murdepunkt saabus juba tükk maad varem, siis kui esimesed 3D filmid ja multikad tulid kinno. Kui võtta tehnilist poolt, ehk siis seda 3D-d siis ei olnud Avatar midagi erilisem kui näiteks Coraline (minu jaoks) ja kaugeltki mitte nii vinge nagu näiteks mõned IMAX kinos nähtud 3D filmid (üks planeetidest ja üks veealusest maailmast meenuvad).
Sa ütled, et käid Eestis kinos üliharva... kas seal välismaal käisid/käid tihedamalt? Kui jah, siis ma ei tea, aga kui ei, siis ma arvan, et Avatar võib mõjuda just inimestele, kes käivad harva kinos ning kui siis satuvad Avatari nägema, võib silmad kirjuks võtta küll.
Ja teatri suhtes oleme me Sinuga ju samast materjalist :) Ma eelistan iga kell teatrit filmile :) On mõned erandlikud tipud, mis mulle ikka väga meeldivad - Up in the air, Inglourious basterds, Prophet... Lisaks ehk umbes 20 filmi veel) näiteks viimasel aastal, mis küündivad teatri poolt pakutava elamuse tasemele :)
Jah, see kultuuride hävitamine - ehk see vana Pocahontase lugu või mõne meelest sarnaneb see ka "Tantsib huntidega" filmi loole... see on üks tasand, kuidas seda filmi tõlgendada... teised tõlgendavad nii teised naa, mõni ökokatastroofina ja inimese enesehävitusliku aktina, mõni sõjapoliitilisena või rassiteemalisena... kui mind see ka kuidagi mõnel muul tasandil oleks kõnetanud, siis ehk oleks ka see film mulle meeldinud. Praegu jäigi sellise tobeda arvutimängu- moodi muinasjutuna, kus oli kangesti üritatud mingit poliitikat ajada, aga see kõik kokku oli liiga "ameerika" minu jaoks. Ameeriklased ei saa aru, kuidas Britid oma Bafta-del ei andnud Avatarile stsenaariumi kandidatuuri.. mina saan küll.. aga eks nad siis Oscaritega saavad ise näidata oma "taset" :)))
Samas ma arvan, et ka Britid annavad parima filmi auhinna Avatarile... aga hoian pöialt hoopis teistele (eelmainitutele)...
Ohhh R... kade olla küll ei "maksa"... ei ole mul ei raha ega aega :) Aja võtan öö arvelt ja raha suhtes näiteks saan tasuta pileteid Rootsis kinno, kuna olen õigetes "listides" :) Ja näiteks olen ma terve oma elu jooksul käinud ainult ühel puhkusereisil... niiet kõik on "valikutes" ja "planeerimises" kinni. Mõni ostab riideid, mina raamatuid :) mõni reisib või maksab pangalaene, mina käin teatris :) Samas on mul see laenujama veel ees ning võibolla aasta paari pärast ei saa enam üldse teatrisse, ega raamatuid osta... siis mul on vähemalt mu mälestused :)
Aga mis puudutab hindamishaigust, siis võibolla sul on õigus. Mulle meeldib edetabeleid oma lõbuks koostada ja hinded on selle juures abiks. Mitte et mul oleks mingi hirmus tung neid anda või et ma ei saaks ilma. Aga ehk on minuga nii nagu Dali enda kohta ütles: "Ainuke vahe minu ja hullu vahel on see, et mina ei ole hull."
Tead, on juhtunud nii jah, et välismaal olles käin kinos tihemini. Põhjuseid on mitmeid: Šotimaal olles elasin Cameo ja Picturehouse'i kõrval, mis näitavad rohkem neid art-filme ja Briti filme - seega filmivalik teistsugune ja pisut huvitavam, mis muidugi ei tähenda, et kõik need filmid ka väga head olid.
Teiseks hind. Kinopilet UKs on odavam kui teatripilet.
Eestis olen elanud ainult sellistes kohtades, kus kinos näidatakse üldjuhul suuri kassahitte, mis mind väga ei tõmba ning mida pigem vaatan kunagi hiljem kodus vmt.
Tõenäoliselt Tallinna elanikuna käiksin/oleksin käinud rohkem Sõpruses. Noh, jah siis kõikides nendes teatrites ka ;)
Postita kommentaar